Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Ezt a rajzot használtam fel a bekötéshez.
Kispolák lámpával vettem a mocit ugy hogy gondolhatod hogy nézett ki a kábelezés!
Ezért is szedtem le mindent és kötöttem ujra ez alapján a rajz alapján.
Az nem lehetséges hogy a ts-nél lévő "direkt" fokozat nálam megeggyezik a gyujtással?
Kivághatja a biztit ennél a kapcsolásnál?
Mármint számít az hogy nem betolnám hanem rendesen elindulnák vele?
Nem tudom milyen kapcsolási rajzod van de a szakirodalom részben van egy ami szerintem nagyon szépen átlátható föleg ha még az eredeti szinü kábelezés van a motorban."-MZ ETZ250 12V el. bekötés német ismeretlen PeetAir-" erröl lenne szó.
Attól függöen térnek el a 250-es etz kapcsolásai hogy fordulatszámmérös vagy nem.Láttam már olyat is hogy fordulatszámmérő volt a tz-n de nem volt benne visszajelzőlámpa.Az tulajdonképp ugyanaz mint a fordmérő nélküli.De ez is csak abban különbözik hogy akkor egy visszajelzöre van kötve az index és a töltés jelzése és az üres jelzés nincs bekötve.Ha az etz-be ts mz gyujtkapcsolója van az nem baj de több saruja van amiböl nagy részét nem is kell felhasználni.Még esetleg ebböl is lehet bibi de ahogy leirtad a hibát egyre jobban hajlok arra hogy a kapcsoló a rossz.Ha tudsz szerezni egyet érdemes kipróbálni.
Köszi!
Akkor megnézem mégegyszer a lámpába lévő vezeték összekötőket.
Nem lehetséges az hogy 2féle elektromos bekötés van? Mert tényleg végig néztem mindent és stimmel.
Hát ez érdekes. Ugyanis ha átnézted mikor mit kapcsol a gyujtkapcs akkor látnod kell hogy a "nappali" állásban ugyanazokat a pontokat kapcsolja össze plusz még hozzáteszi a világitási pontot.Magyarul a gyujtáson a 30-as pontot köti össze 15-ös ponttal és ha ráteszed a világitást ezekhez még hozzákapcsolja az 56-os meg az 58 pontot azaz mindent rátesz a 30-as + pontra.Ugyanugy lekéne vágni a biztit.Ebböl kiindulva szerintem rosszul kötöttél be valamit az tuti.Vagy a gyujtkapcsolonál vagy még a lámpában lévö csatlakozókra tippelek. Ott nagyon ellehet cseszni ha nem figyel az ember.Nem okoskodni akartam csak segiteni ha ez egyáltalán segit valamit.
Szevasztok!
A multkor kértem segítséget tőletek a 250-es tz-m ügyében.
(6 állásu gyujt.kapcs,levágódó bizti stb...)
Köszönöm szépen a válaszokat! szerintem minden tanácsot kiprobáltam,rámértem a kapcsolóra mit kapcsol milyen állásban és a gyári rajzzal egyeztetem.Minden stimmel.Azt leszámítva hogy asszem ts kapcsolót örököltem.
Átnézegettem nincs zárlat,lehuzogattam minden fölösleget(index,kürt stb..),az eredmény ugyan az.
A gép gyujtáson most is kivágja a biztit, viszont ha "nappalira" kapcsolom semmi gond. működik.
Leszámítva hogy így mindig ég a lámpa.
Ez viszont nem hiszem hogy olyan nagy baj lenne!?
Érdekes kis gép ez a TZ.
Bár ha elmesélném mikkel találkoztam rajta a felújításkor,ez lenne a legkevésbé érdekes dolog.
Mégegyszer köszönöm mindenki segítségét!
Szevasztok!
hali! A babetta gyuszival az a baj hogy nem lessz világításod! Szerintem mindenképp az eredeti generátorra találj ki valami HALL-ic s megoldást az sokkal üzembiztosabb! és könnyeb kivitelezni is!
Nem a benzin tuti nem, a biztosíték is hajlamos rövidebbre olvadni...
Sziasztok!
valaki tudna nekem segiteni ??? MZ EZT250-es motorhoz keresem a gyújtás és a porlasztó beállitásait!de nem sok sikerrel ! a segitségeteket előre is köszönöm! üdv. Miki
CSáó.
Aszfalt.
Én ugy nevezném hogy a imitt-amott sik KÉZIGRÁNÁTPÁLYA .Mert ami itt Szolnok megyébe van...
sorszám: 2903 (78199)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-06-23 13:33:06)
Hali. Utcai használatra vagy terepen akarsz motorozni?
Sziasztok.
TS mz 6v-os dinamoját akarom megnézni hogy tölt-e.Egy multiméterrel melyik két ponton lehet mérni és milyen értéket?A D+ és a DF pont között kell mérni vagy a D+ és test között vagy a DF és test között?Ugy mérjek hogy a sarukat rajt hagyjam vagy lehuzzam elötte és csak a dinamo maradjon a méréshez?Nincs töltésem és mielött veszek rá cuccokat jó lenne tudni hogy mi a rossz a dinamó vagy a fesszab?Tulajdonképp minden ötlet érdekel ez ügyben.A vezetékek jók nincs testzárlat a saruk jól illeszkednek a bekötések jók.Köszi a válaszokat.
Sziasztok.
Etz-150-nél gondolkozom elektronikus gyujtásba.
Tud valaki segiteni ?nem gyáriba gondolkozom.Nincs most 20ezrem.
De rémlik valami babetta alkatrészes megoldás?tud erröl valaki.
Köszi az infot.
Üdv
Dlaca
Sziasztok.
Etz-150-nél gondolkozom elektronikus gyujtást.
Tud valaki segiteni ?nem gyáriba gondolkozom.Nincs most 20ezrem.
De rémlik valami babetta alkatrészes megoldás?tud erröl valaki.
Köszi
Dlaca
Valamikor a héten beszéltük, hogy jó lenne kint parkoló motorokba riasztó, de nem túl drága, és nem túl bonyolult.
Erre vetettem fel a kuplunghoz helyezett kapcsolót (pl ETZ féklámpa kapcsoló a jawa 350-es kuplungkarjához rakható), mely behúzott kar mellett kapcsolhatná mondjuk a dudát, így riasztva. Persze ehhez nem árt még egy rejtett kapcsoló, mely élesíti a rendszert. Vagy megoldani azt, ha a gyújtás le van véve akkor automatikusan éles legyen a rendszer.
Körülnéztem kicsit neten, és a conrad.hu-n találtam egy nem túl drága megoldást.
Íme a link: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZVVkZKT1pXMTBOUT09&pid=Vkd4U1JrMVZNVVZoTTJoUVVrWkZPUT09
Remélem segítettem azoknak akiknek a motorjuk kint parkol.
CRE [-.-]
Vedd le a gyújtás deklijét, menj vele így. Ha nem áll le, akkor lehet a jeladóval lesz gond hogy már nem bírja a meleget (én trabi nyákkal jártam így). De nem lehet hogy benzinellátási gond lesz? Eldugult tanksapka szellőző vagy benzincsap, nézd meg ezeket is.
Sziasztok! Az ETZ-mmel van egy kis gond. Először pöcc röff, aztán 5-10 Km után leáll. Várni kell vele 10-20 percet és megint megy egy darabig. Mit javasoltok, mit cseréljek? A gertya, a pipa a gyújtókábelt már cseréltem. Ja, és 87-es, elektronikus gyújtású. Itt van róla pár kép:
Üdv!
Simson S51/1B-h40 típusú motor gyujtáskapcsolójn a 86-os pontra nem tudja megmondani vki, h. mit kell kötni? Előre is köszi!!
Nohh véglegesen eltávolítottam a jawa-ról a maradék bowdenes féklámpa kapcsolási megoldást is. Teljesen kiváltotta immár az ETZ féklámpa kapcsoló.
Korábban írtam, hogy a fékpedálhoz kell egy lemezke a távtartó csavarhoz, és arra tegyük belőve a kapcsolót. Nahh nekem nem volt kedvem keresni lemezdarabkát, meg 2 lyukat fúrni.
Így leegyszerűsítettem a dolgot. Fogtam, kitekertem távtartó csavart, megtágítottam a furatot, hogy bemenjen a kapcsoló, és anyával rögzítettem. Forrasztás, és kész is. Javaslom, ha nem akar az ember sokat küzdeni, akkor vegyen erre való kicsi sarut. Elvileg lehet kapni! Megéri, mert forrasztani elég rossz erre a kis felületre, ráadásul hajlamos a kiolvadásra az érintkező. Lehet kapni bizonyos boltokban tapadós filckorongot, azt tettem a kapcsoló felfekvésénél a vázra.
Teszteredmény:
Sokkal hamarabb kapcsol és erősebb, stabilabb fénnyel ég az izzó mint korábban. A legkisebb pedál- és karmozgásra is reagál. Szo jobb :)
CRE [-.-]
Kedves GUKKER81
Köszönöm a segítséget,minden OK.
Nézd meg hogy nincs elerázódva a gyújtótekercs forrasztása a vasmagról. Nekem tirisztoros sámsonon ez okozta a problémát. Sajnos az utángyártott tekercsnél nem vették figyelembe, hogy a vasmag körül foprog a lendkerék a mágnesekkel, és a tekercs bakelit zárólapjait hosszabbra hagyták. Így ezt folyamatosan ette a lendkerék, míg a forrasz le nem tört... Jele néha felpörgő, néha kihagyó motor volt. Mikor hogy ért hozzá a kábelvég a testhez :)
Szedd szét, nézd meg hogy nem-e ereszt a tűszelep, vagy kilazult benne valami.
Esetleg nem lehet, h. a karburátorral van a gond, mert erős és jo szikra van.
Próbálj ki egy másik kondit, egy régi is megfelelő lesz. Ha ez sem segít aakkor próbálj egy másik trafót.
Hy!!
Simson S51-ben cseréltem kondit, megszakítót és gyujtótekercset. Jo volt minden ugy 5 km-ig, de azota nem pörög felk a motor, erősen kormozódik a gyertya, a megszakitó nem szikrázik, kondi jó. Ha valakinek van valami ötlete, h. mi lehet, lécci írja meg. Köszi!!!
Kedves GUKKER81 és peti.janka!
Én is szeretném elérni Peti74-et.
Legyetek szívesek segíteni.
Előre is köszönöm: Bohumil-250.
Köszönöm szépen peti.janka.
Már beszéltem is vele.Örök hála és köszönet. :)
Hali mailben elküldtem a számát!
Hello szisztok.
Azt szeretném kérdezni nem-e tudja valaki,hogy hogyan léphetnék kapcsolatba Peti74-el(e-mail-on kivül)telefonra gondolok.Mert már két mailt is küldtem neki és nem válaszol. Lehet,hogy rossz email cimre küldtem??? kössz a segitséget. :)
IGC-60-hoz nem ért valaki? 250ccm-es Mz-be szeretném beletenni, ám nincsenek paramétereim. Valaki biztos rendelkezik beállításokkal. Nem küldené el nekem? Megköszönném: tizenket-vereb@freemail.hu
(8
Figy, mint gyakori hiba, csak azt tudom mondani, hogy menj vele egy kört, mondjuk 10km :) Amikor leáll nézd meg hogy meleg e a gyújtótrafód... Ha igen akkor lehet megvan a gond. Ha nem akkor fogalmam sincs. De a leírtakból olyan mintha 10km után 5-10 perc hülés és még 10km. Egy próbát megér, és ez max 2500HUF-os probléma :) Japp ha gytrafó a gond akkor nézd meg mikor megveszed, ugyanis a románok jó szart csinálnak, ha tudsz inkább turkálj valahonnan egy ddr-t :) Még használtan is jobb mint a román.
Sziasztok. Tudtok tippet adni a következő probléma orvosolására? 87-es 150-es (elektronikus gy.) ETZ-m van. Régebben is voltak ilyen gondjaim, de mostanra gyakorlatilag 5-10 km-enként áll le, mintha teljesen elmenne a gyújtás és kell némi idő amig ujra beindul. Volt már gyertacsere, pipacsere, új gyújtókábel de nem segített. Régebben a gyújtásbiztit is gyakran cseréltem mert rövidebbre olvadt (a szál ép maradt). Most kerámiatestű van benne. Mit tegyek? Egy szerelő azt tanácsolta a blokkban cseréljem ki a gyújtáspanelt. Most leszedtem a deknit: az egészet a tekercsel együtt? Lehet még ilyet kapni?
Ez már szent igaz én is mindig variálok aztán van amikor balul sül el.
Ez igaz, bár célom elsősorban az volt ezzel a kis monológgal hogy rávilágítsak a tényre, hogy néha hiába a rajz, ugyanis az emberi elme sajna néha továbbgondolja a dolgokat... és ez rosszabb, ha valakiben van egy kis újjító szándék is :D
Szerintem meg bekötési bibi lesz.Ugyanis a leirásból ugy tünik hogy ts kapcsolót tett be.Ami önmagában nem baj de oda kell figyelni nagyon hiszen több saruja van mint az etz kaspcsolónak.Azt ugyanis továbbra sem értem hogy a helyzetjelzös állásban meg jó a dolog.Ha zárlat lenne azokon a helyeken amit emlitettél akkor ebben az állásban is kivágná.Feltételezve hogy jol kötötte be.
Énis igy vagyok vele mert etz-m még nem volt.Azt valaki egyszer mondta nekem hogy a generátor annyiban jobb a dinamónál hogy alapjáraton is már gyujtásképes mig a dinamónak kell bizonyos fordulat.Tehát a ts-ek alapon az akksitól függnek.
Csak egy dolgot hiányolok a szocimotoroson, hogy nincs chat :D:D:D
Felajánlom az enyémet :D
http://creation.valodi.hu/chat/chat/flashchat.php
Tulajdonképpen a fesszabályozóról jövő vezetéket összeköti a kapcsoló a 15-ös csatlakozóval a gyujtkapcsolón.Most hadd ne soroljam a 15-ösre csatlakozó vezetékeket.De mégegyszer ez a Ts mz-en van.
Keni vágja a TS bekötését, de Etz-t is még csak madártávlatból láttam :D
Fogalmam sincs hogy kéne bekötni hogy jó legyen, és hogy miért vágja ki... de akárhogy is nézem valami testzárlat lesz a ludas. Nekem spec TS-en ezért nyomta ki mindig a féklámpa, mondjuk nekem sok eszem volt és elnéztem a bekötést, ebből adódóan a negatívot megkapta direktbe a féklámpa, míg a pozitívot rátettem a gombára :D:D:D LOAL :D
Egy kicsit utánanéztem elméletileg az etz betolható simán a gyujtásfokozatban.Legalábbis a használati utmutatója azt irja.Nekem még sose volt etz-m csak ts-em ugyhogy megerösiteni nem tudom.Ezek szerint nem szükséges semmiféle direktbe kötés.
Elöre bocsátom ez csak tipp mert ehhez a generátor dinamó dologhoz annyira nem konyitok.Valószinünek tartom hogy az etz generátora nem alkalmas erre a dologra mint a ts dinamója.Tehát szerintem nem lehet megoldani.Majd Creation válaszol erre érdemben mert ö keni vágja.Én is kiváncsi vagyok egyébként.
Persze hogy más.A ts-eken eleve dinamó van és 6v-os mig az etz 12v-os és generátor van.Az etz-n nincs ez a direktbe kötés és a gyujtkapcs is más.
Vazzeg egész idáig azt hittem ts-röl dumálunk
Igy elsö hallásra jól van bekötve.A "MÉG 1-EL JOBBRA" az nem üres hanem ahogy Creation is irta a ts-eken ez egy direkt bekötés.Akkor van jelentösége ha lemerül az akksi.Ilyenkor betolható a motor és a dinamó végzi a munkát.Azt nem nagyon értem hogy hogy hogyan indul el a helyzetjelzös állásba a gyujtás állásban meg nem.Ugyanis ha jól kötötted be és valahol zárlat van (pld "0" állásjelzö vagy féklámpa vezeték)akkor annak a helyzetjelzös állásban is lekéne vágnia a biztit.Hiszen semmi nem változik a kapcsolóban csak annyi hogy az addig összekapcsolt dolgokhoz hozzáteszi a helyzetjelzö lámpákat is.Nem tudom mennyire érthetö amit irtam.
Az még viszont érdekelne hogy az a direkt kapcsolás hogyan van bekötve!?
Ennyire más a kettő?
Elviekben nem kellene stimelniük?
Nohh akkor vagy átépíted TS 125-re vagy törlöd a memóriádból, hogy mit írtam :D:D:D:D:F
Annyi nem stimmel hogy nekem 250-es etz-m van .
(ezt valószínüleg lefelejtettem.)
Ehhez csak bologatni lehet ez igy igaz.
U bocsi, az elözöekben elirtam a típust: S51/1B-H40. Tényleg bocs.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|