:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Hi mindenki!
Ha postán el tudna jutni hozzám a chip, akkor én szívesen kipróbálnám, és megírnám a tapasztaltakat!
Egyébként szerintem az alacsony RPM tartományban nincs is sok értelme a szabályozásnak. Egyszerűen csak legyen beállítva az alacsony fordulatnál ideális előgyújtás. Amikor meg már belép az IGC, akkor már frankón teheti a dolgát, emelheti az előgyújtást oda, ahova szeretném.
A shiftlight elvesztése számomra meg nem akadály, mert még soha nem is akartam használni.
Ja! Mégvalami! A rángatást, és a hirtelen leállást akkor tapasztaltam, amikor ráengedtem a kuplungot, tehát terhelést kapott a motor. Egyszerűen eltűnt a motorból a nyomaték! Terheletlenül sztem jól viselkedett az IGC! -> Szerintem nem a keverék hirtelen túldúsulása okozza a leállást és a rángatást, mivel, ha terheletlen állapotban rárántom a gázt gond nélkül felpörög a motor.
Üdv: HerrWatt
Nekem, ha kifizeti valaki a benzinem eltudok menni motorral, de csak, amíg nem esik le a hó. Pesttől kb 30 kilcsire lakom.
Gyerekek! Bízzuk a gyártóra, hogyan csinálja és segítsük! Én most voltam a sunesznél próbálkozni, most jöhetne valaki más! De azért valjuk be Crazydent, sunesz érdekes megközelítésből látja a kérdést nem? Nekem tetszik a gondolatment amit ítt leírt és ha ebbe az irányba tartunk, akkor ez tetszik.
Szasz Sunesz!
már megint egy regényt írtál :-), nem bírok mindenre válaszolni, de a fő vonulat a következő.
Nem kételkedem abban, hogy a tavaszi teszteken azt tapasztaltad, amit. De látod, hogy többeknél megmagyarázhatatlan módon hibátlanul működik a kütyü. Azt is olvassuk, hogy trafó / gyújtómodul csere is képes változást okozni, meg 2t-nél egész másképp jelentkezik, mint 4t-nél, stb, szóval ezer dologtól függ a jelenség. Azt, hogy a Te motorodon ott és akkor úgy csinálta, az egy dolog, meg kell találni az okát, hogy más körülmények között hogy viselkedik. Szerintem ebben csak úgy lehet kiokosodni, hogy MÓDSZERESEN, LÉPÉSENKÉNT ellenőrzünk (esetleg újra) mindent. Ennek első lépéseként javasoltam amit írtam. A Nálad lévő csipek helyett olyanokat akarok készíteni, amelyekben a küszöbford PROGRAMOZHATÓ, hogy mindenki önállóan kísérletezhessen. De a legelső lépésben erről teljes bizonyosságot kell szereznem, hogy tovább haladhassunk. Azt írod, zsákutca. Erről, vagy az ellenkezőjéről szeretnék tutira meggyőződni.
Ami pedig a "tapasszuk be sárral" aggályaidat illeti, szó sincs arról, hogy le akarnék mondani a vezérlésről kis fordszámon. Én meg akarom találni a hiba okát, és el akarom hárítani! Hányszor kell még bizonygatnom?
A gyári, jól működő rendszer érdekel, szerezzetek nekem egyet vizsgálódásra. De milyenről is van tulképpen szó? Mennyire lenne univerzális? Mindenesetre, akármennyit is fogok okosodni belőle, az IGC-t akkor is rendbe fogom rakni, ha lesz partnerem a tesztelésekre.
A dúsításra továbbra sem rezonál senki?
üdv, szr
Sziasztok. Végre valami változás van ebben az igc témában! Már aszittem csak nekem van? Én már kb 1 éve vettem a készüléket és akkor a Sunesz rakta be a mocimba gyújtásostól kompletten. Jól is működött kb 2 hónapig mikoris betrottyant a gyújtás modulom és vettem helyébe násikat és azóta nekem is a leírt tüneteim vannak kb. De ahogyan jól visszagondolok, az eredeti gyújtással is kapkodott kiseb tartományokban de ezt gyertyának tudtam be akkor.Ha lesz javulás én is igényt tartanék a megoldásra!
Húúú Sunesz!!
Te nagyon be vagy indulva! Nálad már szinte kóros ez a igc téma. Bocsi! De maximálisan egyetértek veled, mert, ha 3000rpm-től szeretnék előgyuszit szabálozni, akor megoldanám ezt egy olcsó röpsúlyossal, és igazából az is igaz, hogy annakidején az igc sokoldalúsága és a teljes tartomány szabályozhatósága miatt is tetszett meg legfőképpen a kis dobozka. De, mostanra ottan tartok, hogy már annak is örűlnék, ha 3000rpm-ig nem rángatna és faszolna, és utána lehet szabályozni az is , jobb lenne, mint a mostani!
Sunesz, kösz a tesztet!
Tiszta vizet az IGC-be:
a legalsó törésponti fordszám alatt (többnyire 650 rpm értékkel gyártottam őket) az IGC annyira ÁTLÁTSZÓ, hogy szinte ki sem lehet mérni, ott egyáltalán nem tud félreszámolni. (Ezért érthetetlen számomra, hogy Sunesz májusi próbája ezt miért nem igazolta azokkal a csipekkel, amelyekben ez a küszöb szándékosan 1500-2000-2500-3000-re volt égetve.) A legalsó töréspont fölött elkezd vezérelni, és ott már elszámolhatja magát akkor is, ha csak 0,5 fokra van állítva.
Hogy ennek egyszer és mindenkorra a végére járjunk, péntekre gyártok olyan teszt-csipe(ke)t, amelyekben (a váltásjelző mezőben) állítható lesz ez a küszöbford. Ki akar próbálkozni?
üdv, szr
Ha alapjáraton hirtelen rárántottam a gázt jól vette a fordulatot!
Nem lényeg a kis és nagybetű! Magamra ismerek!
Azt nem tudtam, hogy a tavaszi tesztek miről szóltak, de ezek szerint nem mondtam hülyeséget.
Egy biztos, az ETZ-n nincs dúsítófúvóka. Legalábbis én nem találkoztam még vele!
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy merre van az a pár nagyszájú, akik írták a fórumba, hogy nekik ilyen meg olyan jó az IGC. Ebbe a témába ők is bekapcsolódhatnának!
Kíváncsi lennék rá, hogy nekik hogyan sikerült megoldani a problémát!
Üdv: HerrWatt
Ui: Ha valamiben tudok, akkor innen távolról szívesen segítek!
Ja! Mégvalami! A rángatást, és a hirtelen leállást akkor tapasztaltam, amikor ráengedtem a kuplungot, tehát terhelést kapott a motor. Egyszerűen eltűnt a motorból a nyomaték! Terheletlenül sztem jól viselkedett az IGC!
No, így talán már jó lesz : HerrWatt :-)
Sziasztok,
nyitott kapukat döngetsz, Herwatt. A májusi teszt lényege ez volt. Sunesz kapott vagy 5-6 csipet 1500-3000 rpm közötti küszöbfordulatszámokkal, azokat próbálgatta. Az Ő beszámolója szerint ez nem használt, pedig én is 99%-ban ettől vártam a megoldást. Felmerülhet, hogy más gépeken másképp működött volna-e a dolog. A leírt tapasztalatod az ETZ-vel kincset ér. Én azt mondom, folytassuk a próbát más motorokkal is. Mindenki, aki hajlandó a tesztekben részt venni, kap annyi csipet, amennyit kér, olyan küszöbfordszámmal, amilyet jónak lát. Egy dolgot nem tudok gyorsan megoldani: hogy ez a küszöbford is progható legyen, de később a shiftlight feláldozása árán még akár ezt is megcsinálom. Csak az a kérésem, hogy vki olyan fogja össze ezt a tesztet, aki motorikusan penge, minden részletet átlát, és intenzíven tartja velem a kapcs.
(Suneszhez: alapjáraton nem csinálta... de ugye nem terhelés alatt próbáltad? Gondolom, terhelve IGC nélkül is piszokul rángathat.)
Újra felvetném a teóriám a gázadáskori dúsulásról. Akinél bedadog a motor, írja meg, lsz., hogy az ő mocijában van-e dúsító fúvóka. Ne nevessetek ki, lehet, hogy motorokon ilyen nincs, de én 20 éve a Marutimon rácsodálkoztam a kis pisilőkére a porlasztó torkában...
Örülök, hogy kezd konstruktívvá válni a publikum. Ha segítetek, tutira megoldjuk a problémát. Engem leginkább az motivál, hogy nem szeretem, ha egy ilyen anomália kifog rajtam.
üdv, szr
Hi mindenki!
Teljesen nyilvánvaló számomra ezután, hogy Szrnka György tökéletesen tudja, hogy mik a tünetek. Az okát is érthetően leírta, és logikus is.
Sunesz hozzászólásához még annyit tennék hozzá, hogy egy 4T motor járása nagyságrendekkel egyenletesebb, mint egy 2T motoré! Ebből következik, hogy kétütemű motornál, ami még ráadásul viszonylag hosszú löketű is (ETZ-250) sokkal erőteljesebben jelentkezik a hiba, mint egy négyütemű motornál. (Honda Dax) Aki hallott már ETZ-250-et a maga jellegzetes ritmusában alapjáraton ketyegni, az tudja, hogy miről beszélek.
Szerintem csak egyféle képpen lehetne kiküszöbölni a bajt.
Mégpedig:
Picit magasabb fordulaton az IGC úgy működik, ahogy a nagykövben meg van írva! Ez ETZ-nél kb 2000RPM. Próbálkoztam azzal, hogy az előgyújtást nem nullára állítottam, hanem kb. 8 fokra, az igc-n pedig ehhez mérten eltoltam a gyújtásgörbét úgy, hogy 2000RPM alatt elvileg ne szóljon bele a gyújtásba. Így megfelelő volt a karakterisztika, de még mindig jeletkezett a hiba ugyanolyan mértékben.
Teljesen nyilvánvaló, hogy azért, mert az IGC-n nem lehet 0,5 foknál kisebb értéket beállítani. (Pl: 0 fok) Tehát az IGC-nek így is számolnia kell -> hibázik -> gyújtás problémás!
A kérdésem a következő a gyártóhoz:
Nem lehet az IGC-re úgy megírni a programot, hogy pl. 2000RPM alatt egyáltalán ne szóljon bele a gyújtásba, hanem egy az egyben engedje át a gyújtó elektronikára a jelet? Mert, ha az IGC nem számol nincs hiba! Ha padig ez a fordulatszám ami alatt az IGC gyakorlatilag "ki van iktatva" a rendszerből még állítható is, akkor mindenki olyan motorhoz állítja, amihez akarja.
Ez járható út lenne?
Üdv: HerrWatt
Most újraolvasva úgy tűnik, lemaradt a levél vége.Pedig ott kezdett érdekes lenni!
Megtudható, mi volt a folytatás?
üdv.:R
Herwatt azt írja, nem sokkal lejjebb, hogy próbálta Trabi 2T mágneskoronggal, amely kétpólusú, igaz, ha jól értettem, a 60-as IGC csak a felfutó jelet tudja használni.Hogy ilyenkor mi történik, ez legyen inkább kérdés.
R
Nos, erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy nem nagyon vannak kételyeim arról, hogy működhet ez a szerkezet, a szerkesztő hozzáállásáról pedig szintén nincs elmarasztaló véleményem.Ez egy folyamat, amiben részt kell vennünk - én legalábbis így érzem - rajtunk, végfelhasználókon is múlik, hogy milyen lesz, végül is.
Ami engem illet, minden eszmecsere nagyon érdekel, talán azzal a megjegyzéssel, hogy nem biztos, hogy a fórumon kell ezt folytatni, hanem magánlevelezésben és az esetleges fejleményekről majd tud mindenki idejében.
Ami a gyakorlati részét illeti, pillanatnyilag egy mágnesgyújtású motorom van, de mindent megteszek, hogy egy akármilyen, olcsó egyhengerest összeállítsak, hogy kipróbálhassuk a gyújtásszabályzót.
Tavaly volt egy motoros találkozó, ott volt egy ember, utánfutóra épített fékpaddal, kb. 3000 Ft (1000 Din) volt egy mérés.Jól, alaposan csinálta, a 3 nap alatt alig volt ideje másra.Ilyen helyzeteket is ki lehet próbálni, bár az a véleményem, hogy menetpróbákon is sok mindent tisztázni lehet.
Meg kell mondanom, kicsit úgy érzem, hogy nem mindenki érti a helyzetet.Van, aki képes megszerkeszteni egy ilyen dolgot, de komoly támogatásra van szüksége a másik oldalról.Jörg Möller pl. zseniális mérnök, de elektronikus gyújtás nélkül labdába sem rúghatott volna.Szóval, csapatmunka, ez a lényeg.Ha a szerkesztó konkrét, értékelhető adatokat kap a próbákról, tud tovább gondolkodni és továbblépni.
Ha szükséges, bármikor elérhető vagyok.
üdvözlettel.: R
"Hogy a lényeget is értse az, aki akarja: alacsony fordszámon az egyhengeres motornál az egymást követő impulzusok időbeli távolsága az egyenetlen járás miatt nagyon-nagyon szór."
Megoldási javaslatom:dupla mágnes a jeladóra,max alsó holtponton is ad egy xikrát.
Hello Fiúk,
nem tűntem el, és nem is akarok lapítani. Nagyon rosszul tippel, aki ilyenre gondolt. De azt láthatjátok ti is, hogy a motorelektronika fórum döglődött, havonta volt 2-3 beírás. Nos, én is vagy 2 hete néztem be utoljára, és most, hogy egy órája jöttem haza 3 nap után vidékről, látom Sunesz emiljét. Jövök ide, és látom ezt a kalamajkát...
Szóval: Engem bánt a legjobban, hogy nem mindenkinek jön be a kütyü. A kis fordulaton jelentkező rángatásra több hipotézist is megvizsgáltunk Sunesszel, de azért nem olyan tempóban, ahogy én kész lettem volna a végére járni. Sunesz, ugye így volt: tavasszal egy fékpadra vártunk, de végül nem engedtek rá bennünket. Amikor ez kiderült, pár napra rá, május 26-án csináltunk egy tesztet, az nem jött be. Jun 15-re előkészítettem és felajánlottam neked egy új verziójú csipet, amit végre október 10-én vittél el. Ez volt az utolsó teszt, és bár javult a helyzet, még mindig nem tökéletes. Én azóta is várlak egy újabb verzióval, de nov. 23-án azt írtad, hogy nem tudod kipróbálni... Nem csesztetni akarlak, de te se állítsd azt, hogy nem teszek meg mindent a hiba megoldására. Meg más se. UFF.
Hogy a lényeget is értse az, aki akarja: alacsony fordszámon az egyhengeres motornál az egymást követő impulzusok időbeli távolsága az egyenetlen járás miatt nagyon-nagyon szór. Az IGC-ben van ugyan egy előrejelző algoritmus, amely a legutoljára mért 3 impulzus-távolságból megpróbálja megbecsülni a következő impulzus időpontját, de egyenetlen járásnál menthetetlenül elszámolja magát. Ez elvi probléma, ezzel nem lehet mit kezdeni, mivel felső holtponti jeladót használunk, márpedig az IGC alapkoncepciójában ez van, mert követelmény volt az, hogy az IGC esetleges meghibásodásakor, annak kihagyásával a gyújtás úgy-ahogy, de működőképes maradjon. Szóba jöhetett volna az előretolt jeladós rendszer, de az IGC nem olyan lett.
Mármost mi okozhatja a jelenséget? Két hipotézisünk is volt: a tévesztés miatt az IGC esetenként nagyon hamar akar begyújtani egy - közben ráhúzott gáz miatt esetleg jól bedúsult - keveréket, az akár annyira is visszarúghat, hogy leblokkol a motor és/vagy elszakítja a láncot, mint Sunesz mesélte. Ezt úgy próbáltuk orvosolni, hogy azt a fordszámot, ameddig az IGC transzparens, tehát nem avatkozik bele a jelbe, egyre feljebb toltuk. Hiába volt azonban több változatunk, nem tudtunk észrevehető javulást elérni. Ezután jött a második hipotézis, mely szerint a rosszkor adott (túl nagy) előgyújtás miatt az azt követő fordulat lelassul, és a következő várható időpontot az IGC megint rosszul számolja ki, ezúttal túl későre időzítve a gyújtást. Igenám, de a trafó áramát is csak a várható gyújtási pillanat előtt 5 ms-al kapcsolja be (ha pl. annyira van programozva). Ha elszámolta magát, akkor lehet, hogy a trafó csak 1-2 ms óta töltődik, amikor a holtponti jel megjön, márpedig legkésőbb akkor gyújtani kell. A gyengülés duplán jelentkezik: későn is gyújtott (gyakorlatilag 0 előgyújtással), és a trafó sem volt rendesen feltöltve. Az eredmény: erőtlen ütem, de gyors következő fordulat, amely újra téves számoláshoz vezet... együtt is van a dadogás magyarázata. Ezt úgy próbáltam kivédeni, hogy 3000 rpm alatt egyre hosszabb töltési időket engedek a trafónak. Mint olvastátok, valami javulás mutatkozott, de nem az igazi..
Nekem még új egy hipotézisem van, term. ahhoz is kellene segítőkész alany, de legalább eszmecsere. Arra tippelek, hogy mint fentebb írtam, a dadogást részben az okozhatja, hogy a gáz ráhúzásakor (tudomásom szerint ekkor jelentkezik a gond) különösen bedúsul a keverék. Óvatosan vetem fel, mert a motorokhoz kuka vagyok, de nem függhet össze ez a dolog a gyorsítófúvókák működésével?
Mindenképpen végére kellene járni. Egy egész regényt írtam, egyelőre megállnék, de szeretném, ha tudnátok, hogy nemm rajtam fog múlni, hogy kijavítjuk-e a hibát. Minden segítséget megadok egy kivételével: műhelyem nincs, ahol valós teszteket folytathatnánk.
Üdv, szr
Most menjünk át konstruktívba:
Mi a megoldás? A májusban készített
Húú, ez nem is rosz ötlet! És sunesz, te mit szólsz ehhez? Tulajdonképpen eltudok még menni hozzád, nincs annyira rosz idő és kipróbálhatnánk tényleg! Remélem, hogy nem szedted még szét a motorod? Vagy azokon, amelyiket próbáltam tavasszal, mert arra tuttira emlékszem, hogy frankón mentek az igcvel. Vagy most mi van? Azok már nincsenek meg? Sunesz készséges volt, biztos benne lesz!
Nem tom ki hogyan jutott az igc-jéhez, de pl ki lehetne próbálni, hogy sunesz rakja fel azt az igc, ami nektek nem jó és ha neki se jó, akkor kutassátok fel a gyártót...
Ha meg neki jó, akkor szopi van.Én is érdeklődtem ilyesmi után régebben, de az ára nem állt arányban a motorom árával, ezért nem is vettem.
Te Herwatt!
A szívemből szóltál! Nekem is csak annyi lenne a kérésem, hogy, ha másnak jól működik, akkor adjon nekem is olyant a gyártó, mint nekik! Mert én találkoztam olyan motorossal akinek hibátlan volt! Pl, ennek a sunesz gyereknek. De lehet, hogy neki olyant adott a maestro, ami jó, hogy sokat el tudjanak adni belőle? Már nemtudom mit is gondoljak, mert már én is annyit szenvedtem vele, hogy mindjárt ráverek az 5 kilós kalakácsommal! Azt én sem vállalnám, hogy odadjam a mocim, mert így is éppen eléggel benne vagyok ebben a faszságban! Szerintem annyi minima jár a pénzünkért, hogy jól működjön a kibaszott igc!!!!!!!
Hogy engem mennyire leszóltak,mikor
3 vagy 4 éve gyári gyújtásokat akartam importálni külföldről.Me hogy drága,meg,aztsetuggyuk mittud.
Elmondanám,hogy a 15 ezer forintos nemműködő gyújtás: Na az a drága.
Hi Rudolph B!
Ez igen! Így kell hozzáállni valamihez!
A 350-es jawakkal az a gond, hogy azokra 1 az 1-ben a 2T trabi elektronikus gyújtását szokták rárakni. Ehhez az elektronikához pedig létezik egy külön erre a célra kifejlesztett IGC, mivel a két 180 fokkal eltolt jel nem azonos polaritású, tehát az egyik lefutó a másik felfutó. A nekünk eladott IGC-60 pedig egyszerre csak 1féle jelet tud érzékelni, és eltolni. Tehát vagy felfutó vagy lefutó élre teszem érzékennyé az igc-t. Amikor 2T trabi gyújtással kísérleteztem az ETZ-n, akkor el tudtam indítani a motort hátrafelé!!! Az IGC miatt! Pont a fordított polaritású jelre tettem érzékennyé, és az ezt eredményezte. De önmagában a trabi gyújtás is tökéletesen működött! Az egyik barátom még a mai napig használja.
Aztán sikerült beszereznem egy gyári ETZ elektronikus gyújtást. Az IGC azzal is szar volt. Annyi féle variációt próbáltam, (a hengerek számának állításától, a zárási időn keresztül a gyújtáskarakterisztikáig) hogy szerintem az én IGC-imet már csak párszor lehet felprogramozni. Ha jól tudom, akkor kb 10000x lehet! :-)
Na mindegy! A lényeg az, hogy akármit okoskodtunk a haverokkal, egyszerűen nem jutottunk előrébb!
Hogy válaszoljak Kuci hozzászólására (3178) is, a következőket mondom:
Én felajánlanám a motoromat kísérletezni, ha pesti lennék! De mivel kb. 110km-re lakom onnan erre nem vagyok hajlandó, mert nem szeretnék még X ezer forintot a kukába dobni(utazás). Az időről meg nem is beszélek. Nekem a két IGC 30000HUF+postaköltség-be került! Szerintem ez éppen elég kéne hogy legyen ahoz, hogy működjön normálisan!
Csak az a baj, hogy be lett harangozva nekünk, hogy ilyen jó meg olyan jó, aztán közben meg szart sem ér! Nemhogy 15000/db meg az a k. sok idő, energia, idegeskedés, szenvedés, amit ezekbe a szarokba beleöltem! Jaaa? Egyébként nekünk azt mondták, hogy: Nagy frankó! Csak bekötöd, beállítasz e karakterisztikát és csúcs szuperul működni fog! Még kevesebbet is fog kajálni a gép! Ehhez képest ezzel Plug and Play-nek mondott f.ssal már két éve szenvedek eredménytelenül!
Tényleg jól esne, ha a gyártó becserélné őket ETZ-250-en is működő előgyújtás vezérlőkre! De lehet, hogy túl naív vagyok! Azt a pénzt úgy érzem, hogy buktam!!!
Üdv mindenkinek: HerrWatt
És lám egy konstruktív hozzászólás!
Akkor egy elégedetlenkedő felajálhatná a mociját a gyártónak kisérletezni! :)
Nekem nincs igc-m! :)))))
Nem használtam ugyan az IGC-t, de nagyon érdekel, mint elvi megoldás.
A problémákkal kapcsolatban szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.
Először is, a gyártó szerint Ladára van fejlesztve, ami azt jelenti, hogy egy (főtengely-) fordulatra 2 szikrát ad.Egyhengeres kétüteműn egy fordulatra egy szikrát.
Azt kéne tudnunk, hogy valaki használt-e IGC-t kéthengeresen, pl. Jawa 350 és ott hogyan viselkedett?
A másik fontos kérdés, ki milyen jeladóval hajtja ugyanazt az IGC szerkentyűt, Mz gyári jeladóval, vagy trabi jeladóval azaz mágneskoronggal, vagy egyedi megoldással?
Ez mind más eredményt adhat.Ha a meglévő IGC-nek az a gondja, hogy a kis szikraszám miatt bizonytalan kis fordulaton, akkor én lehet, hogy egyhengeresen is egy Trabi mágnesgyűrűt alkalmaznék, egy duplaszekunderes gyújtótekerccsel.Az, hogy lenne szikra az alsó holtpontban is, nem érdekes, pl. az RD gyújtása is pont így működik és jó.
Ha összegyűjtjük a tapasztalatainkat, biztosan többre megyünk.
Szóval, létezik-e kéthengeres kétüteműre felszerelt IGC 60, ha igen, mik a tapasztalatok?
A jól működő IGC-k milyen mágnesjeladót használnak (honnan való, vagy hány pólusú)?
Nem nagyon kételkedem, hogy a szabályzóegység jó, talán inkább az alkalmazás körülményeiben lehetnek különbségek, ezt kell kiderítenünk.Rajtunk is áll tehát, mennyire tudunk használni, alkalmazni egy eszközt.Ehhez mindannyiunkra szükség van.Beszéljük meg a problémát, támaszkodjunk a tapasztalatokra.
Szerintem nem vagyunk olyan elveszett fejek, hogy ne tudnánk megoldani egy ilyen kérdést.
Minden infó jól jön, kérek mindenkit vegyen részt a dologban.
üdv.: R
ÁÁÁ!
Szia sunesz!
Végre valaki mond valamit!
Igazán basztathtnád jobban az igc tervezőjét, hogy csinálja meg má faszára a szutyok elektronikáját, mert ő má megkapta az ellenértékét, de mi akiknek nem jó nem kaptuk meg a pénzünk ellenértékét, csak egy marék szart!!!!! Nekem van két marékkal is belőle. Baszki, majdnem 2 éve nem tudom használni!Jó, lehet nem te tehetsz róla, hogy ez van, de legalább tolmácsold az emberednek, hogy mi van és igazán idetolhatná a képét a fórumra! Mert eleinte voltak beírásai, de mostanra eltűnt, mint szürkeszamár a ködbe!
Köszi!
A válaszokat én sem tudom,csak a megoldást:márkás,kipróbált cuccot kell venni,jótállási jeggyel.
:(
Mellesleg beszéltem a sráccal a nyáron, akitől vettem, neki 3 motorjában is benne van és érdekes módon jól működik! És ez tutti, mert ki is próbáltam 2-őt! Nagyon készséges volt. Kipróbálhattam igcvel és annélkűl a gépeket és elég nagy a különbség mondhatom éppen ezért megüt a szél, hogy az enyém szar! Így mégjobban nem értem, hogy nekem miért nem okés? Lehet, h több sorozatú van és én pont a szart fogtam ki? De hol van a gyártó?? Mert a sunesz azt mondta, hogy ő csak a forgalmazást vállalta a hiba megtalálásában ugyan megpróbál segíteni nekünk, de az ő tudása alapján csak a bekötésre szorítkozik, de a belső működéséhez az igc-nek, nem ért. Tehát a gyártónak kellene valamit kitalálnia, ha ő szerkesztette meg az igcét és változtatnia, hogy mocikban is jól szerepeljen, ha már eladja a portékát!
Ha pedig ladákhoz jó csak, akkor meg miért árulják mocikhoz is? Az biztos, hogy ez így nem állapot! Lassan 2 éve lesz, hogy megvannak ezek a szarok, de nemtudom használni és csak benne van a pénzem! Ráadásul régebben voltak észrevételek a gyártótól, de most, mintha csak bujkálna? Nem is reagál semmire! hahóó! hahóó! Mondjál valamit!!!! Vagy már megvan a tervezett bevétel a motorosoktól és tiplit fogott, mint megannyiszor hallani hasonlókat a mai világban!?
Hát, nagyon beválna, ha nem kapkodna annyira az alsó tartományban! De voltak ígéretek rá, hogy meglesz a megoldás, de hány év múlva???? Egyáltalán meglesz??
Hali. Ha olyat olvasok valahol, hogy jó állapotú MZ-t ladára cserélnék. Akkor valaki nagyon használni szeretné az IGC-jét. Én is venni akartam jawara igc-t, de az sem hasonlít a ladára :-). Akkor igc kilőve.
Úgylátom,kezd visszagyünni az IGC-téma.
Énnekem is sikerült bevásárolnom 2 db-ot,oct mindkettő xar.Telefonon felhívtam a gyártót,azmeg aszonygya hogy ez Ladához van fejlesztve,nem mkp-hoz,és bizony alacsony fordulaton kihagy.
Úgyhogy kedves motoros barátaim,ezt beszoptuk.
Szia Józsi bocs hogy zavarlak de engem is érdekelne a pic-kes gyúszid elküldenéd nekem is a doksikat. Előre is köszönettel Nyemi Az email címem: nyemi@freemail.hu
Hi!
Csatlakozom a hozzászólásodhoz! Nekem ugyanez a véleményem, és a problémám is. Van két IGC-m, de egyiket sem tudtam összehozni az ETZ-vel. Szó szerint évek óta szenvedek vele kisebb-nagyobb kihagyásokkal. Többféle gyújtással is kipróbáltam, többféle bekötéssel, hülyére árnyékoltam, de minden próbálkozásomnál ugyanaz a tapasztalat. (alacsony fordulaton kihagy a gyújtás...)
Azon gondolkozom, hogy megpróbálom belerakni a 4T Trabimba, vajon abban működne rendesen? Félek, hogy az is csak egy újabb időpocsékolás lenne.
Azért, ha valaki tud segíteni abban, hogy a 4 ütemű Trabinak mekkora alpban az előgyújtása, akkor örülnék és megköszönném.
Remélem azért valamit lehet velük kezdeni! Különben 30000Ft-ot dobtam ki az ablakon!
Üdv: HerrWatt
Sziasztok!
Bővült a lista, immár ETS 250-hez is lehet nálam vezetékköteget kapni.
ES 125/1 - 150/1
ETS 250
TS 125 - 150 - 250 - 250/1
Érdeklődni: bakimate kukac freemail pont hu
Sziasztok!
Szia!
Át tudnád küldeni mégegyszer a kapcsolási rajzokat, mert nem kaptam meg.
Köszi
ligi@freemail.hu
Üdv! Én is akartam venni egy IGC-t. Mik a tapasztalatok, neked bevált?
Elküldtem mailban a kapcsolási rajzokat.
hahó! valaki! aki igc ügyben érdekelt! Mi a fasz van máá azzal a gyújtás kimaradás korrekcióval? sunesz igérte annó, hogy meg lesz oldva a probléma, illetve, hogy a gyártóval vannak bisnisek ezügyben? Nagyon érdekelne, hogy hol tart a dolog, mert nekem van 2 is ebből a szarból és most télen jó lenne rendbe tudni ezt a részét is a gyújtásomnak! Azaz a következő szezont nem akarnám végigkinlódni, h brekeg a kecském! Mártele a tököm, hogy csak várok és nem történik semmi!!!! Én a sunesz munkáját értékelem, és nem is őt akarnám annyira bántani, de tőle kaptam ígéretet, hogy meg lesz a megoldás, mert a gyártó ráfekütt keményen! Na mostan ez volt tavasz környékén! Úgylátom már rég volt szó az igcről, vagy mindenkinek fasza, csak nekem szar, mindakettő? Valaki tudja hol lakik ez a feltaláló-gyártó? Jó lenne vele is beszélni, hogy hol tart a dolog?
ok megvan dumálva.várom a linket.
Küldd már el légyszi azt a kapcsolási rajzot, amit kifejlesztettél. Meg tudom csinálni, sőt a "sok" alkatrésznek köszönhetően a régi fesszab házába is belerakhatom majd a Nyákot. Köszi
ligi@freemail.hu
Ha beinditod az indexet és a féklámpát,akkor lesz szikra is.Ugyanarról az ágról kapják a tápot.A fesz szabályozó ugyszintén.
Ha le tudod gyártani,küldök egy kapcsolási rajzot a szabályóhoz.A saját fejlesztésem,egyszerü mint a pofon,de jól müködik,és kb 3 euróba kerül az össz alkatrész.3 db bc337 tranzisztor,1db BD902,1 darab 1N5408 dioda,6 ellenállás,és egy trimmerpoti a beállitásra.
Köszi a tanácsokat. A trafókat lepróbálom a hétvégén, már gondoltam rá. Direktben kap majd tápfeszt. A megszakítókat kipucoltam, biztos, hogy nem zárlatosak, leellenőriztem. Lehet, hogy a kábelkötegben bújkál az ördög,mert a fogyasztók közül az index és a féklámpa sem műxik. Minden más igen.
Még a fesszabályozó javítása érdekel, de sajna még a cseh-szlovák honlapokon sem találtam kapcsolási rajzot.
A feszültségszabályozóval kapcsolatban nem tudok igy segiteni,sajnos.Én saját gyártmányut használok már 11 éve,de egy picit átalakitottam a rendszert.Be kell épiteni még 3 diódát,a kontroll lámpát is át kell kötni,az a relé,amit te gerjesztőrelének nevezel,különben nem az,tovább nem kell.A gyujtótrafók 15-ös kivezetésén ellenörizd le hogy van-e 12V,miután adtál kontaktot.Ha nincs,szikra se lesz.Ebböl következtetek arra,hogy valószinüleg szakad a vonal,mert töltés se nincs,és a generétor is ezen az ágon kapja a gerjesztőfeszültséget.Hogy kipróbáld a trafókat,vedd le róluk a 15 kivezetésröl a kábelokat,kösd össze a két trafó 15-ös kivezetését egy uj kábellal,és kösd rá a 15-ös kivezetéseket az akku + pólusára,és ellenőrizd le hogy van-e szikra.Ha most se nincs,akkor az akkuról,a negativ kivezetésröl huzz egy kábelt,és csavarozd a motorblokkra.Ellenörizd a szikrát ujbol.Ha nincs,akkor nézd meg a megszakitokat,nem zárlatosak-e.
Igen,megvan a program,mert én irtam :)
Ma szereltem fel egy etz250-re,és azon is müködik.Majd készitek egy kis összefoglalót,és adom a linket a letöltéshez.
Sziasztok!
638-as Jawa feszültségszabályozójáról nincs valakinek kapcsolási rajza? Vagy javított már valaki? Azért kérdezem, mert az enyémben elszállt egy diódaszerű alkatrész, zárlatos lett. Fekete test, barna-szürke csíkozású. Az egyik kapocsra van közvetlenül kötve.
Az is lehet, hogy Zener-dióda, de nem biztos.
Vettem helyette egy sima 2A-es diódát, de még mindig nincs rendben az elektromos rendszerem. Persze lehet, hogy más alkatrész is tönkrement a fesszabályozón belül.
Se szikra, se töltés. Mondjuk így is vettem a motort, és már jó pár dolgot végignéztem rajta. Újrasaruztam az egészet a kábelköteg rendben. A generátor nem zárlatos, nem
szakadt. Az egyenirányítót kimértem, elvileg jó. A gerjesztőrelé is jó. Megszakító jól beállítva. A trafót még nem vizsgáltam, de nem hiszem, hogy kettő is hibás lenne egyszerre...
Van ötletetek?
Itt van a kép a kérdéses feszabályozóról. Az új, nagy méretű diódát BY...
tettem a kiszerelt helyére.
http://kepfeltoltes.hu/view/071125/Kep_126a_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071125/Kep_129a_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdekelne ez a megoldás.tudnál küldeni róla egy rajzot?a programod is megvan a pic-hez?
http://www.parabolanet.com/~sorosjozsef/100_4810.MOV Itt megnézheted a videót.A motor az jawa350ts,de ugyanez megy az mz-re is.A kezdeti(alapjárati)gyujtás időpontja 10 fokra van állitva,ehhez a szabályozó hozzátesz még 24-et,igy 34 fok előgyujtást kapunk.Az egész cucc saját fejlesztésem,és már 4 éve kitünően müködik.A gyujtás tirisztoros,mikrokontroller(PIC12F629) vezérelt.
Azért alkottam,mert a gyujtásállitás mindég legalább 2 óra hosszát tartott a hagyományos megszakitókkal.Igy kb 2 perc alatt megvan,és nem is állitódik el.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|