:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Üdv! Uraim, egy kis segítségre lenne szükségem. Egy Izst 6V dinamó + megszakítóról átalakítottunk 12V generátor + tirisztorra. Igen ám, de hogyan lehet beállítani a gyújtást, hogy jókor legyen szikra? Segítségeteket előre is köszönöm!
Hi. Romet Kadet 780-hoz lenne szükségem bekötési rajzra ill. bármire ami azzal kapcsolatos. Aki tud segíteni kérem küldje el erre az e-mail címre:Sycora003@gmail.com Előre is köszönöm .
Hi. Romet Kadet 780-hoz lenne szükségem bekötési rajzra ill. bármire ami azzal kapcsolatos. Aki tud segíteni kérem küldje el erre az e-mail címre:Sycora003@gmail.com Előre is köszönöm .
Kérlek látogass el honlapomra!
Szolgáltatás, adok-veszek meg miegymás!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
üdv!
Janka Petinek: van egy kis gondom,a nagy pakolásban (költözök) sikerült elhagynom a tranzisztoros gyujtás bekötési rajzát,tudsz segíteni?
ami biztos hogy az 1.es pont a trafó 15 aztán trafó 12V,utána nem tudo melyik jön,és az 5.,6. helyre meg a hall testje és a vázról jövő test szál van.
előre is köszönöm a választ
üdv:András
az ey régi skoda 105GLS-ből lett kibombázv a,miután nem találtam lada cuccot, ezért szétnéztem a skodák palotájában,és itt guberáltam.Egyébként ez aktuális feszültséget mér,amikor sokáig zenét hallgattam az opelba(a motor előtt abba volt) akkor tapasztaltam azt hogy miután lemerült az akksi és bebikáztuk akkor 8V körül volt a töltése mert ha kevés gerjesztő áramot kap akkor a töltése is kevés lesz,hiba a tekercsben lévő önindukció,az nek sokat dob rajta.Van még egy golfba való ledes akku fesz jelző órám is ami zölden virít ha jó az akksi sárgán ha üzem közbe,amikor megy a motor ,és piros amikor járó motor mellett alacsony a feszültség
Az a töltésvisszajelző az milyen járműből van?A töltést jelzi,vagy a pillanatnyi feszültséget számokkal?
én is inkább a pénz miatt csináltam mert ott faragok ahol csak tudok de ha azt kívánja akkor többet költök mint pl blokknál nem fogok garasoskodni,oda mindenből a kapható legjobbat veszem meg,
lengyel dugó,fag csapágyak ,stb. és hát a másik indokom az volt hogy egyedi kábel kellett mert csináltam egy eléggé primitív de annál hasznosabb műszercsoportot egy benzinórával és egy mutatós töltés visszajelzővel(mikre jó a skoda??)meg a "számitógépnek" is kellett néhány tyúkbelet behúznom, mert a gyujtáshoz nem ment el a + meg a hall jeladóhoz a kábelek is hiányoztak
Ja még annyit hogy az árak természetesen eltérhetnek helyileg. Bakimate felhasználó néven irorató srác gyárt kábelkötegeket szinte minden szocimotorhoz.Ad hozzá bekötési utmutatókat szépen becsomagolva.Ha jól tudom Ts mz-hez 9000 ft,Etz-hez 10-12000ft.De ez nem szentirás.Vele kell felvenni a kapcsolatot,aztán pontosan megmondja.Mzclubhungary.com-n irogat.
Teljesen igazad van.5000 ft-ból simán megvan az egész.Ebbe az összegbe még az is belefér hogy a drágább szigetelt szines sarukat vegye meg az ember.A vezeték kb 30 fm az egész.Átlagosan 40 ft/m.Rátűző saruból 60 db bőven elég.A drágább 30 ft/db,az olcsóbb sima sárga 8ft/db.Ez eddig 1500 ill.3000 ft.2000-ből meg kijön a többi apróság.Cső amiben elmegy a sok vezeték vagy zsugorcső,vagy akármi kinek mi az elképzelése.Forrasztani igazából csak a világitáskapcsolóban meg a fényszórónál kell,persze ha valakinek ugy jobban tetszik akár minden sarut is forrasszon.Ez már kinek a pap kinek a papné kategória.Az biztos hogy nekem 5000ft-ból bőven kijött az egész.Mondjuk én az olcsóbb sarut használtam(skót vagyok).
németföldről eleht rendelni poton 15rongyért köteget,csakén nem fogok kiadni egy valag pénzt azért hogy nem legyen kontakt hibám,inkább legyártottam magamnak az egészet,a 100m az egy színre vonatkozott,egyébként a barna szálból van a legtöbb,az ha jól emlékszem akkor 11m volt,de nem biztos,egyébként nyílt titok,a magyar kábelgyárnál kell utánajárni,sajna nincs netes oldaluk,árat nem tudok az a baj,nagyüzembe lehetne csinálni csak ha a nyakamon marad akkor mit kezdjek vele?a másik meg az hogy másolni mindenki tud,csak lekell mérni pontosan és egy 5-10cm ráhagyással kell méretezni az újat és akkor biztos minden jó lesz
Szia!
ETZ-125/150hez van vezetékkötegem,és egyébb elektromos motyom.Ha érdekel,írj emailt.üdv!
Intravénás köszönöm a felajánlott segitséget,de én már átvezetékeltem a mocit és szerintem egész jó lett.A boltcimeket csak azért gyüjtögetem mert ha kell valami akkor van hol érdeklődjön az ember.Ezért jók ezek a fórumok.Igy jutottam el a Zichy utcába is.Itt olvastam róla először.Persze a google ott van de sok marhaságot is megjelenit.Mégegyszer kösz a felajánlást,ha valami kell esetleg később még lehet a szavadon foglak.
Van ahol megcsinálják a szineket, csak 100m-t kell rendelni? Akkor mégis össze lehet hozni valamit. A héten voltam bent a Zichy Jenő boltban és azt mondta a srác hogy ő sehol nem talált kábelt, pedig legyárttatná az összes vezetéket MZ-hez és árulná.
Nem lenne jó? Bemehetnénk és azt vennénk ami kell közel gyári minőségben. Talán akinek van ambiciója elvállalhatná a gyártást is.
sorszám: 3349 (93613)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-19 11:01:27)
azért irtam ezt a boltot, mert ez van hozzám a legközelebb:-),de millió egy darab bolt van szerintem,most nem jut eszembe a hely címe,de a google-n rákerestem a kábelekre, és ott találtam egy helyet akik megcsinálják neked a színeket,összeset gyári színezésre de színenként 100m-t kellene rendelni.Ez akkor lenne jó ha összegyűlnénk,mindenki beleadná a maga részét, azt hajrá lehet gyártani sorozatban,most nézem a papírkámat amire irtam a vezetékeléshez szükséges dolgokat,32,5m volt szummába az egész,de nagy ráhagyással,ugyhogy kb. 20m kellett hozzá ténylegesen,a köteget el tudod vezetni bipolán csőben,ott abban a boltban amit irtam ott meg is tudod venni,van ott6os,8as,10es,12es méret is,ha jól tudom van nekik 16os is csak amikor bevásároltam akkor épp nem volt v. valami ilyesmi.Ha felmész az ural.hu-ra ott a boltok,műhelyek menübe vannak pesti boltok,ill, gépműhelyek,kárpitos cimek.
ha gondolod ird meg mi kell,megmondom mennyibe kerül,utalsz, aztán küldöm postán,csináltam már így fúrásra érkező hengert is,ott a posta volt asszem 830ft,de ha jössz pestre akkor az jobb mert te látod miből mennyi kell neked
Mi annó MZ vezetékelésnél 3 megoldást találtunk a vezetékkorbácshoz,
1. Zuhanycső (az a szar ami állandóan kilyukad mert az alu része lebomlik, annak a belseje nagyon jó, feketét kell találni)
2. Több eres kábel (fehér) méretre vágva majd behúzva zsugorcsőbe (fekete)
3. zsugorcső (fekete)
A lámpánál ahogy írtad a 8 eres kábel + 2 szál megoldást használtam és erre ment a zsugorcső :)
Itt vidéken sajnos csak sima villamossági boltok vannak,legalábbis amikről én tudok.Az alapkábelek vannak azt kész.Azért jó amikor valaki ir ilyen cimeket,mert ha ritkán is de azért megyek Pestre.Ha valaki még tud bármiféle cimeket ami motorral kapcsolatos bolt,az irja már le.Intravénás te miben vitted a kábeleket?Jómagam fekete flexibilis csőben.Szerintem egész jó dolog.16-os csőbe ha nehezen is de beletuszkoltam a 10 szálat ami a lámpából az üléshez megy.
javítva:"nekem úgy lett 5 rongy"
sorszám: 3345 (93591)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-19 01:50:29)
boccs hogy későn irok csak szarakodott a net,na szóval pesten a XIII.kerület alig u.-ban van egy masina nevű autvillamosságis bolt,sok minden apróság van ott,(barna is van,azt kihagytam a multkori felsorolásból)
ha jól emlékszem akkor ,én mindenhova 1,5eset kértem,és ha minden igaz akkor 45-47 ft\m volt az ára,lehet rosszul tudom,de ilyen 50ft kb.mondom nekem úgy lett 50rongy az egész hogy még a bontóba is elmentem kábel guberálni,ott kiszedtem helyszínen néhány tyúkbelet,azt fizetve távoztam.itt a bolt száma is:06-1-237-04-78,az a baj hogy hétvégén nincsenek nyitva,pedig mentem volna,amire még kell figyelni mert én is majdnem elszúrtam, hogy szálanként le kell mérni az új vezetékeket,és utána megcsinálni a korbácsrészeket,mert ha csak szemre dolgozik az ember, akkor nem lehet elhelyeznia vázon.
Barna van mondjuk a 3x1.5-es kábelben.Nekem a fejtörést elsősorban az okozta amikor vezetékeltem a /1-et hogy a rajz szerint akartam megcsinálni mindenképp.Azért sikerült,de csak ugy hogy én kreáltam a szinkombinációkat.Speciel én ugy oldottam meg hogy pl a fekete-kék veztékhez fogtam a feketét és a végein a saruknál kék szigszalagot ragasztottam rá és már kész is a többszinű kábel.Egyedül a szürke helyett fehéret tettem mert sehol nem találtam szürkét.De a többi stimmel.
Van ilyen, át kell nézni és lemásolni.Sok mai autóban így van már, azzal, hogy a digitális kijelző fordulatszámmérő esetében soha nem lett sikeres (elfogadott), ezért azt csinálják, hogy egy kefés mikromotor hajtja ugyanazt a cuccot, amit a spirál hajtott régen.A motor fordulatát a sebességgel arányosan szabályozzák.Mostanában már az a trend, hogy pl. ha már úgyis van ABS jeladó, akkor az egyik jeladó (mert, ugye, 4 is van) jelét használják erre a célra.
Nagyon jó ötlet egyébként, minden, a mechanikus spirál okozta bajtól meg lehet szabadulni ezzel.
R
Én megvárnám míg megcsináljátok az LCD alapú mutatós kijelzőt kék háttérfénnyel, vagy ha megoldható ez a digit fajta úgy hogy marad a régi mutatós szerkezet akkor érdekel...
Úgy hogy a mutatót egy digit jel vezérli nem a spirál :)
sorszám: 3341 (93568)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-17 22:17:44)
Hello!
Jelentem, a mechanikus fesszabályzóval remekül megy a gép. Micsoda találmány! Mint a fogaskerekes számológép, ez ma már annyira abszurd, nem?
Légyszi ird meg hogy hol lehet a nyolc alapszínt venni! Az is valami, de elég fura hogy a barna nincs benne. (már egy csomó boltban kerestem, de nem jutottam előrébb)
Hajrá Pisti!
Tök jó hogy valaki ért hozzá és meg is csinálja ezeket, elég nagy igény van rájuk. Egy fordulatszámmérőt én is szeretnék.
sorszám: 3340 (93567)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-17 22:17:44)
szervusz!Pesten kapható néhány autóvillamosságis boltban amiről tudok,de sajnos csak a 8 alapszín:piros,fekete,fehér,zöld,kék,szürke
narancs,citrom
nekem is voltak elektromos gondjaim,megvallom könnyebb lett volna készen felszerelni a motorra,de hát a pénz néha nagy úr,inkább nekiálltam magam,és megcsináltam,mire lerajzoltam a bekötési rajzot és legyártottam ez kb. 3 nap volt,aki kicsit is ért az elektromossághoz annak ez könnyen megy.durván 5000ft-ból megvan a köteg anyagárban,kell hozzá ón,kb 120 saru,vezetékek,bipolán cső,zsugorcső,spéci vezetékeket én bontóból gubiztam egy új totálkáros suzukiból, és abba mindenféle volt,pl:fekete-fehér,piros fekete sárga fekete stb.
Hali! engem érdekelne ez az ora dolog, én össze is raknám magamnak csak a programírás és az égetés a gondom. ha ebben tudnál segíteni annak örülnék nagyon. ha tudsz akkor írd meg a számod és a többit meg beszéljük.
És erre a szürke színre megoldás a fekete zsugorcső :) ami ráadásul pont kapható a 8 eres kábel átmérőjében. Így az sok sok hintőporral kiválóan szerelhető, és a végén egy hajszárítóval tökéletesen passzentosra melegíthető :)
Ha a gyári szinezett vezetékre gondolsz akkor olyat már sehol nem kapsz ujat.Ha jól tudom Bakimate sem gyári szinezést használ.Már a sok eres kábelek is számozottak nem szinezettek.Ráadásul nekem azt mondták a villamossági boltban hogy a legtöbb eres kábel az 8,és ráadásul szürke a külseje nem fekete.Persze az hogy én nem kaptam az nem jelenti azt hogy nincs esetleg máshol.
Ja bocs bakimate néven irogat
ja, még annyit, hogy bárkinek bármilyen ötlete van, programozásban, égetésben szívesen segítek. nem mondom, hogy meg is építem, mert kevés az időm, de ha valaki hajlandó összerakni az áramkörét, akkor a kontrolleres részt vállalom. szóval ötleteket szívesen hallgatok, hogy kinek mi lenne jó.
boltokban nem kapható vezeték.az mz klubbon psc ts 250 nicknévre halgató uriember gyárt mostanában.Egyszerűen úgy keresd,hogy KÁBELKIRÁLY:-)
sajnos az úthoz szét kell szedni a kilométeróra bowdenét valahol, és be kell építeni egy jeladót... az átfolyásmérő nem saját ötlet, mert a Wartburg-ban gyárilag van, lehet még kapni kb. 2400Ft-ért. csak a gyári kijelző analóg, l/h-t mutat, ezt cseréltem ki a mikrokontrollerre.
megtett út meg benzinmérés.
na ez igen.GRATULÁLOK hozzá.
ilyen dolog engem is érdekelne.
Natehátakkor...:
1. Hamarosan kész a gyújtás. Tudom, hogy ezt már egy hónapja mondom, de sajnos mindent most kell csinálnom.
2. Ez számítógéppel programozható lesz. Csak egy kábel kell hozzá, a program letölthető lesz.
3. Kilométeróra: Én eddig egy fedélzeti számítógépet csináltam, az átfolyásmérő és az óra jelét veszi. Mutatja a megtett utat, az átfolyt benzint, valamint a pillanatnyi- és az átlagfogyasztást. Sorozatgyártás lehet belőle, de egyelőre most a gyújtáson dolgozom...
4. Fordulatszámmérő: Csak a trafótól kell egy vezeték, nem kell semmit megbontani. Szerintem a legtöbb fordulatszámmérő elektronikus, csak a kijelző analóg néha.
Sziasztok!
Új vagyok még itt, de mz fronton már régi motoros. Van egy '90-es 251-esem amit 4 évig pihentettem, most helyeztem ujra forgalomba (nem volt olcsó).
Mindjárt mesélek egy tanulságos rémtörténetet, de először egy kérdés:
Hol lehet kábelezéshez vezetéket venni? Villamossági boltokban van ugye három szín és vége. Nagyobb választék valahol?
A sztori úgy kezdődött hogy leporoltam a gépet, és nem néztem át rendesen villanyügyileg. Lelövöm előre a poént, a fesszabályzó testkábelén elvásott a csatlakozó és egyszer csak már nem testelt. Először csak nyomkodta ki a biztosítékokat, és mindig a negatív sarunál. fura. Aztán észrevettem a hibát, javítottam, de addigra valószínűleg tönkrement a fesszabályzó (elektronikus), és a következő motorozásnál elforralta az aksiból a savat - de csontra. Tolhattam haza. Az indexexben és a hátsó lámpában már másodszorra cseréltem ki minden izzót, úgy kiégtek hogy nemcsak hogy megszakadt a körtében a rugó, hanem elcsöppentek a villák amik tartják. És hogy mi a legszebb ebben? A gyujtáselektronika továbbra is működik. Visszakerült a mechanikus fesszab, lesz ma vele egy kisebb utam, de ha tolni kell akkor elég nagy.
Hi engem is érdekelne a előgyújtás vezérlő elektronika. Ha lesz akkor írjatok a bekesil@citromail.hu- ra. Kösz.
LAci
Gondolkodj valami elektronikus ford.szám mérőn akkor nem kell blokkot cserélned:)
ha gyárilag nincs benne ford,mérő akkor felejtős mert tök más a két blokkfél,inkább nézd meg mz bontóba,börzéken stb.biztos van,nálam is van de meg van törve, és annak nem nagyon vennéd hasznát:D
Szevasztok azt szeretném megkérdezni h a kis Etz-mbe hol és mennyiért lehet fordulatszámmérő kihajtást csináltatni?????????? Esetleg eladó fordulatszámmérő kihajtásos blokközép is érdekel:D
Meghívó
A Blue Scorpions és a Pannonia MGTSZ álltal szervezett veteránmotorkerékpár bemutatóra, szépség és ügyességi versenyre.
A BSMC és a Pannonia MGTSZ szeretettel meghív mindenveteránost,és veteránmotorozásfelől érdeklődőt,2008.Április 5.Budapest,XIV.ker.Ötvenhatosok terén(volt felvonulási tér)megrendezésre kerülő veteránmotorkerékpár szépség ésügyességi versenyre.A veteránmotrkerékpár bemutató egy szezonnyító balesetmegelőzési rendezvény szerves része,ahova a rendezők minden motorost várnak ,akik a motorozás szépségei mellett tisztában vannak az abban rejlő veszélyekkel is.Az esemény védnöke:dr.Tóth Gábor r.dandártábornok úr,Budapest Rendőrfőkapitánya Díszvendég:Talmácsi Gábor 2007.Moto GP 125 cc. világbajnoka
A rendezvény 2008.április 5.-én 10 órától 14 óráig tartváltozatos programokkal.A rendezvényt egy nagyszabású motoros felvonulás zárja az Ötvenhatosok terétől a Citadellára.
A veteránmotorosok 9 órától gyűlekeznek a Közlekedési Múzeum elött.Ha van 30 évnél ídősebb motorod akkor megjelenésedre feltétlenül számítunk.
Tisztelettel:Fóti Gyula Pannonia MGTSZ (06 20 3 421 373)
Ez az írás másolható,és tovább küldhető minden jóérzésűmotoros részére,akinek fontos lehet a balesetmegelőzés
Hali! olvasom hogy te tudsz progit irni gyujtásvezérlőhöz. Km orán még nem gondolkodtál? nem lenne nagy cucc öszehozni egyet csak én nem tudok pic-et sem és avr-t sem programozni. Ha esetleg egy iet öszehoznál engem tuti érdekelne de szerintem másokat is.
Ez most amolyan programozott előgyújtás vezérlés, amit csak be kell kötni a jeladó után és a gyújtó frafó közé?
Mert engem is érdekel valami olyan cucc amivel hatékonyabb lehet a motorom alacsonyabb fordszám tartományban is ...
ja, hát a számítógépes programot is én írom hozzá... egyelőre nem tudom, hogy mennyibe fog kerülni, kb. olyan 5000Ft körül lesz, de ezt ne vedd végleges ajánlatnak.
Király. Szólj ha kész van, mert komolyan érdekel a dolog. Kb mennyibe fog fájni? Gondolom kell hozzá majd vmi féle szoftver is.
szia!
hogy milyen a megszakító, tkp. csak beállítás kérdése. (nekem sem mechanikus lesz.) programozni uart-on keresztül lehet majd, tehát kell egy soros port, vagy egy usb-s soros csatoló. (következő lépés, hogy önmagát programozza, de kezdetnek elég a kézi.)
üdvözlet!
Hali!
Érdekel a dolog, bár nekem megszakító nélküli gyújtásom (ezért alakítom át)lesz, ez gondolom sokban nem bonyolítja meg a dolgot. Hogy lehet majd programozni?
PS: sorry, ha szétOFF-olom a topicot :P
Nem vettem leckének, megosztottuk egymással a tapasztalatainkat, ezért van a fórum. Nekem nem nehéz újat mondani elektronikában, mint mondtam elég láma vok hozzá. Annyi azonban érdekelne, hogy a nagy primer fesz a 3 szorosan egymás melletti trafót nem gerjesztheti-e össze, vagy bezavar-e a rádióba ??
magyarul...: nálam lehet majd rendelni vezérlést. (egy dobozba kell majd kötni a három trafót meg a három megszakítót.) elektronikát egy jófej gyerek készít itt, tőle érdemes rendelni. vagy pedig szerezni egy ebza-t, vagy sajátot építeni.
magyarul...: nálam lehet majd rendelni vezérlést. (egy dobozba kell majd kötni a három trafót meg a három megszakítót.) elektronikát egy jófej gyerek készít itt, tőle érdemes rendelni. vagy pedig szerezni egy ebza-t, vagy sajátot építeni.
helló!
én épp most készítek elektronikus előgyújtásszabályozást Wartburgra (tehát három külön trafóra) is!
csak még egy kis türelmet kérek, mert közbejött egy másik gond, és ezért csúszom a gyújtással.
minden jót!
ADJON ISTEN HARMADSZOR IS MINDEN JOT.MINDEM IGAZ MAGYAR ÜNNEPÉN.
Nagyon szépen köszönöm a vegyi, utba igazitásest remélem majdcsak hozza jutok valahogy ehez a vegyszerhez. Románia szinten elég körülményes dolog de megprobálom .Ha tudtuk valahol ilyensmit szoljatok rám ,szivesen vennék belöle.A HONDA gyujtást félig ki bányásztam nagyon nehezen megy rengeteg SMD alkatrész van benne több nyákon .K-RUDI ne haragudj nem leckét akartam irni csak saját tapasztalat a gyorsasági pályárol amit irtam . Ha gondolod van egy gyári 2tranzisztoros MOTOROLA rajz jol bevált nagy primer feszültségü dolog . 3x megépitve külön minden hengerhez faja dolog 12 voltos és megszakitos változat.Kicsibe össze lehet hozni mindem gyujto trafo mellé .
Üdv mindenkinek .
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|