:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
HALLÓ CSINÁLJA MEG MÁR VALAKI NEKEM EZT AZ ELEKTRONIKUS GYUJTÁST MZ TS 125RE 6VOLTOSHOZ KÉNE LÉGYSZI KIFIZETEM AZ IDŐDET ÉS TERMÉSZETESEN AZ ANYAGKÖLTSÉGET CSAK CSINÁLJA MEG VALAKI MERT ÉN ANALFABÉTA VAGYOK EHHEZ LÉGYSZI LÉGYSZI LÉGYSZI
Amúgy az új vezeték sem 1 életbiztosítás.Beszerelés előtt érdemes szakadást mérni.A szines vezetékek beszerezhetőek,de egy kisebb vagyon.Próbáld meg egy autóvillamosságisnál,hátha van neki,vagy tudhat pár beszerzőhelyet.Elvileg a kérdezősködés nem kerül semmibe.Sok sikert!
Na elég a szerelésből mára mert befagyott az összes likam:)
Ligi!
Egy tanács:ha nekiesel a nyáknak egy flexel,a lábaknál kezd először,mert ha azt hagyod utoljára akkor nagy esélyed van rá,hogy tőbe letörnek!Elösször nagyold le az egészet,mikor már kisebb,akkor már finomabban tudod alakítgatni!
Köszi szépen a tanácsokat a Hall IC-vel kapcsolatosan.
Színes vezetékből újat akarok, mert a gyári kábelköteget megtisztítottam, újrasaruztam, forrasztottam, csilli-villi lett. De még kóborol a szellem a gépben, mert néha mozgatás hatására nem tökéletes minden.
Naaaa
Ne szold le a gépemet!!!!
Figyu kéne egy 12v8w-os izzó!Tudod a kis fejű!Ha van akkor a trike kész!Van világítás,na meg egy tiszta karbi.Ha van kedved nézz el,megnézheted a keréknyomokat az udvarban!!!
Jaaaa!? És még azt is kibírta, hogy Fecó beletette az ő gépébe! :-) Nagy Szóó!
Hi!
TEEEEE ITTTT? Mikor regisztráltál?
Mikor szerelünk? Zsír a trike!
Egyébként gyorsan megoldottam a jeladó témát, és még élveztem is! :-)
Fecónak igaza van!
Kérdezzetek tőle nyugodtan!!!!
Régi ETZ-s! Igazi guru, igaz, hogy kicsit makacs.... :-) Nem szeret ííírrni..
Arról inkább nem beszélnék, hogy a régi NDK-s jeladó mit bír...
Az ETZ-m előtt tökéletesen kiszolgálta egy trabi gyújtását + még azt is kibírta, hogy hozzányúltam.... :-)
És még máig megbízható!
Üdv: Herr'Watt
Helló
Herrwatt nem a jeladót szedte ki a nyákból,hanem a nyákot szedte le a jeladóról!Első hangzásra ugyanaz,de hidd el sokkal egyszerűbb!
Színes vezetéket bármelyik autóbontóban találsz milliónyi színben,fillérekér.Igaz kicsit meg kell pucolni,de megéri.
Üdv:Fecó
U.i:Herrwatt!Ne teppedj annyit a gép előtt!Gyere,mert csinálni kéne a kawát (tudod-az a fránya elvonási tüneted)
EHE-EHE-EHE :-)
Hali. Én is megcsináltam peti74 féle gyújtást jáwára. Nekem is hasonló volt a véleményem a menetteljesítményekkel kapcsolatban. De én a trabi saját hall ic-t nyákkal együtt szereltem fel.
Hi!
A nyáklapra egy műgyata-ragasztóval lett a Hall-IC felrögzítve. Ha elmész egy alkatrészboltba,kérsz bipoláris Hall- szenzort. Az interneten a Conrad-nál is max. 500Ft/db, pedig az aztán igen drága! Én kb. 200 Ft-ért vettem Békéscsabán. Kérdem én érdemes vele szenvedni hogy kibányászod? Az meg a másik, hogy, a mai IC-k kompaktabbak, és többet is bírnak, mint NDK-s társaik. A boltban meg leírod a pontos típusszámot, és az interneten találsz rá adatlapot lábkiosztással. Ezek után szerintem nem érdemes feszegetni, meg csiszolgatni, meg anyámtyúkja. És az újnak hosszú a lába! Könnyű forrasztani. A lényeg az, hogy a boltban mondd meg, mihez kell, ezért olyat adjanak, ami bír legalább 24 V-ot. Csá!
Sziasztok!
Herwatt, hogy szedted ki a Trabi saját nyáklapjából a Hall jeladót? Nekem úgy tűnik, mintha ki lenne öntve műgyantával, ezért nem tudom, mennyire bírja a feszegetést...
Más: nem tudja valaki, hogy hol lehet kapni színes vezetéket Bp-en(8 féle szín, 1 mm-es), mert kábelkorbácsot akarok csinálni. Eddig akárhány elektronikai boltban voltam, mindig csak kétféle szín volt...
Nem akarok szigszalagos jelöléssel bajlódni..
sziasztok!
Főként pestieknek szól a dolog,a mai napon kb. 10 és 21 óra között a IX.Kerületből a Lurdy háznál az ingyenes parkolóból ellopták apám kocsiát.
Kérlek titeket ha jártok arrafele és láttátok(bármikor) hívjatok v. írjatok ide a fórumba.
Az autó típusa fiat fiorino 1,5 i.e. benzines fehér színű dobozos,rendszáma:FDB-666
ismertető jegyei:jobb ajtó kicsit sérült,motorháztető, és a hátsó ajtó jobb szárnya horpadt.Sok szerszám van van a hátsó részben,és a február elején mennünk kéne a kocsival dolgozni.
Ismétlem bárki látja menet közben hívjon
ez az én számom:06-/70/-774-92-55
ez az apámé:06-/20/-9-309-505
nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget.üdv:András
Peti74!
Lángész vagy!
Összebarkácsoltam az egyhengeres gyújtáselektronikádat. Felraktam a 125-ös ETZ-re, eredeti jeladóval. Mintha másik motoron ülnék! Kipörög! Van benne élet 4500 fölött! Könnyen indul, nem köpi a gyertyát; a kíváncsiság kedvéért hagytam úgy 5-10 percig alapjáraton pöfögni. Utána gázfröccs, és máris 5000 1/min! A megszakítósnál el se tudtam volna ezt képzelni. Másfél éve, amikor tanultam vezetni, egy rahedli pótgyertyát cipeltem magammal, biztos ami biztos...
Két perc a piros lámpánál, induláskor meg majd' meg akart dögleni.
De most...
Cakk-pakk kihoztam az egyész áramkört 1300 Ft-ból. (+ 5 óra szöszmötölés) de az azért csak nem 8-10 ezer forint.
Annyi módosítást eszközöltem rajta, hogy BUY69C helyett A-t raktam bele,(többet bír) + nagy buszma tranyóhűtőt. Az ellenállások a 12 V-os kapcsolásban nem szabványértékűek, úgyhogy kissé át kellett tervezni NYÁK-ot, de így is sikerült bepaszírozni az egyészet egy 4x7x9-es dobozba. Mindenkinek ajánlom!
Megyek motorozni..... :-)
Most enyhítem az elvonási tüneteim... :-)
Üdv: Herr'Watt
Egyenlőre nincs.
De akarok rá.
Szia!
Na az amit leírtál, az nekem egy kicsit magas, majd legfeljebb megmutatom valami hozzáértőbbnek a környezetemben.Ha lesz időm végigbogarászni ezt a topicot, akkor majd remélem megtalálom a fényképes verziót, az sokat segítene!
Addig is köszi az infót!
Még egy kérdés: Neked van az oldalkocsin fék? Nekem a főfékhenger hiányzik, és sehonnan nem tudok szerezni.
Itt írták lejjebb még fénykép is van :)))
Az elektronika ugyanaz néhány ellenállás értéke más a 6volt miatt. A felfogatása is ugyanaz mivel a megszakító helyére megy és az is ugyanaz.
Nekem is oldalas perkám van és nincs még átalakítva csak lesz majd. Nem vagyok nagy elektromos szakember énse de szerintem nem nehéz osszehozni ezeket.
A ledek és a digi cuccok simán működnek 5Voltról csak a készen kapható dolgok általában 12Voltra készülnek. A ledek ha jól tudom 1-2Voltosak előtét ellenállás kell eléjük illetve sorba, párhuzamosan vannak kötve. Ki kell számolni a fényerejüket és aszerint kell megválasztani tipúsukat.
Ha úgy csinálpd meg, hogy az eredeti foglalat és lámpatest, búra megmarad vissza lehet cserélni bármikor az eredetit. Tehát az izzó foglalatra kell a nyákot szerelni és akkor cserélhető mint az izzó. A műszakin ha jól tudom a fényerőt nézik (esetleg mérik) és a színét.
A ledeket nem a TS dinamóhoz kell venni.
Elektronikai boltban kell kutakodni, érdeklődni, illetve kiválasztani a ledeket paramétereik alapján ahol a fényerő a döntő. Nem tudok részleteket mert nem építettem ilyet soha. Tehát meg kell tervezni. Ott kell elindulni, hogy milyen fényerő kell, milyen fényerejű ledek vannak, abból hány darab kell és azt akkor hogyan kell kötni, hogy 6Voltról működjön.
A fesszabályzót a ledekhez szerintem mindenképp le kell cserélni elektronikusra, amely nem csak stabilabb de erősebb áramot tud adni mint a mechanikus. A zselés akksihoz sem árt ez. Az akksi Ah száma kb. ugyanaz esetleg lehet nagyobb kicsit. A zselés akksi mindenképp megéri nekem van és nem bántam meg. 2x tovább tart és nem kell töltögetni, nem folyik ki a sav. Forjatható állítva is használhatod stb.
A ledes dolgokról volt szó az MZ topicban meg talán itt is...
Lenne még egy kérdésem Hozzád:
Hogy lehet megoldani a TS dinamójára az elektronikus gyújtást? Jó rá az ETZ-é? Vagy Babetta? Ha igen, nagy átalakítás szükséges hozzá?
Köszi az infót, üdv!
Szia Piri!
Köszi a reagálást,de lenne több kérdésem is.A motorjaimat magam szerelem, de nem vagyok egy nagy zseni, különösen az elektronikában.
1.A ledes cuccok jók a 6 V-os rendszerhez?
2.Szerintem már az is átalakításnak számít, gondolok itt a veteránvizsgára!?
3.Hol lehetne a TS dinamójának teljesítményéhez megfelelő ledes dolgokat venni?
4.A zselés akksinak milyen Ah-snak kellene lenni?
Remélem nem vagyok nagyon érthetetlen, előre is köszi a segítséget!
Üdv!
emcett
köszönöm szépen majd megpróba aztán írok ha sikerül
Sziasztok!
Lehet hogy már le van írva,de nincs rá időm visszakeresni.
Szeretném megkérdezni hogy tudok babetta gyújtást ETZ250 re rakni?(régi megszakítós)
Megkérdeztem más fórumokonis,és ott azt mondták,hogy kell hozzá Jawa Mustang állórész,de hogy azt fel tudjuk fogatni,kell alá esztergáltatni egy gyűrűt.
Mi a Ti véleményetek erről?
Valaki akinek van ideje,és segítene,itt az MSN címem: trogerkiraly@citromail.hu
Saját tapasztalatokat is szívesen fogadom,hogy megéri-e szarakodni vele.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv.:Kristóf
Hi!
Nem tudom, hogy mikor lesz rá időm.
De egyszerű a dolog!
Nézd meg ezt a linket:
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/
Ezt Peti74 nevű fórumozó csinálta, én is csak az ő ötletét loptam el, és egyszerűsítettem rajta.
Csak a jeladó, és távtartó ötletét használtam fel. Elektronikát nem készítettem.
Én úgy oldottam meg, hogy:
Kiszedtem egy 2T Trabi elektronikus gyújtás jeladójából a HALL elemet, és a mágnest. A hall elemet egy nyákra illesztettem, a nyákot pedig egy saválló lemezre, amiből kialakítottam az alaplapot. A mágnes és a főtengely közé pedig esztergáltattam egy távtartót.
Így a jeldó rész össze is állt. Ez volt egyébként a legnehezebb része a dolognak. Gyújtómodulnak egy 4T Trabi, vagy 4T Wartburg gyújtómodulját használtam fel. Összehuzaloztam, és működött.
Eléggé nagyvonalakban írtam le, de kb. ennyi.
Az alábbi linken meg is nézheted, hogy hogy néz ki.
http://www.kep.tar.hu/herrwatt/50216027?o=0#2
Üdv: Herr'Watt
értem köszike majd ha lessz időd old már meg csak benned bízom
Szerintem ha értesz az elektronikához és az indexeket, helyzetjelzőket, féklámpákat ledesre cseréled, valamint elektronikus fesszabot, gyújtást és indexrelét raksz rá akkor ráadásként egy zselés akksival a 6Voltos rendszer is tökéletes lesz.
Ezen kívűl ha átalakítod az kizáró ok a veterán minősítéshez. Illetve a készen kapható rendszer többe kerűl mint a fent említett.
Javítás: nem tudom :-)
Helyesírás: 1
Azt nemtudom, mert erősen anyagfüggő.
Üdv: Herr'Watt
nagyon szépen köszönöm örök hála
ha lenne időd kb mennyi jó magyar forintért csinálnál elektro gyujtást
Hi!
A fesz. szabályzó D- lábát testeld le.
A fesz. szabályzó DF lábát csatlakoztasd a generátor forgórészéhez (gerjesztés) egy biztosítékon keresztül (2-5A)
A fesz. szabályzó 61 lábát csatlakoztasd a diódahíd segéddiódáira (kisebbek) ETZ diódahídnál a 61 pontra.
A fesz. szabályzó D+ lábát csatlakoztasd a díódahíd + csatlakozójára.
A fesz. szabályzó B+ lábát csatlakoztasd az akku + csatlakozójára egy biztin keresztül (16A).
Tudok elektronikus gyújtást csinálni, csak idő kell hozzá, mert az kevés van!
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
Van egy TS 250/1-es oldalas vasam, amit egész éves használatban tartok.Azt szeretném megkérdezni egy hozzáértőtől, hogy hogy lehetne megoldani a 12 V-os rendszert rajta?(persze blokkcsere [ETZ nélkül)
Hali. Ha forgórészt szerzel a többi üzletben is kapható és akkor biztos hogy jót is veszel. Igaz hogy megkérik az árát is. Állórész 3400 Ft körül mozog, a többi már 1000Ft alatt van.
szeva mindenkinek.
van itt az oldalon egy led-es fordulatmérő.kell valamit változtatni hogy hall gyújtásra tegyem?
Szia! Beszélj a sunesszel! Ő tud ilyet!
Enyémet is ő csinálta.
sunesz55@freemail.hu
Hello komplett babetta tirisztoros gyúlytást vennek!Ha esetleg lenne vakinek írjon es a többit telefonon megbeszélnénk.Elore is köszönöm.
figyi ha megadnád a számod szóba könnyebben el tudom magyarázni
szia igen a dióda iv megvan és működik is csak annyi hogy ezen a fesszabájozón az mzén D- van D+ ide köthetem a D+kábeleit vagy meg se próbáljam?
ez is 3fázisú generátor 12v a moci tipusa 350/638
válaszod előre is köszönöm
üdv: OPIKA
Szocigép mindkettő, szóval szerintem menni fog :) Szerencsére régen nem voltak annyira megkavarva a dolgok, mint manapság.
A bekötésre figyelj, hogy jó legyen, mert minden érintkezőt be kell kötni, mégha azt mondták, hogy nem. Ha nem vagy biztos a bekötésben, inkább kérdezz!
A Jawat nem ismerem, de az MZ-ben úgy működik a töltés, hogy egy 3 fázisú generátor van, a forgórészt gerjeszted, a diódahídban 2x3db fődióda és 3db segéddióda van.
Hello!
ETZ 125-ösön eleve elektromos megszakító nélküli gyújtás van én úgy tudom. Ha csak a gyújtó áramkör kell akkor abba kell 1 nagydarab tranzisztor(1000 körül van)+filliéres alkatrészek+nyák+doboz(kb mégegy 1000-es), ha magadnak csinálod.
Syasztok nekem van egy 125 ETZ és szeretnék rá csináltatni egy elektronikos gyujtást megoldható lenne tudtok valakit ajánlani és kb menyiből jönne ki ? előre is köszi a válaszokat
hali szerintetek az etz fesszabájzója jó a 350es jawa-ra mert nekem ezt adták "elektronikus fesszabájzó mz re 12v" válaszod előre is köszönöm
Végülis a stabic-t azért gondoltam, mert a töltés alatta feszültség megnő(78l05 ös kicsi is, olcsó is), olyankor 14-ot is lehet számolni, habár nem tudom ez mennyi fényerőt változtat.
Kicsit beleszólok én is :)
A házi barkácsoláshoz néhány tanács:
A ledek meghajtásánál alapvetően arra kell figyelni, hogy az előírt áramnál ne folyjon több. Bevált szokás, hogy a hagyományos ledek elé 1k -s ellenállást tesznek, ezzel kb 10mA lesz 12V-ról a led áramfelvétele. A kék és fehér ledeknek kicsit nagyobb áram kell.
Egy kicsit a ledek lelkivilágáról: a led alapvetően egy dióda, csak emellett világít is. A karakterisztikája exponenciális jellegű, vagyis a feszültség növelésével 1-2V -ig (nyitófeszültség) alig folyik rajt áram, aztán tovább növelve a feszültséget nagyon megnő az áramfelvétele, akár több ampert is fel tud venni, de pár mp alatt tönkre is megy. Ezért van szükség az előtét ellenállásra.
Az előtét/áramkorlátozó ellenállás lényege: mivel az ellenálláson nem tud nagyobb áram folyni a leddel sorba kötve, mintha csak egyedül kötnénk rá a tápfeszültségre (I = 12V / 1kOhm = 12mA), így van egy maximális érték, ami akkor folyna a leden, ha azon nem esne feszültség.
Mivel azonban esik, így kb a következő módon érdemes számolni:
1. Tegyük fel, hogy a leden 10mA folyik és így 2V esik rajt. (vannak szép grafikonok a ledek adatlapjain, amin meg lehet nézni a pontos értékeket)
2. A vele sorba kötött ellenállásra így 10V esik a 12V-ból.
3. Azt szeretnénk elérni, hogy 10mA folyjon az ellenállást és ledet tartalmazó ágon, azaz olyan ellenállásra van szükségünk, amin 10mA folyik 10V hatására. R = 10V / 10mA = 1kOhm.
Más áramokra hasonlóan kell végezni a számítást. A ledek nyitófeszültségét meg kell nézni, mert típusonként különböző.
Egyébként bevált módszer, hogy
12V-ra 1k - 1.2k
5V-ra 330-470 Ohm
3.3V-ra 270-300 Ohm
ellenállásokat teszünk. De ezek a piros, zöld és sárga ledekre vonatkoznak! Kék és fehér ledeknek nagyobb áram kell, vagyis kisebb ellenállásokra van szükség. A nagyteljesítményű fehér ledekhez még külön meghajtóáramkört is szoktak tenni, hogy pontosan tartsa az áram értékét.
Fesz. stabilizátorra szerintem nincs szükség, mert nem számít, hogy 10mA vagy 13mA folyik a leden... Kicsit eltolódik a színspektruma, meg picit világosabb lesz, de ez jelen esetben nem lesz szignifikáns.
A ledes helyzetjelző valószínűleg tényleg tartalmaz mindent, amire szükség van.
Üdv:
goss
hali herr watt szerinted az etz fesszabájzója jó a 350es jawa-ra mert nekem ezt adták "elektronikus fesszabájzó mz re 12v" válaszod előre is köszönöm
Most ugye az óra háttérvilágítása helyett ha LED-et teszel be akkor először csak 1-et próbálj ki, mert a LEDnek nem igazán szórt a fénye, így lehet hogy nem lesz megfelelő. A gyári vezetékeket szerintem használhatod(a LED kb20mA-t vesz föl), csak az égőt szedd ki, és vigyázz a rövidzárra(Testtelésre). Én láttam már olyat, hogy az első pici helyzetjelző helyére való fehét led foglalatba, 450-ért. Lehet hogy ide is beférne valahogyan. Ahhoz nem kell sztem ellenállás sem. Viszont ha magadnak akarsz, akkor ne 12V-al számolj, hanem vagy 15-tel, mert a LED nem szerieti, ha túlterheled, illetve a legbiztosab ha egy stabkockát teszel bele.
Ha tetszik a dolog, akkor az irányjelzővel, üresjelzővel, a töltésjelzővel is kísérletezhetsz.
Nekem egy 100/140W-os halogén hever elfekvőbe, de nem teszem bele, mert féltem a foncsotr.
Én inkább kipróbálnék szívesen valami megunt xenont...
sorszám: 3169 (88444)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-12 00:15:41)
idáig 60\80wattos izzó volt benne a fényszóróban,az emelt fényű halogén volt,de az kiégett és nem találtam helyette hasonlót,ez pedig itt hevert a polcon,a moci büszke tulajdonosa egy új forgalminak amin az áll:műszaki érvényesség 2010.02.15.:-)))A ledekkel kapcsolatban annyit tanultam hogy mindig kell ellenállás elé és attól függ hogy mekkorát hogy mennyira akarjük hogy fényes legyen ill. a tápfeszültségtől is függ.Ami viszont rejtély számomra még az hogy a ledekhez köthetem a mérőórák gyári vezetékeit?avagy kösszek be más huzalt?
Sziasztok!
Tud valaki olyan helyet, ahol lehet venni CPI 1280-ast?
Köszi!
goss
Üdv!
Építő jellegű ötletek:
-próbálj berakni nagyfényerejű Ledeket, vigyázz elé ellenállás kell.
-a vizsgán csak abba kötnek bele, ha xenont raksz, de abba se mindenhol(xenont nem szabad, de lehet). Ellenben!!! A nagyobb teljesítményű izzóval óvatos lennék, ha a töltés elbírja akkor sokkal nagyobb hőt termel ami könnyen tönkreteheti a foncsort! Próbálj inkább valami növelt fényerejű izzót, ennél viszont az élettartam rovására megy a plusz fény.
herr watt te nem tudnál nekem 1et csinálni? nem lennék hálátlan.
várom válaszod
Hi!
Igen TS-re is ráteheted, ha csinálsz rá elektronikus gyújtást. Célszerű egyébként, mert a megszakító mechanikus mivoltából eredendően nem ad pontos gyújtást. Lásd: kopik, beég, magas fordulaton pedig a tehetetlenségéből adódóan nem mindig ad jelet a gyújtótrafó felé. (no szikra = gyújtáskimaradás) Tehát, ha IGC-t nem is, de elektronikus gyújtást mindenképpen tegyél a mocidra.
Ha jól emlékszem, akkor Peti74 csinált ilyet már TS-re Trabi gyújtásból.
Én is az ő ötlete alapján csináltam elektonikus gyújtást az ETZ-re, ami működött is tökéletesen, csak időközben találtam gyári gyújtást és lecseréltem.
Ha konstruktív lélek vagy, akkor csak időt kell rá szánni és egy kevés pénzt!
Hidd el megéri!
Üdv: Herr'Watt
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|