hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

zsocc
válasz erre | email2008-08-22 19:00:53
Valasz danijawanak.Nemetorszagba lehet kapni 12 voltos(150w)generator elektronikus gyujtas szettet minden tartozekkal kb 180 euroert.Atalakitas nelkul felrakhato.
sorszám: 3412 (100144)
(előzmény: danijawa, 2008-08-22 09:14:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-22 11:14:50
Csak nagy vonalakban írom le a fetes cuccot. Ha még másvalakit is érdekel, majd rá kérdez. Részletessebb leírást, árkalkulációt inkább talán mailban, hogy ne terheljük a többieket.
Nos a fet térvezérlésü tranzisztor. A kapcsolás nagyon hasonlít a tranzisztoroséra, csak tulajdonságai jobbak.A tranzisztoron, ha telesen vezet is, akkor is esik legalább 1.5 volt feszültség, de inkább több. Ez leszámítódik a trafóra jutó feszültségből. azaz a trafon csak 4.5 volt van 6 voltos rendszerben. 12 voltos rendszerben 10.5, ami százalékosan jobb, de nem tökéletes. A fetnek nyitott állapotban ellenállása van. két fetes megoldás estén, drága fettel ez az ellenállás 0.1 ohm.U=R*I. 6 voltos rendszerben a feteken csak 0.15 volt esik, azaz a trafóra 5.85 volt jut. Látszik a különbség. Ez erőssebb szikrában nyilvánul meg. Nem mellékes az sem, hogy a fetes cucc sokkal kevésbé melegszik. A trafós néha leég, ha rajta felejted a gyújtás. A fetes nem, pedig jóval kissebb hűtő felülettel is lehet szerelni, ami nem lényegtelen, hiszen könnyebben fér el így. A fetek között van olcsóbb is, lehet csak egy darabot használni trafónként.Akkor alig lessz jobb a tranzisztorosnál, de jobb lesz, és az ára talán még alacsonyabb is lesz, mint a tranzisztorosé.
Dióhéjban ennyit a fetes gyújtásról. Ha érdekel valakit, mailban megtalál. Ha sok embert érdekelne a dolog, feltehetem valahova a netre is, akár ide is.
sorszám: 3411 (100137)
(előzmény: danijawa, 2008-08-22 10:54:03)

 
 
danijawa
válasz erre | email2008-08-22 10:54:03
Lehet hogy érdekel a dolog. Az hogy fetes, az mit takar egészen pontosan?
Te helyileg hol vagy? merre laksz?
ha gondolod e-mailben is folytathatjuk a beszélgetést
Üdv
sorszám: 3410 (100135)
(előzmény: Árpád, 2008-08-22 10:10:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-22 10:10:21
Valószínüleg tudok.Fetest tudok ajánlani.Alkatrész ár kb 6-7 ezer a megbizhatóé. De ha sokallod, lehet belőle faragni. Akkor is használható lesz, csak nem über szuper. Más költség nincs is.:) viszont a mágnest a jeladóhoz neked kell megoldanod.Ha kéred, abban is tudok tanácsot adni, de csak tanácsot.:)
walaki@enternet.hu
sorszám: 3409 (100132)
(előzmény: danijawa, 2008-08-22 09:14:17)

 
 
danijawa
válasz erre | email2008-08-22 09:14:17
Szevasztok! Csepptankos Jawára szeretnék elektronikus gyújtást csináltatni!
Ha valaki tud segiteni irjon!
Üdv
sorszám: 3408 (100131)

 
 
zsocc
válasz erre | email2008-08-22 08:54:56
Udv mindenkinek.6 voltos dinamoval kapcsolatos hibakeresesi konyvet vagy leirast keresek.Ha valaki tudna segiteni annak nagyon orulnek.Konyvert vagy barmi mas leirasert penzt is sivessen adok.E-mail ide georgegyo@yahoo.co.uk
sorszám: 3407 (100129)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-20 18:55:22
Nem semmi, én mindig tulzásokba esek. Kicsit feljavítottam a gyújtáselektronikám, hogy még meredekebb legyen a trafón a jl. Sikerült is. Annyira meredek, hogy nem csak megszakításkor, hanem záráskor is szikrázik.Ez azért kellemes, mert nem kör alakű a mágnes, csak egy kapka fut el a jeladó előtt, így a második szikra alig a felső holtpont után kön. Ha csak egy kicsit is pechem van, fordítva indul be a moci. Olyan minden 3 berugásra. Plussz le kellett cserélnem a gyúktás kábelt egy jobb minőségűre, mert az elefánt lövő szikrám a kábelen is áthúzott. Tisztességes próbálkozás volt tőlem, de visszaalakítom holnap az eredeti verzióra. Nincs szükségem 20 kilovolt feletti gyújtófeszre.Azért meg kell vallanom, büszke vagyok ismét magamra.:)
Ami közérdekű a dolgban: Mindenki aki tudja, alakítsa át fetesre a gyújtását. Nem melegszik, erős a szikra. Persze ha az ember még rá is segít egy kicsit, akkor már túl erős is.Tehát a fet jó, a jel felfutást befolyásoló shotky dióda beépítés plusszban a fethez már nem jó.
sorszám: 3406 (100081)

 
 
Rabb
válasz erre | email2008-08-20 10:48:34
Hali Sunes!

Engem érdekelne egy Honda CB50 igc-je, hogy lehetne hozzájutni.
Vagy ha valaki másnak megvan, akkor tőle kérném.
Üdv: Rabb
sorszám: 3405 (100071)
(elözmény: kokovács, )

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-20 05:48:00
Hát, a fénykép nem igazán megy egyenlőre. Nekem még vagy hat éves mobilom van. Bátorítást viszont tudok küldeni, és ha muszály, akkor kapcsolási rajzot is. Bár ez utóbbi erősen függ a felhasznált ledektől Tavasszal sikerült vennem eszméletlenül fényes és eszméletlenül olcsó ledeket 40 forintért darabját. Viszont a tipusát nem árulta el az eladó, így nem optimálisra, hanem bitronságira méreteztem a cuccot, de így világít mint a fene. Ha nem sikerül ilyen szuper ledet szerezned, akkor 120ért kapsz olyant, amivel ha jól méretezel, még mindig eléred 16 darab esetén a reflektor minőséget. Valahol itt a szocimotoroson is van szó a ledes cuccokról, de ha nem akarod, nem kel tulbonyolítani a kérdést. Főleg, ha csak pótféklámpát akarsz. Majd el felejtettem, a ledeken kívül kell még egy próba panel is, kevesebb mint 600 ért, mert a fenének sincs kedve ennyi likat kifurkálni, ha nem muszály. A próba panelből marad egy csomó, csinálhatsz még pl elektronikus gyúsjtást, fetes indexrelét is belőle.:)
Ha valóban érdekel a kérdés, megkérdezhetem, van e még a ledből.
sorszám: 3404 (100065)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-08-19 09:02:30)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-19 14:25:51
Etz tirissztoros gyújtás eladó álló-forgó rész-jeladó.Hibátlan. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 3403 (100059)

 
 
bobe
válasz erre | email2008-08-19 11:17:05
Sziasztok !
Egy baratomnak Yamaha fs1 50 cc mocija van . Gyujtotekercset keresnenk bele .
Koszonet minden valaszert !
Bobe
sorszám: 3402 (100052)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-08-19 09:02:30
Hali. Nem tudnál pár fényképet mutatni? Én is gondolkodtam már hasonlón, csak kis bátorítás kellene.
sorszám: 3401 (100047)
(előzmény: Árpád, 2008-08-18 11:25:39)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-18 16:07:14
sunesz a ceglédi?
sorszám: 3400 (100033)
(előzmény: koko, 2008-08-13 22:50:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-18 11:25:39
Csináltam egy ledes féklámpát 16 db nagy fényerejű negyed , de max fél vattos ledből.Adatlap, de még tipus is ismeretlen. Az ár 40 forint per darab.:) Eléggé biztonságira méreteztem az előtét ellenállásokat. De így is brutál lett. Fényes nappal méterekről megvilágítja a kezem búrán keresztül. Azt hiszem, most azért nem fogják látni hátúlról a fékezésem, mert elvakulnak.:)
sorszám: 3399 (100021)

 
 
danijawa
válasz erre | email2008-08-15 11:29:58
Sziasztok!
Tudnátok-e segiteni nekem hogy tudom elérni Peti74-et? Régebben több e-mailt is váltottunk, és nekem csak ez az e-mail címe van meg, más elérhetőségét nem tudom. Nemrégiben irtam neki újból, de nem válaszolt. valószinűleg megváltozott a címe. Szóval ha valaki tud valamit róla, az irjon róla, ide, vagy akár e-mailben. Köszi előre is!
Üdv: Dani
sorszám: 3398 (99895)

 
 
koko
válasz erre | email2008-08-13 22:50:52
Sziasztok! Ki tud valamit Suneszról?? Kellene egy barátomnak igc!
sorszám: 3397 (99849)

 
 
Hege14
válasz erre | email2008-08-13 18:13:12
Hali
Van egy 250es cross ETZ-m amibe egy babetta gyújtást tettem bele! Vettem hozzá
egy új gyújtóegységet (tirisztor és trafó egyben) bekötöttem a rajz szerint, volt egypár halványabb szikra de a motort nem inditotta el és már szikra sincs!!! A gyújtó tekercsem Jó!!! Akkor
mi lehet nála a baj???? Légyszi segítsetek!!! Köszönöm
sorszám: 3396 (99835)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-07 11:30:03
A szenkefeket hogy lehet ellenorizni? Meg soha nem volt benne cserelve, lehet megfaradt, a megszakito mintha nyitna egyszer ahol nem kene, szenkefe hibabol nem lehet ket szikra igaz?
Kimegyek megnezem egy multimeterrel hogy hanat szikrazik.
Kossz szepen a valaszt.
sorszám: 3395 (99482)
(előzmény: Árpád, 2008-08-07 05:31:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 05:31:55
Ha nem húz át a gyűjtáskábel, vagy nem vezet átt a gyertya, akkor a következő lehet: A generátorban a szénkefék valamilyen okból rosszul érintkeznek, ez olyan feszültség lökéseket eredményez, amit az aksi, főleg ha szar, nem tud kompenzálni. Elvileg van egy kondenzátor is valahol az aksival párhuzamosan. Azt ki kellene elsőként cserélni, megnézni a szénkeféket, nem szikráznak e tulságosan.Majd el felejtettem: Próbalámpával ellenőrizni kell, hogy csak egyszer legyen megszakítás egy fordulat alatt. Ugyanis excenter hiba, a főtengely ütése miatt sokszoros megszakítás is lehet, az is hazavágja a trafót.
sorszám: 3394 (99447)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-07 01:43:53)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-07 01:43:53
egy ETZ125 rol van szo.
sorszám: 3393 (99445)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-07 01:42:31
Sziasztok. Egy olyan kerdesem lenne hogy a gyujtotrafo mitol melegedhet? Megszakito hezag jo, fesz jo. Aksi szar. Mar a 4 edik trafo halt meg benne, max 10 perc es olyan forro a trafo hogy eget. Mar ketszer hoztam haza utanfuton mert megallt az uton, mostmar nem megyek vele messzire. Mi nyirhatja ki a trafot?
sorszám: 3392 (99444)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-08-04 09:42:17
Helo mindenki! Szükségem lenne ETZ 125-öshöz egy eredeti NDK-s 12V-os fesszabra. Működnie kell, mert az elektromos újjat akarom kicserélni vele.
sorszám: 3391 (99270)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-22 22:18:17
Bontott Motoralkatrészek,keleti-veterán-nyugati,tipusokhoz is!:http://www.szumo.sokoldal.hu
sorszám: 3390 (98706)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-07-22 17:56:40
ha felhívsz talán én tudok segíteni.Ha közelben laksz,akkor meg talán még el is tudok menni.
Én sümegi vagyok.
Gyuri.
tel:06-70-387-0163
sorszám: 3389 (98667)
(elözmény: kokovács, 2008-05-15 21:18:50)

 
 
tre15
válasz erre | email2008-07-22 15:47:54
Sziasztok!350-es 6V-os Jawan az miért hogy az indexek csak fordulaton működnek "megfelelően",tudtok valamilyen megoldást?Köszönöm.
sorszám: 3388 (98653)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-07-16 19:15:53
hello abbol amit írtál szerintem nincs toltésed voltméterrel mérd le a toltést az aksi +és - polusára tedd a muszer kontakjait és nézd h mit mutat 14,x V a normális ha gázt adsz akk feljebbmegy max 15,x V. ha nem tolt akk mérd le a feszszabnál hogy hány volt megybe test a muszer -polusa + a kontakra ha befelé van fesz akk a feszszab a rossz ha nincs akk mérd azegyenirányítot + a relét meg természetesen nézd át a bekotést :)
sorszám: 3387 (98431)
(előzmény: CsZoltán, 2008-07-06 11:26:03)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-09 17:35:53
http://www.szumo.sokoldal.hu
sorszám: 3386 (98135)

 
 
CsZoltán
válasz erre | email2008-07-06 11:26:03
Sziasztok! Segítséget kérek! MZ_125-ös motorom több fesszabályzót elintézett már, de mindig elmegy a töltés (tekercsek is cserélve), fordulat csökken ha világítást rákapcsolom rövid úton leáll (leszívja az aksit). Link is jó lenne hol olvashatnék erről. Előre is kösz. Helló!
sorszám: 3385 (97984)

 
 
pimpa1974
válasz erre | email2008-07-06 07:44:01
hali nem tudom számit -e de a tekercsen kivül minden új és ha kézzel forgatom a lendkereket akkor is van szikra.
sorszám: 3384 (97958)
(előzmény: GERI8, 2008-07-05 22:54:03)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-07-05 22:54:03
MIKOR MÉG RÉGEN RUGATUK HAVEROM ENDUROJÁT A TEKERCSEKEL VOLT A BAJ ALAPJÁRATON MINDIG LEÁLT A VÉGÉN MEG NEMIS MENT PEDIG MINDEGYIK TEKERCS UJ VOLT RAJTA TEKERCSEK MÉJEN TÖB MENETEL BEFELÉ VOLTAK ÖSZE ÉGVE! DE NEM LEHETETLEN BÁR EHEZ A RÉSZÉHEZ NEM ÉRTEK ANYIRA HOGY A LENKERÉK A BAJ HA MÁR ÖREG AKOR LEHET NEM UGY GRJESZT AHOGY KÉNE VAGY AZ ALPJÁRATI FUVOKÁT KÉNE KICSERÉLNI ESETLEG NAGYOBRA?

ÜDV TELE TANKOT
sorszám: 3383 (97953)
(előzmény: pimpa1974, 2008-07-05 21:53:58)

 
 
pimpa1974
válasz erre | email2008-07-05 21:53:58
hello érdeklődnék hátha tudja valaki a gondomra a megoldást?s51 simó nehezen indul nincs alapjárat(vagyis bármit teszek nem tudom be állitani)volt gyújtás beállitás,új megszakító,új gyujtótrafó,új kondi,mindez beállitva:dugattyún mérve felső holtpont elött 1.7mm,megszakító hézag:0.40mm,Aztán karburátor beállitás:úszószint beállitás a leirtak szerint,főfúvoka új 72-es,súbertüközépső rovátkába,stb...új szimeringek a főtengelyen mindkettő!!!És alapjárat nincs melegen neheten indul.mit lehet még tenni hogy megjavuljon?????valaki segítsen.előre is kösz.
sorszám: 3382 (97950)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2008-07-03 15:00:22
Hali!

Érdeklődnék, hogy foglalkozik-e még valaki az IGC60-nal? Tán Sunesz árulta régebben. Nekem 3henger 2ütemre kéne.
sorszám: 3381 (97800)

 
 
elbandy
válasz erre | email2008-07-01 08:12:44
Hello köszi az ötletet de én is szét szedtem kisipoltattam szakadásra és zárlatra nem volt egyik sem azért kiprobáltam amit irtál de nem vált be. Közben az mz forumon azt irták hogy amit vettem kék-sárga szinü a törökök csinálják és rengeteg gond van vele
sorszám: 3380 (97641)
(előzmény: nyemi, 2008-07-01 06:59:20)

 
 
nyemi
válasz erre | email2008-07-01 06:59:20
Jaj csak még annyit hogy csak a D+és a B+ saruit a 61 maradjon
sorszám: 3379 (97636)
(előzmény: nyemi, 2008-07-01 06:56:00)

 
 
nyemi
válasz erre | email2008-07-01 06:56:00
Szia valószínűleg D+ - B+ és a 61pont közötti rövidzár miatt nem működik helyesen, mert én is most szedtem emiatt szét egyet leghelyesebb, ha a sarukat lehúzod a szabályzóról, és csak összekötöd őket, úgy sincs benne áram szabályzás csak egy rövidzár. Üdv nyemi.
sorszám: 3378 (97635)
(előzmény: elbandy, 2008-06-30 18:45:17)

 
 
elbandy
válasz erre | email2008-06-30 18:45:17
etz 125 öm van a gyári feszabályzólyát (hagyományos mechanikus) az istenek nem birtam 13.8v és 14.5v közé hozni a megszakitoja(a szabályzoban) beéget és iveket huzott Vettem mz elektronikus feszabályzot de a töltés jelzö alapbol nem ég amit a 61 és test között mértem 10.48v az aku fesz 12.4v nincs valami tipetek?
sorszám: 3377 (97594)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-06-30 16:01:36
Simson gyújtások,(elektronic lendkerérrel újszerű állapotban)
S50 (a trafó nélküli star shwalbee jó állapotban) ezenkívül ETZ250-et bontok,tehát minden van hozzá.
És rengeteg tipusú karburátor,és alkatrészei.veteránok is!
Cím:horszumo@citromail.hu
sorszám: 3376 (97568)

 
 
fejes
válasz erre | email2008-06-10 12:51:42
Simsonhoz rengeteg apróság 100-150ft,400-500ft,700-800ft,1000-1200ft ért!!ha több mindent kell akkor faraghatunk az árakbol!Nézdmeg többi hirdetésem is!hirdetések:
http://www.teszvesz.hu/search.php?string=simson+minden

email: fejesmiklos@citromail.hu
sorszám: 3375 (96373)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-06-06 08:39:06
Jáájdevakvagyok :D:D:D:D Ott az önindító is, bocsesz :D:D:D
sorszám: 3374 (96095)
(előzmény: creationmz, 2008-06-06 08:37:59)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-06-06 08:37:59
Wáháháh :D

Ez nem önindító, ez olajpupma :D Mineden típushoz rendelhető.

lo.ol
sorszám: 3373 (96094)
(előzmény: kokovács, 2008-06-05 17:33:51)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-06-05 17:33:51
itt pedig beépítve
http://www.idragons.cz/view.php?cisloclanku=2005121801
sorszám: 3372 (96059)
(előzmény: creationmz, 2008-05-31 23:43:04)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-06-05 17:29:32
mégis megvan
www.velorexy.cz/clanek/jawa-350-typ-638-a-ele...
sorszám: 3371 (96056)
(előzmény: creationmz, 2008-05-31 23:43:04)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-06-05 17:24:53
a linket már nem találom de képem van rola ha kell átkuldom
sorszám: 3370 (96055)
(előzmény: creationmz, 2008-05-31 23:43:04)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2008-06-04 14:57:39
Pisti!

Érdeklődnék, hogy állsz a programozható előgyújtással? - Nekem 3 hengerre kéne -

Hali!
sorszám: 3369 (95966)
(elözmény: kokovács, 2008-04-16 13:54:39)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-05-31 23:43:04
Linkeld már be, megnézném...
sorszám: 3368 (95728)
(előzmény: kokovács, 2008-05-24 10:30:23)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-05-29 20:19:54
hello!
Valakinek van tapasztalat, hogy milyen akksit érdemes 251-esbe rakni?legholcsóbb(háromezer fölött kicsivel), vagy inkább érdemes 4500-5000 felé elmenni?
sorszám: 3367 (95622)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-05-24 10:30:23
találtam képeket gyári oninditorol jawa 638ra de nem tom hol lehetne kapni ilyet
a welorex más szisztem jawánál a kulung feloli oldalrol van a meghajtás
sorszám: 3366 (95272)
(előzmény: pimpa1974, 2008-05-23 17:19:54)

 
 
pimpa1974
válasz erre | email2008-05-23 17:27:22
hello nekem egy olyan gondom lenne örököltem kettő darab kinetic tfr smkp-t az egyik egybe van a másik hiányos.A hiányosrol a tirisztor hiányzik és ez a problémám egyik fele:nem kapni hozzá.!!!!valakinek elfekvőben nincs -e,vagy ötlet mivel helyettesíthető?(pl:babetta)???:-) A gondom második fele az hogy ami teljessen egybe van az sem indul teljes átt pucolás karbi tisztítás stb.. még a benzin is novi új.Mégis csak pöfög alapjárati fordulat körül és nem pörög föl.mi lehet a gond???? a tanácsokat segítséget előre is köszönöm és ide kérném őket: pimpa1974@citromail.hu
sorszám: 3365 (95225)

 
 
pimpa1974
válasz erre | email2008-05-23 17:19:54
hello szerintem nézegesd és érdeklődd a velorex motor inditását az is jawa
sorszám: 3364 (95224)
(előzmény: kokovács, 2008-05-18 14:53:06)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-05-18 14:53:06
hell mindenki van valaki aki már gyártottle jawa 638-hoz indítomotrot vagy vlm hasonlot? érdekelne mindennemu megoldás koszi.
sorszám: 3363 (94896)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu