hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 23. kedd 
Gyöngyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 99 oldal
|< 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2015-01-08 10:32:05
hmmm.

nézegettem, a Cree gyárt ilyen méretű és teljesítményű LED-et, és van pár H4-esbe való is. Sőt a Toyota Prius LED-es lámpájában is ilyen van. Szóval lehet hogy működik, de szabványos szórásképet még nem láttam ilyennel, szóval tovább keresgélek :)
sorszám: 4796 (143697)
(előzmény: daranyi68, 2015-01-07 22:45:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-01-08 10:19:51
Illetve létezik megfelelő LED reflektor, de azok típus specifikus lámpák egyes drágább autókhoz. Amíg nem csinálnak az amcsik vagy az európaiak egy univerzálisat addig a kínaiaknak nincs mit lemásolni :D
sorszám: 4795 (143696)
(előzmény: daranyi68, 2015-01-07 22:45:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-01-08 10:13:08
Egy próbát megérne. Vannak elég nagy teljesítményű LED-ek a piacon, hasonló áron, megfelelő passzív hűtéssel. A probléma ott is az hogy nincs megfelelő járműhöz való optika hozzá. De kiegészítő világításnak jó lehet egy ilyen.
http://www.ebay.com/itm/2-x-10W-CREE-LED-Lamp-Grille-Reversing-Tail-Fog-Work-Driving-Spot-Light-For-4WD-/331439603863?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4d2b570097&vxp=mtr
sorszám: 4794 (143695)
(előzmény: daranyi68, 2015-01-07 22:45:12)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-01-07 22:45:12
Igazad lehet.Valahol sejtettem hogy túl szép hogy igaz legyen.Kösz a véleményt.
sorszám: 4793 (143694)
(előzmény: Keri, 2015-01-07 08:22:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-01-07 08:22:29
Nem tudom.
Ez egy új konstrukció, elméletileg akár ki jó is lehet, de van pár momentum ami miatt bizonytalan vagyok.

-30W melegedéséhez több hűtés kellene. Bár van alatta egy ventilátoros hűtés, amivel elég lenne, de nem tudom mennyiben érinti ez a LED-eket mert azoktól elég távol van a hűtőborda.
-Még a 10W-os LED-ek is nagyobbak szoktak lenni. Persze fejlődhet a technika és lehet hogy kijöttek egy 3W-os LED méretű 15W-os LED-el. (ja persze, a kínaiak soha nem írnak rá nagyobb értéket semmire hogy jobban el lehessen adni ;-) )
-Az optikai képe úgy tűnik eltér az izzóétól, így pedig lehet hogy fényteljesítményt tudja is, de hagyományos fényszóróban nem lesz jó a szórás kép sem....de ettől még lehet hogy tévedek.

Az 50ezer órás élettartam a LED-ek elméleti élettartama. Ha 40fok alatt tartod és nem hajtják ki a csúcsteljesítményre, akkor tudja ezt, de a hűtés elégtelensége miatt szerintem jó ha 5000 órát működik,(ha elégtelen a hűtés) Illetve az a ventillátor max 1 év múlva lesz csapágyas.
sorszám: 4792 (143691)
(előzmény: daranyi68, 2015-01-06 23:12:20)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2015-01-06 23:12:20
http://www.banggood.com/Optical-power-30W-LED-Motorcycle-Motorbike-Headlights-p-943602.html

Szerintetek tényleg kiváltani a halogént?
sorszám: 4791 (143689)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-12-30 08:00:49
Villogó. Ez a kapcsolás mindig világítással kezdi a villogtatást.
Ráadásul ugye 2 vezetékes változat, vagyis nem kell sehova extra vezetékeket húzkodni.
Probléma csak annyi vele, hogy a TS esetén az index relén keresztül kapja meg a dinamó a gerjesztést és a visszajelző lámpa is erről világít. (ugye ugyan az a töltés és az index visszajelzés) Ezért amikor kigyullad a töltés jelző lámpa, akkor elkezd villogni, mert ez a villogtató már a 2W-os izzó áramától is villogásba jön. Ha mechanikus a feszültség szabályzód, akkor ez azt jelenti hogy szakaszos lesz a töltés. Elektronikusnál nincs ilyen gond, mert a visszajelző lámpától független az alacsony fordulati gerjesztés.

LED. Hát én mindig kinyomtatom és szépen mellé csomagolom az adatlapot. Főleg ezeknek a modern nagy teljesítményű ledeknek elég változatosak a paraméterei. Ha a régi 5mm-es lábas LED-ekről van szó, akkor a színétől függően 1,8-3V feszültség kell neki és ilyenkor 10-30mA a normális árama. Ezeket még lehet feszültséggel hajtani ha az stabil, nincs termikus megfutás mint a nagyobb teljesítményűeknél, bár olyan 0,5W-ig még ezeket is lehet előtét ellenállással regulázni.

Amúgy igen. Szépen elkezded növelni a feszültséget vagy áramot, és a fényéből lehet látni hogy meddig növekszik. Eleinte hirtelen nő, majd ellaposodik az áram/fény kibocsájtási karakterisztika. Amikor nem lesz nagyobb a fénye, akkor már felesleges nagyobb áramot ráadni, ez a pont szokott lenni az optimális. Illetve ha picit visszább veszed, akkor nagyon tartós is lesz.

Pl. amit én raktam a TS-be az 30mA-ig hajtható névlegsen. Itt adja le a legnagyobb fényét. 10mA-től már határozottan világít. Én úgy terveztem hog 4,5V és 7,5V között változhat a rendszer feszültség. Ez 15mA és 25mA közötti áramokat hajt a LED-be de mivel itt már kezd laposodni a karakterisztika, alig változik a fénye a feszültség változás hatására. (kevésbé mint az izzó) és még ki sem hajtottam rendesen, ezért kb. 50ezer óra élettartammal lehet számolni. A csúcs teljesítményén van hogy csak 5000óra, amit egy jobb izzó is tud.
sorszám: 4790 (143652)
(előzmény: Rudolph B, 2014-12-29 22:20:24)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2014-12-29 22:20:24
Szóval, csak azt szeretném kérdezni, hogy ha az ember nem a boltban vesz LED-eket és nincs adatlapja hozzá, típusa sem, akkor hogy lehet kitalálni, hogy mekkora fesszel/árammal szabad meghajtani.Halomra vannak ilyen ledek a házban, innen-onnan maradtak.Fel kellene használni őket, ha lehet.Honnan tudjam, mennyire szabad terhelni őket?Vagy hajtsam meg, aztán amikor a kísérleti darab szétpukkad, az a határ?
Nem minden ledet adatlappal vesz az ember.

üdv.: R
sorszám: 4789 (143651)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-16 17:03:00
Picit komplexebb, de azért le lehet egyszerűsíteni.
Ökölszabály szerint 1W LED 5W izzóval egyenértékű fényt kelt. Csakhogy az izzó nagyrészt gömbsugárzó, a LED amit én használtam 120 fokos szögben sugároz, és kb ennyi is hasznosul, így a fénymennyiség is kisebb felületre koncentrálódik, tehát ahogy számoltam a 0,5W LED 5W izzóval egyenértékű fényt kelt. A szemrevételezett összehasonlítással még kicsit erősebb is volt.

Én is úgy okoskodtam hogy érdemes a búra színéhez hasonló színű LED-et használni. Sokkal szebb mélyebb vörös szín lett az eredmény mint a fehér LED vagy izzók esetén, amikor olyan fakó vörös jött ki belőle...itt jegyzem meg hogy a fehér LED-es változat alig különbözött az izzó jellegétől. Csak úgy lehetett észrevenni a különbséget ha direkt figyel rá valaki...nekem pl. műszakin soha nem szúrták még ki, pedig elvileg szabálytalan :)

Összesítve igen, jól gondolsz mindent, én is így okoskodtam és tapasztaltam ahogy te gondolod.

A szabványos bajonettes izzóra még nem csináltam LED lámpát, de fékre és helyzetjelzőre elég csak hátrafelé világítania a 90-120fokos szórású LED-eknek, mert a búra is szórja a fényt, és így körben látszik elegendő mértékben. Én csak a rendszámtábla világításhoz csináltam Bambi 12V-os ETS-ébe olyat hogy külön ledek vannak amik lefelé világítanak, ezek persze fehérek.
sorszám: 4788 (142699)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-16 13:55:02)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-16 13:55:46
gondoltam okos leszek és beillesztem hyperlinkbe, de ez nem jött össze... :P Bocs.
sorszám: 4787 (142698)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-16 13:55:02)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-16 13:55:02
nekem ilyen málta-kereszt csópper [url=http://www.retrocycle.com/images/customchrome/19649_05PRH.jpg]hátsólámpa[/url] meg kicsi [url=http://www.retrocycle.com/images/customchrome/19649_05PRH.jpg]csópperindex[/url] jutott.


:P ez van rajta. ezért lehetne csinálni egy kerek panelt, ami simán az indekfoglalat tetején fekszik, meg egy olyant, ami a foglalat tetejének síkjára merőlegesen. Milen ledeket érdemes akkor használnom? ilyen lapos forraszthatót? Mondjuk a fél w körüli teljesítmény összehasonlítva mit okoz? mint egy 5W izzó? Tudom nehéz összehasonlítani, de mégiscsak. ;) Ja, a búra színszűrése miatt érdemes olyat választani ami eleve a búra színével passzoló fényt ad, nem?
sorszám: 4786 (142697)
(előzmény: Keri, 2014-07-15 08:52:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-15 08:52:43
Felesleges ennyire elbonyolítani.
Én ilyeneket csináltam."
Ezekben sima félwattos ellenállásokkal állítottam be az áramot, a LED munkatartományának és a lehetséges feszültség ingadozás figyelembe vételével. A fény ingadozása így kisebb mint az izzóké. LED-ek ha jól emlékszem 1W alatti pirosak. Szofita foglalat hőátadása nem a legjobb, de a helyzetjelzők nem melegszenek, a féklámpa sem éget le néhány órás tesztvilágítás után.

Rendes ipari alkatrész tokozó gyantával van leöntve, így víz és időjárás álló, valamint a hőátadást is segíti, de ez nem kötelező, burában nekem gyanta nélkül is évek óta működik, csak havernak kellett ez.

Indexnek az itteni cikkek között található elektronikus index kapcsolást ajánlom. Bármilyen FET megteszi, illetve az időalap ellenállását ne forraszt be nagyon fixre, mert azon lehet hogy változtatni kell hogy jó ütemben villogjon. Én egy potit raktam be elsőre, amikor megvolt az érték (ami nagyon eltérő volt a cikkben szereplőtől) akkor az alapján raktam be fixet.
sorszám: 4785 (142692)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-14 17:05:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-15 08:40:20
:)))
Erről van szó. Szeretem az olyan embereket akik nem hisznek el minden hülyeséget amit a neten olvasnak, és utána járnak a dolgoknak saját maguk is.
sorszám: 4784 (142691)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-14 16:08:06)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-14 17:05:24
Kérdésem volna a LEDes égő gyártáshoz. ;) a rendszer 6V-os. a cikket 2004-ben írta az illető, azóta azért van pár jópofa izzó a neten.
Mi a vélemény pl a hűtős SMD 1W-os ledekről? Amit itt árulnak az 110lm (illetve a piros 50lm,) 140 fokos, és a hátsólámpa búrája olyan, hogy oldalra nem kell neki. arra gondoltam, hogy mondjuk 3 ilyen 3 ellenállással és mondjuk egy 5V-os stabkockával. 21W-os indexhez meg mondjuk valami stabkockával egyberakott bistabil multivibrátor vagy ilyesmi 3-4W-nyi diódával egy izzó helyére. vélemény? Köszi!
sorszám: 4783 (142687)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-14 16:08:06
bizonyított tény. :P
levettema toltőről, ahol egés zeste szívott fél ampert.. 0V. :D
leadtam ma az autósboltban, holnap reggelre megjön az új. :P
sorszám: 4782 (142686)
(előzmény: Keri, 2014-07-12 08:30:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-12 08:30:22
Dehogynem. Ki szeded az ólom lemezeket, beolvasztod, az ólom szulfát salakot redukálod, ötvözöd antimonnal és fémes kalciummal, újra lemezt hengerelsz belőle, visszarakod, formázod, és máris újra jó...vagy leadhatod az akkumulátorosnak akik mindezt megteszik majd vele, és ha már ott jársz vegyél új akkut :D

Szóval esélytelen, egy cink szén ceruza elem jobb akkumulátor mint egy nullára lemerült ólomsavas.
sorszám: 4781 (142682)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-11 11:40:50)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-11 11:40:50
Én sem dobnám a kukába. :D
Szóval nincs esélye? Akkor arra jó lesz, hogy életre keltsem, meg a töltést ellenőrizzem, aztán venni kell bele majd egyet.
Kösz!
sorszám: 4780 (142679)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-11 00:13:37)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-11 00:13:37
"... van értelme töltögetni, esetleg van értelme savat cserélni ..." Igen van értelme, mert közben sok mindent megtanulhatsz :D) Például azt, hogy az ilyen akku cserélendő, lévén veszélyes hulladék nem kuka!
sorszám: 4779 (142678)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-10 13:39:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-10 17:20:02
kuka
sorszám: 4778 (142676)
(előzmény: hzoltaan, 2014-07-10 13:39:08)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-07-10 13:39:08
vettem egy CM200-as Hondát, benne egy évekig álló 6V-os akksival.
0V.
:P
van értelme töltögetni, esetleg van értelme savat cserélni, vagy kuka?
sorszám: 4777 (142675)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2014-05-24 20:29:33
Peti 74 volt a címe, ezzel a kulcsszóval most is elérhető guglival a régebben közzétett dolgai.Ha van valahol az oldalán e-mail cím is, akkor megvan a kapcsolat.
Remélem összejön a dolog.

üdv.: R
sorszám: 4776 (142440)
(előzmény: papa, 2014-04-24 18:21:15)

 
 
papa
válasz erre | email2014-04-24 18:24:20
Azt hiszem peti 84 volt a felhasználói neve, de nem biztos.
Üdv papa!
sorszám: 4775 (142289)

 
 
papa
válasz erre | email2014-04-24 18:21:15
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Eladtam a jawamat, és az új tulaj szólt, hogy a gyújtása haldoklik, nekem 6 évig ment. Azért kérném a segítségeteket, hogy volt egy srác itt aki nekem ezt csinálta, azt hiszem tatai volt kellene a telefonszáma vagy az email címe, ha valaki tudja írja be ide mert szeretne kérdezni tőle az új tulaj.
Üdv papa!
sorszám: 4774 (142288)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-13 15:53:51
Ennyire azért nem vészes a helyzet.
Nem vagyok túl nettfüggő típus és a mobilomon is van net ha nagyon kell.
Csak a Jawa fórum, mint illegális tartalom érdekessége miatt írtam a dolgot.
sorszám: 4773 (141688)
(előzmény: Keri, 2014-02-13 13:09:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-13 13:51:25
Nálunk is korlatozgatva van a wifi halozat. Nem gond, ezt a pár hetet ki bírom igy is. Belepréselem magam a 8gigas letöltési keretbe. Kiélem magam otthon. Amúgy a 20 megás, LTE kapcsolatom egész jól ballag. A síma 3G-s kapcsolatokat lassúnak találtam.
Ja, a főnökség kezdi megszokni hogy többet lát tablettel a kezemben mint anélkül.
sorszám: 4772 (141687)
(előzmény: Keri, 2014-02-13 13:12:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-13 13:12:57
Mondjuk ha nagyon olyat akarok nézni, akkor eleve 3G-vel netezek.
sorszám: 4771 (141685)
(előzmény: Atilla, 2014-02-13 12:17:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-13 13:09:38
MOndjuk jogos, hogy nem szeretik ha mindenféle idegen gép bekerül a belső hálóra. Ezért nálunk van céges, jelszavas wifi, ami csak az internetre csatlakozik. Laptoppal ezt lehet használni és mivel a főbb szoláltatásokat mint levelezés kintről is el lehet érni, ezért nincs gond. A nyomtatót meg úgy használom hogy odamegyek notival és USB-t rádugom :D
Igaz belső gépről tudok nyomtatni is rá, csak olyan hulladékok...

Azt próbáltad hogy a google fordítóba beírod a weboldal fordítását magyarról magyarra? Ekkor a proxi csak a google-t látja elvileg.
sorszám: 4770 (141684)
(előzmény: Atilla, 2014-02-13 12:17:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-13 12:17:47
Ezek nem felejtik el, tényleg ügyesek.
Dolgoztam már olyan helyen ahol balfaszok voltak az informatikusok, de itt nem azok.
Én is informatikus volnék, hidd el próbáltam pár trükköt. (A macadress klónozás pl hatástalan.) Persze mindent meg lehet oldani, de nagyon hackerkedni sem akarok, ami tiltott azt megnézem inkább otthon. A manapság nagy látogatottságú Jawa fórum hiányát is túlélem valahogy.
Nincs értelme vacakolni, kár lenne ennyiért kirúgatni magam.
Az év nagy részében amúgy sincs időm munkaidőben netezgetni.
sorszám: 4769 (141683)
(előzmény: Keri, 2014-02-12 17:23:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-12 17:23:05
Ha értenek hozzá akkor mac adresszre van szűrve a szerveren.
AMúgy ha elfelejtik letiltani a direkt IP-t a nyomtatókon akkor tudsz rá nyomtatni a szerver kihagyásával.
sorszám: 4768 (141679)
(előzmény: Atilla, 2014-02-11 21:55:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-11 22:00:18
Ez így is van, úgyhogy tuti valami erkölcstelen, esetles illegális dolog folyik azon a Jawa fórumon.

A szopatás pont ilyen... :-)
sorszám: 4767 (141674)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-11 16:35:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-11 21:55:43
Nálunk ennél sokkal profibb az informatikus. Csak a helyi hálózaton futó proxin át lehet netezni, az meg nem fogad el egy újabb proxi címet.
Régen rádugtam a saját laptopom is a hálózatra, még a hálózati nyomtatók sem álltak szóba velem, nemhogy a szerver. Azután kaptam egy emailt, hogy csak a cég tulajdonát képező gépét használjam a hálózaton. Szóval a nagytestvér mindent lát... :-)
sorszám: 4766 (141673)
(előzmény: Árpád, 2014-02-11 17:04:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-11 17:04:12
Mifelénk a Kuruc.info van letiltva. De ezért találtak fel az anonim proxikat megfelelő adat titkosítással. Meg a saját mobil netet . Azt a főnököm se tudja letiltani. :)
Lehet hogy egy fideszes főnök alatt a szocival kezdődő dolgok is zavarva vannak. :D
sorszám: 4765 (141668)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-11 16:35:36)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-11 16:35:36
Fogalmam sincs de a céges net az ilyen oldalakat szokta letiltani.
sorszám: 4764 (141667)
(előzmény: Keri, 2014-02-11 13:12:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-11 13:12:58
Jawa pornó az milyen?
Egyfolytában sz...pat és b..ik indulni? :))))
Najó, csak viccelek, ez magas labda volt amit nem lehetett kihagyni.
sorszám: 4763 (141665)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-11 12:24:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-11 12:24:05
"... szocimotoros.hu oldalon csak egy részt nem nyit meg, és ez a Jawa fórum. ..." - hát igen ez maga a "pornó" (nekem is Jawa-m van) azért élvezem ...
sorszám: 4762 (141664)
(előzmény: Atilla, 2014-02-11 11:28:38)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-11 11:28:38
Az örökzöld Jawa-MZ témáról jut eszembe, hogy a munkahelyemen a net nagy része blokkolva van.
Milyen érdekes véletlen, hogy a szocimotoros.hu oldalon csak egy részt nem nyit meg, és ez a Jawa fórum.
Úgy látszik tudnak valamit és a nyugalom érdekében a munkahelyem nem enged oda trollkodni. :-)
sorszám: 4761 (141663)
(előzmény: Árpád, 2014-02-11 00:11:13)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-11 11:24:31
Úton lenni jó, de ez szerintem egy igazán szar film.
Persze nem kötekedni akarok, csak beszélgetni! :-)
sorszám: 4760 (141662)
(előzmény: Teknőc, 2014-02-11 04:14:00)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-02-11 04:14:00
Felállunk, talpra állunk!;)
Motorozunk!
A mi kisöreg, néha lenézett szocivasunkkal...
http://www.youtube.com/watch?v=NlhncFCtWw8
Az út a fontos, nem a cél...!
Teknőc
sorszám: 4759 (141661)
(előzmény: Árpád, 2014-02-11 00:11:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-11 00:11:13
A kötekedési szándékot magamra értettem.
Nem mondtam hogy nem állok fel, csak azt hogy egyre lassabban. Az más
kérdés hogy az utóbbi tíz évben már tápászkodás közben küldenek le ujra.
Ma a meló helyemen többször is a motorról beszélgettem. Még a jó öreg mi a jobb az MZ vagy a Jawa téma is előkerült. Szerencsére a főnököm nem MZ párti, csak simán szereti a motorokat. :)
Majdnem motoron éreztem magam egész nap. Sár, szél, életemre törő autósok.:D
sorszám: 4758 (141660)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-10 20:58:46)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-10 20:58:46
"Öregszem. .." - egy lóf@szt, szedd össze magad! Egy Árpád (még 50 fölött is) hat KO. után is feláll és emelt fejel küzd tovább! (Hidd el tudom mit beszélek), nem kötekedni akartam hanem beszélgetni.
sorszám: 4757 (141659)
(előzmény: Árpád, 2014-02-10 12:32:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-10 12:32:52
Öregszem. Örülök hogy meg levegőt tudok venni, nem hogy kötekedni. :)
sorszám: 4756 (141658)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-09 23:07:18)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-09 23:07:18
Úgy látom kezdesz észhez érni:D), jelentős fejlődés tapasztalható a néhány évvel ezelőtti "kissé merev" álláspontodhoz képest.
sorszám: 4755 (141657)
(előzmény: Árpád, 2014-02-09 22:25:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-09 22:25:24
Az IGBT csak leegyszerűsítve all egy fetbol és egy bipolárisból. Igazából egy harmadik jószág. De ami a lényeg. Az hogy a fet vagy a bipoláris jobb e nagy feszultsegü és áramú kapcsolatra, mélylélektani eset. Szinte napról napra változik. Ahogy változnak a fetek és a tranyók is. Amit nézni kell az a dinamikus ellenállása és maradék feszültsége a tranyónak kontra a fet homoszexuálisok ellenállása. A grafikon önök, adatok ertelmezésénél vigyázni kell. A fet el a nyitó fesz változik a sorurce Erwin áramtól és nem fordítva . Aza az határozza meg mekkora feszült seggel tudunk vezérelni hogy mekkora aram folyhat a kapcsolt körben. A tranyonal pedig arra kell vigyázni hogy a maradék fesz függ az áramtól. Nem linearisan. Az általunk hasznalt 2-3 ampernél a hézag feteken eső feszültség típustól függően kisebb lehet mint a jó kapcsoló tranyókon. De ami fontosabb, az a tranziens viselkedés. A fetnel a jel felfutása közben mindig azonos az ellenállás, a tranyónal nem. A tranyók a a jel felfutása közben melegszik igazán. A dinamikus ellenállása pedig lassítja a jel felfutását. A nagy áramú feszültségű tranyók valóban nagy feszültsegnél szeretik a nagy áramot, nem kicsinél. Azaz a tranyók nem szeretik a kis munkaellenállásokat. A tranyókhoz és az igbthez is nagyobb primer menetu gyújtotrafó lenne ideális. De a feteknek is van hátrányuk a mi esetünkben is. A megfelelő típusok drágák, minél kisebb az ellen állásuk az adott feszültség és aram határnál, annál drágábbak. Akar hússzor drágábbak mint a hasonló kapcsoló tranyók. Ezért mondom hogy ízlés kérdése a dolog.
sorszám: 4754 (141656)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-09 19:18:31)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-09 20:10:11
Aha ...
sorszám: 4753 (141651)
(előzmény: Keri, 2014-02-09 20:05:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-09 20:05:05
Unatkoztok? :)
sorszám: 4752 (141650)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-09 19:18:31)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-09 19:18:31
Beletekinteni az IGBT "lelki világába" nem pénz kérdés, azzal tudom, hogy mostanában rosszul állsz.
A kérdés, tulajdon képen, egy régi vitánk (mi a jobb kapcsolóelem a tranzisztoros gyújtás esetén? FET vagy bipoláris?) lezárására irányult.
Az IGBT lényegében nem más mint egy FET által vezérelt bipoláris (nagy feszültségű, teljesítmény) tranzisztor.
A kérdés csak az, hogy ha a bipoláris tranvó, nagy feszültségű és áramú, kapcsolási tulajdonságai nem jobbak mint a FET-é akkor miért "így van kitalálva"?
sorszám: 4751 (141649)
(előzmény: Árpád, 2014-02-09 12:09:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-02-09 12:09:46
Szándékom volt, csak módom nem. Se pénz, se lelkierő.
De nem is annyira fontos az a projekt. Jól felhasználható lenne az IGBT pl gyújtáshoz, de hozza való trafókhoz is kellene. Az pedig drága, ráadásul nem adjak meg azt hiszem a trafókhoz adatait rendesen. Egyenlőre tökéletesnek tűnik mind a normál trafókhoz, mind a rétes megoldás, ízlés szerint. Ha megis programozott előgyújtást szeretnénk PIC-cel akkor az IGBT egyből mehetne a pic lábára, festés végnélküli kell közéjük tenni egy kis fektet. Nem nagy különbség.
Az igbtvel talán meg megbízhatóbb lenne a gyújtás, talán meg jobb lenne a szikra, esetleg szikra sorozat is lehetne ég helyett, de egy szoci gépnél nem igazán vennénk észre a különbséget.
A mobil telefonon jelző riasztó, vagy az eredetinek tűnő de elektronikus fordulat és sebesség merő projekt a vége felé történő megszakadása jobban fáj. De most a puszta fenmaradásommal vagyok elfoglalva.
sorszám: 4750 (141647)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-08 21:56:19)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-08 21:56:19
Már nagyon rég nem írt itt senki, gondoltam megkérdezem Árpád barátunkat, sikerült-e beleásnia magát az IGBT rejtelmeibe? 1,5-2 évvel ez előtt volt egy ilyen szándéka.
sorszám: 4749 (141646)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-01-17 03:09:26
Kicsit félreértettem!Én sem motoroznék ha igazi hideg volna,csak hát megbolondult az időjárás!12-14 fokban azért jó kicsit gurulni.Igazad lehet,ha így jó neki akkor marad így!
sorszám: 4748 (141377)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-16 22:33:47)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-16 22:33:47
Nem az akku töltésére, hanem a henger keverékkel való töltésére gondoltam. (A hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége.)
sorszám: 4747 (141376)
(elözmény: daranyi68, 2014-01-16 22:26:30)

 
  Összesen: 99 oldal
|< 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17652)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu