:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
tipust nem tudok, de talán házi megoldást igen. Alúrol, ahogy a benzicsap szűrője benyulik egy cső. A cső tankba belógó vége természetesen zárt. A cső végén egy hal ic. a cső körül egy úszóban mágnes.Amig az úszó fent van a cső végénél, a hal kimenete nullán van. Ha csökken a benzinszint, az úszó a mágnessel eggyütt lemegy, a hal elöl eltűnik a mágnes. Több hal esetén különböző benzinszinteket jelezhetünk.Persze ezt még lehet sőt kell is finomítani.De a hal a csőben, az úszó mozgatta mágnes alapnak jó.
Ha nem találsz gyárit, vagy csak túl drágán, így megoldhatjuk a dolgot.
sorszám: 3562 (103950)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-13 22:20:19)
üdv, kicsi agyam előállt egy ötlettel,de itt el is akadtam.kéne a tz-re egy benzin szintjelző,egy teljesen letisztult,kis jelzőke mint a kocsikon,hogy ha kb. 1-1,5 liter van a tankba akkor kivillen egy sárga"szegénység jelző". a kérdésem az lenne hogy tudomásom szerint vannak olyan robogók amikbe vannak ilyen motyók,vajon melyikbe lehet,Már a márka v. tipus alaján történő keresés is sokat segítene,köszönöm
Sziasztok.
Esetleg megtudná valaki mondani hogy a cdi gyujtáshoz kell e inditáshoz aksi?
Itt, az oldalunkom, a "szakirodalom" menüpont alatt nézelődtél már?
üdv.: R
Sziasztok.
Nekem annyi segítség kéne hogy hol lehet letölteni Simson s51 elektromos gyújtási rajzot?Ha valaki tud előre is köszönöm
Ja és pályára lessz, világitás one.
Asszem keritek egy gyárit, a trafókat meg csak lehet valasmivel helyettesiteni. Ugyanis az sincs. Ez a blokk van csak. Most keritek hozzá egy vázat. Futómü van a pank alatt . Szóval össze akarok kalapálni egy pucsitós gépet.
Minél többet gondolkodom a dolgon, annál inkább arra hajlok, hogy szerezz eredetit. Én valszeg meg tudnám csinálni, hiszen csak szakember vagyok még, bár kezd elavulni a tudásom, de azért egy ekkora feladat még nem fogna ki rajtam.
De! Isten tudja hány óra rámenne, mire kimérném, hol mennyit, mit ad le, és talán napok is, mire terveznék hozzá elektronikát.Az eredeti kapcs rajzát néztem a neten, noná hogy nincs fent.
Az akumlátoros gyujtásúvá átalakítás egyszerűbb lenne, de kezd nem tetszeni az az ötlet. A gyújtás elég jelentős energiát használ fel. Eddig úgy hiszem saját tekercsről ment. Most ha a világítás energiáját csapoljuk meg a gyújtás számára, nem biztos, hogy tökéletesen bírni fogja a jószág.Könnyen lehet a végeredmény szar világítás, vagy leégő alternátor, esetleg kihagyogató gyújtás.Szóval gondolkoz a dolgon, járj utánna a lehetőségeknek, aztán ha nagyon nincs más megoldás, jöhet a saját áramkör tervezése, gyártása.
itt van még 2 kép
Kis ügyességgel, sok pénzel, egy megfelelő hitelkártyával talán rendelhetsz innen:
http://www.bucketsnbits.co.nz/list-cdi.html
Ez tényleg cdi. Nem kivitelezhetetlen az átalakítás, ha mégse kapsz, de nem is egyszerű. Igényes megoldás esetén oszcilloszkoppal meg kell mérni, mit ad le ami még megvan belőle, aztán erre tervezni egy áramkört.Illetve a körülbelül ugyan ennyire nehéz másik út: Tervezni egy áramkört a vasmag ismeretében, áttekerni a szükséges trafót. A kevésbé igényes megoldás: Csak a jeladó részét felhasználni, és gyártani egy akumlátoros gyújtást hozzá. Járható út még az is, hogy valami ötletes ember megnézi mit lehet tenni, és a helyszinen kitaláltok valami megoldást. De előszőr próbálj eredetit szerezni. Jut eszembe, a márka képviselettel is felveheted a kapcsolatot. Néha segítenek. Igaz lassúak szoktak lenni, de most úgyis jön a tél.Egy biztos: Hozatott alkatrész nem lesz olcsó.De mint írtam, időd most van elég gondolkodni a legjobb megoldáson, egy két hét mulva úgyis letennéd a motort, ha csak nem azzal melózol.
Tudnál képet csinálni a jeladó tekercsröl és a lendkerékröl?
Azt elfelejtettem hogy a motoron megvan a lendkerékmágnes az összes tekercsel együtt.
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV2bC29A][img]http://www.postimage.org/aV2bC29A.jpg[/img][/url]
Erről van szó
Bocs, valszeg reszket a kezem.
Szia, ez BIZTOSan nem megszakitós, Kokusan cdi elektronika való rá. Egy pici tekercs veszi a jelet a lendkerékről kivül. Ez a 250 RX7 -es válozata a GT sorozatnak. Asszem az utolsó változat. Ráadásul elég bonyolult lenne ráfaragni a trabit, kb . olyan a mágnese mint a simsoné.
Szia, ez BIZTOSan nem megszakitós, Kokusan cdi elektronika való rá. Egy pici tekercs veszi a jelet a lendkerékről kivül. Ez a 250 RX7 -es válozata a GT sorozatnak. Asszem az utolsó változat. Ráadásul elég bonyolult lenne ráfaragni a trabit, kb . olyan a mágnese mint a simsoné.
Hali! kicsit nézelődtem és 2 oldalt találtam, az egyik a teljes elektromos bekötése a másik meg kimondottan a gyujtásé. :http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.adlermotorcycles.com/images/timing2.jpg&imgrefurl=http://www.adlermotorcycles.com/TechnicalInfo.asp&h=960&w=1280&sz=254&hl=hu&start=573&usg=__kGL5m2Q0s32UjOHKEO1mhjzQysk=&tbnid=UQ-K07NjR38uwM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsuzuki%2Bgt250%26start%3D558%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dhu%26sa%3DN második: http://www.oregonmotorcycleparts.com/Diagrams/GT-250A.JPG Vagy én lőtem nagyon mellé vagy ez a gép megszakítós. Én a helyedben trabi mágnesgyürüs gyujtást csinálnék hall-al ha ez a tipus van neked amit én találtam.
egyébként a lendkerék és a tekercsek megvannak csak maga az elektronika hiányzik?
Hali! esetleg neten ha megtalálod az eredeti gyujtás kapcs rajzát akkor le lehet gyártani, nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne.
Ennek nem örülnék, valszeg inkább keritek eredetit.
Nos, akkor vagy szerzel egy másikat, vagy átalakítod a jószágot.A másik szerzéssel az a gond, hogy nehezen foggod megtudni, milyen egyébb tipusokkal tudod kiváltani. Ugyanis pont ennek a tipusét nehezen lehet találni, szerintem.Talán az átalakítással jársz a legjobban.
Mindig lehet találni valami megoldást.
Bár egy 79 es motornál furcsálom a CDI-t. Úgy emlékeztem, akkoriban még nem volt. Én úgy saccoltam volna, hogy mágnes gyújtása van.De minden lehetséges...
Sziasztok.
Megint segitségre lenne szükségem. Egy suzi 250 GT re kellene gyujtást találnom, a CDI nincs meg hozzá, esetleg valami mással lehet e pótolni ( 2 hengeres, 2T, 1979. )
Remélem második nekifutásra is fog működni.:)
Amúgy nézem a fotót, nézem amit én csináltam. Ijesztően egyszerűnek néz ki:) Még magam se tudom elhinni, hogy működhet egy ennyire egyszerű valami.:)
Éjenek a FETek!!! :)))
Árpád!
Első nekifutásra ugy néz ki működik a fetes gyujtás trabant jeladóval.Egyelőre még hűtőborda és védelem nélkül a berugókar segedelmével kivett gyertyánál volt szikra.
hát nem tudom én ebbe nem bíznék meg. akkor már inkább a 2 hallos megoldás. A pákával meg a kézzel nincs baj:) Ma hogy beszoptam, felépítettem a mocimra egy avr-es fedélzetit. amég nem járt a moci müködött is szépen, amint berugtam a fogyasztásmérő és km számláló is elkezdett számolni mind a kettő jeladó összeszedte a zavarokat a gyujtásbol. Ráadásul kaptam egy olyan durrdefektet hogy keresztbe állt a gép az úton.
Egyébbként elvileg lehet mágnesessen is árnyékolni a cuccot. PL egy cas hengerbe kell tenni a halos. mágneses részt, cak akkora lukat kell hagyni, amin befér a távtartója a mágnest tartó műanyagnak. Valami olyasmit, mint egy kifúrt konzevdoboz. Sőt, annak az anyagából valóban ki lehet vágni, forassztani megfelelő dobozt. Ha zárt dobozban van a hal, nemigen talál be hozzá mágneses erővonal.Perzse elektromágneses se.:)
Azt nem ismerem. mivel az azt hiszem tartalmazza a billenőkört is, valóban képes lehet bármire.. Mérni kellene, kipróbálni. De előfordulhat, hogy igazad lesz, és érzékeny a jószág.Én mindenestre maradok a kéthalos, egy ic-s megoldásnál. Ha nagyon zavarna a két hal, létezik félraszter lábtábolságú változat, abból kettő tesz méretben ki egy normált.:)) Persze ahhoz normális forrasztópáka kell, és nem túl remegős kéz.:)
én probáltam egy alu hengert egymással szembe két mágnes és egy bip. hall. eredmény: probánál müködött beélítottam a gyujtást majd indítás mér nem sikerült csak durrogot, strobi össze vissza villogott. rogadt nagy mágneses tere van a generátornak. viszont az ic-s megoldás tetszik, azt egyszer kiprobálom.
Bocsi fére értettük egymást én nem a 2 Hall os ic-s flip flopra gondoltam. Én a bipoláris hall ra gondoltam ami úgy marad ahogy épp volt a mágneses tér. Szerintem a srác is arra gondolt amire én, de ha tévedek elnézést.
Így azért én nem jelenteném ki.... A hal megzavarásához igen jelentős mágnesesség kell. Első ránézésre pedig a floppos megoldás kevésbé érzékeny, mint a nem floppos. Ugyanis ha egyszer bebillent a flopp, tartja szintet, akkor is, ha az a hal amelyik bebillentette a feje tetejére is áll. Akkor már csak a másik hal tudja billenteni. Ha pedig a másik hal tudná rossz időben billenteni a zavarás miatt, akkor flopp nélkül is rossz időben adna jelet zavar esetén, össze-vissza durogna a moci. Mivel ilyesmit nem igen tapasztaltunk még, el lehet mondani, hogy a hal valóban nem foglalkozik a zavarokkal.
Egy esetben lehetne igazad, ha olyan halt használnánk, aminek a kimenete nem föld és szakadás állapotokat veheti csak fel, hanem olyannal, amelyik köztes állapotokat is képes lenne produkálni változó mágneses tér esetén. De még ezen is jelentősen segítene az, hogy a floppokhoz smidthtriggeres bemenetű ICket használunk. A smidthtrigger már a bemenetnél 0 nak vagy egynek veszi a jelet, köztes álapotot nem produkál .Tehát az ilyen bemenetű floppot bárhova lehet tenni, a roszzul billenés, illetve a gerjedés gyakorlatilag kizárt.Ja, egyébbként az előerősítő , flop, stb generátorra szerelése veszélyesbb, az inkább okozhat gondot mint a hal.
de a dinamó és a generátor is kellően messze van ahoz(kb 2-3cm) hogy a hall-ic már nem zavarodik bele a dologba. de majd elválik:P
Hali! mocinál azért nem jó az a flip-flpo megoldás, mert a generátorra vagy a dinamóra van építve a jeladó és annak a mágnesen tere bezavarja a Hall ict.
Az utobbi idők megnövekedett fogyasztása ellenére van még vagy tíz hal ic-m:)
A flip-flop megoldás az előző fokozata volt a gyújtásom fejlődésének.:) Az oldalamon pl a kéthengeres gyújtás szerepel így is.
De azért egy kis fet, egy nagy fet két ellenállás, egy mágnes, egy hal, egy megfelelően kiszabott vaslemez, pár alátét, távtartónak levágott csődarab, két anya nem sok.Egyhengeres esetén ennyi.:)Ennél már csak egy főtengelyhez illesztett íc lenne egyszerűbb, ami érzékelné a forgást és közvetlenül meghajtaná a trafót.:) Esetleg diesl motor, aminél csak izzító gyertya van, ha van.:))))) Én mindenesetre elégedett vagyok, nem hiszem hogy tudnám számottevően javítani a rendszert.:) IGC-t nem teszek be.:)
Azt hiszem, most a riasztó projekt jön.:)
ez tényleg tök egyszerű:)! de megint a wartburg fetes hall-ic-s elektronikus gyújtását mondom példának: van egy műanyag gyűrű. abba benne van két pici mágnes. egyik az északi pólusát mutatja a hall-nak a másik a délit. a hall pedig iylen flip-flop elven megy. van egy alapállapota, és ha mutatsz neki pl egy északi pólust akkor állapotot vált és úgy is marad(el lehet előle venni a mágnest), egészen addig míg meg nem szűnik a tápfesz, vagy mutatsz neki egy déli pólust. a hall kapható. kb 300ft-ba került. hasonló mint egy bc182, csak teljesen lapos, 3 hosszú lába van .. egyet már vettem régebben, de nem emlékszem a tipusára.. ha érdekel, megnézem.
Szereztem neoduium gyűrűt, 10 mm külső átmérő, 2 mm furat, 5 mm magas. Több mint egy centire lehet a haltol, talán még másfél centinél is messzebb, mégis érzékeli az. Vagyis a köztük forgó vaslemez igen távol van mind a ketőtől. Szerintem nem létezik annyira ütő forgórész, hogy ekkora távolságból bármelyikbe beleüssön. Ez a tuti megoldás, ennél jobb már nem létezhet azt hiszem:) A mágnest fel lehet szegecselni valami tartólapra, egy másik lapra a hal, közéjük távtartó. Ahogy forog a lemez, hol beér a hal és a mágnes közé, hol nem. hol lemegy a hal kimenete földre, hol nem. Naon szupi! A mágnes darabja 100 azaz száz forint volt!
Szép az élet:))))
Sziasztok! igc hez anyit hozzáfüznék, hogy a jóember csinált egy progit a pic-re amit úgy hirdettet, hogy jó kiderült hogy még gondok vannak vele, csinált egy újabbat ami már müködik azt újbol ki akarja fizetettni. és nem cseréli a gyári hibásat. Egyébként annyi volt a baja hogy alapjáraton egyenletlenüljárt meg dadogott. na én itt attam fel. Egyébként nekem az volt vele a tapasztalatom, hogy kicsit csökkent a fogyasztás. De szerintem jelentősen többet hozott a 300as henger a lengyel dugóval.
Hááát..... :) Talán egy picit....:) Attól függ mennyi épp a súlyom.:)
Komolyra fordítva a szót, a hatvan-hatvanöt kilommal tényleg közel lehet a nyolchoz a gyorsulás érzésem szerint.Persze csak ha leveszem a böszme dobozt hátulról.:)
a "peregyesbe" szerény terveim alapján egy borzalmasan megskalpolt wartburg generátor fog kerülni. lehet hogy hülye vagyok.. de szerintem ez nem betegség.ilyenből van itthon 10db. 60w helyett 590w... szerintem különleges. a mérete alapján elfér(még a fesz.szab., és a gyújtás is a blokkban), de a blokkon is marni kell, és a forgórész "húsába" eszergáltatnom kell kúpot. a beavatkozás alig nagyobb mintha egy etz(elég költséges beszerzésű) generátort alakítanék fel rá. mindegy.. lényeg hogy a vezetékezési tervbe(teljesen más lesz mint a gyári)bele se terveztem az IGC-t. mivel már szétszedtem itthon 4 wartburgot, és egy trabantot, igy van bőven NDK színkódú vezetékem mindenhez:D már csak meg kell csinálni:) minden értelemszerű és átgondolt:)
a fórum saját véleményekről szól. nyugodtan írd az igét, én is kritikus szoktam lenni. ha valakinek ettöl romlik az üzlete, az romlik enélkül is:D "SZVSZ" amugy a 8másodperces 100as gyorsulást látni és érezni akarom:D:D. nem túlzol?
Nos, erre céloztam.:) Szerintem egy viszonylag alacsony fordulatú, hosszú löketű moci, mint a szocik, nem annyira érzékeny az előgyújtásra.Csak nem akarom más üzletét rontani, ezért mondtam hogy gyűjteni kel a pozitív véleményeket is döntés előtt. Ami biztos, hogy baromi sok idő kellene a jó karakterisztika beállításához, főleg úgy, hogy otthon írogatod be az értékeket. Vagy szerzel egy programozó kütyüt is, esetleg laptopot viszel magaddal motorozni.Aztán nyersz vele pár százalékot.Én mindenesetre valszeg kihagyom.De másnak lehet más véleménye.Majd elfelejtettem: Minél bonyolultabb egy elektronika, annál nagyobb a meghibásodás valószínüsége, azonos minőségű alkatrészek esetén.Ugyanis az alkatrészek meghibásodási esélye összeadódik.Mint mondtam, én inkább nem nyerek mondjuk plusz 5 százalékot, többet nem igen lehet, de nem növelem szándékosan a meghibásodás esélyét.Túrázásra is használom a gépet. Tankolok 100 kilométerenként 2.5 decivel több benzint, vagy elviselem a 8 másodperc alatt 100 ra gyorsulást a 7.6 másodperc alatti helyett.Nem olyan tragédia. De ez szigorúan csak a saját véleményem.
Amúgy nekem a 2.7 előgyújtás jött be a 250 ETZmen.
az IGC érdekes dolog.. biztos van gyakorlati haszna, de szerintem csak leheletnyi. én jártam a kiscsúzlival(125ös hengerfej a 150es hengeren) 2mm előgyújtással, 2,8; 3; és a végén 2,5mm lett. mindegyikkel próbáltam egyes fokozatokban rugalmassági tesztet végezni különböző fordulatokról, pl 3.ba 60-80ig. minidg ugyanazon az útszakaszon szélcsendbe, aztán mindig ugyanazon az emelkedőn 4.be 35ről próbáltam gyorsítani 50re, és mindezt mértem úgy hogy egy hangfelvételt elindítottam a telefonon, és ordibáltam hogy "indul"-"KÉSZ!" vagy "megvan" na aztán ennek az lett az eredménye hogy szinte semmi különbség. 2,5mm volt a legjobb, de alig mérhető a változás.. ki kell kísérletezni egy nagyon jó állandó értéket azt jóvan:P nyílven ezt a 250/1essel is el fogom végezni, de IGC tényleg egyelőre várat magára:P
Sziasztok!
Most találtam rá erre a fórumra! Gondolom, már sokszor volt téma itt a babetta gyújtás mz-re. Ha valaki le tudja írni nekem e.mail-ben, hogy milyen módon kell rávariálni a babetta gyújtást az mz ts 125-re legyen szíves írja meg az occse107@gmail.com címre! Ha tudtok más olyan gyújtásrendszert, amihez nem kell akumulátor az is érdekel! Segítségeteket előre is köszönöm! Fontos lenne!!!!!
Hát, az fura egy dolog volt. Mind a védő dióda, mind a hal elszállt. Plusszban elégett a jeladóhoz menő vezetékek közül kettő. A harmadik a föld.A védő dióda zárlatosra égett, tehát azt megértem mi égette el a plusz táp madzagját.De a többi rejtély.Főleg a hal halála.:)Mindegy, most müxik. elvileg a toldalékot is megoldottam, elektronika is megvan már, csak még a motorba betenni nem volt érkezésem.Elkészült egy jawa gyújtás is, egy másik félig. Egy saját most is van a TZben. Tehát tele vagyok gyújtással.:)
Amúgy a tranyós gyűjtásnál 3 wattot fűt a tranzisztor optimális esetben. Valos körülmények között olyan 5 wattal is számolni lehet.Tehát annyi hűtés kell, ami ezt el tudja disszipálni. IRFP 460 fél wat körül. Tehát valóban csak biztosítás miatt teszek rá egy pici bordát.
sorszám: 3515 (102257)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-13 19:43:25)
annak meg is volt a hibája:)összesűlt két vezeték ami a hallhoz megy, mindezek ellenére nem értem hogy ha kicseréltem a diódát,és amit adtam Árpádnak etz jeladó miért csinálta azt hogy egy darabig ment aztán beszart végleg? ezen vagyok leakadva hogy egyik ismerősöm mondta hogy van a jeladó háza ami két félből van össze szegecselve, és az egyik a testje,na ez meglazult,rá tudtam szoritani,de ezután se ment.kaptam egy másikat azóta azzal furikázok,a venti meg csak a biztonság kedvéért van fent,bár még egyszer sem fordult elő hogy rajta hagytam volna a gyujtást,de ha rajta is hagynám,levágná az immobiliser az akksi + vezetékéről jővő feszt.Anyám kocsijából vettem ki,mert neki nem volt rá szüksége már,jó kis cucc.kb. 5 percig van áram ha nem inditom be,és ez az egész akkor mint egy kulcstartó.ezért a trafóm se fog leégni.
No, tegnap ismét sikerült a fizikának meglepnie még engem is.:) Kipróbáltam azt a variációt, hogy a hal felett fixen van a mágnes, és egy vas korongot forgatok el köztük, amin bizonyos szögig benn van a mágnes és a hal között bizonyos szögig nincs. Arra gondoltam, a vas jobban vezeti a mágnesességet, tehát amikor a korong bent van a cuccok között, akkor erőssebb a mágneses tér a hal felett, az meg csak észreveszi.Kiült az arcomra a döbbenet a próba során.A mikor a korong beér, a tér a hal felett nem erőssebb, hanem jelentősen gyengébb!
Aztán persze az állam visszaragasztása után percek alatt rájöttem mi történt. Amig nincs a koron köztük, az összes erővonal a halon megy keresztül kb. Viszont ha a korong beér a mágnes alá, a beérkező erővonalak már az egész korong alsó felületén fognak lilépni, ami sokkal nagyobb mint a mágnes felülete. Így belátható, hogy a sűrűség a felülettel arányosan csökkeni fog.:)
Ami viszont jó hír, hogy tökéletesen szuperál így a kütyű, elég neki egy négyszögletes mágnesecske, meg egy megfelelő szög alatt megkurtított vaskorong.Az utóbbit szépen ki lehet azzal a fűrésszállal vágni, ami úgy néz ki mint a lombfűrész szál, csak fémfűrész.:))) Vékonyabb lemezt lehet lemezollóval is vágni, talán az is elég.
Ezzel a gyújtás projrkt részemre legproblémássabb része kielégítően lezárult.Nincs többé két hal trafónként, vagy rohamgászás trabi vagy etz mágnes után. Egy kis fűrészelés és kész is a dolog.:)Még esztergálnom se muszáj. Tőcsavar a főtengelybe, rá alátét, leszorítom egy anyával. Ráteszek megfelelő mennyiségű alátétet(a korongalatti körmös), hogy a korong középen legyen a hal és a mágnes között, rásteszem a korongot, körülbelülre beállítom, anyával rögzítem . Közben a főtengely nem forog el, mert az alsó anyát megtartom villáskulccsal. Így a korong se változtatja nagyon a pozícióját(a körmösön nem annyira szeret forogni), miközben a felső anyát meghúzom. Ezután a finom beállítást a gyújtásalaplap elforgatásával elvégzem. Ennyi.:)
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|