:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Tunyó87 !
Kb. ezt írtad : "Van egy motorom, meg vettem egy fesszabályzót, de nem működik, mi baj ?"
Vazze, nem gondolod, hogy ez így nagyon kevés információ a válaszhoz ?
Többféle áramfejlesztő, többféle szabályzási mechanizmus és legalább 2 féle feszültsgéű rendszer létezik ha csak a jawa és MZ motorokat veszük. Szinte ahány motor, annyi féle variáció.
Na figyelj. Ha megírod, hogy pontosan milyen típusú motorod van, hány voltos rendszerrel (6 vagy 12) van szerelve és megpróbálod leírni, hogy milyen elektronikus fesszabályzót vettél és milyen kivezetései / jelölései vannak, akkor biztos össze tudjuk hozni, hogy hogyan kell bekötni, hogy jól működjön.
Üdv,
Peti74
Konkrét rajzom nincs. Ha szépen megkérsz, esetleg lerajzolgatom, amit írtam, de nem látom túl sok értelmét, mert abban úgyis lessz valami hiba, úgyis át kell variálni, és ha "amatőr vagy hozzá", itt el fogsz akadni. Inkább vegyél egy biciglikompjutert, oszt csinálj hozzá egy ízlés szerinti dobozt.
Hali! ez jól hangzik amit írtál, csak az a baj hogy én ehez amatőr vok nekem valami kapcsrajz kéne. még arra is gondoltam hogy eggy pic meg valami lcd és az ki tudná jelezni a megtett kmet is meg időt is csak nem tudok progit írni hozzá az a bajom. ha esetleg lenne valami konkrét kapcsolásod azt nagyon meghálálnám.
TTL-ből is kirakhatod: kell egy nyolcbites visszafelé számláló, ami indul mondjuk 255-ről, és a jeladó reseteli, valamint kell még 8 tároló, aminek a kimenetére pontosan az újraindítás előtti érték kerül. Utána LCD, LED vagy akár nixie-cső kijelző a hozzá tartozó meghajtóáramkörrel ízlés szerint. A számláló órajelének beállításával tudod hitelesíteni.
Sziasztok! kellene nekem valami elektronikus km-óra kapcsrajz. Tud nekem ebben valaki segíteni? előre is köszi a válaszokat!
Szerintem a legolcsóbbat, ami méretben passzol bele. Úgyis csak addig kell az akku, amíg berugod, és felgerjeszti a generátort, utána van bőséges töltés.
hello mindenkinek!Ma vettem egy új elektronikus feszabályzót/a régi leéget/,mindent úgy kötötem be,mint régin de semmit nem csinál.A gyújtáskapcsoló 0állásban van és villágít a töltésjelző és a neutrál lámpa,bárhova forgatom a kulcsot nem csinál semmit.ha vki tudd vmi okosat mondani azt megköszönöm.
sziasztok kérdésemaz lenne hogy szerintetek milyen akksit vegyek az etzmbe savasat vagy zseléset meg hány Ah-sat 6 vagy 9-eset további kérdésem hozzád szól peti74 olvastam az írásod miszerint etzhez létezik gyári elektronikus gyújtás ezt bármelyik boltban belehet szerezni? próbálkozok a helyi boltoknál remélem sikerrel járok:) segítségeteket előre is köszönöm
Mindegyikre rá van írva a kapacitása Ah-ban. Az egyi 1,3Ah-s, a másik 30Ah-s, a franc se tudja innen, hogy neked milyen van ottan. :-)
sorszám: 2604 (71088)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-03-11 12:58:10)
És a zselés akksi mennyivel gyengébb a savasnál? Egy TS125-öst be lehet rúgni zseléssel is, vagy csak könnyebben lehet betolni, mint akku nélkül????
próba
A kép az MZ szabályzóról
Sziasztok.
A napokban jónéhány embernek megadtam azt telefonszámot, ahol tud rendelni magának kifejezetten 6V-os jawa dinamóhoz való elektronikus fesszabályzót (Mecseki)
És aztán írtam azt is, hogy kipróbáltam és mivel a pozitív testelésű dinamókat (cseptankos jawa) elég egyszerű átpolarizálni negatív testelésűre, így a régi szabályzót lekötése után a csepptankos dinamóhoz is minden további nélkül hozzáilleszhető ez a Mecseki féle elektronikus fesszabályzó.
Nos, régebben írtam azt is, hogy az egész onnan indult, hogy az évek óta kapható MZ 6V elektronikus szabályzó nem jó a jawa dinamókhoz, mert másképp szabályoz.
A jawa tényleg másképp szabályoz, mint az MZ, de attól még az MZ e-szabályzó jó hozzá, csak ügyesen kell bekötni.
Tegnap este egy egy csepptankos jawa eredetileg pozitív testelésű, 45W-os dinamót átpolarizáltam (negatív testelésűre), majd az állórész vezetékeit átkötöttem az MZ szabályzási rendszerének megfelelően, és láss csodát az MZ 6V elektronikus fesszabályzó immár tökéletesen működik a jawa dinamóval, kiváltva ezzel a mechanikus szabályzót.
Sőt, a jawa dinamó melett szól, hogy PAL-ék annak idején tudtak valamit, mert (a hajdu centrufigamotorral kb. 1100 -1300-as fordulattal forgatott) próbapadon a 45W-os jawa dinamó az MZ 6V-os szabályzóval egy 6V21W-os izzót meghajtott 6V-tal és 3,5A-rel, ami azt jelenti, hogy ezen fordulaton már képes leadni 20W-ot, tehát az 1500-as fodulaton a 45W is nagyjából igaz.
A lényeg, hogy aki szenved a 6V-os Jawaja töltésével, és elektronikus szabályzót szeretne
az választhatja bármelyik elektronikus szabályzót a kettő közül.
Aki elektronkius gyújtást is szeretne a 6V-os motorjába az állandóan problémás hülye kis megzakítók helyett, annak különösen ajánlott előtte valamelyik elektronikus szabályzó beszerlése, egyrészt a negatív testelés miatt (ha eddig nem az volt), másrészt a mechanikus áramkapcsolók alapjárat környéki problémáinak kiküszöbölésére.
Üdv,
Peti74
"...szerintem az egyenletes és erős szikra miatt van."
Pontosan amiatt van. Olyankor is gyújt, amikor a megszakítós gyújtás esetleg kihagy egy-egy ütemet, a rá következőn pedig "ránt" egyet.
És valóban, a megszakítón csak miliamperek folynak.
És köszönöm, igazából nagyon örülök a pozitív visszajelzéseknek.
Heló.Eltudnád küldeni a kapcsolási rajzot?E-mailem:peter001@levele.hu
Úgy, hogy rádugod a töltőt, és föltöltöd. (A "zselés" akku is ólomakku, általában rá is írják, hogy "lead-acid battery", csak zárt műanyag dobozban van.)
sorszám: 2596 (71041)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-03-10 13:58:12)
Hali!
Igen, beszereltem, bár még nem teljes az átalakítás: a jeladó még hiányzik, valószínű hogy trabanté lesz belefaragva, azt tudok szerezni. De megyek vele így is, ezt az átalakítást lábon hordja ki, úgyis nemrég állítottam gyújtást.
Ha már írok, akkor néhány tapasztalat is: Feltűnt, hogy rövidebb melegítés után is el tudok indulni, kevesebbet kell szívatózni. Egyenletesebben jár, kisebb rezonanciával, talán ebből adódóan is jobban pörög. Hogy jobban húz-e...talán csak én húzom neki jobban az előzőek miatt, ezt nehéz megítélnem. Mindenesetre "finomabban" fogadja a gázt. Ez szerintem az egyenletes és erős szikra miatt van. Nézegettem a kapcs. rajzot, és mintha nem a megszakítón folyna nagy áram, talán ezért. Jeladóval pedig majd megszűnik az örökös állítgatás.
Na, szal jól műkszik.
Üdv!
HELÓ!
Ha van egy 6 voltos zselés akksim, és savas akksitöltőm, akkor hogyan tudnám feltölteni úgy a zselés akkut, hogynem veszek hozzá külön töltőt?
Hi papa.
Elküldtem a számot, ahol tudsz rendelni.
Ha kérdésed van, majd hívj fel.
Szia peti74!
Az üzenetet nem kaptam meg, lehet azért mert az e mail címem megváltozott, ajó cím karolyijozsef@mail.tvnet.hu
üdv papa!
kersd nálam az MZ 6V-os fesszabot.Kikisérleteztem egyet.Legyártottam belőle 14db-ot.A sajétommal mentem kb 3000Km-et zselés aksival,!inedxjelző!,gond nélkül.
Igen.
Lásd (alkatrészbörze fórum, 2007-03-09 20:29:29, Simányszky)
Azóta az ember legyártott még 3 darabot, 3 db esetén pont 4000 Ft-ra jön ki darabja.
Mivel postán küldi utánvéttel, érdemes lenne összegyűjteni egy pár darabot és együtt rendelni (bár ahogy nézem itt a fórumokon újabban elég kevés az egyetértés, inkább csak a marakodás megy, meg egymás ötleteinek leugatása, meg meg mindenki megy a maga feje után).Ráadásul ennek igazán valami túra vagy találkozó előtt lenne értelme. Én személyszerint nem kívánok pénzbeszedéssel és közös rendeléssel fogllkozni, az én jawaim már régóta rendben vannak.
Mindegy, elküldöm neked a gyártó telefonszámát, hivatkozz nyugodtam rám és rendelj tőle egyet Te is.
A bekötése elég egyértelmű, ha mégsem akkor nyogodtan csörgess meg, segítek.
Az a jó benne, hogy az összes Jawa/CZ rendszerű 6V-os dinamóhoz jó.
Én épp ma kaptam szét próbapadon egy csepptnkosba való 45W-os, még pozitív testelésű dinamót (ahol még a forgórészre van szerelve az egyoszlopos fekvő szabályzó). Kipróbáltam, az a dinamó is simán átpolarizálható negatív testelésűre, tehát a csepptankos jawakba is jó ez a szabályzó, csak ott egy kicsit stupekolni kell a mechanikus szabályzó kihagyásával és az átpolarizálással.
Szia peti74!
A multkor írtál az elektronikus fesz szab-rol, lehetmár kapni nekem kellene egy 6 voltra.
Üdv papa!
Íme, itt van néhány kép, erről a 6V-os saját gyártmányú gyújtáspanelről:
panel_6V_2h_1.jpg
href="http://www.peti74.atw.hu/egyeb/panel_6V_2h_2.jpg" target="blank">panel_6V_2h_2.jpg
href="http://www.peti74.atw.hu/egyeb/panel_6V_2h_3.jpg" target="blank">panel_6V_2h_3.jpg
Pont ilyet csináltam tavaly papa-nak is, innen a fórumról (lásd nemrég 2007-02-25 15:44:28-as hozzászólás).
És ugyanez egyhengeres verzióban. Ilyet küldtem a múlt héten k-rudi-nak egy TS MZ-be. Tényleg Rudi, beszerelted már ?
href="http://www.peti74.atw.hu/egyeb/panel_6V_1h_1.jpg" target="blank">panel_6V_1h_1.jpg
href="http://www.peti74.atw.hu/egyeb/panel_6V_1h_2.jpg" target="blank">panel_6V_1h_2.jpg
A diódás ötlethez olvasd még el szintén nemrégről a 2007-02-25 11:41:08-as hozzászólást.
Pl egy Z20-as tokozott didóda áramkapcsoló helyett még elektronikus fesszabáyzó, de már sokkal hatékonyabbá tehető vele a szabályzó is.
És hogy nem érje szó a ház elejét, amit régebben olvastál erről a 6V-os gyújtásról, azt most áttettem az atw-re, most itt találod :
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
Üdv,
Peti74
sorszám: 2587 (70951)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-08 17:03:46)
6ezer pénz, ha megfelel, kompletten, Beszerelhető állapotban, postán is szoktam küldeni. Küldök képet róla, hogy hogy néz ki, ha érdekel.
472-esben a jobb oldali dekli alá szoktuk tenni, a légszűrő alu öntvényébe szoktam vágni 4 db M3-as menetet, az simán megtartja.
2 dolgot javasolnék azonban, ha megbízható, és tökéletesen működő gyújtást szeretnél:
- a két gyújtótrafót tedd egymás mellé, egymással párhuzamosan, 472-esben elfér, tudom mert tettem már be ilyenbe.
- Ha mechanikus kétoszlopos szabályzód van (és hát mi lenne) akkor legalább annyit tegyél meg, hogy a B kivezetés helyett, a D-ről vezeted tovább a feszültséget az akksihoz és a fogyasztókhoz egy nagyáramú diódán keresztül (mindjuk 20A, 400V vagy e fölötti), és a szabályzót úgy állítod be, hogy az akksin így legyen meg a 7,3 V tompított nélkül. Így nem lesz vele több gondod, egyébként az áramkapcsoló elég bosszantóan tud viselkedni.
A jeladód már megvan, a trabi gyújtást meg el tudod adni 638-as jawaba.
sorszám: 2586 (70931)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-08 17:03:46)
heló.Nemtudsz TS 125 höz való (6 volt)elektronikus feszszab kapcsolási rajzot? mert már sokat kinlódok ezzel a mechanikussal pedig sokáig jól működött de mostanában nem megbizható.van amikor 6v van amikor 8volttal tölt.De van olyan is mikor 7.4körüli ami jó de valamikor gondol egyet és nem szabályoz.Éppen hogycsak be volt égve az érintkezője de kicseréltem azokat az érintkezőket ki is poliroztam az összes érintkezőt de hiába.
472 Cz ami lényegében 634 es blokk csak mégsem. És mennyiből lenne meg amit te kínálsz. Vagy kapcsolási rajz, mert valahonnan én már töltöttem le lehet hogy éppen a te oldaladról. Kb mennyibe kerül?
Igen, már emlékszem, Te írtad, hogy beletetted a 6V-os jawa-ba a trabi elektronikát.
Na, erre voltam kíváncsi, hogy milyen tápfeszültségig működik, ezek szerint 5,4V-ig. ( nagy valószinúséggel azért, mert valamelyik tranzisztor feszültségosztója ilyen tápfeszültség alatt nem tudja kinyitni a BE átmenetet, nyilván mert 12V-ra tervezték).
A jeladó jobb helyzetben van, mert a trabi/MZ hall ic-je már 3,5 V-os tápfeszültségtől stabilan működik, ezt én kimértem.
Az a feszültségkétszerező, amivel menteni akarod a helyzetet (szerintem anno egyféle létezett a piacon) egy 16 kHz-en működő kapcsolóüzemű trafó, a 6V-os trabantomban anno ilyen hajtotta a rádiót, az olyan 50W-ot tudott átvinni. Magának az elektronikának a meghajtásához sztem 0,2-0,3A azaz 12V-on kb. 3W kell, szóval szerintem működni fog.
Ennél akkor már jobb megoldás egy eleve 6V-ra tervezett áramkör, mint pl. amit én kínálok, ráadásul átlátható, könnyen javítható, a végfoktranyó forrasztás nélkül cserélhető.
Milyen 350-esed van, 634-es ?
sorszám: 2583 (70914)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-08 15:10:34)
A trabi gyújtás megy 6 voltról de ha leesik 5,4 v ra akkor mintha elvágták volna és megáll. Találtam a simsonos oldalon feszültség kétszerezőt meg is vettem hozzá mindent, nemsoká kész lesz. A kérdésem annyi volna hogy azt írják 3W nál jobban nem terhelhető. Ezt nem tudom hogy a gyújtás vezérlése mekora teljesítményt vehet fel.
Sziasztok!
Segítsetek ha tudtok!
Van 1 Schwalbi motorom. Átalakítottam 12V osra, komplett alaplap, tirisztor, trafó.
Összeraktam, be is indult, röfögött rendessen úgy fél percig, mikor is leállt a moci.
Azóta nincsen szikra a gyertyánál.
Mi lehet a gond? Volt már valakinek ilyen problémálya?
A gyertya jó, a tirisztor 15 ös pontján van fesz.
köszike.
Egyesek szerint működik a trabi elektronikája (fekete doboza) 6V-on is, igaz az kéthengereshez való.
De ezzel a logikával élve az ETZ elektronika is kell működjön 6V-on, bár erről még senki sem nyilatkozott.
Én biztos nem tenném.
Ha engem kérdezel, én azt javaslom, hogy előszőr csak egy jeladót vegyél és azt fabrikáld fel rá. Aztán csinálok neked egy 6V-os elektronikát, ami új és ráadásul ha elromlik (de nem szokott) akkor javítható.
De szívesen megcsinálom neked kompletten is, csak ahhoz el kell hoznod a motort. Csináltam már egy párat.
halika
aztat szeretném kérdezni, hogy az es 250 re tennék trabi elektronikus gyujtást .Fog e müködni a 6 voltal? nem szeretném a teljes hálozatot átalakitani.
Kíváncsian várom annak a mérésnek is az eredményét!
Köszönöm, de nem tartozol semmiféle megkövetéssel.
Ezek szerint a trafó csak 4. Verziós!!! :-)
Szintén megnézek egy Honda Dio-t és egy Yamaha Mint-t, hogy azok mit is csinálnak. De azokat működés közben tudom méregetni.
Zoltán
Érdekes!!! Nos, akkor egyikünknek sem volt igaza. Akkor már csak azt nem értem, hogy miért van az, hogy igazán 200 volt környékén kezd "feléledni" az a trafó?? Az alatt is van szikra, de elég halovány.
Mindenesetre megkövetlek, bár azt továbbra is fenntartom, hogy a 4V csak egy jelölés, és nem az üzemi feszültséget jelöli.
Hát szkóp az nem lett! :-( Sajnos. De kaptam viszont egy LCD-s jelalak vizsgálót. Na akkor:
a fordulatszám 300 - 350 nem tévedés! de így is szikrázott a gyertya.
- gyújtás impulzus : 0,5 - 1,5 Veff
- gyújtás töltés :14,5 - 19,5 Veff
- világítás (6V) : 3,2 - 4,2 Veff
Hát ennyi volt az adat, de szétszedtem egy rossz fekete dobozt és a kondi csak 100 v-s benne. (egyébként nem sok cucc volt , egy dióda, egy kondi, egy tirisztor) ja és drótok.
Mi lett a végeredmény? (nem kötözködök, hanem tényleg érdekel)
A multiméterek általában csak 50..300Hz-en hitelesek. Tényleg szkóp kell.
Hát ezek után a hétvégén beállítom a Babetta blokkot és megmérem a feszültséget (gyors feszültségmérővel) váltakozó áramot csak efektív értékkel, vagy ha a szomszéd oda adja a szkópját akkor csűcsértékkel is fogok tudni szolgálni. A mérést a töltő (gyújtás)tekercsvégénél a kondi és a test között tudom megejteni. Ha sikerül leírom.
Mintavételezési csomagokkal működő multiméterekkel esélytelen mérni, még közelítőleg sem lehet. Azért szóltam hozzá a témához, mert épp most fejeztem be egy egyedi PMA-t (generátor), amihez a Babetta trafóját használtam fel,mint egyetlen gyári alkatrészt. Megpróbáltam pontos méréseket végezni. (Ezt csak a gyújtó panel megberhelésével -a gyújtási nergiát tároló kondival párhuzamoson bekötött, diódákkal védett segégkondin- tehető meg) A tapasztalat az, hogy 80 volt alatt nem kielégítő a szikra. Én 300 voltot küldök rá, ezzel szép eredményt produkál.
4 voltnál meg sem nyikkan ez a "4V" trafó!
Mérni lehet. De oszcilloszkóppal mérjed, ne egy lomha ampermérővel! Lehet, hogy a végén te csodálkoznál. ;-)
Igen biztos igazad van.
De neked is csak azt mondom, hogy működés közben kellene lemérni egy Babi gyujtását.
Talán érdemes lenne!
Zoltán
Az hogy a Babetta trafón van egy 4V jelölés, az csak egy típusjel. NEM 4 voltos trafót jelent! Szép is lenne 4 voltról CDI...
(Ha egy cipőre az van írva, hogy salamander, akkor az is jelent valamit...?!? :-))
A helyzetjelző az 5 W -os. Ezek bajonet záras foglalatúak. A szofita "vonal" izzó két végén van a csatlakozás. A két tükör hasznos főleg párhuzamos közlekedésnél és, hogy kötelező-e, nem tudom. Nekem midkét oldalon van.
Lenne 2 hülye kérdésem: Elöl 6V5W-os szofita és egy 6V15W-os normál égőm van.
A szofita egy kis lyukon világít ki a normál égő fölött. Melyik a helyzetjelző,melyik a tompított?
Simsonra ugye csak 1 tükör kötelező?
Csak akkor nem mindegy ha nem működik.
:-)
nemtudom!
ami simsonra való olyan van simsonba csak 1 fajta van!
Aztán:
Tirisztoros - impulzusos, avagy
Tirisztoros - transzverteres, estleg
Triakos, netalántán
Tarnzisztoros?
Mert nemmindeggyám.
:)
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|