:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
szia watt mz ts re is lehet ien chippet tenni vagy csak elektronikus gyujtásra?
Koko!
Ezek csak szimpla próbachipek!!!
Miért nem várod meg a kiforrott verziót?
Légy türelemmel. Szerintem jobban jársz.
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
építő jellegű ötletekre volnék kiváncsi
etz km & ford.mérőórával kapcsolatban,Este amikor megyek vele bekapcsolt fényzóróval
akkor nem nagyon látom az órák számlapját
töltés ok,csatlakozók ok,testet kap megfelelően mindenhol.Lehet ez gyári\konstrukciós hiba?ha igen akkor hogyan tudom fényesebbé varázsolni a háttérvilágitást?
A másik felvetendő kérdés pedig az vagyon hogy tettem a gépbe 80\100W-os szuperfehér H4est azt engedélyezik-e műszakin ill. enyhén kékesen világít a helyzetjelző valszeg emiatt.
Tegyek bele inkább hót hagyományos h4-et vizsgára v. mehetek így is?
köszönöm válaszokat
Hahó sunesz!
Nemérlek el telcsin! Mikor hozod a két igc-ét amit mondtál? Nemmintha annyira sűrgős lene, csak érdeklődöm!
helló!
a fényszórót tudod xenonra, de az nem szabályos. a helyzetjelzőt, irányjelzőt ledesre. egy xenon 20-40 000Ft, egy ledes lámpa 5-10 000Ft. ha csak a fényszórót, féklámpát cseréled, tfh. kijössz 30 000Ft-ból (alsó becslés), tfh. fogyasztásban nyersz 10%-ot (felső becslés), ez mondjuk 0,4l/100km, tehát legjobb esetben 25 000km alatt térül meg...
üdvözlet!
hali valaki tudna egy mzts 125/150hez komplett bekötési rajzot
Hy!
Ha az izzókat lecserélem eldesre vagy xenonra (amelyik egyszerűbb, megbízhatóbb) akkor a fogyaszáts fog csökkenni?
Én is örülnék, ha valaki leírná az eredményeket.
Üdv: Herr'Watt
A beállításokat nemtudom, mert azt a sunesz intézte, kérdezd őt! Megaztán ő hozott igcét és azzal ment jól! Tehát nekem mindenképpen olyan igc kell, amit a sunesz hozot! A mocim hallicés és lada gyújtás és mz. Ennyit tudok.
Én is nagyon örülök, de semmit nem tudok a motorodról, koko. légyszi írd le nekem részletesen, hogy értékelni tudjam az eredményeket. melyik csip lett a nyerő, és milyen beállításokkal? esetleg az igc filet is elküldhetnétek...
kösz, üdv, szr
Sziasztok!
Kipróbáltuk suneszel az újfajta igcét!
anyira jó lett, hogy én is mentem pár kört a gépemmel, de szarrá fagytam!
áááááááááááá! Ez a sunesz tényleg egy megszállot arc! Ott motorozott kb fél órát! Képzeljétek ebben a minuszokban!
A lényeg, hogy úgytűnik ezzel az újal jól megy a vas! Kicseréltetem sunesszel a két igcémet az újfajtára!
A Tranzimos-s van benne, hogy vannak a tekercsek bekötve, látszik. Igaz, hogy én anno átszereltem tirisztorosra, de az sem nagy ügy. Elküdöm majd neked is.
Felírom, hétfőn remélem be tudom már szkennelni és akkor elküldöm.
Az jo lenne!Mailbe is el tudnád nekem majd küldeni?köszii szépenn:)
Nekem van egy régi kezelési, de csak a jövő héten tudom beszkennelni és elküldöm ide és majd kiteszik a szakirodalomba (ha még nincs).
Elöször is BUÉK!
Lenne egy kérdésem...van egy 206os babettám.tranzimos.és ahoz kéne kapcsolási rajz.lehet hogy nagyon egyszerü csak én elektronikába nulla vagyok!köszi elöre is.Mail-t is küldhetsz:j.gy.blue@freemail.hu
Boldog új évet mindenkinek!
Az lenne a kérdésem hogy hol lehet venni előgyújtás vezélőt? Nekem Etz-re kellene! tudtok esetleg ajánlani valamit?
Hi!
Nem azt írtam, hogy másképpen működik, hanem, hogy másképpen reagál!
Mivel, ha a te mocid a vez.mű tengelyről kapná a jelet, akkor 2000-es fordulaton 1000 szikra lenne!
De a te jeladód is a főtengelyen van, és nem csak a sűrítéskor ad szikrát, hanem a kipufogáskor is.
Ebből következik, hogy az IGC ugynúgy reagál a te mocidon, mint az én ETZ-men! (ELVILEG)
A próbák során pedig egyértelműen kiderült, hogy teljesen másképp viselkedik a te mocid, mint az enyém! Értem ezalatt az alacsony fordulaton jelentkező anomáliát!
Koko gépén teszteltetek már?
Én már max műhelyben tudok valamit csinálni, mert komoly hó esett!
Üdv: Herr'Watt
BUÉK
Crazydent: "De te is meginvertáltad"
Igazad van, most hogy olvastam, valóban.Ez a "jólmegaszondtam" kategória!
Sunesz, csak kérdeztem, hol is a jeladó, nincs ok a jelet a vezérműtengelyről venni.Csak volt sok ilyem motor és érdekelt, melyik variációval van dolgunk.
Tegnap újra beleolvastam az IGC 60 dokumentumaiba, ott az első varinál azt írja, hogy ilyen esetre, azaz amikor a vez.műtemgelyen van a jeladó, nem is alkalmas.Ha a főtengelyen (lendkeréken) van, akkor ugyanaz az eset, mint egy 2T.
A 4T-nek milyen görbét írtál be?Mert döntően különbözhet a 2T görbéjétől.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
Ezt nézd meg, de nincs hozzá se kapcsolás, se program. VEDD MEG! Mindössze tizen sokezer.
küldene nekem valaki egy IGC rajzot progival hogy megnézzem miről folyik itt a duma ilyen jó ideje?
Köszi
ja-ja, elfelejtettem hozzátenni, hogy főtengely-jeladó esetén van kipuf holtponti szikra...
De te is meginvertáltad: "Kivéve, ha nem a vezérműtengelyen van a megszakító/jeladó." :-)
Mellesleg, nem is tudom, sunesznak hol van most a jeladója..? Sunesz, és az a két korábbi motorod, amin jól szuperált az igc, milyen is volt (ütem/henger/jeladó)?
Üdv!
Elküldtem a fájlt!
Mai nap már nem biztos, hogy meg tudom nézni a fórumot, de majd igyekszem! :-)
Üdv: Herr'Watt
Crazydent: " a 4ü egyhengeres pedig tényleg szikrázik kipufkor is."
Kivéve, ha nem a vezérműtengelyen van a megszakító/jeladó.Sok ilyen motor van, XS sorozat, pl., de mások is.
Sokszor, egyszerűsítés miatt valóban van szikra a kipuf.ütem végén is (4T-nél minden FHP-ban), de ez nem zavaró, így működött a 2CV (kacsa), vagy a kései kispolszkik is.Még 2T üzemben is használható az a módszer, hogy egy jeladó lát el egy duplaszekunderes gyújtótekercset, mert a 2T-nél az alsó holtponti szikra nem zavarja az üzemet.Ilyen volt pl. az RD 350-400 modell gyújtása.
Az igc elosztós rendszert feltételez, de bármilyen is a motor, csak egy impulzus-sorozatot lát a bemenetén. A beállított hengerszámtól függ, hogy egy impulzusközt hány főtengelyfoknak tekint. Ha 1H-re programozod, belül pont úgy fog működni, mintha 2H elosztós lenne a motor. Ergo, az 1H és 2H beállítás között nincs különbség, az 1H szerepe mindössze annyi, hogy ne essen kétségbe az, akinek egyhengerese van. A 4ü egyhengeres pedig tényleg szikrázik kipufkor is.
üdv, szr
Hát, eléggé X-aktás a dolog :-). Elküldenéd nekem azt a xxx.igc filet, amit beletöltöttél? Megnézem, mert annyi itt már az opció/verzió/kombináció, hogy magam is belezavarodok. Egy másik B csippel nem próbáltad? Melyik most a favoritod?
kösz, üdv
Sunesz!
A te motorod 1 hengeres 4 ütemű ugye?
Ha igen, akkor az azt jelenti, hogy ha az 1 hengeres 2 üteművel azonos fordulaton megy a motorod, akkor fele annyi szikrát ad, mint a 2 ütemű. Ebből következik az, hogy az IGC máshogyan reagál a te mocidon mint az enyémen.
Csak azt akarom kihozni ebből az egészből, hogy az IGC vajon hogyan érzékeli a fordulatszámot?
Ezek alapján, ha te 1 hengert állítasz be az IGC-n, akkor nekem 2-t kéne nem?
Vagy a te mocid kipufogáskor is ad egy szikrát?
Lehet, hogy hülyének néztek most, de hogy is van ez?
Mindegy, hogy 4 üteműre vagy 2 üteműre teszem az IGC-?
Üdv: Herr'Watt
Hi Mindenki!
Egy barátomtól kaptam kölcsön stroboszkópos gyújtásállítót. Nézegettem vele a gyújtást IGC-vel!
Azt szűrtem le a dologból, hogy a B0 chip, amire a görbét tettem nem szabályoz, hanem "kapcsolóként" működik!
Tettem filctollal egy jelet a mágnesre, és azt villogtattam a stroboszkóppal.
Azt vártam, hogy amilyen görbét állítottam be az IGC-n, kb. úgy fog a jel szépen eltolódni a fordulatszám növekedésének függvényében.
Amit láttam: szépen elkezdtem emelni a fordulatot, de a jel ugyanott állt, majd amikor elértem azt a fordulatszámot, amire az IGC-n a legnagyobb előgyújtást állítottam a jel hirtelen "odébbugrott", tehát ugrásszerűen nőtt meg az előgyújtás! Mindenféle átmenet nélkül. Amikor pedig csökkenni kezdett a fordulatszám az előgyújtás oda-vissza kezdett ugrálni a min. és max értékek között.
Crazydent, szerinted ez miért van?
Üdv: Herr'Watt
Húú, ezt elütöttem! Bocsi!, még jó, hogy figyelsz! 22 fok akar lenni a 12! az 5 fok az stimmel!
Nekem már nem gyári a gyújtásom, hanem lada samaráé és a hall sem gyári, úgy lett ráfabrikálva a gépre. sunesz megbszélhetjük a próbát, de én már nemülök a gépre! Valahogy sejtettem, h te nem elégszel meg a saját géped eredményével! D.
Ja! Milyen gyújtás van a gépeden? A gyári gyújtást vissza sem lehet venni FHP-ig! Ez jelenleg a problémám, amit meg szeretnék oldani. Ja és az ideális görbe!
Mindenesetre nézzétek meg Sunesszal a te mocidon is a chipet. Kíváncsi vagyok, van-e eltérés az enyémtől!
Üdv: Herr'Watt
Hi!
Nem kevés egy kicsit a 12fok?
Gyárilag 23fokon van a gyújtás (ETZ-250), ami kb 3mm!
Ha nem tévedek a 12fok=0.9mm
sorry, Sunesz, nincs több ötletem, viszont a lendkerekes teszttől nagyon sokat várok. Elsősorban nem azt, hogy megjavul a hiba, hanem azt, hogy egyértelműen bebizonyosodik, hogy az egész gebasz az egyenetlen kisfordulatú járástól van. Onnantól viszont már Isten (vagy Fortuna, meg az esztergályosok) kezében leszünk, sajnos...
HerrWatt! Én nekem 5000-es rpmig van beállítva 12 fokos emelkedés, majd onnan megy lefeleegészen 5 fokig 8000es rpmig és a hall icém 0 fokos alapelőgyuszin van. Én érzek erőtöbbletet, csak 3000-ig hullik a hajam, mert annyira szarul jár a motor! De ez örvendetes, hogy neked megjavult!
Sunesz: "- csak kissé kicsinek találom a publikumot..."
Szerintem van publikum, legfeljebb nem látszik, én ma már nem megyek messzire, itt vagyok és úgy teszek, mint Castro: fidel...
üdv.: R
Ja! Egyébként teljesítmény növekedést nem tapasztaltam!
Az tuti, hogy IGC-vel is megy úgy a motor, mint nélküle, de még kísérletezni kell!
Csak marha lassan megy, mert ki-be kell mászkálni! IGC belő szobában gépen, felöltöz, IGC betesz, próbaút, IGC kivesz, bemegy, levetkőz, újraállít, felöltöz, kimegy.......
Mára már ennyi részemről, mert k..va hideg is van.
Midjárt iszom a Neocitran-t!
Igyad te is Sunesz!
Üdv!
Miről is van pontosan szó?
Egyébként kipróbáltam görbével is! Működik szépen! (B0) Kopogás nálam is van, de nálam a nagy előgyújtás miatt magasabb fordulatszám tartományban. Ezt még ki kell majd küszöbölnöm!
Üdv: Herr'Watt
egyik szemem sír, a másik meg üveg :-(.
Kezd bejönni a félelmem, hogy minden motornál más lesz az optimális beállítás. A magyarázatom megvan rá, de az senkit nem fog boldogítani. A teória tuti bizonyításához mindenképpen meg kellene csinálnunk majd azt is, amiről reggel beszéltünk Sunesszel...
Én csak a fórumba írtam be az eredményeket! Most csináltam egy görbét a B0-ra! Hozzáállítom a gyújtást, aztán kipróbálom!
Pár perc...
B2, B3, C0, C2 chipeket nem próbáltam, mert azokat Sunesz elvetette!
B0 600RPM már enyhén jelentkezik a rángatás!
Tehát itt kiderült, hogy számomra jobb, mint C3!
Most teszek rá egy görbét!
B0 1000RPM tünetmentes!
Nem tudom eldönteni, hogy melyik a jobb C3, vagy B0!
De mindjárt kiderül, mert megyek 600RPM-re!
C3 chip 600RPM-re állítva már komolyan rángat!
Következik B0!
Próbálok! Párszor már lefagytam én is!
Nálam C3 chip 1000RPM-re állítva tünetmentes!
Én úgy tesztelek, hogy hagyom a gyújtást a gyári értéken, az IGC-t meg végig 0,5 fokra állítom.
Nyitás: 1ms
Zárás: 6ms
Próbálok lefelé menni a fordulatszámmal!
Utána jön B0!
Most pedig megebédelek!
Üdv: Herr'Watt
igen, jobb lenne áttérni a millisecundumokra, jobban ki tudom amjd értékelni. kösz
sunesz! Ez nagyon komoly! Mármint ez az egész, meg ahogy zajlik! Ez, ha jólveszem ki a szavaidból, akkor a nálamfellépő 3000-ig tartó rángatást meglehet szüntetni? De mi van már, Herr Wattal? Mert ő próbál kétüteműn? Jól van, nem vagyok türelmetlen, csak egy kicsit!
HUHÚÚ! Sunesz! Jól nyomod!
Akkor próbálom és is a többit is!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|