hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Prince86
válasz erre | email2007-05-06 15:41:24
Sikerült bekötni egy Jawa rajz alapján de olyat csinál hogy kisgázon van töltőáram kb2,5-3A de ha magasabbra emelem a fordulatot akkor lecsökken teljesen nullára, aztán átmegy minuszba, tehát csak fogyasztás van töltés nincs. Amikor járó motornál lehúzom az akkuról a sarut akkor kisgázon jár ugyanúgy generátorról, de amint emelném a fordulatot akkor elkezd durrogni és nem pörög föl, csak ha visszateszem az akkut.
Az általam épített feszültségszabályzóval(RT évkönyv 1991)is ezt produkálja. Szerintetek mitől lehet, mi lehet a probléma?
Mitől lehet ez hogy csak alacsony fordulaton tölt?
sorszám: 2762 (74685)
(előzmény: Prince86, 2007-04-29 14:25:33)

 
 
Trob
válasz erre | email2007-05-05 01:14:34
Sziasztok!

Én még viszonylag friss vagyok szocimotor téren :) MEgkaparintottam egy TS 125-öst. FÉl év alatt elkészült pikk pakk állapotba került, viszont vanegy kis problémám. Fesszabályzót kellene cserélnem. A régi eredeti kötési rajza megvn, de az új fajtáé nincs. Ha valakinek meglenne, vagy csak annyi, hogy melyik jelölés mit takar legyen szíves nekem elküldeni a trobika@freemail.hu címre. Előre is köszönöm.
sorszám: 2761 (74618)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-02 18:22:55
olvasd tovabb... vagy aludj tovabb!
sorszám: 2760 (74369)
(előzmény: Goldnadel, 2007-05-02 16:23:21)

 
 
koko
válasz erre | email2007-05-02 17:04:46
Helló!
Nekem a Sunesz építette, be és programozta fel az egészet annó! És kb 10-el gyorsabban megy és gyorsul, mint állat, persze ahhoz képest hogy simó. 85-90 a vége és 2,5 liter körűl eszik 60as tempónál. Előtte vettem azaz rakattam bele tirisztoros gyújtást, ami 22 ezerbe volt, de nem vált be, mert ugyanúgy ment, mint annakelőtte, de ez az igcés babra jót tett neki érezhetően! A tirisztorossal elmentem visegrádra, de visszafelé, már utánfutóval hoztuk a gépet!
sorszám: 2759 (74360)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-05-02 16:29:15)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-05-02 16:29:15
Szia KOKO!
Azt is megírnád, hogyan jutottál olyan beállításhoz, ami a Sámsonná tette a Simsonodat?
Nekem nincs affinitásom a mikrkontroller programozásához. Bár a Sunesz megkerestem és ő megfelelően tájékoztatott is, mégsem vettem IGC-t. Hanem beépítettem egy Motoplat gyújtást az ETZ-mbe.
sorszám: 2758 (74353)
(előzmény: koko, 2007-05-02 00:28:57)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-05-02 16:23:21
"Gyárban készült gyújtáselektronika 4000 Ft. (Samarához"

Namost ebben csak az a bibi,hogy összehasonlitasz egy gyújtáselektronikát egy gyújtáselektronika-vezérlővel.
Szerintem a Józsin vetted az elektronika-szakmunkásbizonyítványod.
;-)
sorszám: 2757 (74352)
(előzmény: Zapkorte, 2007-05-02 09:09:42)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-02 13:21:55
Mint mondtam, semmi baj azzal, hogy profittal árulod. De azért azért már ne a teljes fejlesztési költség legyen a viszonyszám egy sorozatgyártott készülík darabárára... Azt le kell szípen osztani a darabszámmal, és akkor kijön mondjuk darabonként 3e Ft (mert kis széria) Még mindig jócskán 10e alatt vagyunk... Szóval azért nincs itt szó sem emberbaráti szeretetről, sem súlyos veszteségekről, maradjunk ennyiben. ;-)
Egy profitorientált gyártótól meg elvárható, hogy felelőssíget vállaljon a termékéért. Ez jogszabályokba is le van fektetve.
sorszám: 2756 (74334)

 
 
tatter
válasz erre | email2007-05-02 13:07:21
A szocimotorosoknak hasznos dolog az igc, de ha nézel egy ár/érték arányt egy motoronál (nem lebecsülés végett), akkor rájössz, hogy nem is olyan olcsó az igc.
A másik, hogy oké hogy követni kell az inflációt ...., de évente kb. 2000 HuF lenne az infláció???
Akinek mindene a motorja az ugy is megveszi hozzá míg nem lesz egy olcsobb.
Üdv.
sorszám: 2755 (74328)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-02 09:09:42
Gyárban készült gyújtáselektronika 4000 Ft. (Samarához a ladaboltban). És még ezen is van ÁFA, profit, szállítási költség stb. De jó, nincs benne mikrokontroller. Nézzünk inkább valamit, ami jobban hasonlít. Mp3 lejátszó! Ez kb azonos bonyolultságú kíszülék, és szintén belefér 4e-be.
De ha az alkatrészárból és az élőmunka-ráfordításból közelíted a dolgot, akkor is kb. ennyire jön ki ez az IGC dolog. Hidd el, nem emberbaráti szeretetből kapod, van rajta profit rendesen.
Ez nem baj, mert attól üzlet, hogy legyen rajta profit. De akkor viszont a termék ne egy "nesze semmi fogd meg jól, garanciás panaszokkal forduljon a sóhivatalhoz" legyen... ;-)
sorszám: 2754 (74294)
(előzmény: Goldnadel, 2007-05-02 07:52:18)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-02 08:54:07
Szép elmélet, csak éppen ott dől meg, hogy nincs rá szükségem, mert az én motoromban gyárilag van ilyesmi, és mellesleg sokkal komolyabb autómatikákkal játszadozom a gyárban.

Mellesleg nem fikáztam, csak megállapítottam, hogy nincs kész. Vagy te vennél mondjuk olyan színes tévét, ami nincs behangolva, mondván, hogy "mindenkinek más a szeme és a fülhallása, úgyhogy a fehéregyensúly, a video végfok kompenzáció és a hang kf ideális beállításait a készélékhez mellékelt csavarhúzó segítségével ki-ki kísérletezze ki magának?" ;-)
sorszám: 2753 (74293)
(előzmény: koko, 2007-05-02 00:28:57)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-05-02 07:52:18
Nincs ennek az árával semmi baj.
Ha ismernéd a gyárban készült gyújtáselektronikák árát,aszondanád erre,hogy haveri alapon csinálják.
De nekem változatlanul jobban tetszik az, amelyiket "beszereled és megy",
minthogy laptoppal az ölemben kelljen motorozni hogy beállítsak valamilyen értékelhető görbét.
sorszám: 2752 (74289)
(előzmény: Zapkorte, 2007-05-01 21:56:40)

 
 
koko
válasz erre | email2007-05-02 00:28:57
Hát, hogy lehet ekkora marhaságokat összehordani? Nekem például jelenleg simsonban működik és tényleg erősebb tőle a gép, pedig csak 70 ccm! Igaza van a Sunesznak, hogy páran nagyon rosszindulatúak, vagy talán irígyek is!
Te talán azért, mert elektroműszerész létedre, nem tudsz összehozni hasonló szerkezetet és így irígységből fikázod?
sorszám: 2751 (74288)
(előzmény: Zapkorte, 2007-05-01 21:56:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-01 21:56:40
"Gyakorlatilag nulszaldós" - cö-cö-cö. Ha nem mondtam volna még: elektroműszerész vagyok, tisztában vagyok az árakkal, úgyhogy engem nem etetsz meg ezzel a nullszaldós szöveggel. Tipikus magyar mentalitás, hogy a legvérmesebb nyerészkedők még sírnak is hozzá, hogy minden egyes darabon veszítenek, vicces. ;-)

Ami meg a felhasználókat illeti: nem gondoltál még arra, hoyg azért nem teszik közzé a görbéiket, mert a mai napig nem tudtak kikísérletezni egyetlen egyet sem, ami az ígért 20%-os teljesítménynövekedíst hozza? Szerintem már rég idegesen bevágták a termékedet a sarokba, a hengerfalba beépülő motorolaj-adalék, rain-x meg a hétélű ablaktörlőgumi mellé. :-p
sorszám: 2750 (74268)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-05-01 16:38:09
De tényleg, ha valakinek van már Jawa TS-en beállítva az igazán közkincsé tehetné a görbéjét, mert nem mindenki tud laptoppal az ölében motorozni:-)
sorszám: 2749 (74249)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-05-01 15:38:57
Hali! Én szivesen megosztom a beálításaimat bárkivel 250es etzre! aki idáig kérdezett annak segítettem is csak az a bajom hogy még én is akarok finomítan rajta, csak még járatós a gépem és nem akarom meghajtani amint túl leszek a bejáratááson és kikisérleteztem a leg ideálisabb görbét közzé fogom tenni a beálításaimat!!!
sorszám: 2748 (74245)

 
 
koko
válasz erre | email2007-05-01 11:56:44
Hé!Hé!Hé!!
Ne qúrogassátok má a Suneszt!
Főleg olyanok, akinek nincs és nem is szándékszanak igcét venni! Persze kibicnek semmi nem drága alapon jól elvágják az utat azok elől, akik még az olcsóbb árat is nehezen fizetik ki az igcért! Ha nekem nincs másoknak sem kell? Én nagyon örülök, h van Sunesz! Ugyanis már van a simómban 1 igc és szándékszom még venni 2-őt, az mzbe és egy kross mociba unokaöcsémnek. A 3 igc n már kb 9 ezret spórolok, h olcsóbban kapom meg! Ez több, mint 30 liter benzin. Csak arra várok, h a prücök kiderűljön azon a próbapadon! Sunesz! Ne törődj az ellenlábasokkal! Akiknek kell azok hálásak neked!
sorszám: 2747 (74240)
(előzmény: Zapkorte, 2007-05-01 08:01:34)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-05-01 08:01:34
"Szerzek nektek olcsón, de állítsam is be?" - annyira nem adod olcsón, hogy jogos lenne ez a hőbörgés. És természetesen a motorok tök egyformák. Legalábbis amíg el nem kezdik őket gányolni. De a gányolt gépeknél is jó kiindulási alap lenne a szériatípushoz jó görbe. Ha lenne. De nincs. E módon te gyakorlatilag félkész terméket árulsz. Több mint 200%-os profittal.
sorszám: 2746 (74234)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-04-30 21:47:59
Hi Sunesz!
Már megint a vevőket csalogatod? :-)
"nem az igc-éd volt a beteg, hanem a te fejed..." igen magasröptű hozzászólás.
De az érdekel, hogy mi lehet a probléna az IGC-vel, vagy talán a beszerelés volt a gond okozója.
Zoltán
sorszám: 2745 (74227)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-30 21:00:53
Nálam is pont ezért esett ki (már ameddig míg olyan motorom volt, amibe nem volt ilyesmi gyárilag). Jó, hogy beledrótozom, na de hogy lecepeljem a kompjuteremet a dzsuvás műhelybe, és napokig kísérletezgessek és próbakörözgessek, na annyit nekem nem ért.
Legalább az olyan elterjedt típusokhoz lehetnének előválasztható beállítások, mint a szocik.
sorszám: 2744 (74220)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-30 09:32:20)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-30 20:55:54
Nekem ment egyböl ahogy be lett építve az eredeti jeladó! csak a gyujtásgörbével kellet kisérleteznem!
sorszám: 2743 (74219)
(előzmény: Goldnadel, 2007-04-30 13:34:41)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-04-30 13:34:41
Mitnemondjak,azt szeretem ha beszerelem és műkxik,max 5 perc kisérletezés után.
Ami ezen kívül van,az buheráció és bóvli.
:)
sorszám: 2742 (74200)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-30 09:32:20
Hali! Nekem is van igc-m nekem egy 250-es tz-n van. és szerintem az is lehet probléma hogy sokan nem megfelelően állítják be! Nem lehetne mondjuk a roxel oldalán egy részletes leírást csinálni hogy milyen motorhoz milyen beállítási adatokat ajánlotok? esetleg gyújtásgörbéket ha már kisérleteztek fékpadon akkor lehetne csinálni ilyeneket! Nekem egyébként bejött az igc Bár hozzá teszem nem kevés kisérletezésembe került!
sorszám: 2741 (74194)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2007-04-29 22:23:53
Hi Sunesz!

Én szívesen lennék a mocimmal tesztalany, de sajnos most annyira le vagyok égve anyagilag, hogy még tankolni sem tudok :-(, pedig marha jó motorozós idő van! Meg Bp-től 100km-re lakom. Nincs esetleg valaki olyan, aki a közelben lakik?

Üdv: Herr'Watt

Ui: Kíváncsian várom az eredményeket...
sorszám: 2740 (74181)

 
 
Prince86
válasz erre | email2007-04-29 14:25:33
Hello mindenkinek!

Lenne egy kis problémám mivel haver ETZ-jébe Jawa feszszab került. Elektronikus kivitelről van szó és a jelölések eltérnek az MZ feszszabtól, és ezen csak 4 saru van az 5 helyett. A jelölések a következők: D+, DF, aztán van még B- és 54. Egy ilyen feszszabot hogy kell bekötni MZ-hez? Mert eddig ezzel volt használva és elvileg működött, csak haver a festés miatt szétkapta a mocit és nem írta fel mi hova volt kötve a feszszabon.
sorszám: 2739 (74154)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-04-29 07:21:12
Még egy kicsit módosítunk rajta,megmajd megszereljük és az átalakítás után talán jólesz.
Vááááááááááááááá.
Működőképes mikor lesz?
Nemmintha kéne,mert az enyémet hálistennek sikerült elcserélni.
:)
sorszám: 2738 (74133)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-25 22:35:44
Ha jól látom a kapcsolási rajzon, akkor MZ ETZ 125/150 12V szerint ami a szakirodalomban van a 21-es és 22-es kapcsoló kapcsolja a negatívot(testet) a féklámpára.
http://szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
A pozitívot pedig a gytrafó 15-ös pontjáról hozza. Így a féklámpa csak gyújtáson üzemel, és a TS-en és a simsonon is ezt a vezetéket közvetlen az akku utáni biztosítéktól hoztam.
sorszám: 2737 (73915)
(előzmény: bence150, 2007-04-25 11:35:32)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-25 22:10:29
Szo, eredetileg a rajzon barna igen, de én a feketét használtam erre. Bár ez sztem szabadon választott, de ha kijelölsz egy színt valamire akkor azt egységesen mindenhol arra használd. Valamint igen a test a negatív, és ha jól megnézed a rajzokat akkor láthatod hogy mindenhol a test rá van rakva a vázra. Még az akku barna vezetéke is.

Nem, nem mindegy hogy a féklámpa mit szakít meg, mert ha két pozitívot viszel az ugyanúgy nem fog működni, mintha két negatívot. Én utoljára simsont és TS MZ-t vezetékeltem, azoknál a fékkulcs kapcsolja a negatívot, így a rajz szerint is a féklámpához egy pozitívot kell húznod, valamint a hátsó keréken a fékkar mellett van egy saru, onnan kell vinned a testet.
sorszám: 2736 (73913)
(előzmény: bence150, 2007-04-25 11:35:32)

 
 
bence150
válasz erre | email2007-04-25 11:35:32
Szia!
Kösz a segítséget, lehet, h majd élni fogok az e-mail-es segítséggel.
Még egy hülye kérdés: a test a negatív, nem? (legalábbis a kapcs.rajzon a barna a negatív,és asszem az akksi negatív vezetéke is barna) amúgy az nem mindegy, hogy a féklámpa melyiket szakítja meg?
sorszám: 2735 (73895)
(előzmény: creationmz, 2007-04-25 04:16:39)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-25 04:16:39
A test kábeleket csoportosítottam és igyekeztem egy közös ponttól vezetni. Pl a hátsó index és a hátsó helyzetjelző testvezetéke ugyanaz, így elég 1db (én fekete színt használtam testnek) vezetéket vinni hátra testként, két ér kell a két indexhez, egy ér kell a helyzetjelzőnek(+) és egy ér (nálam barna) kell a féklámpához, mert a féklámpa a negatívot szakítja (mz ts-en) így a helyzetjelző pozitívja köthető a féklámpájára. Ugyanígy elöl is. Elöl célszerű ha az indexhez veszel kb 40-50cm két eres kábelt. Nem kell nagy átalakításokra gondolnod az átrajzolásnál, csak arra törekedj hogy minél egyszerűbben tudd kihozni. Én egyben húztam be az öt eres kábelt, és az oldaldeklinél nem kettévágtam, hanem megcsapoltam, forrasztottam, és ezt szigeteltem le. Ha valami infó kell, akkor kérdezz mailben, és segítek :)
sorszám: 2734 (73886)
(előzmény: bence150, 2007-04-25 02:50:51)

 
 
bence150
válasz erre | email2007-04-25 02:50:51
Szia creationmz!
Köszi a segítséget,lehett,hhogy én is ezt a megoldást választom..az mit takar, hogy kicsit átrajzoltad a kapcs. rajzot? Sajnos én tök hülye vagyok az elektronikához, ezértgondoltam, hogy megveszem a megfelelő színű vezetékeket, éegyesével kicserélgetem, ami hiányzik azt meg csak kisakkozom a rajz alapján.
sorszám: 2733 (73885)
(előzmény: creationmz, 2007-04-24 23:21:22)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-24 23:21:22
Hello bence!

Nem tudom hogy kábelköteg van e, de nem rég vezetékeltem MZ-t. Saját tapasztalatomból kiindulva, itt ajkán nem találtam olyan boltot ahol minden szín meglett volna, így kicsit átrjzoltam a bekötési rajzot, és 5 eres kábelt használtam fel. Így nem kell csőbe húznom a vezetékeket, időálló, és esztétikus. Lehet jobban megérné mint a kábelköteg?
sorszám: 2732 (73881)
(előzmény: bence150, 2007-04-24 23:13:21)

 
 
bence150
válasz erre | email2007-04-24 23:13:21
Sziasztok!
Egy kérdés: kábelköteget/kötegeket lehet-e kapni etz-hez, vagy el kell menni egy elektromos boltba és külön-külön megvenni a vezetékeket a kapcs.rajz színei alapján?
Ha az utóbbi, tudtok Bp-n olyan boltot, ahol van minden szín, ami az Mz kapcs rajzon?
sorszám: 2731 (73880)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-04-23 19:39:40
Ha legközelebb megint choppert építek,esküszöm nálad veszek gyújtást.
:)
sorszám: 2730 (73806)
(előzmény: peti74, 2007-04-23 11:12:57)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-23 11:12:57
Na igen egyszerűen hangzik, de a legtöbb ilyen próbálkozás a hall jeladónál el is bukik, mert a pontos mechanikát le is kell hozzá gyártani.
Azán meg nehogy már a lengyelektől vegyünk olyat, ami itthon is megkapsz, magyar embertől, beszereléssel, magyarázattal, garanciával.
Itt vagyok pl. minjárt én :)))
Csak hozod a motort, én beszerelem, beállítom, elmagyarázom és a vége már ugyanaz "lehet motorozni". :))
sorszám: 2729 (73784)
(előzmény: Goldnadel, 2007-04-22 06:45:40)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-04-22 06:45:40
Ha tökéletesebb gyújtást akarsz,nézelődj itt.
Kb 20 ezerért komplett gyújtást kapsz,előgyújtással és trafóval.
Tápfeszt kell rákötni,és egy halljeladót felszerelni.
És lehet motorozni.





http://prameti.webpark.pl/
sorszám: 2728 (73737)
(előzmény: koko, 2007-04-21 07:28:34)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-21 13:26:05
Pontosítok, mert BU 326 A tranzisztorok vannak benne. Akkor ezek szerint megfelelően működik ha 1,8-1,9 Ampert enged át?
sorszám: 2727 (73714)
(előzmény: peti74, 2007-04-20 10:13:04)

 
 
koko
válasz erre | email2007-04-21 07:28:34
Hahó Sunesz!
Mi a helyzet az igc háza tályán? Azt ígérted, hogy szólsz, ha tökéletesedik!
Hol tart a dolog? Többen várjuk a végeredményt! Telefonon nem lehet elérni! Talán ezt a fórumot olvasod.
sorszám: 2726 (73707)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-20 17:24:48
Mértem de majd kiderül, hogy jót mértem-e. Széthúztam a sarut ami az ülés alatt van, ahola trafó vezetéke csatlakozik az elektronika kivezetésével, ide beiktattam az ampermérőt. 1,9 Ampert mutatott, utánna testre tettem az ampermérő vezetékét, így 3 Ampert mutatott. Következtetéseket neked kell levonni. Remélem használható információval szolgáltam.
sorszám: 2725 (73692)
(előzmény: peti74, 2007-04-20 10:13:04)

 
 
Vitya
válasz erre | email2007-04-20 13:01:32
"a végén az A,B és C betűk, azok ugye a tranzisztorok különböző erősítését jelölik ?"

Igen jól emlékszel A a legkisebb C a legnagyobb béta.
sorszám: 2724 (73677)
(előzmény: peti74, 2007-04-19 21:42:51)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-20 11:59:31
Persze szigetelve mind a kettő transzisztor, különben nem is működne. A leírásból nem tűnt ki hogy nem szabad fogdosni! De mostmár tudom. Megmérem szívesen, csak mond meg mit és hogyan. Ampermérőm van ami aksitöltőből származik,árrammérőm analóg és digitális is van. Melyikkel mit és hol mérjek.
sorszám: 2723 (73673)
(előzmény: peti74, 2007-04-20 10:13:04)

 
 
Joco69
válasz erre | email2007-04-20 11:54:13
Jawa 638.12v 1986
Elektronikus gyújtás előgyújtás szabályzóval!
Erre gondoltam!
Előre is köszi!
sorszám: 2722 (73672)
(előzmény: Joco69, 2007-04-20 08:46:50)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-20 10:13:04
Gondolom a közös hűtőborda ellenére, azért elekromosan le vannak választva egymástól a tranyók (csillámlemez, műanyag alátát, stb.)

Én két kölün hűtőbordát használok, és nincs szigetelés a tranyókk alatt, és is szoktam mondani, hogy működés közben nem kéne megfogni hűtőbordákat, főleg nem egyszerre :))
Mondjuk az igazi meglepetés a gyertyapipában van. Na az tényleg üt.
És most jut eszembe, én simi motorjában gyújtásállítás közben belenyúltam az egyik pipába, de nem ütött meg úgy ahogy kellett volna, ez is azt bizonyítja, hogy nem volt elegendő a szikraenergia.

Azért egyszer ha ráérsz, azt mérd meg, hogy a trafóknak milyen a primer árama sima testeléssel, és milyen az elektronikával. Az érdekel pontosan, hogy a trafón átfolyni tudó maximális primer áramból mekkorát használ ki a te elektronikád.
sorszám: 2721 (73663)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-04-20 09:49:05)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-20 09:49:05
Hali. Olvasom a dolgokat amit írsz, és tanulok egyre többet. Az enyémben BU 326-os tranzisztor van, ampert nem mértem mennyit enged át. Ez volt az elektronikai boltban, megnézte a nő a könyvben funkcióban ugyan az, ennyit tudok róla. Én összeraktam, felszereltem és működik. Annyit változtattam rajta hogy egy közös hűtőbordára szereltem be a tranzisztorokat, (amiket kézzel megnéztem üzem közben hogy melegszenek-e, de valami más futott át rajtam nem volt kellemes érzés). Eddig működik szépen, világítás index féklámpa alapjáraton és nem akar leállni. További jó szerelést.
sorszám: 2720 (73658)
(előzmény: peti74, 2007-04-19 21:42:51)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-20 09:37:32
Szia.
Milyen műveletre gondolsz ?

Vagyis inkább kezdjük az elején : pontosan milyen motorod van és mi a gondod vele ?
sorszám: 2719 (73652)
(előzmény: Joco69, 2007-04-20 08:46:50)

 
 
Joco69
válasz erre | email2007-04-20 08:46:50
Peti74.
És egy ilyen müvelet mennyi be kerül nálad??Mondjuk egy 2t-tagnak??:)
Üdv
sorszám: 2718 (73647)
(előzmény: peti74, 2007-04-19 21:42:51)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-19 21:42:51
Annyival egészíteném még ki a tegnap leírtakat,hogy ma összehasonlítottam a Simi motorjában lévő gyújtás áramkört a sajátoméban lévővel és a következőre jutottam:
Simiében a végfok nyitófeszültségét előállító osztó egy 15ohmból és egy 18ohmból áll (az "eredeti" 15ohm/22ohm helyett) és így a BUY69C-k ~2,2 A-t engednek át a trafókon (az előző 1,5 A helyett).
Az én motoromban az eredeti 15ohm/22ohm párossal 1,8 A a primer áram, egy most épülő 350-es ugyanilyen elektronikájában pedig 15ohm/20ohm osztó van, és ott a BUY69C-k 2,5 A-es primer áramot biztosítanak.
Tehát azonos erősítésű (BUY69C) tranzisztorok esetén az osztóval valóban variálni lehet a primer áram erősségét, ahogy előzőleg írtam.
Viszont Simi elektronikája nem illik a képbe, mert a 15/18-as osztó ellenére is "csak" 2,2 A a trafók árama. Amiben nem vagyok biztos, hogy a végfokokban C-s BUY-ok vannak, lehet hogy akkor épp nem kaptam C-set, így talán A-s vagy B-s került bele.
Az elektronikai emlékeim már halványak ilyen téren, ha valaki tudja, mondja már meg legyen szíves hogy pl. a BUY69-esnél a végén az A,B és C betűk, azok ugye a tranzisztorok különböző erősítését jelölik ?
Mert ha igen, akkor igen valószínű, hogy az elégtelen szikrát a nem megfelelő erősítésű végfoktranzisztorok okozták.

Amúgy ma már Simi egy órát motorozott a CZ-vel, volt benne lassú tötyörgés és gyors menet is, végig lámpával. Hidegen is szépen indult, nem akart egyszer sem megállni, lámpával is ketyeg egész kicsi alapjáraton is (az aksi is jó, ilyenkor is ad elegendő áramot, a két nappal ezelőtti "leterhelősdit" és az akkori extrém áramfelvételt talán egy beékelődött szulfátdarab okozhatta valamelyik cellában).
Végeredményben a hibák kijavítása (allórész testzárlat megszüntetése, forgórész csere, primer áram növelés, és persze előtte egy teljes átkábelezés) után egy stabil, jól működő, megszakító nélküli elektronikus gyújtást sikerült összehozni. A motorban Mecseki féle elektronikus fesszabályzó van, úgy néz ki az tudja a dolgát.

Jawa350speed, mi a véleményed a végfoktranzisztor erősítéséről ? Te milyet használsz a sajátodban ?
sorszám: 2717 (73623)
(előzmény: peti74, 2007-04-18 11:03:00)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-19 19:51:42
Egyetértek :)
De miért is ?
sorszám: 2716 (73612)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-04-19 18:30:46)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-04-19 18:30:46
YESSSSSS!
sorszám: 2715 (73608)
(előzmény: peti74, 2007-04-18 11:03:00)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-18 11:03:00
Sziasztok.
Tegnap (jawa fórum, 2007-04-17 12:18:35) felvázoltam egy elektromos problémát egy 350-es CZ-vel kapcsolatban, ami egyrészt abból állt, hogy az az elektronikus szabályzású dinamó, ami aksi nélkül, gyújtással és világítással (~50W) leterhelve is legyártotta a 7,3 V-os rendszerfeszültséget, aksival nem tudott 6,5 V fölé menni.
Másrészt az volt a probléma, hogy - mint később kiderült a fenti alacsony feszültség és a kis trafó primer áram együtteséből származó elégtelen szikra miatt - a motor egy idő után egyhengerezett, dadogott, és égés hiányában beköpte, tönretette a gyertyát.
Ugyanez a motor tegnap délután hidegen beindult ugyan, alapjáraton leállt, gázadásra fulladt, és ha felpörgött, akkor visszaeső fordulatnál úgy állt meg, mintha levettem volna a gyújtást.
Úgyhogy megint nekiálltunk a hibakeresésnek. A töltéssel kapcsolatos hibát érdekes módon nem produkálta, a rendszerfeszültség aksival, lámpával is elérte 7,3V-ot.
A motorban egy ideje peti74 féle gyújtás van, végigméregettem a áramköröket, nem találtam hibát, eltérést (pl. a sajátomhoz képest). Viszont a motor előző nap kapott új 6V-os (magyar) trafókat, amiket ha direktbe aksira kötöm, akkor 3,2A a primer áramuk. A e-gyújtás viszont csak annyira nyitja ki a végfokokat, hogy 1,5A áram folyhat a trafókon.
Ezen két módon javítottunk. A kapcsolás tápfeszültsége egy 1N4007-esel indít, amin esik 0,7V, ezt egy sima dróttal hidaltuk át, így nyertünk egy kis plusz tápfeszültéséget.
Aztán a végfokot nyitó osztóban, a 22ohm-os ellenállásokat cseréltük ki 18ohm-osokra, így nagyobb nyítófeszültséghez jutottunk. Az eredmény 2,2 A-es primer áram lett, ami lényegesen - szemmel láthatóan - erősebb szikrákat eredményezett.
Ezekkel a szikrákkal az eddig beteges járás megszűnt, a motor ráadott lámpával és a végletekig letekert alapjárattal (töltés=0) is két hengerrel ketyegett.
Úgy látszik a két trafó, amit előző nap kapott, kicsit nagyobb primer áramból képes elégséges szikrát csinálni.

Szóval megint egy tapasztalat : aki ezt a peti74 féle elektronikus gyújtást építette meg, az számoljon azzal, hogy a különböző trafók, különböző primer áramokat kívánnak. Ezt persze tudjuk változtatni, a fent leírt módon.
sorszám: 2714 (73524)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-16 10:32:55
Vagy pl az MTZ-ben is középnullás mérő van, csak motorban kicsit nagy lenne. :-)
sorszám: 2713 (73326)
(elözmény: Zapkorte, 2007-04-16 09:59:28)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu