hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

peti.janka
válasz erre | email2008-10-11 11:52:16
Nem tudom intranvénásnak most mien gyujtása van, de szerintem ő valamit elkötött meret neki elszált a hall ic re menő pozitív ágat védő dióda is ami csak akkor szál el ha testre kerül a pozitív tápja a hallnak. Én csináltam neki egy tranzisztoros gyujtást amit én ki is probáltam, müködött is szépen , hozzáteszem hogy ugyan olyan müködik most az én mocimon és ha 1 napig rajt marad a gyujtás akkor is az akku merül le vagy a trafó szál el, pedig nincs különösebb borda rajt csak ami a felfogatáshoz kell.
sorszám: 3512 (102204)
(előzmény: Árpád, 2008-10-11 09:53:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-11 09:53:06
Elvileg fenn van amit fel akartam tenni. Még ránézek időnként, hátha elrajzoltam valamit, de nézegetni már lehet.
sorszám: 3511 (102201)
(előzmény: Árpád, 2008-10-10 22:48:44)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-10 22:48:44
A tranzisztorosnak van jelentős hűtőfelülete. Minimum a dobozának egyik oldala fém, ott hül. Kérdezd Intravénást.:) Ő még ventivel is megsegítette.:))) A Fet elmenne hűtő borda nélkül is, nekem egy napig volt a végfeten 21 wattos terhelés, és kézmeleg volt csak a fet. De fő a biztonság. Ráadásul ha nincs egy pici borda, néhányan képesek rá, és bedobozolják jól a végfetet is valami műanyagba, akkor aztán bármi megtörténhet, ha valaki rajta hagyja a gyűjtást egy napra. A védelem FETnél csak túl biztosítás szerintem, mert egész jól bírja a visszalökéseket alapból.De két zener, egy shotky nem egy nagy ügy, bele lehet tenni. Én valszeg bele teszem a többi cuccomba is, most is benne vannak. De én nagyon pesszimista vagyok. A Shotky a zenerek védelmére kell.:) Ugyanis a negativ fesz, ami keletkezik a trafón, rendesen megizassza a zenereket, amik negatív irányban normál diódaként viselkednek. Ez magyarázza azt hiszem Intravénás védődiódáinak melegedését is.
Közben készül a kéthengeres is. Trabi, ETZ mágnessel két hallal nem kel külön kapcsolás, az egyhengerest kel kétszer megcsinálni. Ami nemsokára felkerül, az a trabi mágnes egy hallal és a két hal nem kör alakú mágnessel.De most kissé beleuntam, lehet hogy holnapra marad.
sorszám: 3510 (102199)
(előzmény: waresz, 2008-10-10 21:31:21)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-10 21:31:21
megnéztem. igazából egy dolog nem világos. miért kell rá hűtőborda? a tranzisztorosomon sincs. főleg fetes dolog lévén pláne nem törvényszerű. nekem ilyen gyújtás van a wareszba: http://wartburgpeter.de/tez_ebza06.htm
ez is fetes. itt látszik milyen rohadt egyszerű. IRF630 van a végén. de ez szerintem nem megy 6 voltról. bár megpróbálhatom.. nem nagy mutatvány. lehet hogy a hétvégén sort kerítek rá.. ebbe benne van minden védelem is. kinyírhatatlan.. múltkor addig hangolgattam a porlasztót, mig le sikerült fullasztani a gépet, azt rájöttem a hibára és szétszedtem a porlasztót.. közbe a gyújtás rajtamaradt. .két jó NDK trafó bánta:(.. de az elektronikának kutya baja.. ezt pl a gyári trabigyújtás nem bírta volna ki.
sorszám: 3509 (102197)
(előzmény: Árpád, 2008-10-10 17:12:24)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-10 20:56:11
Azért írtam Sanci47-nek, hogy ha érdekli akkor hívjon fel vagy írjon mailt és segítek neki, vagy esetleg megcsinálom én ha nem akar vele kinlódni. Egyébként Ha valakit érdekel csinálok nyáklapot levilágítással, szóval ha valaki csinálna gyujtást maga csak a nyáklemez a gond akkor szivesen segítek.
sorszám: 3508 (102196)
(előzmény: waresz, 2008-10-10 15:49:38)

 
 
soros72
válasz erre | email2008-10-10 20:41:04
Úllátom, senki sem fanyalodik Yamaha DT-re. Na mindegy, szereztem.
sorszám: 3507 (102192)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-10 20:22:18
Most nézem a rajzot, hiba van rajta.:( De legalább nem bonyolultabb a jó, hanem egyszerúbb. :) Ugyanis egy felesleges összekötést tettem bele. Mindjárt javítok.
Már meg is van. Úgy látszik többször kell átnézni a dolgokat. Sajnos lekötött a progi használata, a szakmai dolgokra nem figyeltem eléggé.:( Úgy látszik meg kell kérnem mindenkit, hogy legalább két napig ne építsen a rajzaim felkerülése után, hogy legyen időm többször megnézni.:(
sorszám: 3506 (102191)
(előzmény: Árpád, 2008-10-10 20:08:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-10 20:08:54
Lehet hogy még én is kiegészítem a kapcsolást két 200 voltos zener diódával és egy teljesítménysothkyval. Ezek a tekercsel kerülnek párhuzamosan, védelmi célokat szolgálnak paranoiások részére.:)
A kéthengeresre is felteszem a kapcsolást. Addig is elárulom, hogy nem él vezérelt a dolog igazából, hanem szint vezérelt. Az egyik henger ugyanúgy kapja a jelet, mint az egy hengeres, a másik henger egy jelfordítás után.Azaz az akkor fog megszakítani, amikor amásik rákapcsolódik a tápra. Ez trabant mágnes esetén egyszerű.Ott a mágneses pólus váltás függ attól, hogy mennyire van betolva a hal a mágnes alatt a tengely irányába.Vagyis az é-d határvonal nem sugár irányú, hanem ferde.Nem trabi mágnes esetét pedig felteszem nem sokára.
Az irfp460 árán csodálkozom. Késő tavasszal még dupla annyi volt.Elég fontos betartani ezt a típust, mert a többi vagy nem bírja a kiképzést, vagy nem elég kicsi az ellenállásuk.Amúgy én megmondtam hogy elviselhető árú kapcsolásról van szó.:)
sorszám: 3505 (102190)
(előzmény: peti.janka, 2008-10-10 19:50:57)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-10 19:50:57
Szia! nézegettem az oldaladon a kapcsrajzot tényleg pofon egyszerü:)
Az IRFP460 Lomex-éknál nincs 400 forint. az énáltalam csinált tranzisztorosomba kb 600 a végtranyó és még sokminden más is kell bele. igazábol az érdekel, hogy a kéthengeresnél hogy oldottad meg, hogy felfutó élre adjon szikrát.
sorszám: 3504 (102189)
(előzmény: Árpád, 2008-10-10 11:47:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-10 17:12:24
http://w3.enternet.hu/takacs60/
Már van egy rajz fent, majd bővítem az oldalt.
De addig is található pár zeneszám, már ha valakinek olyan az izlése, mint nekem.:)
Most még csak Operával teszteltem, sorry ha mással rosszul műxik.
sorszám: 3503 (102185)
(előzmény: waresz, 2008-10-10 15:49:38)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-10 15:49:38
hol van az oldalad??? kivitelezést bízd ide!:D
sorszám: 3502 (102182)
(előzmény: Árpád, 2008-10-10 11:47:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-10 11:47:09
Sikerült megalkotni a rajzot.No nem a tervezés részével volt fennakadás, hanem a gépre vitellel. Nem sokára, valszeg a mai napon felteszem a lapomra.Szóval a FETes rajz már itt kopogtat az ajtón.:) Meg fogtok döbbenni, mennyire egyszerű.:) Bár a végfet ára miatt nem olcsó annyira. A végfet darabonként vagy 800 pénz, és 6 voltra célszerű kettőt tenni trafónként. Itt kell újra leírnom, hogy ajánlani tudom a próba panel és teflonos huzal használatát. Alig drágább mint a maratott nyák, de könnyebb előállítani. Forrasztás, kipróbálás után célszerű jól lelakkozni az alját, hogy a huzalok ne szakadhassanak le. Minimális tudással egyszerűen kivitelezhető a cucc.
sorszám: 3501 (102176)
(előzmény: waresz, 2008-10-10 10:23:55)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-10 10:35:30
jó, hiszek neked. bár még ilyet nem láttam. egyébként nem akartam megkérdőjelezni a tapasztalatodat de a "2T TRABI, 6V-ról kitünően működik" hozzászólás nem meríti ki a témával kapcsolatos szöveget. ha valaki nem tudja hogy miböl áll egy ilyen gyújtás,az ezzel az infóval csak egy fülest kap.. "neszesemmifogdmegjól" nem lesz vele előrébb. ezért is egészítettem ki. más: nem tudom hogy a 12V-ra tervezett áramgenerátor hogy hajtja meg rendesen a végtranzisztorokat 6V-ról. de ezekszerint működik.
sorszám: 3500 (102173)
(előzmény: lajos, 2008-10-10 09:30:29)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-10 10:23:55
ez mér ki van pipálva. MÉG mindig a fet érdekeL:D
sorszám: 3499 (102171)
(előzmény: peti.janka, 2008-10-10 06:01:07)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-10-10 09:30:29
Kedves Waresz!
Természetes, hogy a jeladó mágnes és a HALL érzékelő felbarkácsolása igényel egy kis ujjgyakorlatot, a beállítása is megkövetel némi logikos gondolkodást, de a 12 V-os komplett gyújtás 6 V-ról is kitűnően működik. Néhány ezer km-t futott ezzel a 350-360-as gépem. Miből gondoljátok, hogy valótlan, gyakorlaban nem bizonyított műszaki megoldást javaslok?
Üdv. L
sorszám: 3498 (102170)
(előzmény: waresz, 2008-10-09 21:49:09)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-10 06:01:07
Álltalába azzal kezdem, hogy a feszszabot kicserélem elektronikusra és ezzel a gyenge töltés ki is van küszöbölve. jawan is és 6 voltos mz-n ia.
sorszám: 3497 (102164)
(előzmény: waresz, 2008-10-09 23:13:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-09 23:13:15
6V-os fet-es cuccra én is beneveznék, mármint a tervre. a tranzisztoros áramgenerátora kissé szar,és a BUY áramerősítési tényezője is elég fos. 5,5V alatt már kihagyogat. jó volna egy ilyen relé jellegű kapcsolóelektronika:)
sorszám: 3496 (102160)
(előzmény: peti.janka, 2008-10-09 22:44:44)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-09 22:44:44
Szia! Hát ami a jeladót illeti én maradnék az esztergálásnál. Ami a gyujtáselektronikát illeti egyet értek veled hogy jobb a fet, ennek ellenére én is tranzisztorost szoktam építen, építettem már több ismerősnek, barátnak is 1 és 2 hengeres verzióban is és a mai napig hibátlanok. Esetleg ha a fetes kepcsolásodat megosztanád velem akkor ki probálnám én is.
sorszám: 3495 (102159)
(előzmény: Árpád, 2008-10-09 22:37:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-09 22:37:39
Ha igénytelenebb , de teljesen használható megoldás, ha a távtartót nem esztergáljuk, hanem símán levágunk egy megfelelő hosszúságú drabot egy hatlapkeresztmetszetű menetes valamiből ami a csavarboltokban kapható , ami olyan, mint egy hosszú anya. Ezután menetes szárból vágunk megfelelő hoszt, belecsavarjuk a főtengelybe. Ráteszünk egy alátétet, rácsavarjuk a hatlapút. Meghúzzuk. Ezzel rögzítettük a forgórészt a főtengelyre. Ezután a mágnest tesszük a menetes szár darabra. Végül egy anyával rögzítjük. Pozicionálni sem kell, mert az anya meghúzása előtt beállítjuk a mágnest, mivel a hatlapost meg tudjuk tartani kulcsal a főtengely nem fordul el, a mágnes eléggé pozícióban marad az anya meghúzása alatt, főleg ha teszünk alá egy körmös alátétet. Ezután a gyújtásalaplap forgatásával be lehet lőni a pontos helyét a gyújtásnak.
A trabi gyútás elektronika ugyan 12 voltos, több ember tapasztalata szerint elmegy 6 voltról is. Én még nem próbáltam, de állítólag műxik. Ha mégse, a gyújtás elektromika rém egyszerű Áll egy halból, egy kis és egy végfok fetből, valamint két ellenállásból. Védődiódát lehet tenni bele, de nem létfontosságú, a vég fet elég jól bírja a visszarúgásokat. A Peti féle 6 voltos gyújtást nem ajánlom, mert napjainkra elavult már. A pár száz forintos különbség nem indokolja hogy tranzisztoros gyújtást csináljunk fetes helyett, ami sokkal jobb.
sorszám: 3494 (102158)
(előzmény: waresz, 2008-10-09 21:49:09)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-09 22:19:05
olyat senki nem mondott, hogy a trabi elektronika jó mert az 12 voltos. Szokott még itt irogatni peti74? már rég nem halottam felőle. egyébként én is az ő tervei alapján szoktam gyujtást csinálni. sőt a mocim az ő mühelyébe kapta meg az IGC-t is.
sorszám: 3493 (102157)
(előzmény: waresz, 2008-10-09 21:49:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-09 21:49:09
ez így nem teljesen pontos. SŐT! nagyon pontatlan. 1. kell esztergálni távtartó közdarabot a dinamó forgórésze és a mágnesgyűrű közé. aztán ezt valamilyen megoldással pozicionálni kell. az eredeti hall-ic(jeladó) is jó, ennek alaplapot kell csinálni, és meg kell oldani, hogy állítható legyen. aztán a gyári TRANZISZTOROS(:D) gyújtóelektronika már egyáltalán nem jó. ehelyett teljesen egyedi áramkört kell csinálni, ami megy 6V-ról. keresd ezzel PETI74-et. privátba küldök egy telefonszámot. nála ezt működés közbe is megtekintheted, neki ilyen motorja van, vállalja ennek teljes elkészítését.
sorszám: 3492 (102155)
(előzmény: lajos, 2008-10-09 19:46:34)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-09 21:41:09
hali trabi mágnesgyürü plussz hall! plussz 2hengeres elektronika. egyszerü az egész. tudok segíteni jeladó és elektronika terén is. Ha érdekel írj mailt a peti.janka@freemail.hu ra vagy hívj a 0630/540-9083-as számon
sorszám: 3491 (102154)
(előzmény: sanci47, 2008-10-09 12:42:37)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-10-09 19:46:34
Hali!
2T Trabi, 6 V-ról kitűnően működik.
Laci
sorszám: 3490 (102149)
(előzmény: sanci47, 2008-10-09 12:42:37)

 
 
sanci47
válasz erre | email2008-10-09 12:42:37
Hali fiúk!
tippet kérek milyen elektronikus gyujtás szerelhető egy 350/360 jawába?(csepptankos)
elöre is köszönöm.
sorszám: 3489 (102135)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-10-08 18:26:42
áááááááááááá
sorszám: 3488 (102093)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 19:30:46)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-08 09:40:59
erre már nem is kell reagálnom:D így van.
sorszám: 3487 (102070)
(előzmény: Árpád, 2008-10-07 21:02:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-07 21:02:41
Amíg működik, vagy nem házilag akarjuk megcsinálni addig majdnem mindegy.
Amúgy a tranzisztor és a tirisztor között a leglényegessebb különbség az, hogy a tirisztort csak bekapcsolni lehet a vezérlő lábról. Ha egyszer megindul rajta az áram, addig folyni fog, amig van mi follyon.Ezért használják váltóáramra, vagy kondi kisütésére.Ezért kell egy plussz trafó a gyújtótrafó elé akumlátoros gyújtás esetén. De ez nem lényeges, ha működik a kütyü. Még az se túl fontos, hogy a jó tirisztoros, akumlátoros gyújtásoknál akár 20kv feletti is lehet a szikra.Legfeljebb egy kicsit zabálja a hagyományoshoz állított hézagú gyertyák elektródáját. Ja van egy dolog ami azért mégse mindegy:) Ha repedt pipa fogdosása miatt valakit megküld a tirisztoros gyújtás, az igen haragosan fog utánna az égre nézni.:) Kipróbáltam, igen jelentős a különbség.:)Azt hittem, bekakkantok.:) Körülbelül olyan érzés , mint a tévék nagyfeszének fogdosása.:)
sorszám: 3486 (102061)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-07 20:34:20)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-07 20:34:20
Akkor ezek szerint nincs tirisztoros gyujtású gyári Etz?Azért ez nem semmi.Akkor az a sok hirdetés ami ugy van hogy tirisztoros gyujtású,az lényegében tranzisztoros?Akkor a boltok is rosszul tudják,hiszen ugy árulják azt a fekete dobozkát hogy Etz tirisztor egység.Az ember mindig tanul uj dolgokat.Bár a legtöbb Mz-s aki nem ért ennyire az elektronikához(mint pl én)annak tök mindegy hogy mi van benne és hogy hivják.Akkor ez kb olyan mint a zselés akkumulátor,ami lényegében nem is zselés(legalábbis a jármű akksik),mégis ugy kezeli a köztudat.
sorszám: 3485 (102060)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 19:30:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-07 19:34:12
Nem a fetes gyújtással vagyok pesszimista, azt használom egy ideje. A generátorra nem merem tenni a fetet, fent van a trafó mellett. Ugye, milyen egyszerű a fetes gyújtás? Ráadásul még jó is.:)
Amúgy én főleg jármű villamosságban vagyok Mek Merster. Más elektromos tevékenységhez legalább papirom van.:)
sorszám: 3484 (102059)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 19:26:44)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-07 19:30:46
Imádom amikor így lekezelnek azért, mert finoman kijavítok valakit, aki meg van győződve arról ami nem is úgy van.. még rá is kérdezett valaki hogy tirisztor, vagy tranzisztor.. nembaj. .tirisztor. ám legyen. ja, most már valóban mindenki tudja milyen gyújtásról beszéltél. NEM LÉTEZŐRŐL.
sorszám: 3483 (102058)
(előzmény: Szumó, 2008-10-07 18:12:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-07 19:26:44
nincs hozzáfűznivalóm. két elektro barbár(TE és Én összefutottunk. téma kivesézve.:D:D:D nekem van egy hall ic-s fetes gyújtásom ezt még wartburgba vettem anno.. az egész elektronika a végáramkörrel együt rajta van az alaplapon:D:D. rohadt egyszerü.. néhány ellenállás egy fet meg egy hall ic. kész. a megvalósításba meg legyél optimista. én most már 5000km-t tettem meg átalakított gyári MZ gyújtsommal amibe végülis a hall ic-n és a mégnesgyűrűn(az is át van esztergálva) kívül semmi sem eredeti. én csináltam hozzá az elektronikát. nagyon megbízható pontos időpont, erős szikra. könyen beállítható. NEM ÁLLÍTÓDIK EL:P
sorszám: 3482 (102057)
(előzmény: Árpád, 2008-10-07 15:57:00)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-10-07 18:12:59
Örülök neki hogy ilyen okos vagy!:)Azt hiszem hogy mindenki tudta rajtad kívül hogy milyen gyújtásról beszéltem.
sorszám: 3481 (102052)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 09:57:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-07 15:57:00
A rövid gyújtó impulzust lehet korrigálni azzal, hogy nem egy impulzussal sütik ki a kondit, hanem impulzus sorozattal. Egész jó szikrát ad úgy, erőssebbet, mint a tranzisztoros. Csak még jobban bonyolódik az áramkör. Ez azért gond, mert így egésszen számottevő a meghibásodási valószínüsége. Szerintem a legjobb megoldás esetünkben a FET, mint már írtam párszor. Lényegében megeggyezik a kapcsolási rajza a tranyóséval, viszont kevesebb feszültség esik rajta mint a tranyón, így erőssebb a szikra, plussz kevésbé melegszik.Elvileg akár a generátorra, dinamóra is lehetne szerelni, csak én az örök pesszimista nem merem.
sorszám: 3480 (102044)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 14:16:19)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-07 14:16:19
a TRANSIMO VÁLTOZAT NEM!:D abba van egy KU sorozatu TO-3 tokozású teljesítménytranzisztor. tehát tranzisztor végzi a gyújtótrafó vezérlését. az újjabbakba valóban igazad van. ezeket eddig én nem használtam. a transimo után gondoltam hogy valószínüleg azok is tranzisztorosok. de tényleg nem. a zsigulihoz valóban volt szovjet gyártmányú iszkra nevezetü tirisztoros gyújtás. tirisztor valódi hátránya: rövid gyújtóimpulzus, végeredményképpen gyenge gyújtószikra.(egy jó tranzisztoros rendszerhez képest)
sorszám: 3479 (102043)
(előzmény: Árpád, 2008-10-07 12:21:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-07 12:21:47
A Babetta is tirisztoros.http://www.mz-b.de/electric/babetta/ebabigni.htm
Tirisztor használata akkor volt egyszerű, ha gyújtó tekercs volt a jószágban. Azaz a mágnes gyújtásoknál. Bár a kettő talán mégse teljesen azonos..
Ami biztos, hogy akumlátoros gyújtásnál elég bonyolult a tirisztor használata.Tirisztor esetében ugyanis még egy trafó van a gyújtótrafó előtt.Tirisztoros, akumlátoros gyújtásról én csak a Ladákban hallottam.Illetve gyártottak, gyártanak olyan gyújtótrafót, amiben benne van ez a plussz trafó és tirisztor is..
sorszám: 3478 (102041)
(előzmény: waresz, 2008-10-07 09:57:16)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-07 09:57:16
Tirisztorról a gyári MZ gyújtás sosem hallott. van a rendszerbe hall IC meg tranzisztor. az összes szocigép közül egyedül a későbbi simsonokba van tirisztoros gyújtóelektronika. minden egyéb gép TRANZISZTOROS. pl: MZ, Trabant, babetta, de még a wartburgba utólagosan beszerezhető optoelektronikus EBZA is tranziszoros.
sorszám: 3477 (102037)
(előzmény: Szumó, 2008-09-16 11:56:30)

 
 
alfásgabi
válasz erre | email2008-10-05 19:47:33
Hali mindenkinek! Valaki nem tudna nekem küldeni, Romet, világitás bekötési rajzát? elöre is köszönöm! alfa.gabi@freemail.hu
sorszám: 3476 (101976)

 
 
soros72
válasz erre | email2008-09-30 12:43:00
Sziasztok! Tudom, hogy nem szoci- de valaki tudna nekem eljuttatni egy használható DT50(80) Yamaha kapcsolási rajzot?
sorszám: 3475 (101703)

 
 
serfy
válasz erre | email2008-09-18 07:53:33
Szia, a potit én is probáltam. De ezzel csak kb100-200-as fordulatot lehet modositani. Asszem valamilyen régi 50-es Zündappon volt.
sorszám: 3474 (101357)
(előzmény: Péter mz, 2008-09-13 21:51:59)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-09-16 11:56:30
Tirisztor. de már elkelt...
sorszám: 3473 (101300)
(előzmény: vkami, 2008-09-14 17:13:17)

 
 
vkami
válasz erre | email2008-09-14 17:13:17
Tirisztoros vagy tranzisztoros?
sorszám: 3472 (101221)
(előzmény: Szumó, 2008-09-04 21:04:05)

 
 
bazsimoci
válasz erre | email2008-09-14 13:52:49
Jawa csepptankos 6V-os dinamó szinte új állapotban eladó 9900Ft-ért!Tel:20/3324081
sorszám: 3471 (101216)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-09-13 21:51:59
helo
nemtudom milyen óráról van szó de ha mégegyszer szétszeded akkor keress rajta egy potmétert(tekerhető ellenállás csavaruzóval is lehet tekerni) majd azt tekerd odébb pl egy 1/6 od fordulattal majd próbáld ki ujra kipróbálni igy szétszedett állapotban,csak kösd össze a motorral az órát és alapjáraton nézd meg mennyit pörög a motor kb és lehet állitani a potméteren h kevesebbet v többet mutasson a mutató.
sorszám: 3470 (101195)
(elözmény: Árpád, 2008-09-03 21:16:19)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-05 16:20:36
Az a baj , hogy nem tudom hogy minek olyan bonyolult program....Nem annyiból áll az egész hogy egy bizonyos forulatnál mennyit késsen a gyújtás-jel?? Egy egész programot nem igazán szeretnék írni , csak egy meglévő prgoramban átírni az értékeket. Vagy ez nem jó módszer??
sorszám: 3469 (100851)
(előzmény: lajos, 2008-09-05 11:55:57)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-09-05 11:55:57
Mielőtt sok energiát fektetnél az előgyújtás szabályozásba, ajánlom figyelmedbe e néhány oldalt melyeken műszaki kialakításra és programra is találsz ötletet. http://www.transmic.net/ http://www.imfsoft.com/
Üdv.Laci
sorszám: 3468 (100847)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-04 21:38:16)

 
 
lajos
válasz erre | email2008-09-05 11:55:54
Mielőtt sok energiát fektetnél az előgyújtás szabályozásba, ajánlom figyelmedbe e néhány oldalt melyeken műszaki kialakításra és programra is találsz ötletet. http://www.transmic.net/ http://www.imfsoft.com/
Üdv.Laci
sorszám: 3467 (100846)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-04 21:38:16)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-04 21:38:16
Áh...most látom hogy ez a gyújtás modell motorra van. Attól jó lehet mz-hez is?? Nem találok a neten semmilyen kapcs. rajzot előgyújtáshoz....Lehet hogy azt csinálom hogy egy sima elektronikus gyújtáshoz rakok egy avr-t. Mi a véleményetek??
sorszám: 3466 (100825)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-04 19:01:42)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-09-04 21:04:05
Tirisztoros ETZ gyújtás eladó hibátlan állapotban. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 3465 (100822)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-04 19:01:42
Amúgy én erre az előgyújtásra gondoltam az előzőekben : http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Lehet hogy te a kész előgyújtásra gondoltál....
sorszám: 3464 (100812)
(előzmény: feherbalint, 2008-09-04 18:30:04)

 
 
feherbalint
válasz erre | email2008-09-04 18:30:04
Hát a matekkal nincs gond. A bátyám nagyon vágja a dolgot. Az a szerencsém hogy egy olyan suliba járok ahol elektronikát és autóelektronikát is tanítanak és így valószínüleg tudok majd onnan is segítséget kérni ha valahol elakadok. Ja és nem sikerült elvenni tőle a kedvemet:D
sorszám: 3463 (100809)
(elözmény: Árpád, 2008-09-04 17:51:07)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu