:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Erdekes dolog ez mindenesetre, kikell probalni, mindenki higyjen annak amit tapasztal:)
Találtam egyébként hivatalos választ:
http://pozsothereal.uw.hu/Misc/elektro/4538568.pdf
10edik oldal bal oszlop alja-jobb oszlop teteje:
... "The rapid combusition referred to hereinabove improves the
output power and fuel consuption rate in the low and medium-speed
rotation ranges, but it would case abnormal combustion to take
place because of an inordinate rise in temperature in the cylinder
due to a reduction in ignition delay and rapid progress in combusition
in the high speed rotation range."
Van egy előgyujtas diagram is a pdf ben.
Viktor
Ez így van, hiába van kevesebb ideje szívni nagyobb fordulaton, attól még ugyanannyit szív be, csak gyorsabban. Viszont mivel hamarabb éri el a FHP-t, hamarabb is kell szikrát kapnia, hogy pont ott (utána) gyulladjon. Ha a karburálás nem tökéletes(szegény a keverék), akkor előfordulhat, hogy a kisebb előgyújtás miatt javul a teljesítmény, mivel azonos előgyújtás mellett a szegény keverék hamarabb elégne.
Hogy neked igazad van-e vagy sem azt nem tudom.Egy biztos az előgyujtásszabályozóval ellátott motoroknál,legyen az 2 ill. 4 ütemű,a fordulatszám növekedésével az előgyujtás is nő.Ez azért van mert az égéshez idő kell.Nagyobb fordulaton elöbb kell begyujtani az elegyet hogy pont akkor robbanjon amikor kell.
Ha mondjuk alapjáraton 3mm es az előgy. nagy fordulaton meg 2.5 akkor az azért jobb mert nagy fordulaton 0.5mm-rel tovább tudja
süriteni a beszivott benzin-levegő mennyiséget.,Alapjáraton meg elég a 3mm mert akkor elég a beszivott mennyiség is meg meg is tudja süriteni mert nincs az a nagy fordulat.Ha azt vesszük alapul hogy az alapjárat 2000 max gáz 7500 akkor majdnem négyszeres a fordulatszám vagyis negyed annyi ideje van szivni.Ezeket vagy elhiszed vagy nem saját elmélet nekem bejött.A jawa mustang is igy reagál.3mm rel alcsony ,közepes fordulatszámon
jól megy,jól húz nagy fordulaton már nem.Ha viszont 2.5 re van téve a gyujtás,alacsony fordulaton inkább csak szivászajt hallani ha 3.ban kis fordulaton ráhuzod a gázt,de nagyfordulaton elkezd élni és akkor megy jól.A barkas is ilyen ,azon sokat kisérleteztünk tizedmiliméteres,százados
állitások után mindig országuti próba jött.
Mondd, írni is akartál valamit?
sorszám: 2958 (80456)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-29 17:13:50)
Hali. Csepptankos jawaról van szó ,azt nem tudom hogy 250 vagy 350- de elég baj volna ha 90-nel kellene hasítani hogy legyen töltése. Én 250-re ráraktam mz dinamót mz elektronikus fesszabot, az ég világon nincs vele semmi baj. Alapjáraton is pöfögtetem világítással is, lámpánál kereszteződésnél.
sorszám: 2957 (80451)
( előzmény: pozsothereal, 2007-07-28 21:41:47)
Hali. Csepptankos jawaról van szó ,azt nem tudom hogy 250 vagy 350- de elég baj volna ha 90-nel kellene hasítani hogy legyen töltése. Én 250-re ráraktam mz dinamót mz elektronikus fesszabot, az ég világon nincs vele semmi baj. Alapjáraton is pöfögtetem világítással is, lámpánál kereszteződésnél.
sorszám: 2956 (80450)
( előzmény: pozsothereal, 2007-07-28 21:41:47)
Üdv,
Szerezned kellene egy 75Wos forgórészt, meg egy kétoszlopos fesszabot, az utobbi fontosabb. Nekem ugy van beallitva hogy huzatasnal elmegy 7.5-8V ig igy amikor kigyorsitas van bele tud pumpálni joadag töltést, 80-90es temponál pedig tartani tudja, vilagitassal is. Nameg egy tirisztoros gyujtas lenne még nagyon pozitiv hatassal a dologra, ugyanis a dinamo karakterisztikaja sajnos olyan, hogy alacsony fordulaton nem nagyon lehet belole teljesitmenyt kivenni, az ehhez párositott tirisztoros gyujtas fő előnye pedig hgy magas fordulaton kivanja meg az ampereket, amikor a dinamo mar képes is kiszolgálni.
Fontos tovabba, visszaterve a dinamora, hogy az idealisnal kisse magasabb feszültsegen kapcsolja ra a toltest a relé, mert remanens mágnesesseg és egyéb
finomsagok miatt ha visszaesik a fordulat alapjáratra, nem old elég hamar, es a forgoeszre táplál az akku.
Egyéb alternativa az mz dinamo illetve forgorész ami állitolag szinten kompatibilis.
Tovabba a kommutator szeletek épsége, a kommutatorszeletek közti rés tisztasága.
NEM CSAVARHUZOVAL TAKARITVA!!
ultraderm+körömkefe+némi víz tökéletesen kitisztitja réseket, nyugodtan leis lehet öblieni, impregnálva van valami trutyival, kicsit kiteszed a napra és hott száraz lesz.
A kefék épsége, nagysága meglegyen, mert ha nem szoritja a rugo eléggé akkor magas fordulaton eltud pattogni és nem tölt. Ertelmes keresztmetszetű vezetékek, a nagy áramok miatt, 0.1 ohm 10amperen már 1V feszültségesés!
Relézni mindent.
Remélem tudtam segiteni.
Szeva! Nekem mechanikus fesszabályzóm van, de nem tudom, vagy nem lehet beállitani, és semmi töltésem sincs. Csepptankos Jawaról van szó különben. Nemrég lett kész a motor. Igy töltés nélkül néhányszáz kilóméter hatótávolsága van, de ez persze lámpa nélkül. Lámpával már a tizedére csökken, és mivel 7-én indulnék vele tengerre, ezért elengedhetetlen a jó töltés! Ha tud valaki segiteni, vagy tanácsod adni, kérem jelentkezzen! Sürgős lenne! Előre is kösz!
sorszám: 2954 (80411)
( előzmény: pozsothereal, 2007-07-28 20:04:49)
Hát én azt nem tudom, hogy melyik moci dinamós, és melyik generátoros!
Ez a leírás nyilván valóan generátoroshoz van!
sorszám: 2953 (80410)
( előzmény: pozsothereal, 2007-07-28 20:04:49)
Szia, sajnos nem elég, egy dinamonal tobbmindent kell figyelni, mint egy generatornal. Legalbbis ha azt akarod hogy ne egjen le hipphopp. A ketoszlopos mechanikus fesszab egyebkent szerintem tokeltes, az atmenti ellenállása nálam 2század ohm körüli..gyak milivoltos feszültseg eses van max terhelésen, jol szabályoz..nem merul le az akkum..csak jo beallitas kerdese az egesz. Az elektronyos fesszabon eleve esik 0.6V a dioda miatt, nem beszélve a minosegukrol ahogy hallom..
Magas fordulaton gyorsabban ég el a benzin-levegő keverék, vagy miért ? Ezt fejtsd már ki egy kicsit bővebben, légyszíves...
Hát pedig biztos vagyok benne hogy az én irásom jó és ezt bizonyitja is a motorom.Nekem 3mm es előgyujtással alacsonyabb fordulatszámon megy jól meg középtájon.Ha kisebb az előgyujtás kb 2.6 akkor magas fordulaton huz jól,akkor kezd élni és alacsony fordulaton nem huz jól.Akkor is szerintem olyan görbe a jó hogy alapjáraton 3mm közepes fordulaton 3.3 magason 2.7 kb.Ez szerintem ideális lenne.
Állandóan jöttök itt a 6V-os fesszabályzóval, több mint valószínű, hogy a fent lévő 12 V-os fesszabályzón elég lenne a zener meg a vele sorba levő 2 dióda helyett egy 3,3-3,5 V-os zener, az ellenállások értékét pedig a felére kellene csökkenteni és kész!
Szevasztok!! Segitsetek légyszives! Peti74 elérhetősége érdekel(telefonszám), vagy annak a mesteré aki készit a Jawakhoz elektronikus töltésszabályzót! Vagy aki tud szerezni ilyet, az szóljon! Nagyon sürgős lenne!
Előre is köszi! Üdv: Dani
Üdv,
A kétütemű egy egész más tészta.
Nagyjábol a puklis görbe a legjobb neki,
alapjáraton az előirt, emelt fordulaton
kissé nagyobb, magas fordulaton megintcsak kicsi. Nekem egy induktiv jelados tirisztoros gyujtasom van, jellegzetes tulajdonsága, hogy növekvő fordulattal nő a tirisztort begyujtó szinusz amplitudoja. probaltam igyis ugyis a polaritast, strobival nézve 0ba tolja az előgyujtast, és igy jobb! (ellenkező polaritassal rádob 15-20fokot) simábban pörög, és jobban él 6-7000 körül. Persze lehet hogy az Mz mast szeret, az én 350 es csepptankosom igy érzi jol magat:) Csak egy tipp volt. Kellemes probálgatást;)
Peti!
Eltévedtél, a kis fordulatnál van kis előgyújtás, tudod a röpsúly is növeli az előgyuszit.
Zoltán
Akkor te még nem láttál előgyújtás görbét!
Heló
Pont ellentétesen állitottál előgyujtást,mert alacsony fordulaton kell a motornak nagy előgyújtás magas fordulaton pedig egyre kisebb.De a 0.5 még magasfordulaton is kevés .A legkisebb előgyujtás min 1.8 körül kell lennie 7000 nél kb.Alapjáraton meg 3 .3mm körüli lenne jó.
Üdv mindenkinek!
Készítettem egy mikrokontrolleres előgyújtás szabályzót, működik is, de kellene valami használható jelleggörbe etz125-höz! Alapjáratra beállítottam 0,5 mm előgyújtást, de nagyon kicsinek találom, 5000-es foordulatnál pedig eléri a 3,2-őt. Osszuk meg egymással a jelleggörbéket, ha van! Ha valakit érdekel az előgyújtás szabályzó, szivesen elküldöm a programot, és a nyák tervet.
Előre is köszönöm!
+jeladó is kell!...:(:(:(
Hi!
ETZ-hez ha valaki tud tirisztoros gyújtást akkor irjon/szóljon!!!
számom/cimem: 0620/484-4361, feher-eger@freemail.hu
Kössz:$peed
Sziasztok.
Katasztrófa felsöfokon.Végre összerakatam a/1-esem blokkját,beraktam inditottam.Aránylag szépen járt de töltésem az semmi.Méregettem a dinamónál multival.Az egyik sarunál(már fogalmam sincs melyiknél a df-nél vagy a d+-nál)0.43 volt.A másiknál semmi.Kérdésem a köv:kiszedem a dinamót,akkor megtudom e mérni sima multiméterrel külön az álló illetve a forgórészt?Magyarul jó lenne biztosan tudni mi a rossz.Még annyit hogy vadiuj elektronikus fesszabot vettem mert elötte sem volt töltésem.A vezetékek jól lettek bekötve a saruk jók.Ezt csak azért irom le hogy ezekkel a válaszokkal ne bombázzatok.Csak a dinamó ellenörzésével kapcsolatban.Mit hogyan kell mérni rajt?Köszi a válaszokat elöre is.Vennék dinamót is hozzá használtan csak jó lenne tudni hogy ott van-e a baj.Még annyit hogy a moci 15 évet állt.Nem tudom ez jelent-e valamit.Hallotam olyat(nem tudom igy van-e)hogy ennyi állás után elveszti a mágnesességét és ujra kell mágnesezni.
NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM!:)
Íme amit keresel:
http://szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Nézz körül a lap alján és láss :)
CRE [-.-]
sorszám: 2937 (79681)
( előzmény: SIMSON ENDURO S51, 2007-07-12 17:25:32)
Ha TS blokk akkor a kipufogó nyílás mellett van a henger mérete :) 125/150
CRE [-.-]
Sziasztok simson enduro s51 1987-es hez
kapcsolási rajz valakinek megvan?akinek meg küldje már el a joc77@citromail.hu-ra vagy szóljon már a tpoikba hogy neki meg van!Léci kössz!
Köszi szépen majd szólok a változásról.
üdv.SZILI.
Én a mofaker.hu-n találtam.A török 3200ft a magyar 3920ft.Mondjuk én ugy rendeltem neten keresztül más alkatrészekkel együtt.1500 ft volt a futárdij.
Légyszives írd meg,
hogy hol lehet feszszabot venni!A blokkot 5000-ért vettem a jobb és a bal oldala , kupl. lánc ill.a berugó felőli fedél hiányzik. A középső része komplett. Ugyanannyiért továbbadnám. Ne kérdezd, hogy hányas 125 v. 150, mert akitől vettem ő sem tudta megmondani. egyébként megszorulva nincs.A dinamó miatt vettem, de úgy néz ki, hogy az enyémnél is a szénkefék körül volt a gond.
Köszi a választ a mechanikus fesszabra.Már vettem elektronikusat.Egyébként miért akarsz egy blokkot adni fesszabért? 3200 ft az uj elektronikus fesszab.Vagy annyira nem kell neked a blokk hogy ennyi pénzért odaadod?De ha neked igy megéri!!!Milyen blokk egyébként?
Elektronikus feszszab.-ot keresek 6V-ra, adnék érte blokkot hengerrel, dugóval két oldaldekni nélkül. Írj és egyeztetünk!
Elsősorban nézd meg a kefék állapotát, majd akefék rugóit! Ha nincs leégve a dinamó / erről erős égett szag árulkodik / nem valószínű, hogy nagy probléma lenne. Sok sikert!
Úgy néz ki nem lesz leállás.... Ugyhogy agyam marad szita... Ha valakinek valami kell sűrűn csörgessen :) MZ, éltalában TS alkatrészeket tudok... bontottan... De csak hétvégenként tudok elmenni megnézni, képet küldeni, megvenni, meg ilyenek :)
CRE [-.-]
Egyszerűbb, mint gondolnád.Az akkura tedd afeszmérőt, és a fesz szab. bal oldali kitámasztóval, ami a laprugót támasztja, tudod a feszültséget beállítani. Nagyon érzékeny, fogóval könnyen állítható.7,5V- nál ne állíts többet!Ha cucc kell, szóljál!Sok sikert!
Heló
Amiről szó van az a fesszabályzó.És azt mondod hogy annak a jobb oldalán levő relé nem húz be?Mert ha igen akkor igazad van töltésügyben.De ezt nézd meg először lekapcsolt lámpával hátha csak a terhelés miatt nem huz be.Ha nem jó akkor át kéne nézned az egész villamosságot főként a kapcsolóban levő kábeleket,nincs e lecsuszva.
Sziasztok!
Nem rég került hozzám egy 125 TS-MZ
de problémám van az elektronikával.
Az aksi fölöt lévő elektromágnes nem akarja odahúzni az érintkezőt és így nem tölti az aksit.:(
Ha valakinek nem világos küldök képet.
Akkor azért :) Én az alkatrész börzét nem szoktam nézni... igyekszem a márka fórumba irogatni, meg MZ és sámson fórumba, ezekhez konyítok valamennyit :)
Figyu dobok egy mélt a fenti címedre a telefonszámommal. Ha valami kell és valószinűnek tartod a létezését, akkor szólj. Van a környéken egy srác aki szocivasakat bontogat, és főleg TS-eket. Olcsó és megbízható.
Üdv.: CRE [-.-]
Utánanéztem.Igazad lehet nem irtam emailt.Az én agyam a szita.Az alkatrészbörze rovatban irtam neked arra nem válaszoltál.Ha visszanézed a 7147-es hozzászólás.Bocsi hogy én tévedtem de már én sem mindig emlékszem dolgokra.Az bennem volt hogy irtam neked és te nem válaszoltál.
verhovina@vipmail.hu
erre nyomtam.
Nem válaszoltál.Tulajdonképp ami itt a hozzászólásoknál van felül email arra nyomtam.De mondom nem gond tudom hogy nem direkt csináltad.Én már attól lehidaltam hogy van ember aki ilyen önzetlenül felajánlja hogy saját pénzböl megvesz nekem valamit amikor nem is ismerjük egymást.Tök rendes dolog.
Ííírtááál?
Hmmm melyik címemre? básszus....
Visszanézem qrwaélet, válaszoltam is? :D
Agyam egy szita.... egész nap számokat nézegetek... kiesnek a valós dolgok... Pfejjj
CRE [-.-] Legyen már leállás..... :)
Egyébként irtam mailt.De semmi baj azota megvan a cucc.
Köszi szépen.Egyelöre sajna nem is tudok mérni mert szét kellett dobni a blokkot.Észrevettem hogy a jobb oldali fötengelycsapágy megforgott a blokkban.Ugyhogy most azon vagyok hogy oldjam meg.
Mert írtam hogy írj mélt hogy kell e :)
(remélem, ha meg nem akkor sűrű elnézést kérek.... Ha legközelebb ilyen van akkor érdemes megcsörgetni, ismeretlen számokat vissza szoktam hívni, csak ismerteknél válogatok :)
Ellenállás tekercs ellenállását nem tudom de az a legkisebb gond :)
Már nem emlékszem hogy miket és hol mértem enyémen... Így nem szóltam bele különösebben értelmesen a témába, inkább csak az általam tapasztalt hibák kimérését írtam le, bízva abban ha végigmész rajtuk akkor lehet neked is az a baj :)
CRE [-.-]
Azt hiszem rosszul fogalmaztam a kérdést vagy te értetted el.Pontosan a dinamót szeretném valahogy kimérni hogy egyáltalán csinál-e valamit.Ha esetleg a fesszabom szar akkor is kéne mérhetö dolognak lenni a dinamón nem?Arra gondoltam hogyha lenne adat arról hogy melyik sarun minek kell lennie akkor ki lehetne zárni a rossz illetve a jó cuccokat.Pld álló illetve forgórész jó-e,az ellenállás tekercs jó-e.Azt azt hiszem ennyi elég is lenne ahhoz hogy a dinamóról kiderüljenek a dolgok. A fesszab az más tészta.Azt valószinü lecserélem elektronikusra.Ja igérted hogy veszel szénkefetartót azt elpostázod de nem válaszoltál utána.Mindegy már rendeltem utánvéttel Nagykanizsáról azt meg is jött.De azért köszi hogy felajánlottad.
Attól függ mit akarsz kimérni :)
Én azt csináltam, hogy leállítva megmértem akku töltését, majd beindítottam és ismét rámértem. Ha magasabb a feszkó akkor tölt. Amikor eléri a max feszkót akkor kéne széjjelkapcsolnia a fesszabnak. ha a fesszabod rossz akkor is előáll a töltéshiány. Ezt úgy csináltam, hogy egy vezeték testre, másikkal meg végiglestem a fesszabb saruit. Már nem emléxem hogy melyiken jött a töltőfesz de egyiken volt. Akkor tudtam meg hogy fesszab nem kapcsolja be a töltést... Kicsit csiszolgattam, álligattam, a vége fesszab csere lett, és lett töltés.
CRE [-.-]
A gyujtáskapcsolómon van pár üres láb amire nem kötöttem semmit, mivel a Tz rajza alapján kötöttem be.
A kürt sem megy fel oda ,ha jól emlékszem akkor a lámpában lévő sorkapcsokba van bekötve.
Szerintem az lesz a megoldás hogy hívok valaki havert hogy a rajz alapján nézze át hátha párszor átsiklottam a probléma oka felett és nem vettem észre.
Az eredményt majd leirom.
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Ez érdekes kérdés.A ts-nél a direkt kapcsoláskor a rendszer nem a gyujtáskapcsoló 30-as pontjára kötött akkumlátorról jövő +-ot kapja hanem a fesszabról érkező és a visszajelzölámpára továbbmenő piros/zöld szinü kábelről kapja meg a pozitivot.Ha jól tudom a tz-k generátora másképp mükszik mint a ts dinamója.Ezért nincs szükség külön direkt kapcsolásra hanem simán a gyujtásállásban belehet tolni.Akkor mégsem ugy kötötted be a kábeleket ahogy a rajzon van.Ugyanis mint elözöleg irtam fellehet a ts kapcsolót használni de pld azt a zöld/piros kábelt besem kell vinni a kapcsolóhoz.Ha csak azokra a csatlakozókra kötsz ami a tz gyujtkapcsolóján van akkor jól kell hogy müködjön.Igy egy pár darab saru üresen marad de az ugy lesz jó.Csak egy példa:a ts kapcsolón van egy csak vezetékösszekötésre használt sarupár.A kürt vezetékét köti össze .Semmi köze a kapcsolóhoz de rajt van.Egyébként hogy ettöl kivághatja e a biztit azt nem tudom.A leirásod alapján biztos hogy nem jol van az a gyujt kapcs mert a direkt állásban álló motornál semmi sem müködik.Még egyszer hangsulyozom az nem baj ha ts kapcsoló van a tz-ben.Forditva viszont nem lehet pont a direkt kapcsolás miatt.De ez téged nem érint.Ha egyszer meglesz a hiba remélem leirod itt mert tanulhatunk belöle.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|