:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Hiába vitatkozol velem. Amit Pascalban megcsinálsz az ASM-ben is lehetséges.
Ez már nem az az ős gépikódú programozás amire emlékszel. Makró Assamblernek nevezik és lényegében a szintaktikában különbözik a pascaltól vagy a Ctől.
A különbséges csak az, hogy nehézkesebb és lassabb, ezért nem lehet asm-ből pascalra fordítani :)
Hát, ha az ASM ismeri a felsorolási tipust, vagy a halmaz tipust... :) PL legyen a szín sárga, piros,sárga, zöld stb. A paletta legyen halmaza a sznnek. Elemei, amik éppen nem fogytak még ki. :) Így, egy az egyben. Nem valószínű, hogy a basic vagy az ASM tudná ezt.Az alább emlitett procedúre is jelentősen különbözik a szubrutintól, hiszen nem kell figyelni benne az ugrási címekre, de változókra, stbkre sem. Amit a orocedure-n belül definiálsz, az csak ott érvényes. Ja, és a pascalban az eljárást magából az eljárásból is meghívhatod, nem gárgyul bele(rekurzív eljárás). A Pascalban egyszerűen megírható akár egy olyan program nyelv is, mint maga a Pacal, és még át is látható, vissza is fejthető gépi kódbol is, hacsak nem küldesz rá a kész progira egy egyszerűsítő progit.
Ja, és a mikropascal csinál a hexán kívül ASM-et is a pascal progiból. Még a megjegyzéseket is átviszi az ASM-be.Tehát ha megírok valamit mikropascalban, kapok eredményül olyan ASM fájlt is, amit ha átadok neked, tudsz te is javítani ASM-ben. :) Fordítva ez nem igaz.:) Szóval vannak azért különbségek.
Valójában nincs is akkora különbség a programozási nyelvek között mint azt feltételezed.
Amiket felsoroltál az ASM-re is igaz :)
Sziasztok!
Tud nekem valaki segíteni abban, hogy mágnesgyújtást hogyan leghet átalakítani tiritsztorosra?Esetleg van valami honlap, vagy anyag valakinek, ahol esetleg vannak kapcsolási rajzok? (Ha egyszerűen el lehet mondani, illetve leírni és ha megtenné valaki, azt nagyon megköszönném.
Köszi!
Üdv.: Jankó
Megpróbálkozom ezzel én is, mechanikus órám van, bontóban nézek én is egy elektromosat, aztán kiabálok segítségért, ha megakadok, köszi
A probléma jokora részét én kikerültem azzal, hogy mikropaskalban írom a progit a picekre. Így nem igazán kell regiszterekkel meg hasonlókkal foglalkoznom. Pluszban majd mindenhez, vagy talán tényleg mindenhez van mikropaskal példa program. Így csak ollóznom kell, és egy picit átírni. A pascal egyik előnye a struktúrája. PL megírok egy részt, futtom. Ha működik símán átnevezem eljárásnak(procedure), és símán be tudom tenni egy másik programba. Így könnyen tudok téglánként építkezni. A pascal típus kezelése sem semmi, nagyon sok minden logikussabb, áttekinthetőbb, mint bármi másban. Van pár tipus, ami különösen használható, és más nyelvben még nem találkoztam velük.De gondolom a mikroC is hasonlóan használható lenne, ha C-s lennék. A mikrobasicról ne beszéljünk. Az basic.:D
Nem kell leragadni az ASM-nél.:) Sőt, az se teljesen igaz, hogy előbb meg kell ismerni valaminek a gépi kodú utastásait, és így lehetne megismerkedni vele. A PC-nél se ismerjük általában a gépi kodú műveleteket, mégis egész jól lehet programozni.
Hali! Nem a pic-re gondoltam, hogy kevés hanem a tudásomra.:)
Nagyon érdekes, köszi!
Egyszer láttam egy hasonló megoldást, ott egy kerékpárdinamó mágnese volt a jeladó és működött a dolog!
A mai gyártmányú fogyasztásmérők szívócsőnyomásra építenek (MAP), ez ugyanis olyan pontos jellemző, hogy a befecskendezést is erre építik, igaz, mostanában kiegészítik légtömegmérővel is, de ez már finomítás.
üdv.: R
A léptető motorhoz bőven elég, a ledes kijelzőhöz is, csak 8 kimenet kell. Négyből kijön tíz, a másik négy pedig megadja, melyik tízről van szó.Így ugyan nem világítanak folyamatosan, villognak a ledek pár száz kilohertzzel, de ki lehet jelezni 160 kilométer/óráig. A progi sem egy nagy durranás.
Nem kevés az. AVR-ről keveset tudok de PIC-el csináltam már sok mindent.
Hali! Egy Avr vezérel egy ledkijlzőt, a fogyasztást trabi átolyásmérő figyeli, a sebességet úgy oldottam meg, hogy a hátsó kerék agyába raktam egy mágnesgyürüt, amit nagyflopi meghajtóbol szedtem ki, Ezt figyelem egy Hall-icvel, ez 1 fordulat alatt 10jelet ad. Ezekböl számol ki mindent. A progirol sokat nem tudok mondani, azt nem én csinálom mert programíráshoz nem nagyon értek, ill most ismerkedem a Pic-ekkel, de az nagyon kevés lenne egy ien feladathoz.
"vagy léptető motort kell rábírnom a helyes müködésre."
szerintem is ez az út, ma már minden járműben ilyenek vannak (minden műszerre), nem bonyolítanak és drágítanak mechanikus elemekkel.
üdv.: R
Milyen rendszerű a(z) elektromos km. óra, ha nem titok?
üdv.: R
Tudtommal nem.
A generátor akkumulátoros gerjesztésű.
És amúgy is az akku nélkűl jó eséllyel tönkremegy a diódahíd, vagy a feszültség szabályzó.
Volt aki azt mondta, hogy egy lapos elem is elég a gerjesztésre induláskor, illetve ha elég gyorsan megpörgeti az ember akkor a visszamaradó mágnesesség miatt, beindulhat az öngerjesztés.
Ha tippelnem kellene akkor azt mondanám 2-3000-es fordulatnál következik ez be.
A TS dinamója viszont már 800-1000-es fordulaton képes az öngerjedésre, ezért is van gyárilag akku mentes üzemmódja. Igaz nekem ilyenkor csak tolásra indul. Rúgással nem lehet megpörgetni ennyire.
Segítséget kérek: ETZ 250 moci akksi nélkül beindul?
köszi a válaszokat
persze jó dolog az elektronikus,nem elleneztem,csak gondoltam hátha a 250esnek is ilyesmi banális hibája lehet.
pontosabb az elektronikus.
Nekem az erősítőm kapcsüzemü, egy tl494 rángat 3-3 fet-et és egy rossz autóerősítőböl vettem ki a trafót hozzá. Az akkut elég hamar leszívja pedig egy 55Ah akkurol van szó a kocsimba. szóval úgy is csináltam, hogy csak járó mocinál szól.
Érezd magad szerencsésnek:) Nekem még nem volt olyan 250es tzm amin valameik mszer ne ugrált volna.
Az elektronikus órák nálam még a jövő zenéjéhez tartoznak. Nem akarok digit kijelzőt, vagy ledsorossat. Mutatós kell, méghozzá ha lehet, az eredeti műszer dobozába építve. Ehhez pedig vagy valami fogaskerekes mechanikát kell szereznem, vagy léptető motort kell rábírnom a helyes müködésre. Ez utóbbi pedig legalább közepes szintú feledat számomra, és még nem jutott rá energiám.
A magassabb szintű feszültséggel működő erősítőkhöz autóban, motoron feszültség sokszorozó kell. Rossza hatásfoka, a szükséges trafó, vagy induktivitá méretezése, gyártása eléggé undorító feladat. Tehát vagy ez Philips módszer ami bejöhet, vagy a PWM cuccok. Utóbbiakhoz szintén kell induktivítás, de ez megbolyájtható, mert nagyon jó a hatásfokuk, a valós teljesítményüknél nagyobbnak tűnik a hangteljesítményük, és gyakorlatilag 0 hüttőbordát igényelnek. ezek olyan cuccok, hogy nagyfrekis négyszögjekkel kitöltési tényezőt változtatgatnak, kisütögetnek, töltögetnek kondenzátorokat.Pongyolán fogalmazva. A lényeg digitális cuccok, a bemenetet még alacsony szinten átteszik digitálisba, aztán már csak áramot erősítenek, de azt is kapcsoló üzemmódban.Azaz a végtranyokon földet vagy tápot mérhetsz csak, köztes állapot nuku. A feteken ha vezetnek minimásis feszültség esik, ha nem vezetnek akkor meg áram nincs. Így a végfeteken termelődő hő gyakorlatilag 0.
Nekem más miatt ment el a kedvem az ajánlott cucctól. Kiszámoltam az arámfelvételt. Egy órát sem bírná az aksim:( De valszeg fél óra max hangerős használat után már gondok lennének a mechanikus megszakítós gyújtásokkal a leszívott delej miatt.:( Szóval visszavonom, még se ajánlom teljes szívből a kapcsolást.:(
Pedig van olyan 250-es amin nem ugrál.Pl az enyém.
pont ezért elektromos minden müszerem. Bár a km ora még csak probanyákon van rákötegelőzve, még finomítás alatt van, de már fogyasztást meg iesmiket mér jól!
Hát nem tudom, engem nem győzött meg ez az ic. Én a nagyobb feszben bízom. azért egyszer megmérném mi az igazság. Én mindenesetre csinálnék egy +- 40Vos tápot és egy sima fetes erősítőt. Ezt már egyszer meg is csinltam, és nagyon durva lett, helyet kapott egy rossz autós erősítő belsejében. És azóta is szól, csúcsba kb 50-55 amper.
Nekem a néhai 250-es ETZ-men ugrált a kilométer óra mutatója, aztán kicsit kiegyengettem a spirál útját műszerig, akkor megszünt. Valszeh a spirál halítási helyein sulódott tulságosan.A mostani nem ugrál, mert nincs spirál fent.:) Megevett tavasztól nyár közepéig vagy hármat, többet nem adok neki.:) Úgyis érzem mennyivel megyek. Meg aki ismer, tudja, nem enegem szoktak a motorosok közül legtöbbször megbüntetni gyorshajtásért.:)
sorszám: 3639 (108437)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-21 19:31:10)
250es en még nem láttam olyat, hogy ne ugráljon a mutató ott a főtengely végén a kuplunkrögzítő anya külső fele a meghajtófogaskerék a másikfogaskerék meg egy kis dekniben van. Ez elég stabil megoldás és szerelhető is, de mégis ugrált. Azóta nem. Csak egy ötletnek szántam a kihajtásmentes megoldásra.
sorszám: 3638 (108436)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-21 19:31:10)
Ez egy trükkös dolog.:) Egyrészt a fesz csúcs nem 12 volt ennél az erősítőnél. A csúcs kivezezérléseknél egy feltöltött kondit is rákapcsol a tápra, ami így magassabb lesz. Másrészt nem biztos, hogy 4 ohmban kell gondolkodni, főleg nem a IC áramát nézve. Valszeg amikor tölti a kondit, akkor durvább áram folyik, nem 3 A. Philips 55 watott ad meg rá autós használat mellett, akkor gyanús, hogy valóban van benne szufla. Nagyokat nem szoktak hazudni
az óra ugrálását megfejtettem,leglábbis a kis tz-n,a megható csigakerék tengelye,ami elméletileg bele van préselve a forgattyús házba,ez a tengely évek során egyre kijjebb jött,és amikor adtam egy gázt,nem a mutató mozdult hanem,kijött a biztosító seegerig,aztán kezdte el hajtani a spirált.alapjáraton meg azért ugrált,mert ki-be járt a csigakerék,nem volt fix helyzete.kiszedtem a tengelyt,szakbarbár módra megpontoztam,és hogy biztos legyen,fémragasztóval is bekentem,és a biztosítóval,meg a csigakerékkel együtt beütögettem a helyére,annyira hogy épp legyen egy minimális holtjátéka,és ne szoruljon,azóta mint a doxa.250esem még nem volt,azon nem tudom mi lehet a hiba oka,de van egy olyan érzésem hogy azon is valami ilyesmi nagy horderejű probléma lehet:D
Én úgy csináltam fordulatszámmérőt, hogy bontóba vettem egy 2 ütemü 1 hengeres japán gépét, majd kivettem belőle az elektronikát, és beleépítettem a gyári etz-ébe, így úgy néz ki mintha gyári lenne, mégsem kell a spirállal szenvedni, és nem ugrál a mutató, és tökéletesen pontos. És egy az egyben rá lehet építeni, a trafó 1 es pontjára a jel.Már évek óta tökéletesen megy.
sorszám: 3635 (108427)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-21 18:35:46)
Az én motoromnak nincsen mechanikus kihajtása a blokkon(helye), de vettem egyet, mert lehet hogy csak én nem vettem észre, de aztán tényleg nincs. Igaz, drágák ezek a cuccok, de ha jövőre lesz meg, az sem baj...
sorszám: 3634 (108423)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 21:15:44)
Hali! Én már láttam olyan nagytestü robogót ami ki volt világítva, meg üvöltött belőle a zene.:) Japánba ez divat. Sajna nem volt nálam a fényképező, de nagyon durva volt. Erősítövel meg nem akarlak elkeseríteni, de az az erősítő a 12V-nál 4ohmon max 36watt-ot tudhatna, ha ebböl még nem jönne le a veszteség, ami legalább 40% Szóval max kb20Watt lehet egy csatornán.
Bár csak távolról motor elektrónika, de hasznos lehet:)
60 wattos erősítő. Ahogy elnézem, elfér motorjainkra.:) Mindenesetre továbbgondolásra érdemes.:)Ne csak motorjaink hangjával sokkoljuk környezetünk! :)))
http://w3.externet.hu/~veres_ferenc/html/elekrto/tda1562.htm
én is elcsábultam,de hát mondom az új mechanikus óra egy tizes,gondolom ez se olcsóbb,nekem meg ott a spirál a kihajtásnál,nem tudom eltüntetni,ezért inkább használom,ha már megcsináltam az órát:D nem imbolyog,fixen tartva a gázt áll mint a cövek,teljesen hibátlan szerkezet.
még ne köszönj semmit majd ha kész lesz:D a zichy 34. futár motoros bolt ha nem ismernéd,de őt mindenki ismeri,legalábbis szocimotoros körökben biztos:D
sorszám: 3630 (108381)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-20 16:50:26)
Esetleg ilyen panelból megoldani?
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_mas_muszerek_is_vannak_125785925.html
sorszám: 3629 (108353)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-20 16:50:26)
Köszi a segitséget, budaörsi vagyok, össze tudunk koccanni, a mérő órát illetően finnyás vagyok, még magam sem tudom, de ha van mit megnézni, azt meg is nézném jól.Érden voltam még meg Tbálinton ez ügyben de nem találtam. nézek a vaterán... Holnap nyitva van a Zichy, beugrok, aztán választok vmit és megbeszélhetjük, hogy jó e. Köszi mégegyszer
sorszám: 3628 (108352)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 21:26:37)
Petiben eléggé meg lehet bízni. Ha szerinte jó valami, akkor az úgy is lesz.
sorszám: 3627 (108334)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:51:57)
Ja nem,a zichybe voltam a petinél,és egy srác érdeklődött azt hiszem simsonra akarta tenni és a peti kifejezetten ajánlotta neki hogy az jó,csak az árára nem emlékszem,vagy talán nem is emlitette,mindegy,megkérdezem.
Egy dologra azért vigyázz: A legtöbb kész cucc négy vagy többhengeres négyüteműhöz gyártódott. Épp most kellett nekem is átgondolnom a dolgot a tuning forumban elhangzottak miatt. Ott jawához akarták, akarják illeszteni. A lényeg az, hogy min kétszerezni kell a jelet, hogy valódi fordulatot mérjen.
Szóval nagyon nézzétek meg, mihez is van az óra.:))
sorszám: 3625 (108322)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 21:26:37)
nézd én pesten lakom,ha az neked jó,tudok egy boltot ahol lehet kapni elektronikus ford.mérő órát,ha gondolod megkérdezem mennyit kóstál,és ha megfelel akkor be is építem neked,addig utánanézek melyik pólusára kell rákötni a gyujtótrafóra.nem egy nagy ördöngősség csak elfelejtettem már hogy is van,anno a skodába tettem bele,az az óra még meg van csak nem biztos hogy passzolna az mz-dbe:D üdv.András
sorszám: 3624 (108299)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-19 21:18:49)
Hello, kis TS, mechanikus fordulatsz.mérő kihajtás nélküli blokkom van, elektromos valamivel a gyujtásról valahogy le lehet szedni a jelet, ugye? Képes nekem ebben segíteni/készíteni/ valaki?
Szia!
Most regisztráltam?hogy lehet itt keresni alkatrészeket?
előre is köszi
biztosan meg lehet oldani,de ahhoz szerintem szét kell szedni,nagyon óvatosan kell dolgozni és úgy kell rögziteni hogy a váltót nem érheti semmi.Én igaz 150es csináltam\csinálom,ott a primert hajtom egy közbetét fogaskerékkel és egy bendixel. én egy hónapig csak rajzolgattam és utána kezdtem el a variációkat kipróbálni melyik lenne a legjobb,tehát biztos nem egy hétvégés program,ha elszántnak érzed magad,akkor meg tudod csinálni.Én azért boritottam szét a blokkot mert amúgy is ráfér a javítás,de egyébként is célszerű hogy lásd elfér-e ill, megfelelően tudod-e rögziteni
sziasztok!
Van valakinek Simson 425 Sporthoz valami kezelési vagy szerelési útmutatója (magyar nyelvű) digitális formátumban? Ha tudna valaki segíteni azt nagyon megköszönném.
Köszi!
Vállalom Simson elektronikus feszültségszabályozó + indexvillogtató egység (ELBA) általam modernizált változatának készítését bolti ár alatt. Bekötése teljesen megegyezik a gyári egységével, így annak meghibásodása esetén, vagy pl 12V-os rendszerre váltáskor egy az egyben használható helyette. A gyárihoz képest annyival jobb a módosított áramkör, hogy akku nélküli használattól nem megy tönkre, és az index automata része terhelésfüggetlen, ami azt jelenti, hogy az izzó teljesítményétől függetlenül tartja a 70-75 villanás/perc sebességet, ezáltal nem csak izzóhoz, hanem LED-es indexhez is használható.
Említettem a 12V-ra átalakításkori használatot, amit annyival egészítenék ki, hogy nem csak ilyen rendszerben használható, hanem 6V-os motorokba is beépíthető, ott is maradéktalanul ellátja a feladatát (persze erről nekem tudnom kell, hogy úgy állítsam be).
Dobozolást sajnos nem tudok biztosítani, de a panel sarkainál 3mm átmérőjű csavarokkal rögzíthető.
Képeket ezen a linken lehet találni a kész áramkörről: http://kep.tar.hu/krisz03/50626169#2
Krisz
Ui: Más, egyedi áramkörök készítését is vállalom. Érdeklődni e-mailben lehet.
Sziasztok.Egy 250es etz-m van,és érdeklödök hogy nem lehetne valahogy öninditót szerelni bele?Kicsivel kényelmesebb lenne:D Remélem tud valaki vmi okosat mondani,további balesetmentes motorozást mindenkinek.sziasztok
Helló mindenki !!!! Segítséget szeretnék kérni hogy honnan tudnék a 125-ös 2 ütemű cros mocimhoz 12v-os trafót szerezni a 125-ös 2 ütemű cross mocimhoz négy hónapja próbálkozok de semmi a boltban meg túl drágaés nem hiszemel h nem lehet 10000-ért szerezni pécel környékén ha valaki tud segíteni itt az email címem előre is köszi lalyszlo@hotmail.com
MZ ts 125 gyújtás,forgórésszel eladó,szinte új. motorsokk@citromail.hu
van egy másik bolt is,lomex kft. XIII,ker. lehel út - dévai u. sarkán,ha ez közelebb van
5A 100V os dióda a pl: BY550-100 de ha bemész bármelyik elektronikai szaküzletbe és megmondod hogy milyen áramra és feszültségre keresel diódát akkor tuti fognak tudni adni. Ha pont 100-110 Voltos nincs nekik vehetsz nagyobb feszültségűt is , az nem probléma. Bolt pl: www.conrad.hu de tuti van máshol is de én nem vagyok pesti
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|