hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Árpád
válasz erre | email2008-09-04 17:51:07
Az MZ bloktól ne félj. Eléggé adaja magát. Prsze van pár lelki finomsága, ami kibabrálhat az emberrel, de ha kérsz tanácsot, itt biztosan kapsz.:)
A programozható előgyújtásról valszef akkor se tudsz meg többet, ha eléred a cikk íróját. Ugyanis ő valószínüleg csak a saját készülékét ismertetné valamilyen szinten, abból pedig nem fogod megtudni, hogy programozd a saját piced.Jobban jársz, ha a neten rákeresel a pices dolgokra. Utánna már csak egy folyamatábrát kell csinálnod, majd megírnod a pic gépi kódjában. aztán már csak a program ICbe töltése következik. A komoly gondok a megfelelő görbe kialakításakor lesznek. Ugyanis az MZhez még körülbelüli görbék sincsenek, még azon is vitatkoznak itt az emberek, hogy a fordulat növekedésével nő e, vagy csökken az előgyújtás. Nem egyszerű probléma, mert az égés időn kívül áramlási, és egyébb tényezőket is figyelembe kell venni. Kétüteműekre szakosodott gépészmérnök pedig nem sok van köztünk. A józan paraszti ész nem biztos hogy elég ehhez, a gyakorlat se sokat segít, hiszen egy egész pici változás, mondjuk egy másmilyen légszűrő már teljesen megváltoztatja a karakterisztikát.
Tehát ami vár majd rád az áramkör elkészítése után, vagy közben, az hosszas búvárkodás a neten és szakkönyvtárakban kétütemű témakörben. Utánna pedig a görbe tapasztalati úton történő finomítása. Ha tényleg jó szabályzót akarsz csinálni, akkor nem is egy görbéd lessz, hanem két egymással összefüggő. Az előgyújtási szög ugyanis nem csak a fordulattól függ, hanem a terheléstől is. Méghozzá nem úgy, hogy külön, külön hatnak, hanem egymás fügvényében.Azaz nem is két görbe lessz, hanem egy görbe sereg. Minden terhelési változóhoz egy fordulatszám függvény. Jól hangzik nem?
Ezért nem ajánlottam motorra. Viszont gokártnál elpepecselhetsz vele, ott nem az utazás a lényeg, hanem a az, ha erősödik a gép.Legfeljebb csinálsz egy egyszerű programozó ketyerét, vagy szerzel egy lepukkant laptopot, amiért nem akkora kár ha leejted, vagy átmegy rajta valaki. Utánna pedig szépen, naponta pár görbe pont finomításával egy idő után jóvá varázsolod.
A metekosok itt előnyben vannak. Ugyenis a megfelelő ponto nem véletlen szerúek. Pár pont ismeretében picit komolyabb matekkal lehet egész jó közelítő fügvényeket találni, akkor nem kell neked felvenni az összes pontot.
Remélem nem keserítettelek el. Úgy egészében szerintem jól fogsz szórakozni közben, és rengeteget tanulhatsz is.Sőt, ha te, vagy valamilyen ismerősöd jó közelítő megoldást talál a pontok matematikai úton történő felvételéhez, még kereshetsz is valamennyit a dolgon.
sorszám: 3462 (100805)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-04 17:14:22)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-04 17:14:22
CSak annyi a baj hogy még nem láttam mz blokkot és nem igazán ismerem őket:D Most próbálok venni egyet. De lehet hogy az elektronika hamarabb kész lesz mint ahogy meglesz a blokk. Van még itt egy előgyújtás a tuning ,fejlesztés menü alatt , csak nem igazán értem a dolgot..... nem tudja valaki a cikk írójának az elérhetőségét??
sorszám: 3461 (100804)
(előzmény: Árpád, 2008-09-03 17:14:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 23:40:10
Jó kérdés....
Nem ismerem a motorod jelölését. Az álló rész a gerjesztő tekercs, hamár dinamóról van szó. Úgy kell az aksit hozzáérinteni, hogy olyan áram follyon, mint amikor működik, és jó. De a dolog nem vészes. Ha fordítva érinted hozzá, akkor nem történik semmi, ha lekötötted a szabályzót, miegyebet. Tehát ha rossz polaritással nyomod hozzá a tekercshez az akut, miután mindent visszaraksz és berugod a motort, azt fogod látni, hogy nem változott semmi. Akkor minden újra leköt, az előzővel ellentétesen az aku. Tehát max két próbából meglessz a dolog. A tekercs kivezetéseit pedig felismered, mer azok amik a tekercshez mennek, és nem a szénkeféhez. Amikor odérinted az aksit szépet fog szikrázni, de ne ijedje meg, rövid idő alatt nem tud a tekercs tulmelegedni, vagy leégni.
Azt, hogy hogyan jöttem rá, mi okozza nálam a fordított feszt, ne kérdezd. Nem tudom. Bár elektromos szakember vagyok, fél napig nem tudtam rájönni az okra. Aztán lefeküdtem aludni. Hajnalban felriadtam arra, hogy tudom a megoldást.:) Ismerős szakemberek aztmondták, ilyen jelenség nincs. Megmutattam nekik.:) Ugyanis fordítva is működik a dolog, meg lehet direkt is fordítani a feszültséget természetesen.Jut eszembe, ez csak mechanikus szabályzónál működik így.
sorszám: 3460 (100776)
(előzmény: gupppy, 2008-09-03 22:29:40)

 
 
gupppy
válasz erre | email2008-09-03 22:29:40
Köszönöm a segítséget még azt szeretném kérdezni,hogyan kössem rá az akksit vagyis melyik kapocsra kössem a pozitív 6voltot D+ ra vagy a DF-re illetve a szabadon maradt kapcsot le testeljem?
sorszám: 3459 (100772)
(előzmény: Árpád, 2008-09-03 22:05:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 22:05:36
Ha jól értettem, megfordult a dinamon a feszültség. Jártam így a jawa dinamójával egyszer. Majd lehidaltam...
A dolog attól volt, hogy valami viszáram kapcsoló hiba és egy feszültség lökés miatt megfordult a vissza maradó mágnesessége a gerjesztő tekercsnek. Ha forditott a mágnes, a jó irányba forgó tekercsben forditott áram keletkezik, az pedig a rossz irányú mágnesességet tartja fenn. Már amikor nem küldi el rögtön a biztiket, hoszeb az akufesszel összeadódva akár dupla feszültség lehet. Ha leállítjuk a motort, a visszamaradó mágnesesség marad ugyan az a rosssz polaritású..
A megoldás: Álló motornál direktbe olyan irányű áramot átfolyatni a gerjesztő tekercsen, ami jó irányú mágnesességet hoz létre.Ez annyit jelent, hogy egy pillanatra , de csak egy pillanatra az aksit rákötjük a tekercsre. Még egyszer, álló motorná. A dinamóról mindent le kell húzni. Nekem bejött a dolog.
sorszám: 3458 (100771)
(előzmény: gupppy, 2008-09-03 21:48:03)

 
 
gupppy
válasz erre | email2008-09-03 21:48:03
Sziasztok!Egy problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.Pannónia p21-es dinamó töltésével kapcsolatban,hogy a D+ kapcson járó motornál negatív feszültséget lehet mérni.Alapjáraton -5,7volt magasabb fordulaton -18 volt mérhető.Ha leveszem a dinamóról a DF és a D+ kábelt és külön az akksiról viszek pozitív 6voltot a dinamó DF kapcsára akkor is járó motornál a D+ kapcson negatív a kijövő áram.Megpróbáltam már a D+ és a DF kapcsot összekötni öngerjesztés címén de akkor is negatív feszültség mérhető az az -1,5volt közepes fordulaton.Aki tudod vagy találkozott már ilyen jellegű hibával kérem írjon.
sorszám: 3457 (100770)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 21:34:17
Nitro, vagy vagy turbo.:) Akkor bejárja az egész tartományt.:)
sorszám: 3456 (100769)
(előzmény: serfy, 2008-09-03 21:16:19)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-09-03 21:16:19
Hali mindenkinek.
Az órát szétszedtem, volt benne egy szakadás a panelon, amit lehet hogy én követtem el mikor csatlakoztattam. Ki volt olvadva. Most sajnos jól mutat, vagyis 3000-et, mivel 6-6500 a max ford. Ezzel nemtudom lehetne e valamit kezdeni, mert igy nagyon szük a mutató által bejárt tartomány. Ha valaki tudja a megoldást ne titkolja. :-)))
sorszám: 3455 (100767)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-03 17:14:46
Sok sikert hozzá+ Egyébbként semmi
képpen nem jársz rosszul. Ha sikerül, az megalapozott sikerélmény, ha pedig nem, akkor sokat tanulhatsz belőle.:))
Azért pár dologra figyelj! A nagyfesz részt nagyon átgondoltan szigeteld, mert meglepő leleményességgel tud átütni minden elképzelhető és elképzelhetetlen helyen. Az alkatrész lábakat a lehető legrövidebbre vedd, mert a rezgéstől letörhetnek. Ha az ic-t foglalatba teszed, akkor valami rugós rögzítőt eszkábálj hozzá, különben az is kieshet a helyéről. Szóval ne feledd,, hogy rezeg az áramkör.Ha még a hőelvezetések is megfelőek, akkor működni fog valszeg.
sorszám: 3454 (100747)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-03 16:03:45)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-03 16:03:45
Köszi a választ! Ma meg is rendelem hozzá az alkatrészeket és megépítem.
sorszám: 3453 (100740)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 21:41:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 21:41:06
Gokartba jó. :)
sorszám: 3452 (100713)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-02 18:17:30)

 
 
merlin1215
válasz erre | email2008-09-02 21:36:22
sziasztok
kérdésem az lenne:Rakott-e már valakietz-re babetta gyujtást?
én megpróbáltam és már 2 jeladót vágott haza az egyik használt volt a másik teljesen új.nem adott jelet egyik sem.
mitől halhattak meg? tud valaki valami pöpec felrakási módot?pl:a közdarabnak milyen szélesnek kell lennie?
Amikor először felraktam a forgórészt eléggé ütött de akkor sikerült egyszer elindítani. aztán megállt utána semmi.
néztem a jeladót.Belenyalt a forgórész!!
utánna lesmirgliztem a jeladót és aztán halott volt.már szikrát sem ad.megmértem 16ohm az ellenállása most valaki nem tudja mennyinek kéne lennie eredetileg?
vagy valami ötlet a probléma orvoslására??
sorszám: 3451 (100712)

 
 
merlin1215
válasz erre | email2008-09-02 21:35:32
sziasztok
kérdésem az lenne:Rakott-e már valakietz-re babetta gyujtást?
én megpróbáltam és már 2 jeladót vágott haza az egyik használt volt a másik teljesen új.nem adott jelet egyik sem.
mitől halhattak meg? tud valaki valami pöpec felrakási módot?pl:a közdarabnak milyen szélesnek kell lennie?
Amikor először felraktam a forgórészt eléggé ütött de akkor sikerült egyszer elindítani. aztán megállt utána semmi.
néztem a jeladót.Belenyalt a forgórész!!
utánna lesmirgliztem a jeladót és aztán halott volt.már szikrát sem ad.megmértem 16ohm az ellenállása most valaki nem tudja mennyinek kéne lennie eredetileg?
vagy valami ötlet a probléma orvoslására??
sorszám: 3450 (100711)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-02 18:17:30
Én most kezdetem az elektronikai tanulmányaimat és valószínüleg lesz aki tud segíteni ha valami nem megy. Hosszabb túrát nem tervezek a cuccal , mivel egy gokartba kellene a gyújtás.
sorszám: 3449 (100691)
(előzmény: Árpád, 2008-09-02 18:03:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 18:03:03
Jól gondold meg az előgyűjtás szabályzást.Egy plusz hiba lehetőséget viszel be a rendszerbe, minimális javulásért cserébe. Ráadásul ezt a kis plusszt se biztos, hogy eléred. A fordulat-szög gyújtást neked kell kitalálnod, nem léteznek úgy tudom kész karakterisztikák. Egy rossul megválasztott görbével sokkal többet rontasz, mint a jóval javíthatsz.Talán nem véletlen, hogy pont az elektromérnökök, üzemmérnökök nem szoktak ilyet beszerkeszteni a motorukba. Bár, ha a kísérletezgetést szereted, és nem a túrázást, akkor rakhatsz bele gyújtás szabályzást.Én mindenesetre kihagyom, sokba kerül a motormentős hazaszállítás sok kilóméterről.Illetve elég nekem a rengeteg tartalék alkatrész cipelése, nem akarok még ehhez is hordani.
sorszám: 3448 (100687)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-02 17:05:46)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-02 17:05:46
Nekem mondjuk nem lényeg hogy cdi gyújtás legyen benne ,hanem az hogy legyen hozzá előgyújtás szabályzó is.
sorszám: 3447 (100681)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-02 08:26:04
Biztos jó.... Csak zavar érzékeny lehet, esetleg érzékenylessz a gyújtás kábelre, laikus nem fogja tudni megcsinálni.
Ajánlok inkább mást helyette:
http://kep.tar.hu/ikarus256/50509604#2
Itt van hal jeladós változat is, és olyan is, ami a megszakítót használja.
A kettőt lehet kombinálni. De lassan tényleg felteszek egy kapcsolást én is, csak még mindig nincs szkennerem.Linuxhoz nem találtam áaramkör tervező progit.
sorszám: 3446 (100664)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-01 18:55:58)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-01 18:55:58
Sziasztok!!
CDI gyújtás jó mz-hez?? Itt a gyújtás :http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm
sorszám: 3445 (100634)

 
 
homz
válasz erre | email2008-08-28 12:49:20
zöld:trafó 1 kivezetése,barna:fesszab testje,zöld/kék fesszab DF,zöld/piros: fesszab D+
sorszám: 3444 (100430)

 
 
desiri
válasz erre | email2008-08-27 23:21:23
CSÁTOK!MEGTUDNÁ NEKEM VKI MONDANI ,H AZ MZ TS 125-NÉL A BLOKKBÓL FELJÖVŐ 4 KÁBELT HOVA KELL KÖTNI?:S MERT VILÁGÍTÁS MEG ILYENEK NEM KELLENÉNEK!:D
sorszám: 3443 (100404)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 14:54:35
Tehát komplett gyújtás,ha kell adok hozzá trafót is.Egyedül az elektronika hiányzik.(az már elkelt róla.)
sorszám: 3442 (100372)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 14:52:57
Nem! a Gyújtás állórész,a jeladóval egyben,És a forgórész. elektronika nélkül. ez azthiszem korrekt 8-ért.
sorszám: 3441 (100371)
(előzmény: Freddybaby, 2008-08-27 13:27:11)

 
 
Freddybaby
válasz erre | email2008-08-27 13:27:11
Most akkor a gyújtásjeladó+ a tranzisztoros fekete doboz 8 ezer,ez így egy kicsit sok érte.
sorszám: 3440 (100365)
(előzmény: Szumó, 2008-08-27 10:23:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-27 10:24:15
Én is láttam. Sőt terveztem és javítottam is.:) Ugyanis gyengeáramú üzemmérnök is vagyok , jópár éves szervizes és fejlesztői gyakorlattal.:) Ezért tudom, hogy minden lehetséges, sok furát múveltek már a gyártók.:)Ha kellően sok cuccot lát az ember, meglehetősen óvatossá válik.Néha lehagyják a védelmet, illetve extrém behatások ellen nem hatásos védelmet építenek be.A fordított polaritás, túl feszültség elleni védelem a bemeneten és a tápon hol van, hol nincs.
sorszám: 3439 (100354)
(előzmény: vkami, 2008-08-27 08:57:45)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 10:23:17
szia! a Gyújtás ára 8 ezer álló-forgó rész.
sorszám: 3438 (100353)
(előzmény: Freddybaby, 2008-08-27 08:09:23)

 
 
vkami
válasz erre | email2008-08-27 08:57:45
Tudod mit? Nézzük meg a belsjét. Én már láttam hasonlót...
sorszám: 3437 (100350)
(előzmény: Árpád, 2008-08-27 08:00:07)

 
 
Freddybaby
válasz erre | email2008-08-27 08:09:23
Helló,és egybe mennyiért adnád.
sorszám: 3436 (100349)
(előzmény: Szumó, 2008-08-27 01:04:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-27 08:00:07
Nem akarok okoskodni, de a kondenzátor csak az egyen áramot választja le. A negatív fele a színusznak vidáman át megy rajta, ugyanúgy, mint a pozitív.Továbbra is fenttartom, hogy ismeretlen kapcsolást körültekintően kell próbálgatni.
sorszám: 3435 (100348)
(előzmény: vkami, 2008-08-27 07:24:00)

 
 
vkami
válasz erre | email2008-08-27 07:24:00
Ennél sokkal egyszerűbb a megoldás. Kondenzátor van a bemenetén. A kísérletezésen serfy már túl van...
sorszám: 3434 (100346)
(előzmény: Árpád, 2008-08-26 20:13:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-27 06:32:26
Mennyiért? Csak a jeladó rész, a "fekete doboz" nélkül kapható e?
sorszám: 3433 (100343)
(előzmény: Szumó, 2008-08-27 01:04:55)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 01:04:55
ETZ tiriosztoros gyújtás,állórész forgórész eladó. hibátlanul. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 3432 (100340)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-08-26 21:08:41
Megpezsdült az élet.:-))
A motor 100 %-osan normál szikrát ad,mivel a kipufogaskerék hajtja.
Az órán két kivezetés van, egy sárga, és egy barna. Ezek bármelyikét ráteszem a slusszkivezetésre , valamint az óra házát testre kötöm szépen müködik. A motor max fordulata 6500, az alapjárata 350-400. Az óra viszont alapon 800-at, félgáz után már 8000 nél kiakad. Holnap valszeg letudom fényképezni a belsejét. Van benne alkatrész böven, talán ebben a monitorban kevesebb bizbasz van. Egyébként nem állitottam hogy elromlott volna , én csak rá szeretném épiteni a motorra, ha nem is véglegesen , de kontrollra jó lenne. Eddig semmilyen ketyere nem mozdult meg a mágnes jelétől csak ez. Az ora mindenféle tápfesz nélül mutat , talán ez a legfurcsább az egészben.
sorszám: 3431 (100310)
(előzmény: Árpád, 2008-08-26 20:13:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-26 20:13:59
Lhet, hogy igazad van. A mágnes gyújtás valóban ronda jelet prudukál. De... Vajon produkál e negatív feszültséget akkor, amikor a megszakító nyitva van? Lehet, de nem hiszem.Valószínű, hogy védve van a bemenet negatív feszültség ellen, de nem biztos. Ha nincs, akkor egésszen kicsi negatív feszültség is hazavágja. Egy TTL vagy CMOS logikai IC azonnal elszál negatív bemenet esetén.
Én mindenesetre nem kísérleteznék egy ismeretlen belsejű kütyű trafóra direktbe kötésével.Én egy relén, vagy egy tranyós fokozaton keresztül próbálkoznék, de legalább a negatív fél hullámot levágnám egy diódával.De lehet, hogy túl ovatos vagyok.
Ráadásul nagyon-nagyon valószínünek tartom a kétszeres gyújtást. Annak jóval nagyobb az esélye, mint egy olyan meghibásodásnak, amitöl egy fordulatszám mérő így hibásodna meg. Azt meg feltételezhetjük, hogy a moped amiből ki lett szedve, egy hengeres volt,
sorszám: 3430 (100304)
(előzmény: vkami, 2008-08-26 14:10:55)

 
 
vkami
válasz erre | email2008-08-26 14:10:55
Néhány volt váltófeszültség nem fog kiütni semmit. Gondolj bele, a mágnesgyújtás micsoda jeleket produkál, mégis működik.
sorszám: 3429 (100294)
(előzmény: Árpád, 2008-08-26 09:37:36)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-08-26 11:42:41
Köszönöm a segitséget.
A motoron normál gyujtás van ZS-3-as mágnes adja a cikrát (katekhez hasonló), minden egyéb alkatrésze hibátlan. Az óra tápfesz nélkül müxik!!! Csak a test és a jel van rákötve.
sorszám: 3428 (100290)
(előzmény: Árpád, 2008-08-26 09:24:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-26 09:37:36
A váltóáram veszélyes, kiütheti a bemenetét a cuccnak. Egy diódán keresztül kell a trafórol a jelet a bemenetre vezetni.De még így is van esélye az elhalásnak.
sorszám: 3427 (100286)
(előzmény: vkami, 2008-08-26 08:39:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-26 09:24:46
A meg lehetne felezni a mért értéket, de nem ezzel kellene kezdeni. A ketyere előbb leírt hitelesítése jó ötlet. De én azért előbb megnéznék valamit. Nincs a jószágodon dupla gyújtás?!!! A helyedben ellenőrizném a dolgot.Főtengely ütés, stb tud fura dolgokat művelni.
sorszám: 3426 (100285)
(előzmény: serfy, 2008-08-26 08:07:45)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-08-26 09:06:40
Szia , kössz a gyorsaságot. Este lefényképezem, esetleg elküldöm. Elég komoly szerkezet a 70-es évekből.
sorszám: 3425 (100283)
(előzmény: vkami, 2008-08-26 08:39:31)

 
 
vkami
válasz erre | email2008-08-26 08:39:31
Szia serfy. Látni kellene a kapcsolási rajzát vagy legalább a készüléket. Szerintem egy kondenzátor cseréjével könnyen megoldható a dolog. Kalibrálni úgy lehet, hogy néhány voltos 50 Hz-es váltóáramot adsz a bemenetére, az pontosan 3000 fordulat.
sorszám: 3424 (100282)
(előzmény: serfy, 2008-08-26 08:07:45)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-08-26 08:07:45
Sziasztok, segitséget szeretnék kérni egy fordulatszámmérő átalakitásához ,most a dupláját méri mint kellene Talán valami német mopeden volt. 8000-ig mutat, elég komoly elektronika van benne, VDO gyártmány. A mágnesgyujtás megszakitójáról veszi a jelet, szép stabilan mutat, nem táncol feleslegesen. De felezni kellene.
sorszám: 3423 (100280)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-08-26 08:03:12
Köszi a kimerítő választ.
Látom van itt sok olyan ember is aki nem csak okoskodik:-).
sorszám: 3422 (100279)
(előzmény: Árpád, 2008-08-25 11:23:13)

 
 
homz
válasz erre | email2008-08-25 19:55:42
A dinamót vizsgáltad már?Érintkezési gond is lehet..a lámpa az csak infó jelleggű,legegyszerübb ugy megnézni a tényleges töltőfordulatot,hogy járó motornál full fogyasztók(világitás,i.jelző,féklámpa)lehuzod az aku - saruját (én igy szoktam).ha pörög,akkor jó a töltés,ha megáll,akkor nem jó..Hol laksz?
sorszám: 3421 (100261)
(előzmény: Laca_D, 2008-08-24 20:24:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-25 11:23:13
Az IRFP fet. Azaz térvezérlésű tranzisztor.Field effect transistor, ha jól írom. A normál tranzisztor egy három rétegű eszköz, ahol egy lezárt pn átmnet(két elenkezőleg szenyezet félvezető találkozása) áramát vezéreljük egy nyitott pn átmenet áramával.
A fet egy megfelelően szennyezett félvezetőben kialakuló ugynevezett kiürített rész (ami olyan, hogy nem szeret átmenni a töltéshordozó) segítségével műxik. Ezt úgy kel elképzelni, mint egy dugót, ami oldalról benyomódik egy csőbe. Minél beljebb van, annál kevesebb töltéshordozó tud áthaladni, annál kissebb lessz az áram. Ez a "dugó" feszültség hatására jön létre. Tehát a fet feszültség vezérelt, a tranzisztor pedig áram. Ez a lényeges különbség, hisz mind a kettő háromlábú félvezető cucc, ami áram szabályzásra, illetve erősítésre szolgál.
Gyakorlati különbségek: A feten nincs maradék feszültség, ami a tranzisztornál a kollektor és az emiter között mérhető, a fetnek ellenállása van. ezért a feten kevesebb teljesítmény alakul hővé, azaz kevésbé melegszik. A fet feszültség vezérelt, a vezérlő feszültséghez szükséges áram több nagyságrendel kissebb, mint a tranzisztor bázis árama. A fet bemeneti ellenálása szintén sok nagyságrenddel nagyobb , mint a tranzisztoré, tehát kevésbé terheli az előtte lévő eszközt.
A fet hátrányai jelen esetben nem érdekesek.:) Azokról csak akkor, ha valaki a szakmát tanulja, és korrepetálásra szorul.:))
Kissé pongyola volt a leírásom, de talán érthető.Csak annyi a fontos belőle, hogy tudja az ember az előnyöket, tudjon választani.
sorszám: 3420 (100242)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-08-25 08:55:10)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-08-25 08:55:10
Hali.
IRFP460 ezt beírtam a googleba és kiadott tranzisztort. Akkor végülis ez a gyújtás is transzisztoros lenne? Mielőtt valaki belémkötne kertészmérnök vagyok, csak hobbi szinten próbálkozom az elektronikával.
sorszám: 3419 (100241)
(előzmény: Árpád, 2008-08-24 20:08:54)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-08-24 23:15:18
http://img.index.hu/imgfrm/2/9/3/6/BIG_0004732936.jpg
sorszám: 3418 (100236)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-08-24 23:09:59)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-08-24 23:09:59
Sziasztok!
Utángyártott vezeték kapható:
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ ES 250/2 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
MZ ETZ 250
MZ ETZ 125(150)
motorkerékpárokhoz.
Érdeklődni: bakimate kukac freemail pont hu
sorszám: 3417 (100231)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-08-24 22:15:02
Szia! köszönöm a választ! Akkor várom a kapcsolást. Én még egy olyanra gondoltam, hogy egy időzitő ami ha nincs jelszint változás a hall-ictöl mondjuk 10mp-ig akkor leveszi a gyujtást, ezel megvédve az elektronikát, meg az akkut is. ezért akarok csinálni egy új elektronikát a tzre is. Mondjuk ezt az IGC-nek meg kéne csinálnia de vlamiért nem teszi.
sorszám: 3416 (100228)
(előzmény: Árpád, 2008-08-24 20:08:54)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2008-08-24 20:24:34
ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem de a probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.Gondolom a diodahid nem lehet,mert ha az szar az 4000felett is szar.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelőhöz vinni
Koszi
Ócccsó benzint a népnek.
sorszám: 3415 (100218)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-24 20:08:54
Most éppen nincs szkennerem, de megpróbálom annélkül megcsinálni a rajzot. Amúgy a fetes és a tranzisztoros között csak a végfok ami jelentősen különbözik, akár a tranzisztoros ketyere utolsó tranzisztorát le lehet cserélni fetre. Ha fet gate-ét 470 ohmal kötjük a tápra, működik akár hat, akár 12 volton. Tehát ha van 6 voltos tranzisztoros kapcsolásod, könnyen át tudod alakítani De talán célszerűbb az egészet fetekből csinálni, tehát előbb utóbb megszülöm a kapcsrajzot. Áll két kis és két nagy fetből azaz IRFP460ból,(igénytelebb esetben ez utóbikból elég egy is), meg 3 ellenállásból. A biztonság kedvéért esetleg egy kilenc voltos stab ic is jöhet bele, nehogy túl eröltessük a hal jeladót. 6 voltos rendszerben ez is kihagyható.Talán a kimenetet érdemes védeni két darab sorba kötött 200 voltos cénerrel, nehogy egy alattomos trafó visszarúgjon bele.Ennyi. A feteknél kapcsoló üzemben nem kell különösen méretezgetni az ellenállásokat.Szinte el se lehet rontani a dolgot.De még egyszer mondom, a rajz készül....
Utó utó irat: Az IRFP460ra a kis ellenállása miatt esett a választás. Ezt az ellenálást csökkenthetjük tovább, ha kettőt használunk párhuzamosan. Minnél kissebb az ellállása a vég feteknek, annál nagyobb feszültség jut a trafóra, annál erőssebb lesz a szikra, illetve annál alacsonyabb aku fesz esetén is be lehet rugni a motort.
sorszám: 3414 (100217)
(előzmény: peti.janka, 2008-08-24 14:51:56)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-08-24 14:51:56
Szia!
Ennek a fetes gyujtásnak a kapcsrajza publikus? Érdekelne engem is! nekem most tranzisztoros van a gépemen (ETZ250 12v) De haveroknak elég sokszor szoktam csinálni gyujtásokat mindenféle szoci motorokra és jó lenne valami megbízható 6V-os Kapcsrajz is. Előre is köszi a választ! peti.janka@fremail.hu
sorszám: 3413 (100204)
(elözmény: Árpád, 2008-08-22 11:14:50)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu