:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
A nagy probléma az az hogy nem rég költözködtünk (1 hete)... Így a garázs az még tabu téma nekem :)
Amint a kezembe akad a rajz vagy a kiskönyv, azonnal fotózok :) Aztán megpróbálom hygy-éknak eljuttatni, feltéve hogy elfogadják, ha nem akkor felteszem magamhoz :D
Mivel már nem egy embernek ígértem hogy csinálok képet, meg fel is rakom... így rajta leszek a témán... kisdobos becsszó :)
Hy. Nekem annyi a gond, hogy szerintem össze-vissza van kötve minden, nem én kötöttem ugyanis be, hanem az előző tulajdonos. Ha tudnál küldeni vmi rajzot, amin ugy van bekötve minden, mint a tieden, az jo lenne. Köszi!
Az én TS-emen a következők voltak a te számozásodat használva:
0 gyújtás kikapcs, kulcs kivehető
1 parkoló állás gyújtás kikapcs, kulcs kivehető? (erre nem emléxem ritkán parkíroztam)
2 Ez a rész az ami sokszor segített... Direkt kapcsolás, 2-es fokozatban motor betolható!!!! Ez az ami lemerült akkunál segíthet....
másik irányba:
1 (itt megy el neked a bizti) Nappali menet. Gyújtás bekapcsolva, semmi nem ég csak üresjelző és töltés.
2 Szürkületi állás, helyzetjelző ég, gyújtás van, plusz a többi
3 Éjszakai üzem, refi kapcsolható, alapból tompított, és a többi
Nézd át a bekötésed, ha 125/150 TS/1-ed van és ebből a luxus (márpedig az van, mert van üres jelződ, és feltételezem hogy ford. mérőd is), akkor vagy az üresjelződet kötötted el (mert az testel) vagy nálam problémák voltak a féklámpa kapcsolóval (testzárlat). Hirtelen ezekre tudok gondolni.
Ha sok időm lesz fotózni akkor felteszem a TS-em kiskönyvét hátha az segít...
Ezt a szakirodalmat (Mz hogyan tovább?) már megakartam nézni de valamiért nem nyitja meg a sz.gép.
Ehelyett megtaláltam könyvtárban a Szerelési utmutatót.
Én ez alapján kötöttem be mindent.
A vonalas rajzokat szerintem értem az értelmezéssel nem hiszem hogy gond lett volna, de azért inkább leirom hogy van bekötve a gyujtás kapcsoló.
(Hátha tényleg ennyire hülye vagyok hozzá!)
Szóval a gyujtás kapcsolóm nem vagyok benne biztos hogy ebbe való mert 6 fokozatu.A számozásokat nem tudom fejből ( 0,1 vagy 2 stb)de talán meg tudom értetni magam.,
-Van egy gyujtás kikapcs(kulcs
levehető)
-jobra 1-el feljebb parkoló
(helyzetjelző ég kulcs kivehető)
-még 1-el jobra "üres"(nincs bekötve
semmi)
-a kikapcstól 1-el balra gyujtás
(töltésjelző,üresvisszajelző ég lámpák
nem.Elindulni nem lehet, mert
lecsapja az 1. 16A-s biztit)
-még 1-el balra("ezt értettem nappalin"
helyzetjelző ég,a géppel ellehet
indulni)
-még 1-el balra fel "éjszakai"(itt már
ég a tompított és lehet a refit
kapcsolni,viszont a helyzet jelző is
ég)
Ha esetleg sikerült ezt kibogoznod,akkor leirnád csak azt hogy melyik állásban hogyan kellene viselkednie? Aztán ebböl meg a bekötési rajzból megpróbálom majd átkötni.
Előre is köszi!!!
Tiszta hülye vagyok megint rosszul irtam.MZ hogyan tovább? (156MB) ez a jó.
A könyvet rosszul irtam. Helyesen:Hogyan tovább? MZ.A szakirodalom részben megtalálod.Még egy apróság.A ts emzék gyujtkapcsolóján van egy csak vezetékösszekötésre használt csatlakozó.Ez a 31-es csatlakozó.A kürt vezetékét köti össze.Semmi köze a gyujtáskapcsolóhoz.
Szia! Egy kicsit én nem értem ezt a nappali üzem dolgot.Arra érted hogy csak gyujtás van és más semmi?Na mindegy nem is ezért irok.A gyujtáskapcsolót mindig kérdezgetik hogy mikor mit kapcsol össze.A kapcsolási rajzból gyönyörüen ki lehet olvasni.Ha esetleg nem tudná valaki a rajzon a gyujtkapcs azért van olyan négyzetrácsosan mert a vastag pontok benne az összekötések.A bal oldali függöleges számsor a gyujtkapcs állásai.A lenti vizszintes számok a csatlakozók.Egy példa:a kapcsoló 2 állás:ha megnézed a 2 szám sorában 3 vastag pont van.A 30-as a 15-ös és az 58-as csatlakozók vannak összekötve.Azt most nem irom le hogy melyik csatlakozó micsoda de a hogyan tovább mz cimü könyvben a gyujtkapcs résznél megtalálod.Remélem segitettem valamit.
Semmiképp nem ez a baja. De ha visszaolvasol egy keveset a fórumban, lehet találsz választ a kérdésedre, mert ezzel a hibával már mások is találkoztak. Érdemes lenne.
(Após simsonjában a gytrafót az oldaldobozba tettem. Ott még csak kicsit sem szellős, mégsem melegszik.)
Sziasztok!
Van egy 250-es etz-m megszakítós gyuszival. A probléma az, hogy ahogy melegszik a gyujtótrafó úgy egyre jobban csökken a teljesítménye és amikor már annyira forró, hogy már hozzá sem bírok nyúlni le is áll és nem indul. Kapott új kondit is meg új trafót is és azzokkal is ua. Az lehet a baja, hogy a jobb oldalon van az ülés alatt nem pedig szellős helyen?
Előre is köszi a segítséget!! :)
Jawanál is így van.... meg sztem a legtöbb nagymocinál :)
Hát ha neked TS-ed van akkor biza igen :)
Ezek szerint nálam kimaradt egy fokozat?
Külön van a gyujtásom meg a nappali üzemem?
Nekem TS-em volt, annál nappali üzemben nem ment csak a gyújtás, majd volt a szürkület akkor ment a helyzetjelső, majd az éjszakai, akkor ment a tompított. Nem így kéne ETZ-nél is?
Üdv!
Mult héten ki probáltam mindent amit tanácsoltatok,minden eredmény nélkül.A biztosítékot folyamatosan kidobálta.
Aztán éjjel megálmodtam a problémát.
Védelmemre legyen mondva hogy teljesen kezdő motoros vagyok!
A hiba annyi volt hogy ugye ujra kötöttem mindent és gyujtás állásban probáltam elindulni vele.Nem fordítottam át a kulcsot a "nappali menetbe".Azóta semmi gond. :)
Most már csak az a kérdésem hogy nem a tompítottnak kellene világitania nappal menet közben? Mert nekem a helyzet jelzőm ég csak.
Nekem kb egy délutánomba került mire a gyújtáskapcsoló összes állását végigjátszottam. Így multiméterrel silabizáltam ki hogy melyik állásban mit kapcsol össze. Ha ezt meg tudod csinálni akkor ez alapján úgy kötöd be a dolgokat hogy kapcsolt állapotban legyen akku töltésre rakva vagy ahogy akarod.
Nálam a következőképpen van bekötve:
- Első lámpa (tompított/refi) és hátsó helyzetjelző ÁLLANDÓ működés a világítás tekercsről. Gyújtásra rakva bekapcsolt állapot. (GYK: 1-es állás)
- Hátsó féklámpa és indexek akkumlátorról, ÁLLANDÓ ÜZEM, levett gyújtásal is!!! (GYK: mindegy :O)
- Töltés bekapcsolt állása, töltő tekercsről (GYK: 2-es állás)
- GYK: 3-as állás nincs bekötve.
Jelzem hogy nem használtam bekötési rajzot. Valamint a rendszer 12V-os :)
Az egyenirányítása megoldható egy 500Ft-os stab kockából és egy 300FT-os hűtőbordából :)
Ha kellene valami esetleg bekötés, írj, és megoldjuk :)
De az övének már van. Pl a mi n-esünknek se volt. De lett. És akksija se volt... mégis lett... sőtt indexe se volt, de lett... Szo nem azt kérdezte hogy van e gyújtás kapcsoló, hanem azt hogy azon melyik a 30-as pont.
Helló, elárulom: az n-eseknek nincs gyujtáskapcsoloja.
Üdv mindenki!
Van egy hülye kérdésem:Számít az, hogy melyik szénkefe vezetéke hová van bedugva(ETZ 125)?
Régebben leszedtem őket és most az új akksival is tompán világit a töltésellenőrző járó motornál.
Halli.
Peti74 légyszives válaszolj nekem mailbe. légyszi.
Helló! Simson S51N típusú motor gyújtáskapcsolójára nem tom, h. hova kell kötni az akksit, vagyis annyit már tok, h. 30-as pont, de nem tom, hogy hol van az. Lécci irja meg nekem valaki! Köszi!
Rajzokkal mellékelt e levelt írtam.
Üdv. Laci
Rajzokkal mellékelt e levelt írtam.
Üdv. Laci
Hello!
Vettem autósboltban egy elektronikus skoda fesszabot. Az ETZmre szeretném rávarázsolni. A szabályzónak 4 csatlakozója van: B-,DF,D+,54.
az MZ-nek 51,61,D+,DF és test.
Van valakinek valamilyen ötlete, vagy leírása, hogyan tudnám működőképessé tenni?
köszi LP
Én csak azért írtam le hogy a gondozásmentes savas milyen, mert nekem a zselés túl drága, valamint annyival nem tud többet, hogy megérje megvennem. Viszont a sima savas akksit megvetem és ahol lehet próbálom kicserélni.
:)
milyen a feszszabályzod?a diodákat műszerrel ki lehet mérni.a feszmérőt indulás előtt kapcsold rá és figyeld a változást!
Hát csak egy ötlet volt.
PL: A régi ETZm nyerge beért a trafó vezetékébe és ki csapta a biztit.
Sajnos ez egy tökölős hibakeresés lesz!
Kívánom hogy megtaláld, de ne feledd, itt le kell írnod, hogy mások is okulhassanak belőle.
Zoltán
Nekem olyan problémám volt, hogy egy drótot úgy vezettem ügyesen, hogy beszorult a gyújtótrafó meg az ülés közé, egy idő után kidörzsölte a szigetelést, és attól kezdve az volt a hibajelenség, hogy minden működik, de ha ráülök/ránehézkedek kilövi a biztosítékot. A jelenség olyan volt mintha az indulástól szállna el. Talán érdemes ilyen szemmel is ránézni.
Kipróbálom, de vajon mi okozhatja hogy csak terhelés mellet van a gond?
Szerintem ezt a hibát csak úgy tudod megkeresni, hogy szisztematikusan lehúzod a sarut olyan pontokról, ami a motor működését, közvetlenül nem befolyásolja, tehát lámpákat, indexet, dudát , féklámpát stb. A végén már csak a gyujtás maradhat.
Az üresvisszajelzőm is előírás szerűen működik!
Hogyan okzhatna ez gondot?
Talán az üresjelző csinál zárlatot?
Van üres jelzésed?
A kondi csak a mechanikus fesszab-hoz kell.
Üdv!
Egy kis segítség kellene.
A gond a következő:
Üresben semmi probléma a mocival, szépen jár, minden elektromos berendezés működik, viszont ha el akarok indulni ahogy engedem ki a kuplungot, kicsapja az első 16-os biztosítékot és a motor leáll.
A hiba állandó szóval elindulni se tudok vele.(makacs voltam de az 5.bizti után feladtam.)
A gépről annyit hogy egy 250-es ETZ-ről van szó.
Az aksi új,nincs 2 hónapos.
Magyar elektronikus feszszab-ja van,
a biztosítékokat kicseréltem késesre, de mivel nem találta 16A-st ezér azokat 15A-sra cseréltem.
Ez az 1A különbsé okozhatja ezt? A moci teljesen szét volt szedve, ujra lett kábelezve.(azzal nem hiszem hogy gond lenne, mert megfelelő ereket használtam, a saruk levannak csugorcsövezve szóval csak ahoz érnek hozzá amihez kell.Az érintkezők oxidációmentesek,és stabilan kapcsolódnak. )A bekötést a könyvje szerint végeztem és le is ellenöriztem szóval szerintem azzal sincs gond.
Letudná nekem irni valaki hogyan lehet leellenőrizni a feszszabot, generátort meg az egyenirányítót hogy nincs-e szakadás/zárlat?
Még egy kérdés:
A könyvben láttam egy 2.5-es kondit ami az ülés alatt van rögzítve.Ez valamelyik rajzon ott van, valamelyiken nincsen. Mi célt szolgál ez és mihez kell? Az enyémen nem volt, de működött nélküle!
A segítséget előre is köszönöm!
Hali!
Szió,
Igen a savassal minden O.K., de én a Zselés akksira kérdeztem rá.
Üdv.Vintman
Japp de találtam ugyanolyan töltőt mint az én régim volt, UH az alapján újra összerakom a régit :)
Én spec a 125-ös TS motoromba vettem gondozásmentes savas akkut. 6V 12Ah. meg voltam vele elégedve. Simsonba apósnak 12V 4Ah-s akut vettünk, szintén gondozásmentest. Az is pöpecül üzemel... Most a jawamon lesz a sor, ah majd eccer sokat keresek :D
Nem hülyeség, ha veszek hozzá egy aggregátot is, és azt a jawa blokkról hajtatom :D:D:D
LED kicsit felfüggesztve... költözködés és laminált padlólapás meszelés falglettelés kombó van terítéken :D
Japp 'gyonmeg az eső... ma szó szerint tökig áztam míg beértem melóba.... utolért a vihar :(
most itt ülök a adiátor elött és csöpögök pfejjj....
sorszám: 2826 (76952)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-06-05 17:32:37)
Hát mintha magamat hallanám. Csináltam egy ideiglenes töltőt, - jól is működik - immár 6 éve! :-))
Hali. Ha a peltier elem működik a trafóról akkor már csak a trafót kell a motorra felszerelni és kész az intercúler.:-). Ledes lámpákkal nem haladtál?
Sziasztok,
'68-as évjáratú 250 -es 559-es jawámba ajánlottak most 12 Ah-s 6 V-os ZSELÉS akksit.
Szerintek érdemes megvenni vagy inkább savas legyen?
Van konkrét tapasztalatotok zselés akksival?
Köszönöm előre is: Vintman
Nohh hétvége ismét munkával telt. elkészült az akkutöltő, de nem merem lefényképezni :D
Alkatrészek:
12V 10A terhelhetőségű trafó
35A terhelhetőségű gratez híd
Abit alaplap chipset hűtő (aktív)
25-28V 22000uF-os kondenzátor (kikapcsolható)
2db kapcsoló
2db 8cm-es táphűtő ventillátor, mert nagyobb terhelésnél hátha meleszik a trafó :)
Végeredmény: 47W-os peltier elemmel minden melegedés nélkül lazán működik, kimenő terhelt feszültség 13.2V :) Szerintem jó lett :)
Hi! Persze rendesen és pontosan működik. Csak úgy szereld fel ahogy le van írva mellé. Amúgy ez gyerekjáték. :-)
Mivel reakció nem volt a töltővel kapcsolatban így magara hagyatkozok, és a végeredmény egy 15A-es diódahíd lesz, ezt teszem fel a trafóra... Plusz ha mondjuk autórádiót akarok hallgatni műhelyben, akkor rajta lesz a kondi egy kapcsolóval... Ennyi a recept :) Képek majd ha már megvan az egyenhíd :D
Nincs sérelem :) (Nem is lesz) Majd leírhatnád az aksitöltő receptjét. Bolha
áááááá Majd gyakorlom.... áááá
Np. Mosolyogtam :)
Tűvol álljon tőlem hogy megsértsek bárkit is, mielött erre céloznál :)
Akkor ez a "komoly problémák" című fórum? Csak arra vagyok kíváncsi, rendesen működik-e a dolog, és tőle kérdeztem, akinek a motorján van ilyen.
Nem nem, ők egy "nem gagyi" bicajóra felszereléséről diskurálnak :)
Mert komoly problémák adódhatnak a felszerelésénél :)))
Most ti egy szimpla bicajóra felszereléséről beszéltek vagy..?
Szervusz Bryan! Jól működik az órád? Volt valami érdekes a felszerelésnél? Bolha
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|