:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Hali!
Trab, Waresz, Etz mind fix előgyújtásúak, még a röpsúlyos trabi is, mert már alapjáraton a max szöget adja(csak indításkor segít holtpont közeli gyújtással). Ettől függetlenül lehet rajta hangolni vezérléssel, bár ebben nincs tapasztalatom. A tranzisztoros-hallos gyújtáshoz nem ragaszkodom, viszont az olcsóbb, nincs benne mechanika és a max 5ezres fordulatot, ami 1 waresznél előfordulhat bőven kiszolgálja. Pl 1 CDI-s egység kb 15kHuf környékén van, javíts ki ha tévedek.
Velem az előgyújtást a következőképp érttették meg: Akkor jó, ha az égés ugyanannyival kezd terjeszkedni a holtpont előtt, mint amennyivel véget ér a holtpont után. És mivel kb ugyanannyi idő kell neki, a fordulat növelésével az előgyújtás is nő. Erre a 2t kevéssé érzékeny, mert a fordulattal nő a henger töltése (csökken a résveszteség). Tudtommal.
De ilyen volt a Trophy röpsúlyos gyújtása is, mondjuk Ts-ről már elhagyták.
Íme egy link csak Dimethylsulfoxid (C2H5OS) elég drága.
http://www.italoclassicbikes.de/resto/sez/electronic_sez.htm
Üdv nyemi
szép jonapot mindenkinek
Segitsetek legyetek szivesek.Van-e valakinek fogalma mivel lehet oldani a mügyantát vagy micsoda is az amivel be vannak öntve a gyujtás dobozoknagyon ki kellene halásznom egy RS125 HONDA gyujtását .Ha valaki tud valamit az oldoszerröl esetleg azt is hogy hol lehetne kapni nagyon hálás lennék . Tudom az informácio drága de nekem most megérné.Üdv mindenkinek Zsolt.
PS. ha valami tud valamit ide is lehet küldeni. szezsolt@clicknet.ro
Helo még egyszer .
Nem tudom miér ragaszkodsz a tranzisztoros gyujtáshoz -igaz ,hogy nem kell nagy feszültség hozzá de több a hátránya mint elönye. Ármban dolgozik melegszik is nem is keveset nagyobb fordulaton nem biztos, hogy elegendö a Dwell szög nem lesz tökéletes a szikra a tranzisztor is elég nagy még hütö borda is kell neki meg arrol nem beszélve ,hogy a platina igy is ugy is kopik elálitodik nem biztos ,hogy pontosann követi a bütyköt innen megint csak kezdödnek a gondok . Gondold még egyszer át és csak utána alakits.
Sziasztok.
Hát hogy is mondjam? Elögyujtás igen is van akármék 2t motorhoz ay Általad emlitettekböl csk a gyáriak rábizták a röpsulyokra .Evel nem is volna baj ha nem késne meg az ügy alitási szempontbol na meg ha nem állna fen az a sok mekanikai probléma ezek mkökül . Akármelyik motornak jól esik az elögyujtás álitás ha abban a paraméterben zajlik ahova a gyár számitotta vagy éppen egz tapasztaltabb motoros álitani tudja .Illetöleg arrol van szo, hogy.-ha nagyobb az elögyujtási szög akkor a motor haraposabb-idegesebb alacsony fordulatokrol, de nem esik jol neki a magass fordulat -nagy leögyujtás fékezi a kipörgést kisebb elögyujtási szög esetén lentröl neheyebben vagyis lágyabban rugaszkodik a fordulatna terhelés alatt de nagyobb fordulaton a felsö határ körül is kényelmesen mozog nem forgatja szét a fötengelyt söt a dugo se csörömpöl a hüvejben .Na ide kell tudni kompromiszumot kötni .az leögyujtás adatot azért irtam mert az RC tagot valamej fordulat tartományba meg kell tudi választani -legyujtás álitásilag ugy müködik a 2T ,hogy mennél nagyobb a fodulat annál kisseb az elögyujtási szög egy biuonyos megadott határon belül.
Sziasztok.
Hát hogy is mondjam? Elögyujtás igen is van akármék 2t motorhoz ay Általad emlitettekböl csk a gyáriak rábizták a röpsulyokra .Evel nem is volna baj ha nem késne meg az ügy alitási szempontbol na meg ha nem állna fen az a sok mekanikai probléma ezek mkökül . Akármelyik motornak jól esik az elögyujtás álitás ha abban a paraméterben zajlik ahova a gyár számitotta vagy éppen egz tapasztaltabb motoros álitani tudja .Illetöleg arrol van szo, hogy.-ha nagyobb az elögyujtási szög akkor a motor haraposabb-idegesebb alacsony fordulatokrol, de nem esik jol neki a magass fordulat -nagy leögyujtás fékezi a kipörgést kisebb elögyujtási szög esetén lentröl neheyebben vagyis lágyabban rugaszkodik a fordulatna terhelés alatt de nagyobb fordulaton a felsö határ körül is kényelmesen mozog nem forgatja szét a fötengelyt söt a dugo se csörömpöl a hüvejben .Na ide kell tudni kompromiszumot kötni .az leögyujtás adatot azért irtam mert az RC tagot valamej fordulat tartományba meg kell tudi választani -legyujtás álitásilag ugy müködik a 2T ,hogy mennél nagyobb a fodulat annál kisseb az elögyujtási szög egy biuonyos megadott határon belül.
Hali! láttam olyan gyujtást warburgra ami úgy tudom gyári és a megszakítók helyére megy a panel tartalmazza a 3 hall-ict meg az egyéb elektronikákat is a bütyköstengelyre meg egy müanyag amiben a jeladómágnes van. egy barátom barkas-án is meg wareszán is ien van.
Hali!
Igen, wareszról lennes szó. Éredekes amit mondasz, hiszen az enyém '87-es, és még megszakítós. Tudtommal 2t varjúra nem is volt gyári hallos gyújtás. Állítólag barkasokra szereltek elosztós gyújtást, előnye volt hogy mindenből 1 kellett és nem 3, de ilyet már nem kapni. Amúgy előgyújtás szabályzás gyárilag nincs. Nincs a hallos trabiban, sem mz-ben sem, csak sima tranzisztoros egységek.
Én szerintem a legjobb megoldás a 3 önálló egység. Hibakeresés szempontájból is, mivel nem vagyok egy ampervadász, valamint ugye eleve adva van 3trafó és hely a 3 hall ic-nek. Meg ugye a leves és a hús esete...
A gyártással megbíztam egy srácot, vele az előbbi megoldásban gondolkodunk.
De szeretném, ha megosztanád velem a te elképzelésedet.
A 3 hengeres gyutás megoldás gyári szemmel nézve szerintem a WARTBURG-é abbol is van elektronikus változat is méghozzá HALL érzékelövel ellátott is és 12V betáplálásu .Nem tartom jó dolognak két különbözö tipusu gyujtás vezérlést 1 ugyan olyan elögyujtásu adatokat kérö motorra felbogozni .Inkabb 3db kicsit de egyformát CDI-t ami a nagyfeszültséget illeti van egy megoldás erre is . 555-ös pár kHz és egy feritmagos trafo 12 röl ugy 200-300 volt köré ,vagy önmegtatro 1tranzisztoros rezgökörös megoldás . A lényeg az hogy tudd az elögyujtás adatokat a fodulat arányába,aztán a többit még megbundázzuk.
Sziasztok!
Utángyártott vezetékköteg kapható nálam
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
Pannónia P20
típusokhoz.
Igény esetén elkészítem ETS 250 és ETZ 250 típusokhoz is.
Akit érdekel, írjon egy e-mailt: bakimate kukac freemail pont hu.
http://img2.tar.hu/piciscoot/img/33529954.jpg#3
Ész megáll, nincs 1 bontóban sem.
Valamelyikőtök nem vállal gyújtáselektronika készítését 3 hengerre?
Hello, jawa 638-ra megcsináltattam ezt www.cdiignition.atw.hu/ a gyujtásvezérlést. Minden frankó, egyet kivéve. A gyujtótekercsre kellene kötni az
egyik vezetéket, de mivel jawan 3 fázisú alternátor van, igy ez nem megoldható. Elméletileg 200-300 Volt váltakozófeszültséget kellene kicsikarnom az alternátorból, de nem tudom, hogy kellene. Gyújtásom Vape. Ha valakinek valami ötlete lenne, szivesen várom. Elöre kösz.
Hali!
Érdekelne mi a javaslatotok: adva van 1 3hengeres 2t motor, és szeretnék rá tranzisztoros gyújtást rakni. A jeladó maradna megszakító,120 fokos mágnes ugye nincs, az elektronikus része nincs tisztázva: vajon működne-e 2 trabi feketedobozzal, az egyiknél csak az egyik henger bekötve?? Vagy esetleg 1 trabi + 1 ETZ feketedoboz?
Mindenkép meg akarom csinálni, mert kis TS-en és nagy TZ-n már bevált.
Simsonra való BABETTA gyújtás!!!!!!Kompletten:alaplap/közdarabbal együtt/, lendkerék /kúp átesztergálva/ feketedoboz, szóval minden!Eladó!Motoron van ugyhogy működés közben is megtekinthető!17000Ft Tel.:06203801843 e-mail:rikogatos@freemail.hu
Szép jó napot mindenkinek.El olvastam irásaitokat sok minden tetszik és érdekes is, nekem nincs saját motorom de sokat javitok másoknak .A kenyerem is gyutásokkal keresem csakhogy ipari és statikus gyujtásokrol van szó itt nagyon othon vagyok a témába . A motorkerékpár gyujtás is a lelkem üdve de jo lenne ha valaki meg, fölvilagositana az elögyujtás álitásos gyujtások versenyesebb formájárol .Addig is ha segiteni tudok szoljatok
szezsolt@clicknet.ro
Viszont!
sorszám: 3297 (91284)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-03-03 17:52:17)
Szevasz Doma,
ez jol hangzik. Koszi a valaszt.tovabbi jo motorozast.
Szia JAWAvsRENAULT,
koszi a valaszt. nekem azert fontos a megbizhatosag mert nem hobbimotorkent hasznalom, hanem munkabajaros jargany, es nem akarom, hogy az autopalyan lealljak a belso savban egy kamion elozese kozben. az egy kicsit ciki lenne. Amugy a kerdesem csupan erdeklodo jellegu volt, nem rosszindulatu. remelem nem ertette senki felre.
udv
sorszám: 3295 (91280)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-03 16:34:29)
Elló Gyuri,üdv. Hévízről
sorszám: 3294 (91278)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-03 16:34:29)
Két három hete lett rárakva a gyújtás, mivel nincs műszakim így csak 120 km-t mentem vele, szerintem Jól szuperáll.
sorszám: 3293 (91277)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-03-03 10:14:30)
Üdv:Azthiszem Doma(nak)nem én szereltem a gyújtást.Vagyis biztosan nem.Hogy milyen megbízható?Kérdezősködj a Fórumon.Én nem akarok reklámozni,mert mindenki a maga lovát dícséri....Én nem fogom.Ha valaki ezt megteszi helyettem,azt örömmel fogadom természetesen.Én is használtam,és még sokan használják ezt a változatot.Csak vannak olyanok,akiknek vagy van ismerős,aki legyártja,vagy saját maga csinálja meg.Amúgy pedig szinte minden motorra fel lehet építeni.Most épp Az ETZ-re való felépítésen törpölök.És Már majdnem kész van a dolog.Akkor menni fog minden ETZ és még az MZ-k is talán.Bár ehhez a változathoz még a szomszédom motorjára is szükség lesz.
Üdv:Gyuri.
sorszám: 3292 (91276)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-03-03 10:14:30)
Üdv Lajos!
Azthiszem én tudnéjk neked segíteni,ha még nem sikerült megoldanod a gondod.Ha tudsz akkor légy szíves hívj fel valamikor,és megbeszéljük a gondod.
Üdv:Gyuri.
Szevasz Doma,
koszi a valaszt.Szoval neked is Kovacs Gyuri szerelte a gyujtasoda? a szavaidbol azt veszem ki, hogy megbizhato, uzembiztos. mennyit mentel vele azota? udv.
Helló zoli!
Nem gondolnám, hogy erről agyújtásról (www.imfsoft.com) bárkinek is lenne tapasztalata, úgy ránézésre jónak tűnik, de a VAPE-be új generátor, trafók is tartoznak biztos megbízhatóbbak is, de szerintem úgyan olyan jól működik a gyúri féle trabi gyújtás is nekem is olyan van. Nincs vele semmi bajom.
sorszám: 3289 (91212)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-02-28 23:02:27)
Köszönöm az információt. L
http://totalcar.hu/magazin/technika/elogyujtvez/
köszi az infót. a motor lendkerekes, de ellenállás nincs! Azt hiszem már meg is van a baj.
Szevasztok,
lenne egy kerdesem. mik a tapasztalatok a VAPE gyujtassal a jawaknal, meg ugy altalabn? akinek vannak tapasztalatai, azok megosztanak velem? elore is koszi!! Lenne egy masik kerdesem. talaltam egy weboldalat ahol szinten elektronikus gyujtast ajanlanak. Fogalmam sincs rola, hogy jo-e vagy sem, de a VAPE-t sem tudom hogy milyen. szoval ha valaki megnezi, akkor tudna irni a forumra? koszi szepen. a web oldal a kovetkezo: www.imfsoft.com
Ledet lehet használni! amiket én használok Hallicket azok 40 mA tudnak kapcsolni asszem a gyári is olyasmit tud. de felesleges szerintem simán szikrával lehet álítani. ugyan olyan pontoságal mit leddel.
Hali!
Lehet nem jól tudom, de hall ic-s gyújtás beállításánál nem szabad használni próbalámpát a beállításhoz. Mert akármekkora teljesítményű is, a rajta átfolyó áram nagyobb mint amit az IC kibír.
sorszám: 3283 (91154)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-26 21:33:17)
zy20 ast tehetsz bele nyugodtan. zéner dióda tulfesztöl védi a hall ict
Ami itt az oldalon van, ahhoz van kapcsolás is, nem túl bonyolult, habár én galvanikusan leválasztanám, valami optocsatolóval. Van ott valami assembly program is. Csak sajnos nem tudunk róla semmit sem. Mihez milyen értékek vannak állítva, illetve azt sem hogy valaki egyáltalán megcsinálta-e már.
Egyébként PIC-et lehet C-ben is programozni.Van olyan könyv is hogy PIC programozás C nyelven.
De ha jobban tetszik használhatsz más ucontrollert is a PIC-en kívül.
Kedves Motoros Társak!
Tudja-e valaki a Tabant HALL IC tápfeszültség lábainál levő dióda típusát mert eltörtem mikor fölülre akartam forrasztani. Közelebb van az elektronikai bolt mint a bontó.
Köszönettel: L
Szia!
Lendkerekes, vagy dinamós a blokkod?:-))
Ha dinamó van akkor feszszabályzó is van.
Ha lendkerék pörög, akkor -ha emlékeim nem csalnak meg-, akkor van egy terhelő ellenállás, ami nem engedi a feszültséget megemelkedni.
Zoltán
Sziasztok motorosok! A köv. problémám van:
Pannónia p10-es izzói mindig kiégnek. kimértem, és azt tapasztaltam, hogy nagyobb fordulatszámnál 12-15 voltot is lead. kicseréltem a tekercseket, de semmi változás. :( tudja valaki mi lehet a gond? Előre is kösz.
sorszám: 2302
megkérdezhetem hogy minek neked a lámpa amikor állítod a gyújtást?
Szerintem csak a trafó miatt lehet.semmi köze a generátornak vagy szénkefének.Vagy gyenge az aksi (kevés Ah).
sorszám: 3277 (91066)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-26 21:34:38)
nagyon fura dolgokat csinál a géped
a gyuszit mindenféle lámpa nélkül be tudod álítani ráadod a gyujtást berakod a gyertyát a pipába és hozzáérinted a blokkhoz. majd lassan tekered a főtengelyt. amikor adja a szikrát ott van a gyujtásod. ez kb 2,7és 3 között legyen. nem kicsi az aksid? nekem pl 12amperes van benne és nincs vele semmi gondom nem halványodik a lámpám sem meg semmi bajom vele.
sorszám: 3276 (91060)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-26 21:34:38)
azt elfejtettem hozzáírni,hogy az addig oké hogy összeomlik a trafóban a mágneses mező,meg ilyenek de amikor forgatom, lassan olyan mintha egy potival szabályoznám a fényerőt:D
sorszám: 3275 (91059)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-26 21:33:17)
hát kiderült hogy nem teljesen jó a beállítása a gyujtásomnak,csak a 3. állásban megy a súbertűnél,és hitrelen csutka gázon azonnal le is fullad.próbalámpás történetet lehet alkalmazni hallos gyujtásnál?v. valakinek egyéb jót ötlete?
a 16F877 es pik-et lehetne használni IGC nek?esetleg valakinek egy rajz hozzá?
Normális hogy a fényszóró elhalványodik még csutkára feltöltött aksinál is, mert elvégre a gyujtótrafó húz áramot, olyankor indukálkódik benne elektromágneses mező ami a gyújtás pillanatában összeomlik.ekkor kapod meg a szikrát.:)
sorszám: 3272 (91036)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-26 01:24:06)
halihó!
A hétvégén feltettem a kist tz-re a hall gyujtást,és azt tapasztaltam miután be lett állítva pontosan,hogy kicsit csapágyas a szergej.(etz jeladós)
Az volna a kérdés,hogy ezt valahogy szét lehet-e vajon szedni,avagy nem is próbálkozzak?Nem akartam nekiesni mint a süket a csengőnek,mert azér van bene érzékeny elektronyika is.Ja és még valami:normális jelenség az hogy csutkára feltöltött (féléves)akksival gyujtáson álló motornál kivett gyertyával forgatom a motort, és egy sávban elkezd picit sötétedni a fényszóró?
Előre is kösözönöm válaszokat
üdv:András
hát én sem vagyok valami lángész a mikrokontrolerek világában.csak azt az elvet követem hogy minden megoldható, ez már sokszor segített egyes elektronikák megoldásában.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Ehhez is hozzáfoghatsz, sajnos azt nem nagyon írja, hogy milyen motorhoz van, meg hogy mit hogy lehet változtatni a programba, én már többször is kérdtem, de sajnos nem reagált rá senki. Ha értesz a mikrokontorllerkehez akkor próbálkozz, engem is érdekel a téma, de sajnos nem vagyok még otthon a témában.
Érdekes ez a francia meg orosz nyelv.:)
estleg ti milyen csippet használtok?
http://www.neo-tech.fr/
http://www.francophone.ch/saluuut/allumage.html
http://ot40.com/cdi_ignition.htm
http://www.transmic.net/index.htm
http://www.modelbouw.gompy.net/
http://denis.tauvel.free.fr/index.htm
http://pagesperso-orange.fr/damien.pageot/allumage.htm
http://www.sportdevices.co.uk/ignition/ignition.htm
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
http://www.alpine.free.fr/
http://alex---1967.narod.ru/regulator_OZ_dolganov.html
http://www.denisgrom.narod.ru/
http://www.twowheel.nm.ru/index.htm
http://cxem.net/avto/electronics/4.php
http://www.processorignition.narod.ru/
http://www.fuoz-26.narod.ru/index.html
Íme pár link
van valakinek egy használható igc rajza?kíváncsi vagyok megtudeom e építeni.mivel csaknem lehetetlen hogy megvegyem.sok a km.:)
Helló Sunesz
Nem a teljesítménynövekedéssel volt a gond,mert jobb lett mint volt,hanem mikor megnéztük strobival,akkor érdekes dolgokat figyeltünk meg.Alapjáraton a gyújtás össze-vissza ugrált,amit a moci járásán is érzékeltünk.A fordulatot megemelve a gyújtás beállt egy értékre.Jobban odahúzva az igc kapcsolóként működött.Folyamatos szabályzás helyett hirtelen eltolta a gyújtást.Ha a fordulatot az eltolódás környékére állítottuk,a gyújtás ide-oda ugrált.Ha megjönnek az új chipek,akkor HerrWattal azt is megnézzük és tájékoztatunk a fejleményekről.
Üdv:Fecó
Srácok!
Valaki legyen olyan kedves és villogtassa meg a főtengelyén lévő forgó jeladót egy stroboszkóppal. (Előre is köszi!)
Másnak sem úgy szabályoz az IGC, ahogy kéne, vagy csak én vagyok hülye?? (vagy a tükör görbe? :-))
Megvárom az új csipeket, és újra megvizsgálom strobival a gyújtást.
Üdv: Herr'Watt
Helló!
Tényleg jó lett az én küty,müttyöm is! Várom a jó időt, mert csak rövidke próbákat nyomtunk sunesszal, de jónak tűnik! elmaradt a rángatás és mintha jobban is húzna a gép, de,majd jóidőben tovább próbálgatom! Ezúton is köszi sunesz!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|