:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Hi!
Van valakinek tapasztalata AERO típusú akksival?
Mondjuk már megvettem.
Ez most nem egészem motorelektronika, de kapcsolódik hozzá...
Akkumlátortöltőt építek... Jelenleg van háznál egy 15V 12A-re hitelesített trafóm... Ezt szeretném úgy elkészíteni, hogy az mind akkumlátor töltésre, mind pedig stabilizált áramellátásra képes legyen...
A kérdés az az lenne, hogy milyen egyenirányítót használjak, és milyen szűrést...
Jelenlegi alkatrészeim:
1db Szelénes egyenirányító (2 lapos)
1db 25-28V 22000uF-os kondenzátor
A szelénes egyenirányító korábban egy tungsram akkutöltőben volt. Nem sokat tudok az ilyen jellegű egyenirányítókról, de 3 kanóc lóg ki belőle, amiből én arra következtettem, mivel a két fekete a bemenete, a harmadik meg középen van, hogy az meg a kimenet... Ezt így józan paraszti ésszel úgy gondoltam, hogy akkor olyan mintha a fekete vezetékeken a diódák lennének(fél Graetz) és a harmadik vezeték a csúcsa.
Ha jól értelmeztem akkor a fekete vezetékeket összekötöm, majd rákötöm a trafó egyik szálára, és a másik szálat meg a trafó másik vezetékét használom...
Jól gondolom?
Illetve megérné e venni egy graetz hidat mondjuk 15A-re és ezt feltenni... Bár azt is hallottam hogy tölteni nem kll teljesen sima egyenárammal...
Állitolag nem lehet.De lehet akit kérdeztem csak nem akart foglalkozni vele.
Hi! Én tettem. De ha ilyet tervezel akkor ne vmi gagyit vegyél rá pl: 1000 Ft-os meg társai, hanem mondjuk egy 5-6 ezres márkásabbat. Mert én próbáltam az olcsókat is de azok állóhelyben is mértek mindenfélét ha járt a motor. A márkásakat viszont nem zavarta be, azok pontosat mérnek.
Sziasztok!
TS MZ-hez való gyújtáskapcsolót szeretnék venni. Tud nekem valaki olyan weboldalt mondani, ahonnan tudok rendelni?
Tett már föl valaki digitális kerékpáros órát a motorjára?
Mostanra megtudtam hogy nem.Majd szerzek egy 6v-os dudát valahonnan.Valakit nem érdekelne egy csere?Én adom a 12 v-ost a 6 v-osért cserébe
Sziasztok.
Lehet a 12voltos dudát bármi modon megoldani hogy szoljon a 6voltos mociban?
Kösz a választ elöre is
Hát Peti, pedig nekem megvan a kihelyettesítő kapcsolása a trabi hybrid-áramkörének valahol..Előkeresem majd.Már ígértem is valakinek itt, de még nem volt időm feltúrni a cuccaimat..
Hali! Szerintem nézz körül a hobbielektronika.hu-n ha elektromos gondod van! nagyon segítőkész emberekkel lehet ott is találkozni! Nekem is segítettek eggy KTM gyujtás problémában!!
suzuki robogo val foglalkozo oldalrol tud valaki?ha tudtok segitsetek!Előre is kőszi mindenkinek!
Ok. Én budapesti vagyok, 18.ker-Petőfi híd-Budaörs vonalon szokok találkozni a kuncsaftokkal. Ennek fényében gondold át, hogy posta legyen vagy személyes ? ( gyorsan felejtek, ha ez segít valamit :)
A pufis boríték ajánlva 400 pénz körül van, de az utánvét miatt felmegy olyan 1k körülire.
Ha így is posta, akkor írj címet a peti74@pannonmail.hu-ra. A nagyobb méretű (kb A5) pufis borítékba rakom a legtöbbnek a vezetékje úgyis el van vágva (valakiknek így egyszerű bontani, ugye), majd valami rövidebbet választok.
Ha az egyik végfok kapcsol, akkor a jeladó biztos jó. (olyan természetesen nincs, amit valami lézeragyú írt 2-3 hónappal ezelőtt, hogy a jeladó túlmelegedése miatt az egyik hengere balcsiról hazafele mindig kihagyogatott (aztán dekni nélkül motorozva meg nem. Ha a melegedésre akarjuk gofgni, akkor is inkább valami vezetékkel vagy a generátorral kapcsolatos dolog lehetett, általában valami nagyon banális szokott lenni, pl. valaminek a melegedése miatt, egy szakadt vezeték megnyúlt, aztán épp nem érintkezett, vagy a szénkefe szorult meg, esetleg egy forrasztási repedés nem ér össze, stb.)
Amúgy leírt jelenség alapján a "legelső fokozat" szállt el, vagyis az a tranyó, ami megkapja a hall négyszögjelét majd az egyik fokozat számára a kolletoráról, a másik fokozat számára az emitterérről viszik tovább a jelet. Így van megoldva, hogy a hall négyszögjelének mindkét éle (lefutó és felfutó) hasznos legyen, ezért elég egy ic a két hengerhez.
((nem vagyok benne biztos, csak azt hiszem, hogy az a tranyó is abban kis 7 vagy 8 lábú, fehér, álló lapos kerámiakondira emlékeztető kezdetleges ic-ben van, és annak a cseréje nem lehetséges, mert ilyen alkatrész a mai elekronikában már nincs, azt meg nem tudni, hogy a nyolc lábhoz belül mi tartozik. ebben az primkó ic-ben van pl. az a védődióda is, amin keresztül a hall kapja a tápot, a barna és fekete drótok összeérintésével azt lehet kivégezni, de mondjuk akkor még mindig odavihető a 12V akárhonnan)).
Szeva!
Köszönöm,hogy írtál. Azt hiszem a jeladó jó,a vezérlőrészen egy pillanatra összezártam az "előerősítő" tranyó lábait és akkor szikrázott egyet az a végfok is amelyik nem jó. Viszont a jeladó forgatására csak a másik végfok műkszik.
Elfogadom az ajánlatod, postán lehetséges a lebonyolítás? Nekem a tokozat nem kell, a panel meg beleférne egy pufis borítékba.
Üdv!
Hali. Ezt a 400 Ft-os ebza gyújtást én írtam :-). De egyedi eset volt azóta sem találtam másikat.
Szejam.
Ha nagyon nem megy, akkor adok neked egy jól működő trabi fekete dobozt, van otthon néhány. Bontóban Bp.-en 2k huf, nálam is ennyi, de legalább kipróbálható.
(ha valaki most erre beszól, hogy náluk a méh-telepen "csak 400 Ft az ebza" akkor az beszólás mellé azonnal ajánljon is fel egyet ennyiért, kerülenő a neszesemmifogdmegjól tanácsokat)
Ha esetleg a jeladóval is gond van azt is tudjuk orvosolni (csak azért bátorkodom így láttatlanban feltételzni, mert a műhelyemben már kiderült néhány házilag épített jeladóról, hogy nem olyan jelet ad, amilyet kellene, ha a komplett trabi jeladó van felszerelve neked, akkor ez nem valószínű).
És természetesen megoldod hogy túlfeszre ne égjen le a tekercs és alapjáraton is kapcsoljon... hmm ettől lehet 1Xűbb ha fog egy pillanatkapcsolót és felteszi a bowdenre/rudazatra :) aztán akkor kapcsol amit akar :)
Amugy LED-es megoldás engem is mozgat... De egyenlőre meg vagyok elégedve a gyárival :D
Sziasztok!
Csak egy ötlet a hátsó ledes lámpa kialakításához ETZ-n.
A duplaszálas izzóhoz megoldás, hogyha a féklámpakapcsolót kirelézed, s a relén megfordítod a polaritást, és már kész is!
Sziasztok!
Csak egy ötlet a hátsó ledes lámpa kialakításához ETZ-n.
A duplaszálas izzóhoz megoldás, hogyha a féklámpakapcsolót kirelézed, s a relén megfordítod a polaritást, és már kész is!
Srácok, ki tudja megmondani mi a hiba? Beépítettem a trabi gyújtást a jawamba, a vezérlőrészben kicseréltem mind a két tranyót és az ellenállásokat. A köv. a probléma: csak az egyik végfok működik, (okosan rájöttem abból, hogy a másik nem melegszik), de a másik is szinte folyamatosan szikráztat ahogy forgatom a ferrit gyűrűt úgy 180 fokot.Cseréljem ki a diódákat is, vagy a Hall döglött meg? Köszönöm előre is! Üdv!
Szia!
Köszi a segítséget!
Amúgy nem parasztvakítani akarok a led-lámpával, csak vettem egy hátsó lámpát, ami tetszik, de az etz-n eredetileg küön van két izzó (4 kimenő vezetékkel), ebben pedig egy dupla izzószálas volt 3-mal és nem tudtam megoldani, hogy a helyzetjelző mindig kapjon testet, a féklámpa pedig csak fékezésnél. vagy mindig égett a féklámpa, vagy egyáltalán nem.
szóval gondoltam, hogy a házat megtartom, de mivel 2 foglalat nem fért bele, ezért gondoltam led-es megoldásra.
De azér vagány lesz, ha elkészül..:)
Jahh és akkor még csak ellenállatok se kellenének :)
Másrészt... Nálunk az elektronikai üzletben voltak olyan kedvesek és kiszámolták miből mennyi és milyen kell.
Elvileg ha IC-vel akarsz fesszabályozni akkor és a neonnál is csak arra kell ügyelned hogy kb egyenáramod legyen. Mivel kicsik a fogyasztóid mindkét esetben, így valószinűleg elég neked 4db gyorsdióda, ami kb 200HUF-ba se fáj Aztán kell egy kondi hogy ne lüktessen kb 200HUF. Namost a stab IC ha jól emléxem én utoljára 5V-hoz használtam és az 400HUF volt ami 1A-ig bírta... namost neked se lehet sokkal több, csak 12V-ra kell kérned.
Sok szerencsét, és sok cint :D
Te figy, nem gondolkodtál még neon féklámpán? :D
Számtekboltokban vannak 15cm-es változatok :D
Általában úgy van megoldva hogy egy "fekete dobozra" 2 köthető, de az egyik akármikor lehúzható :D
Mekkora baro lenne :D:D:D
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni nekem LED-es hátsólámpa építésben? Sajnos hülye vagyok az elektronikához..
Szóval, ha valaki megtenné, hogy részletesen leírja.. (sajna a cikkben levő képek nem jeleníthetők meg, plusz nekem konkrétan kellenének az alkatrész leírások..)
Szóval:
12V-os rendszerbe szeretném, külön féklámpa (2 kimenő vezeték) és helyzetjelző (szintén 2 kimenő vezeték)
és nem az eredeti (etz) lámpatestbe kerülne, hanem kisebb-be, úgy gondoltam, hogy egy sor helyzetjelző és két sor féklámpa (esetleg nagyobb fényerejű ledből)
Sajnos az ellenállások értékét nem tudom meghatározni, meg hogy hány led legyen egy sorban, kell-e IC (milyen?) stb. szóval tényleg nem értek hozzá.
Tudom, elég konkrét a kérdés, de ha valaki ért hozzá és van egy kis ideje küljön egy mailt a rottarbence@gmail.com-ra!
előre is köszi!
bence
Srácok, ki tudja megmondani mi a hiba? Beépítettem a trabi gyújtást a jawamba, a vezérlőrészben kicseréltem mind a két tranyót és az ellenállásokat. A köv. a probléma: csak az egyik végfok működik, (okosan rájöttem abból, hogy a másik nem melegszik), de a másik is szinte folyamatosan szikráztat ahogy forgatom a ferrit gyűrűt úgy 180 fokot.Cseréljem ki a diódákat is, vagy a Hall döglött meg? Köszönöm előre is! Üdv!
sziasztok, én most akarom beépíteni a peti féle gyújtást és azt szeretném kérdezni, hogy valaki el tudná nekem küldeni a főtengelyre a távtartó méreteit
Hali. Az én motorjaimon is mz dinamó és mz feszültségszabályozó van. A felszerelésről annyit hogy rá kell csatlakoztatni a vezetékeket és kész. Nem kell állítgatni semmit, csak a dinamóról le kell szerelni az előtét ellenállást, de ha nem szeded le akkor is működik. De a lerohadozás nem feltétlen az gyújtás hibája, egy karbi takarítás nem árthat neki.
Egy lusta dög vagyok :D Röviden b@ctam a keresgélésre, inkább tesztelgettem a jawa-mat :D Meg beraktam a piros neonokat :D
Nem láttam, így megcsináltam, csak találjam meg, honap ránézek és linkelem :D
Hello Mindenki!
Nekem egy 75ös évjáratú 150es TS-em van ami a pincéből lett előhúzva 10 év állás után. Nem működik rendesen, és fater szerint a fesz.szabbal lehet a gond. Nade mostmár amit találtam motorosboltban az elektronikus feszszab, ami a motoron van eredeti az meg megszakítós. Valakinek van tapasztalata az ilyen elektronikus feszszab felrakásával kapcsolatban, hogy egyszerű-e vagy van vele vmi szívás? Az akksi egyébként vadi új jól tölt. A motor /ha beindul/ egy ideig értelmesen megy bár néha kihagy a gyújtás, aztán haldokolni kezd nem veszi a fordulatot, néha elkapja aztán megint nem megy.
Üdv, peti74!
Működik még az itt megadott címed? Küldtem neked tegnap reggel levelet gyújtásügyben, remélem, megkaptad.
Üdvözlettel:
poteka
vetttem másikat azt ugymár jó
Sziasztok!
Először is elnézést creationmz, nem tudtam, hogy az nekem szól, de megoldottam. Másodszor létezik olyan rajz, ami az MZ gyújtáskapcsolóját ábrázolja robbantott ábrában? ÉRdekelne mikor melyik lamella zár össze.
És mi volt a megoldás?
Új forgórész?
Újratekercselés?
Other?
Meg nézte mégegyszer a villamosági szakértö ismerösöm, azt kiderült hogy a forgó rész szar volt.:)
Azért csak a köz kedvéért elárulhatnád mi volt a gond meg a megoldás :) Hátha másnak is lesz hasonló baja :)
igen megoldodott ismerösöm meg csinálta
Akkor ezek szerint megoldódott a probléma? :)
Akkor én is mégeccer írom, ha küldesz infót az új fesszabról, akkor segíthetünk, de nem tudjuk mit akarsz feltenni a kiba TS-re akkor honnan szopjuk ki a bekötését?!
Köszy szépen a segítséget!
Küldj képet és megmondom, mert így nem vágom milyet akarsz feltenni. :)
Sziasztok!
Akkor megkérdem mégegyszer. Le szeretném cserélni a fesszabályzómat TS 125-ön. A mai fesszabályzók teljesen más felépítésűek. Mit hova kössek, hogy jól működjön?
Előre is köszi :)
Ha TS-ed van és 125/150, akkor még lehet hibás az a kis tekercs is ami az állórészen van. Ha meg nem akkor biztos hogy jó az akkud? Mert én úgy jártam hogy mindent végigcserélgettem az elektronika részen (gytrafó, fesszab, szénkefe, szénkefetartó, kis tekercs, megszakító, kondi.....) És amikor már így se volt töltésem (tudom hogy a gyújtás nem hozzá tartozik), akkor szántam rá magam az akkura :) Javaslom próbáld meg a vasat egy haverod akkujával is :)
sziasztok lenne egy promlémám. vettem az mz-hez. uj fesz.szabot, szénkefét. ÉS nincs töltésem. Pedig az álórészem és a forgórészem is jó legalábbbis azt hiszem. segítsetek!!!!! KÖszy!
Prince86.
Jawaból sokféle van.
Miért nem írod le pontosan, hogy milyen jawa és milyen elektromos cuccok vannak benne ?
Konkrétan hány voltos: 6 vagy 12 ?
Ha 6V-os, akkor pozitív vagy negatív testelésű és milyen dinamó van benne 75W-os vagy 45-ös (állórészre szerelt fesszabályzós) ?
Mert jelen pillanatban csak neked nyilvánvaló, hogy milyen motorod van, de senki másnak nem, így pedig ne várj érdemleges választ.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|