:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Autócsicsa boltokben kell megnézni, szokott lenni. Fater wartburgjában is van, három led van rajta, kevés, sok, pont jó feliratokkal.
De igazándiból nem feszültséget szokás figyelni, hanem áramot az akkuvezetéken. A klasszikus megoldás szerint középnullás ampermérővel, de persze lehet ledekkel is.
Hali. Elektrotechnikai boltban láttam, digitálist 9v os elemről ment. Kb 3000Ft körül volt ha jól emlékszem. kb akkora volt mint egy fél mobiltelefon.
Hello mindenkinek
Létezik olyan egyszerűen felszerelhető és olcsó digitális kijelzésű házi műszer, ami mutatja az aksi feszültségét? Mert nekem igényelné a gépem.
A töltésről még annyit, hogy kb 1300-as fordulattól megvan a 14-14,2V; 1000-es alapjárat esetén az akksin 11,5-11,6V-ot mérek.
A srác aki nekem csinálta ezt a gyújtást, Pancsikra szakosodott, egy csomó P20-asra rakott fel Jawa generátort Trabi gyújtással, jól ért hozzá. Mikor nekem berakta, elég hamar produkálta ezt a jelenséget, két nyákot cserélt is. Mikor berakta a mostanit, mondta hogyha megint előjön ez a jelenség, akkor vegyem le a deklit és menjek vele úgy, azzal ki lehet szűrni hogy melegedés a baja vagy sem. Noha elektronikákhoz nem igazán értek, de azt sejtettem, hogyha a Trabiban bírja a meleget, akkor a Jawa-ban is fogja. Jópár száz km-t mentem gond nélkül, de abban hosszabb túra nem volt benne. Tegnap a Balcsira lementem gond nélkül, visszafelé kezdte el ezt csinálni, és a dekli levétele után gond nélkül hazaértem.
Ha kihagyna a töltése a generátornak, akkor nem kellene világítania a visszajelző lámpának? Mit tanácsolsz, nézzem végig az egész töltésrendszert?
Szerintem ez egy kicsit elhamarkodott ez a következtetés.
Az a trabi nyák valójában csak egyetlen b61-es bipoláris hall ic-ből áll. Az pedig bírja a hőt, mert az én 350esemben pl. már 16ezer km óta az van és nem volt vele gond, pedig melegedett már eleget, sok alkalommal ment már durva hegyi körülmények között napi 500 km felett is.
Mellesleg sem a trabantokban, sem az ETZ-kben nincs vele ilyen melegeds
jellegű gond.
Másrészt ha egy ilyen hall ic elromlik, akkor az már nem javul meg 5-10 perc múlva.
Harmadrászt, ha a az egyik henger adott ment, akkor a hall ic-nek is működnie kellett, márpedig olyan nincs, hogy csak az egyik pólusváltást érzékelje - átbillenjen a kimeneti feszültsége - de a másikat nem, mert ha a kimeneti feszültsége nem billen vissza, akkor átbilleni sem tud újra (négyszögjelről lévén szó). Remélem érthető volt.
Nem tudom, hogy mi lehetett a gond, de biztos vagyok benne, hogy a hall ic nem okozhatta csak egy henger kihagyását. Az vagy jó vagy nem, de akkor meg egyáltalán nincs jel egyik hengernek sem.
Talán a generátor töltése hagyott ki és ugye akkor igen könnyen egyhengereznek a 350-esek, legálábbis a motordekli alatti melegedéssek kapcsolatban nem jut más eszembe.
Halihó!
Trabi elektromos gyújtással van némi gondom (Jawa 638). Ma voltam lenn a Balcsin és visszafelé a Bakonyban elkezdett kihagyni az egyik henger. Végigbogarásztam a benzinrendszert, de azzal nem volt gond. Kis szünet után simán tovább tudtam menni, de pár km múlva megint elkezdett kihagyni. Majdnem így jöttem hazáig (gyertyát is cseréltem). De egyszercsak beugrott valami. Levettem a generátor deklijét és hazáig semmi baja nem volt. Ezek szerint valami melegedés lesz, a zárt térben nem bírja a nyák a hőt. Volt valakinek hasonló gondja?
alapminőség: daewoo, zkl (magyar, szlovák)
közepes, (árban) egész jó : koyo (japan)
Csúcs: FAG, SKF (német, svéd)
de legközlebb ne a motor elektronika fórumban kérdezz ilyeneket.
Egysoros, kosaras, golyóscsapágyat.
hello,milyen fajtájú csapágyat vegyek az etzmbe,a főtengelyhez???kicsit behalt:)köszi előre is
Bocsi a bal oldalon van, tuning, fejlesztés rovatban .
sorszám: 2702 (73200)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 15:11:17)
Sziasztok. Van itt jobboldalon egy cikk amiben elktronikus gyújtás gyártás lépései vannak képekkel. A cikk végén van egy előgyújtásvezérlésre használható ic és néhány számomra követhetetlen dolog. Valaki foglalkozott már ezzel az ic -vel? Egyáltalán működhet? Mert ha ez így működne jóval olcsóbb lenne mint az igc. Várom az okos hozzászólások.
sziasztok nem tudna nekem küldenii mz ts 150-hez elektronikus fesszab bekötési rajzot.
Erre a cimre:cseh9@freemail.hu
Azért 559-esen nekem nagyon bejött anno. Kicsit olyan volt, mintha lenne egy nyomatékos jawam, ami a fordulatszámtartomány felétől felfelé már MZ. A hangja persze maradt jawa.
350speed.
Az 559-es főtengelye azért nem olyan súlyos, inkább csak a hosszú löket miatt lomha. Hogy a felvetésedre válaszoljak, azt gondolom, hogy ha van egy plusz hengerem meg egy hengerfejem, akkor egy másik dugattyú belefaragása még nem jelent meggyilkolászást.
Ha nem jön be, csak visszarakom az eredeti hengert, hengerfejet meg az eredeti főfúvókát és kész.
a meggyilkolászás nálam nem itt kezdődik.
Amúgy nyilván nem az üveghang volt a cél, hanem kicsit több nyomaték és kicsit nagyobb elérhető utazósebesség.
Az egyik 350-es csepptankosomban pl. olyan motor van, ahol a kipufogóablakok kb 3 mm-t (!) vannak kinyitva felfelé, a hengerfejek pedig 2 mm-t le vannak ültetve. A kettő egész jól kiegyenlíti egymás negatív hatásait, így egy tényleg pörgős és alul nyomatékos blokkot sikerült összehozni, érzésre olyan 25-30% plusz van benne lovakból is, newtonméterből is.
Ugyanez a "tuning" pl. egy 634-esből már egész durva motort csinál. Na ez utóbbiak már nálam is gyilkolászásnak számítanak, nagyban rontják az élettartamot és durván növelik a fogyasztást.
Az IGC-t (12V-os) én kétütetmű trabiban próbáltam kb 1 éven át. Motorban nálam még nem volt.
A te megoldásoddal még nem találkoztam, a szoknya rövidítése bevett szokás, mivel a dugattyú előbb nyitja a szívórést többb ideje van a gázkeveréknek beáramlani. Egyszóval hosszabb lett a szívó ütem, valahol azt olvastam, h. a lökethossz 5 % ával lehet max rövidíteni. Mindenesetre érdekes ötlet.
Hali. Nekem is van 250 559-esem , de én nem gondolkoztam rajta hogy meggyilkolásszam szerencsétlen motort. Elfogadtam mire képes és kész. egyébként akkora tömegű lendekékkel nem kellene valamit kezdeni ha pörgösebb motort akarsz a 250 es ből. Mert van egy kis súlya. MZ és az Etz feleakkora sonkák vannak, de az is igaz ott meg a kuplung van a tengelyen. Ezért van 350-esem ami egy kicsit fürgébb. A kéthengeresre felprogramozott igc-t csak trabiban próbáltad? Vagy motorban is volt már.
Ezt fajta tuningot nem ismerem. Valamelyest a vezérlés módosíthatja.
A TS dugós 559-esnek is (mint ahogy a TS dugós ETZ-nek, ilyen is volt) változott szívóvezérlése, hisz a 4mm-rel leültetett henger a felömlés előtt 4 mm-rel hamarabb lezárja a szívónyílást így nagyobb karternyomással indul a felömlés. Szívás előtt pedig később nyit, tehát nagyobb a kezdő depresszió, nagyobbat "ránt" a a karbiból.
De ez épp ellenkezője a levágott szoknyának, hisz a leültetett henger nyújtja a szoknyát. Az biztos, hogy ez utóbbival többet szív a motor és nagyobbat sürít, növelve ezzel a nyomatékot és a fogyasztást is. Az 559-es esetében kb 6-7 decivel. A nyomatékért és a pörgésért cserébe megérte.
A TS dugós ETZ pedig olyan "durva" lett, hogy le is vettem azt hengert. Gyakrolatilag 3000 alatt a motor nem tudta feldogozni a benzint, 3500 felett megindult mint a barom, nagyon "hegyes" motor lett. Mivel volt olyan, hogy a hosszú egyes miatt, egyszerűen csak ordító motorral tudtam vele elindulni egy komolyabb emelkedőn, levettem a hengert. Túrázásra, utcára alkalmatlan lett, versenycélra nyilván tökéletes.
Utána kéne gondolni, de sztem a szoknya rövidítése inkább gyengíti a hengertöltést, mint javítja.
Én meg azon gondolkoztam, hogy a 638-asom dugattyúinak a szoknyájából leveszek 3 mm-t. Kíváncsi vagyok javulna-e annyira a forgattyúsház töltése, hogy megérje. Szerinted mennyivel enne többet, láttatok már ilyet?
Hi Jawa350speed.
Én is nagyon gondolkodom egy 6V-os igc-n. Egyhengeres verzióban akarom megvenni, mert nekem van egy kéthengereshez felprogramozott ig ic-m otthon. Azt utólag vettem hozzá, amikor trabi tettem be.
így végül is lenne egy "teszt igc"-m az egyhengeres 559-eshez, és a kéthengeres csepptankoshoz is.
Mindkét esetben jelentős pluszt várnék el az igc-től (a trabis tapasztalatok alapján).
Főleg az 559-esre gyakorolt hatása érdekel, mert az egy igen lomha motor, alapból, olyan 4500-5000 körül egyszerűen "elfogy, nem forog tovább.
A legkézenfelkvőbb paraszttuning - a kipufogóablak nyitása felfelé - nem játszik, egyrészt mert mm-enként kb 1 liter pluszt jelent fogyasztásban, másrészt a kisfordulatos nyomatékot nagymértékben csökkenti.
Amit én szertnék, az egy 4-ik túlos (71-es) TS MZ dugattyú az 559-esbe, a vezérlés módosítása nélkül. A köbcenti 297-re növekszik (300-as 559-es !) a furat/löket arány pedig a lomha 65/75-ről eltolódik a fürgébb 71/75 felé, az
A kisfordualtos nyomatékhegyek így még növekszenek is, és nagyfodulaton pedig a pörgési hajlam javul rengeteget.
Egyszer volt egy ilyen 559-esem, igaz "csak" 69-es dugóval, onnan tudom, hogy milyen.
Ha ez egyszer kész lesz, akkor ezt akarom egy igc-vel még megbolondítani.
Önmagához képest biztosan egy kisrakéta lesz.
sorszám: 2694 (72464)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-01 14:50:15)
Ja igen, és az igc szett-ben benne van egy kb 1m-es soros portos adatkábel, a progi meg letölthető ingyé. Ettől jó ez az igc.
Előszőr csináltassatok elektronikus gyújtást a jawaba , aztán máris lehet venni hozzá az igc-t :))))
Sunesz írta nemrég (2007-03-21 10:49:04) hogy a húsvét péntekig megrendelt IGC-60 most 13ezer pénz szintén akciósan.
Egy 6V-oson én is gondolkodom.
Most láttam a duen.hu-n. Az IGC-60 és a VGC-120 egységesen 14 péz. Akciósnak mondják...
Hali! nekem nem volt kihagyás alapjáraton. A trabi dugót meg én nem tenném be mert lehet kapni 300as etz dugót. régen nem lehetett azért faragták bele a trabi dugót. egyébként pont most van a gépem felújítás alatt és 300as dugót teszek bele mjd megírom hogy mien lett a 300as gép igc vel!
sorszám: 2690 (72421)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-02 09:22:42)
Számtech boltban lehet venni SUB-soros port kábelt. Pontos neve nem tudom mi, de egyik vége USB, ez megy a laptopba, a másik vége meg a soros. Hogy mennyibe kerül nem tudom, de Media marktba láttam egyszer, na annál az árnál csak olcsóbb lehet bárhol máshol, mert ott minden aranyárban van.
......"a programozás meg csak sima sorosportrol megy az meg minden gépen van" .......
Sajnos nem minden gépen van, mert az újabb laptopokon nincs, de még párhuzamos sincs.
Zoltán
Köszi. Még egy kérdés alapjáraton gyújtáskihagyást nem tapasztaltál, vagy ez is csak egy hibásan elterjedt eset volt. Mint a californiai jawa meg a trabi dugó 300 etz-be. Vagy van valami alapja is?
Hali! Igaz nekem nem Jawán van az igc60 hanem eggy 250es ETZn de nagyon jó jobban is megy a gép és kevesebbet is eszik a programozás meg csak sima sorosportrol megy az meg minden gépen van. Ja és peti74 gyujtásával van felszerelve. szerintem érdemes beépíteni a beálítást meg én kisérletezéssel álítottam be. Nekem nagyon bejött szerintem Jawán is jó lenne
sorszám: 2686 (72393)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-01 14:50:15)
Utánna néztem az igc témának egy kicsit. Az előbb feltett kérdéseim nem aktuálisak mert azért ez egy kicsit bonyolultabb mint csak úgy össze dob az ember. Árakról nem találtam semmit. De IGC60 -at néztem , de kell csatlakozó a számítógép és a modul közé programozáshoz. abeszerelés már nem okozna gondot. Valakinek tapasztalata van már? A 6-15V árramellátás kell egyedileg tud csinálni ami ha leesik 6 v alá nem kapcsol le. Mert ez vettem ki eddig az olvasottakból. Reális áron lehet kipróbálnám ha jobban is menne és kevesebbet fogyasztana :-). Előre is köszi a választ.
Igen mz dinamó + mz 6 voltos elektronikus fesszab + trabi jeladó + egyedi gyújtás "peti74 szentírás" alapján. Ebből adódik ,jelentősen javult a motor teljesítménye, pedig trabi gyújtással is mentem csak nem sokat. És valahogy már ahhoz képest is jobb. Még egy kérdés egyhengeshez lehet használni a trabi mágnesgyűrűt? Igc -vel kapcsolatban ha lesz panel + beültetési rajz és egy kis szöveg ami alapján készül akkor lehet . De venni nem akarok. Vagy ez nem olyan nyílvános dolog amihez bárki hozzá férhet? Ja és gondolom bonyolultabb is. De ha így marad a motor akkor már nekem elég.
Istenkirály vagy. Örülök, hogy sikerült.
No, csak a tisztánlátás kedvéért, neked egy 6V-os 350-esben van egy 6V-os MZ dinamó, és ahhoz van egy kisipari MZ elektronikus fesszabályzó.
Azért nincs gyújtáskihagyás alapjáraton sem, mert a dinamó, amikor nem forog eleget, nem tudja lefogni a 6V-os rendszert, mert az áramkapcsoló diódák nem engedik.
Ami biztos, hogy a hall kb. 3,5 V-os táptól él, egyszer kimértem.
Az elektronika, amit építettél, olyan 5 V-tal még elmegy, ha még ez alá akarsz menni (ami ugye már bőven akksi cellazárlat), akkor a két 22 omhos teljesítményellenállást ki lehet cserélni vmivel kisebbre (ezért írtam, hogy lehet 20 ohm is), vagy a két 15 ohmost, valamivel nagyobbra, mert ez az osztó nyitja végfokot, az meg nincs kinyitva teljesen. Ha pl. egy 21W-os izzót kötsz a trafók helyére, az csak felizzik, de nem világít jól, a 10W-os már igen. A végfokok tehát csak 1,6-1,8 A-es áramot engednek át, ami a trafóknak untig elég.
Amit Simi motorjával kapcsolatban említettem, hogy alapjáraton rendetlenkedik, azt a mechanikus szabályzó áramkapcsolója okozta.A Te példád egy újabb ok, hogy az elektronikus fesszabályzót reklámozzam.
Apropó, egyszer nincs kedved egy igc-vel "megbolondítani", mert ehhez a gyújtáshoz már gond nélkül hozzáilleszthető (a tervező, Szrnka úr mondta, hogy létezik 6V-osban is).
Trabantban és ETZ-ben bevált, igen sokat dobott a középső-felső tartományban.
sorszám: 2683 (72345)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-31 17:49:21)
Beépítettem a motorba a gyújtást. Eddig nagyon jól működik, kipróbáltam felkapcsolt lámpával+fékkel+indexel alapjáraton és nem tapasztaltam eddig gyújtáskihagyást. Ezzel kapcsolatban, mekora az az árram amiről még beindul a motor. Ha véletlen lemerülne aksim. Ajánlom minden jawasnak a gyújtást mert nem kell soha többet előgyújtást állítani.
A másik megoldás, ha veszel egy 12 voltos relét, kiveszed a behúzótekercsét. A rajta keresztülmenő csap helyére beteszel egy M4 csavart aminek az egyik végét megpatkolod egy erős mágnessel. Voilá: 400 forintból megvan Ebben már benne van a neodímium mágneskorond ára is) és szinte örök élet. Esetleg műgyantával érdemes lekezelni, mert elég vékonyka a drót.
Nekem maximálisan bevált.
Persze, lehet olyat is használni. Annyira azonban szerintem nem ujjgyakrlat: kell hozzá vasmag, csévetest, trafóhuzal, és idő. Én előbb vennék egy lada samara hall elemet 1200.- Ft-ért a ladaboltban, minthogy nekiálljak induktív jeladót gyártani. Komolyan gondolkoztam is rajta, de mivel mindjárt kettő is kellett volna belőle, plusz két doboz, a vége úgy 4000Ft lett volna, és ennek a harmadából összevarkácsoltam magamnak az optóst. Az olajpárával meg mit sem törődök, most volt generálva a masina, 10-15 évig csak nem fog már újra folyni az az olaj... ;-))
A másik megoldás az illesztőáramkör és akkor lehet induktív jeladót használni. Szerintem a legolcsóbb és nem zavarja a meleg, az olajpára, stb...
Induktív jeladót csinálni meg ujjgyakorlat: vasmag, tekercs és kész.
A wartburg gyárilag optós. A nagyolákomban tizensok éves magyar kisipari optó van ("autran"). A guzzi is optós. Nincs az optóval semmi baj. A trabival sem... de ha nyolcasával jönnek az ügyfelek, akkor már nem lehet ilyen egyre nehezebben beszerezhető cuccra bazírozni.
Járt utat a járatlanért...
A nyák jelentené amúgy a legkisebb gondott, itt van a közelben egy nyáküzem. Megrajzolom, kinyomtatom lézerrel fénymásolófóliára, és adom is le nekik legyártani.
Amíg van trabi mágnes, addig marad ez, mert erre már rá van állva egy esztergályos faszi, az alaplapra meg egy marós.
De igazából az a lényeg, hogy ezt a mágnes-hall párost már teszteltem az évek alatt az MZ-ben, a jawaimban és a trabantomban. Az optó is biztos jó, de mert puding próbája az evés, nem merném nyugodt szívvel beszerelni bárkinek és a nevemet adni hozzá. Megengedhetem, hogy becsületesen csináljam, nem ebből élek, ez inkább amolyan nice to have dolog, amíg meg nem unom.
Ja, és kösz a trabi klubos ötletet ;)
Szerintem jobban jársz az optóval. Filléres dolog. A lomexben kapható, az adatlapja meg fönt van a neten, és ennyiért nem fogják neked megcsinálni a mágnesgyűrűt a borsmagnetnél. Legalábbis nem kis szériában, az tuti.
Bár az is igaz, hogy az optó meg babrálós, mert nyák kell meg minden...
Kösz a képeket. Szép megoldás, igényes az az az alaplap nagyon. Kezdem kapisgálni.
Engem az egy jeladós megoldás izgat. Ez a kitöltési tényező dolog látom megoldható, a két henger állítható "szimmetriája" pedig azért fontos, mert a jawa főtengelyek nem mindig 180 fokra vannak ám elékelve, főleg a felújítottak.
Lehet beszélek az emberrel, aki az alaplapokat gyártja, csináljunk egy ilyen optó szakítót, próbának.
A másik lehetőség egy mágneseket gyártó cég kőbányán (úgy hirdetik magukat, hogy olyan mágnes nincs, amit ők nem képesek legyártani).
Majd elválik.
A pontosságról annyit, hogy én stroboskóppal állítottam be, és nagyon szép pontosan gyújt mindkét henger.
De nekem megnövelt zárásszögű kapcsolással van a dobozom:
Ha te csak sima dobozt használsz, lehet, hogy érdemes lenne azt az optót triggerelni... nem tudom. Én annyit nem foglalkoztam vele, eredetileg nem is akartam optósítani, csak aztán mégis, mert kb tizedannyiba jött ki az anyagköltsége, mint rendelni két új megszakítót kondistul postai utánvéttel a veszprémi képviselettől.
Én két optót kellett hogy használjak, mert a guzzi V motoros. Az enyim tehát így néz ki:
De jawaba csakugyan elég egyetlen optó. Ha a jeladó szoknyájának egyik fele sugárirányú, a másik fele pedig attól eltér 10-20 fokkal érintő irányba, akkor a trabant gyújtásban szokásos módon tudod állítgatni a kitöltési tényezőt is.
Igaz fordítva van. Ha odajutok, azt a leírást leveszem, és majd visszarakom ha átnéztem.
Jól hangzik ez a méh telepes beszerzés, felénk is van méh telep, de amióta bontási igazolás kell a kivonáshoz (2005 második fele), meg mindeféle engedély az autóbontáshoz, azóta leálltak az autók átvételével.
sorszám: 2672 (72208)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-03-29 18:31:58)
Az optó is meggondolandó, azzal is könnyű megvalósítani akármilyen kitöltési tényezőt.
A mágnesgyűrűnél sem a kitöltéssel, sem a pontossággal nincs gond. Azzal a mechanikával, amivel én dolgozok, a dugattyúelmozdulást mérve valóban 1-2 század mm-es pontossággal beállíthatók a hengerek, még egymáshoz képest is.
Az optókapu is tud hasonló pontosságot ?
Egy fényképet tudnálküldeni az optó elhelyezésről ?
Szia. Megépítettem a panelt az asztalon már működik. De a beültetési rajzon fordítva van bejelölve a 4 dióda ami az 1 és 2 ponton van. Majdnem sikerült mérőfüstöt csinálnom, pedig olyat még nem sikerült eddig. Csak a fényképről vettem észre hol a gubanc. A trabi jeladórol jutott eszembe eddig mindíg méh telepről vettem őket ebza dobozzal együtt. 400 Ft volt. Nem tudom közeletekben van -e? Olcsóbb mint a bontó.
Ha minden kötél szakad, át kell állni optóra. Én is azt tettem a télen a guzzimba. A lomexnél 500 Ft-ból megáll a pár, köll egy darabka nyák meg egy áramgenerátor (mondjuk 7809-el megvalósítva), és kész. Én már vagy 500km-et mentem vele, és egyelőre semmi rendellenességet nem tapasztaltam, pedig volt ebben 100+ km-es szezonnyitó örömködés is meg városi futkosás is egyaránt.
Köszönöm, jó ötlet, megpróbálom.
vagy feladhatsz aprót a portáljukra is: http://twk.lusteenet.hu/
elég nagy élet van ott...
A boncin kívűl nem tudok trabi-bontót. De szerintem Muczán Gábor, a trabant-wartburg klub elnöke tud neked ilyeneket eladni. Én legalábbis két éve tőle vettem a trabi szettet a jawamba, és akkor még több készlet is volt neki a fiókjában, um. nehezebb időkre félretéve.
Ha már bejöttél a csőbe...
Ajánlj nekem olyan keleti autóbontót lehetőleg a pesti oldalon, ahol trabit bontanak. A Bonci már kilőve, mert onnak tegnap hoztam el az utolsó trabi jeladót (az az egy volt nekik), de szóltam a főnöknek, hogy ha van, akkor ki ne dobja.
Fú, te, nagyon beindult ez neked...
Az oldalról letölthető szerelési kk.-ből néztem: terh.nélk.: 13,8-14,6V terheléssel: 13,0-13,5V Amúgy főleg városban használom; figyelni fogom, ha továbbra is sok még lejjebb állítom.
Köszönöm a segítségedet!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|