hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 19. szombat 
Nándor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Keri
válasz erre | email2009-03-28 09:03:29
nem az a "távolsági fényszóró" rövidítése. A reflektor csak a paraboloid tükörfelületre utal....
ha már nyelvészkedünk ;-)))
És el is érkeztünk oda hogy miért nem kell mindenbe belekötni :)))

A "hal" és a "főfékmunkaheger" az jogos, hiszen nyílvánvaló hogy hibásan tudja aki ezeket leírja, de amikor ilyenekbe köt bele valaki hogy nem helyesen van írva hogy "refi", "düzni", "teló", "hajtókar" azon nincs mit csodálkozni ha mindenki elküldi melegebb éghajlatra :))
sorszám: 3712 (110059)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-28 07:14:00)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-28 07:14:00
"refi"-talán a reflektor röviditése??:D:D:D
sorszám: 3711 (110057)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-28 05:50:39)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-28 05:50:39
na ugye hogy az emberek többségét zavarja ha helytelenül van leírva valami.Én is így vagyok a főfékmunkahengerrel és társaival,már nem szólok mert akkor én vagyok a paraszt,de én csak jót akarok,mert egy kezdő el kezd keresgélni a neten,kidobja ezt az oldalt hogy itt foglalkoznak pl fékekkel,meglátja a "főfékmunkahengert" mint megnevezést,ugyanezt benyögi a boltba és azt se tudja az eladó miről is beszélünk.Ezért szeretem ilyen tekintetben a pontosságot.Ha csak mi regisztráltak látnánk az oldalt,annyira nem volna érdekes mert tudjuk többségében miről van szó,de egy külsős megnézi és csak azt látja hogy szinten aluli mert még helyesen se tudjuk le írni az alkatrészeket.,lehet hogy eltúlzom,de én így érzem.JA ha már itt vagyunk,volna egy számomra igen érdekes dolog.kis etz-n a km órában a refi visszajelzőt akárhogy kötöm be,mindig rossz.egyiknél csak a tompítottnál jelez vissza,a távfénynél nem,a másik variációnál meg mindkét kapcsolóállásnál világit.amúgy a fényszóró királyul müxik,műszakin lesz érdekes visszakötni a halogént,de megoldjuk
sorszám: 3710 (110056)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-27 22:41:54)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-27 22:41:54
Rámpirítottál, mert ilyesmiben én is maximalista vagyok, csak már nem akartam ezért is szólni, pedig kellett volna. A fene se ismeri ezeknek a fórumoknak a toleranciáját... Kösz.
sorszám: 3709 (110053)
(előzmény: crazydent, 2009-03-27 20:06:44)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-27 20:08:31
Teljesen igazad van.
sorszám: 3708 (110038)
(előzmény: crazydent, 2009-03-27 20:06:44)

 
 
crazydent
válasz erre | email2009-03-27 20:06:44
Hónapok óta bántja a szememet ez a "hal". Hal a vízben van, (vagy a tortán, állítólag); amiről itt beszélünk, az a Hall-jeladó, vagy Hall-IC, és mivel az effektust felfedező tudós nevéből származik az elnevezése, próbáljuk meg mindig helyesen írni, megadva ezzel a tiszteletet a tudósnak.
Köszönöm!
sorszám: 3707 (110037)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 21:42:59)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2009-03-26 09:03:18
a "csak" kimaradt!!!
sorszám: 3706 (109985)
(előzmény: fejes, 2009-03-26 06:00:50)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2009-03-26 09:01:44
Miklós!
Miért nem az "Alkatrészbörze" topic-ban hírdeted magad? Ott van a helye.
Zoltán
sorszám: 3705 (109984)
(előzmény: fejes, 2009-03-26 06:00:50)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-03-26 06:00:50
Bontott simson alkatrészek eladók!Gyere és nézz körül!Székesfehérvár!
itt találod a hirdetéseket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence

email: fejesmiklos@citromail.hu
Keress bátran!
sorszám: 3704 (109981)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-03-25 10:11:20
Bontott hibátlan ETZ megszakítós gyújtások álló-forgórészek eladók! Képet e-mailban tudok küldeni rólluk. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 3703 (109938)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 21:42:59
A hal is csak akkora mágneses térre érzékeny, ami a motorban nem jöhet létre. A túlfeszre nagy tartományban érzéketlen, de egy nagyon rossz elektromos hálózat valóban tönkre teheti, ha nincs védve. Magától, mint minden elektromos alkatrész, tönkre mehet véletlen szerűen.
De te tudod. Ha optót akarsz, csinálj. A rezgés nem okozhat elvileg hibát.Minden valószínűség szerint tökéletesn fog működni egész addig, amíg nem éri szennyeződés.Azért mondom hogy minden valószínüség szerint, mert néha a berendezések más fizikát tanulnak, mint mi gyarló emberek. Az ilyen minimális eséllyel bekövetkező dolgokat figyelmen kívül hagyva, azt kell mondanom, működni fog. Az oldal irányú rezgések akkora szöghibát okoznak, amekkora a rezgések amplitúdójának és a lendkerék kerületének aránya. Látszik, hogy elhanyagolhatóak. A függőleges azaz a tengely irányú rezgések hatása is elhanyagolható, ha jól van méretezve az áramkör. Amiket én láttam ilyen jeladókat, azok elég stabilan össze vannak rakva ahhoz, hogy ne rázódhassanak szét. Tehát nem találok okot, miért ne működne stabilan a rendszer.(a koszt leszámítva). Szerszámgép vezérlésnél is használtunk optikai mérőrendszereket, ott is van rázkódás rendesen, a hiba tűrés jelentősen kissebb mint a motorkerékpár gyújtásnál , mégis jól működött a dolog.(amíg a kosz... )
sorszám: 3702 (109926)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-24 21:14:44)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 21:14:44
Évek óta használok optót MZ-ben. Érzéketlen a hőre, túlfeszültségre és pl a mágneses térre, ami félméterre egy árnyékolatlan trafótól nem is akkora hátrány (tudom hogy vannak Hall-os működő cuccok, de nekem már szállt el Hall adó menet közben rejtélyesen, nem egy álom) PLusz egy öntapadó csíkot könnyebb ragasztani a forgó lendkerékre mint mágnest odaapplikálni, ráadásul kiegyensúlyozottan. Ilyen spéci infravisszaverő öntapadó csíkokat használtunk már 20 évvel ezelőtt dízelmotorok főtengelyének pozíciómeghatározására.
sorszám: 3701 (109925)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 21:02:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 21:02:28
Ha megengedsz egy észrevételt, akkor megkérdezem, miért éppen opto jeladót akarsz? Igaz, egyszerűen kivitelezhető lenne, a rezgések sem okoznának túl nagy galibát, de ott lenne az esély, hogy bármennyire tiszta a moci, valami kosz mégis rámászna az optóra, az pedig kellemetlen lenne.Én megbízhatóbbnak tartanék egy a lendkerékre ragasztott mágnest, és egy hal jeladót. Az elektrónika is egyszerűbb, strapabíróbb lenne. De ha optót akarsz, csinálj nyugodtan. A dióda, illetve a szenzor nem mozdul el a rezgésre egymáshoz képest, ha jól van összerakva,és a legtöbb gyári eléggé úgy van. Az hogy a ledkerékhez viszonyítva rezeg, illetve az a szenzorhoz viszonyítva, a méretek miatt legfeljebb elhanyagolható szöghibát okozhat.
De még egyszer: Én nem tudnék tiszta szívből optót ajánlani, nem véletlen, hogy manapság ritkán használják gépjárművekben.
sorszám: 3700 (109924)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-24 20:43:18)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 20:43:18
Feldobok egy új témát ami foglalkoztat: Pannónia gyújtáshoz a nagy fényes és jobban kivülről megközelithető lendkerék miatt kézenfekvőnek tűnik a reflexiós opto-jeladó, van vkinek itt ilyen tapasztalata? Régesrég csináltam ilyet, már nem is tudom mihez, de akkoriban magunk raktuk össze infraledből meg diódából, ma profikat látni a boltban. Kérdés, a rezgést hogyan viselik...
sorszám: 3699 (109922)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 20:31:57
Ha jelenséget írtál volna csak le, igazad lenne. De te magyarázatot is ítál hozzá, méghozzá rosszat. Utána kötötted az ebet a karóhoz. Most azt írod, hogy fogalmad sincs az okról, de olvass vissza, miket írtál.
sorszám: 3698 (109921)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-24 20:10:52)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 20:10:52
Persze hogy meglehetősen ismered. Mint pár hónapja amikor el sem olvastad rendesen egy - amúgy itt nem sűrűn előforduló - hozzászólásomat (fokozatkijelző), azután órákat leveleztél valami teljesen másról mint amit én felvetettem (uez törént az imént is). Hagyjuk barátom, adios. PS: Jelenséget irtam le, okulásul. Fogalmam sincs mi a pontos oka, igy történt.
sorszám: 3697 (109919)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 19:55:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 19:55:24
Meglehetősen ismerem a kapcsoló üzemű tápok felépítését. Magam is terveztem annak idején ilyesmit az egyik munkahelyemen. A számító gépek tápját is ismerem. De ismerem a félvezetők működését is. Hidd el, nehezen képzelhető el olyan elektromos, elektromágneses, mágneses behatás, ami akár percekre működés képtelenné tenne félvezetőt.Egyedül a hő hatások ilyen hosszú életű.Viszont a tápon beköszönő zavar már jóval elképzelhetőbb. A kacsolóüzemű tápokban lévő szűrés jobbára a kacsolásokból eredő zaj kiszűrésére szolgál, egy meredek impulzus úgy megy át rajta mint kés a vajon. Ezen kívül ne hagyd ki a számításból a számítógép földelésének minőségét nagyfrekvenciás szempontból.
Még egyszer: Hova tudja tartalékolni a delejt egy félvezető a úgy, hogy őrák mulva is meglegyen? A bemenetén lévő max pár pikofarádos kondikba biztos nem. számold ki, milyen idő jön össze egy pár száz megomos R ből és egy pár PF-es C-ből.
sorszám: 3696 (109918)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-24 19:32:16)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 19:40:21
Sosem láttam még pipában RC tagot csak ellenállást, ami a szekunder oldalon kialakuló áramot hivatott csökkenteni.
sorszám: 3695 (109914)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 19:37:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 19:37:43
Az általam említett RC tag a pipában a szekunder oldalon van. A Keri által említett kondi van a primer oldalon, és annak a zavarszűrő szerepe vitatható.
sorszám: 3694 (109913)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-24 19:25:40)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 19:32:16
Tudom hol jutott be a zavar, az asztalon hagyott eégr és billenytyűzet hosszú vezetéke szedett össze annyi delejt hogy az valahogy lockolta a működésüket. Bebootolt a gép, csak sem egér sem billentyű nem volt, ha cseréltem őket azután sem. Két nap múlva tért észhez. A router meg ugyancsak egy nap múlva és sok sok reset után. a hálózatról kisebb eséllyel megy be ilyesmi, ha ismered a táp elrendezését, magad is belátod.
sorszám: 3693 (109912)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 07:58:57)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-24 19:25:40
Ne keverd az RF zavarszűrést a primer oldali lengések csillapítására használatos RC taggal, a kettőnek semmi köze egymáshoz.
sorszám: 3692 (109911)
(előzmény: Árpád, 2009-03-24 07:46:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 07:58:57
Nekem a meglátásom, hogy mégis rádio frekis zavarás áldozata lettél. Nem a fetek töltődtek fel a számítógépedben, sem a routeredben, hanem símán vakvágányra futottak egy zavartól. Sőt a géped lehet hogy hálózatról kapta a pofont, mert nem írtad, hogy aksiról próbálgattad mellette a gyújtást.A roter egész biztosan utasítás tévesztéstől nyekkent meg, erre utal, hogy elég volt neki a reset.A fetek mágneses térre nem reagálnak tulságosan. Elektromágneses tér pedig akkora kell a megfektetésükhöz, amekkorát nem tudsz házilag produkálni. Még a kékesi átjátszó tövében is csak addig maradnak működés képtelenek a cmos jószágok, amíg az adás tart. Utánna egy ezred másodperc alatt kisül a kapacitásuk, és működnek rendesen.Tehát ez a feltöltődtek a fetek, aztán órák, napok mulva sültek ki dolog nagyon sántít. Még a memória áramkörök is, amiket direkt erre a célra nagy kapccal gyártanak, azok is csak miliszekundumokig tudnak adatot tartani, ezért van a frissítési ciklusuk.Amit esetleg megzavarhat egy erős elektromágneses tér, az az eprom, esetleg eeprom, flash. De ezek pedig törlődhetnek csak. Azaz ha reagálnak az elekromágneses térre, akkor többé nem nyerik vissza a tartalmukat maguktól.
sorszám: 3691 (109888)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-22 19:30:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-24 07:46:03
Nem minden elektronikus gyújtáson van kondi. Az eredeti trabi illetve ETZ gyújtáson nincs . Ha ezekre tászed a kondit, elszáll a végtranyó előbb utóbb. Zavarszűrés cáljából a pipában van egy kondi, néha még talán egy ellenállás is. Ha jól emlékszem.
sorszám: 3690 (109887)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:18:15)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-22 19:30:17
Ja még valami: a zavarszűrő itt tuti lényegtelen, nem az AM rádióvétel zavarásáról van szó, hanem egy bivalyerős elektromágneses térről, amivel szemben csak a trafó Faraday-kalickázása lenne megoldás, szeirntem.
sorszám: 3689 (109844)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:18:15)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-22 19:28:01
Szia Keri, ez egy állandó nyitási idejű (tehát változó zárásszögű)elektronika. Még a RT 88-as évkönyvben volt egy leirás, én azt kicsit átalakítottam , FET-esre és opto jeladósra. ennél korszerűbb csak a primeráram korlátozású elrendezés pl. a Samaráké volt, nekem nagyon bevált. Ezt még a Ladámba épitettem anno, és most a TS-emet szolgálja (alapjáraton hajlamos melegiteni a trafót a >90% zárásszög, de bírja)
Egyébként ebben is van egy párhzamos RC tag a primer tekerccsel, nyugodtabb szikrát eredményez (csillapít a megszakításkor keletkező primer oladli lengéseken).
sorszám: 3688 (109843)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:18:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:18:15
Az igen, durva zavarokat termelhetsz :))
Zavarszűrőt nem ártana rátenni arra a gyújtásra.

Ha nem mozognál akkor a hirközlési főfelügyelet rég bemért volna mint kalóz adót :))

Amúgy milyen gyújtás? Általában az elektronikus gyújtásokon is van olyan kondi mint a megszakítókon (lehet más formáju is). Ha ezt kihagyják akkor lehetséges ilyen nagyfrekis tranziensek.
sorszám: 3687 (109821)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 21:56:29)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-21 21:56:29
Szóval: vigyázzatok az elektronikus cuccaitokra, ha nagyteljesítményű gyújtásokat teszteltek (szabadon hagyott trafó, mint pl az MZ-n) , én kétszer jártam meg: egyszer a laboromban szikráztattam a készülő eszközt, ekkor tönkrement az asztal mellett álló számitógépem alaplapja - látszólag ! Ugyanis két nap után magától helyrejött, Elméletem szerint valamifélem feltöltődés érhette a CMOS áramköröket...amik azuátn szépen maguktól kisültek vala....de jó sok bosszúságot okoztak. Na azt hittem ennyi, de nem ! Egy héttel később a TS-en beépitve teszteltem tovább a gyújtást akkuról....és lám a közelben (2m) volt a házam gyengeáramú hálózatának egyik routere, képzelhetitek ! Elment az internet, 1 napig helyre sem álllt. De azután ld. mint fent: magától reset minden, kisül, működik tovább ! Azóta TS szikráztatás csak minél távolabb bármi elektronikától !
sorszám: 3686 (109806)

 
 
ratbike
válasz erre | email2009-03-18 20:56:34
Szia!
Nekem az egybe mágnesdinamóm van.
Egy nagy patkómágnes van rajta és abban forog egyréz tekercs.
Ez gyujtást és világitást ad.
Lánc hajtja,és ez egy különáló valami.
De van itt nálunk is egy ember aki állitólag ezekkel is foglalkozott régen és ő mondta hogy meg tudja csinálni.
Vagyis elvileg jó mert kimérte és csak egy megszakitót kell szereznem bele.
Azt mondta hogy nem nagy probléma hogy be van rohadva az előgyujtás szabályozó,mert van valami szétszedő teknikája hozzá.
majd két hét mulva meglátom hogy mit sikerült csinálnia vele.
Hali Ratbike
sorszám: 3685 (109659)
(előzmény: motofan1, 2009-03-16 18:50:50)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-03-17 20:49:17
Üdv Árpád!

Amit írtál az mind OK.,de a T5-öst lendkerékmágneses dinamóval szerelték nincs fesz.szab.
sorszám: 3684 (109632)
(előzmény: Árpád, 2009-03-17 18:03:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-17 18:03:14
Mivel nem voltam biztos a dologban, az állandómágneses lehetőséget is leírtam. Amágnes elgyengülését is leírtam. Mind a dinamó, mind az állandó mágneses változat áttekerését leírtam. A kontaktusok szerepét is leírtam. Azt hiszem, nem hagytam ki semmit se, legfeljebb a kapcsolókat, amik szintén kontaktusok valahol. Azt hiszem, elég előrelátó voltam. :D
Ja, mégse. Az állandó mágneses fesszabjára nem tértem ki. Értelem szerűen azt nem kell direktbe kötni, hanem egyszerűen ki kell hagyni a próba idejére. Rövid időre nagy kárt nem fog okozni a kihagyása, főleg ha nem pörgetjük a motort meg annyira, hogy kiégjenek az izzók.
sorszám: 3683 (109618)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-03-17 16:08:32)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-03-17 16:08:32
Hali. Dinamórol beszélsz végig. Lehet én vagyok hülye hozzá de van egy lendkerék benne 4 állandó mágnessel és van 2 vagy 3 tekercs amiből az egyik az árramellátásért felel a másik gyújtás. Én is láttam már olyat hogy a gyertya lángjával vetekedett a fénye a pancsinak. Ekkor ha jó volt a tekercs akkor a mágnest cserélték erősebbre. Idők folyamán veszti a teljesítményét a mágnes, 40 év az csak 40 év. Ezután már működött a világítás tökéletesen "mintha" kicserélték volna. Megoldás erősebb mágnes keresése. Vagy szokták elektromágnessel újramágnesezni.
sorszám: 3682 (109612)
(előzmény: Árpád, 2009-03-17 11:33:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-17 11:33:41
Meg kellene mérni , mekkore feszt ad le a dinamó(ha az van), ha direktbe kötöd a gerjesztést, kihagyva a fesszabot. Először terheletlenül, még az aksit is lehúzva beindulás után, majd terheléssel. Először az aksit rá, majd a refit.Így ki lehet szűrni először a dinamó, fesszab hibát, majd az aksi hibát. Ha a fesz terheléssel is rendben van az aksin , akkor valami eloxidálódott érintkezés a ludas. Főleg a föld madzagok engedik el magukat.
Tapasztalatom nem sok van, az is 634-es jawa dimaóval, de annál amelyiket láttam, nagyon bejött a 12 voltosra való áttekerés.Az a gond, hogy a szakik lusták megszámolni a letekert meneteket, méretezni pedig végképp lusták. Tehát ha át akarod tekertetni , a dinamót, ha tényleg az van, akkor meg kell számolnod a meneteket. Az álló részen is, a forgó részen is duppla lesz a menet 12 voltnál, a huzalok keresztmetszete pedig a fele.Két éve valami 10 ezer volt az álló és a forgó rész együtt.Mármint a tekercselésük.
Ha nem tévedek nagyot, akkor alternátoroknál, ahol egy állandó mágnes forog, szintén fele átmérőjű huzallal, dupla menetre kell tekertetni. Az állandó mágnesű esetben az a baj, hogy az eltelt évtizedek alatt a mágnes jelentőssen legyengül, újra mágnesezése problémás és drága. Úgy tudom. Hirtelen ennyi jutott eszembe az elhalványuló világításról.
sorszám: 3681 (109603)
(előzmény: szekeresroland, 2009-03-16 20:38:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-16 23:51:02
Mennyiért adod kompletten? már ha az elektronikus gyújtásról beszélünk, generátor nem kell.
sorszám: 3680 (109587)
(előzmény: Szumó, 2009-03-16 18:07:05)

 
 
szekeresroland
válasz erre | email2009-03-16 20:38:09
Sziasztok!

VAn egy T5H Pancsim. Kicsit rosszalkodik a világítása, nem igazán tudom mit kezdjek vele. Valahogy nincs fényereje a lámpának, ha pörgetem a motorját akkor sem. Gyakorlatilag csak nappali motor lett belőle. Van valakinek tapasztalata 12-voltosra való átalakítás kapcsán? Esetleg van olyan akinek megoldás kapcsán lenne ötlete? Még egy apró adalék, hogy a motor oldalkocsis, tehát az is fogyaszt. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Roland
sorszám: 3679 (109567)

 
 
motofan1
válasz erre | email2009-03-16 18:50:50
Itt megint jó leen tudni hogy mágnes, vagy magdinamó?Vagyis csak egyszeru mágnes,vagypedig egyben van a dinamóval?Nekam az AJS magdinamós,ott egyben van ezek a magdinók majdnem egyformák,1 vagy 2 hengeresek,de ha csak mágnes,az van sokféle kivitelben.Gbelce tolem kb 200 kméter,és Neked biztos nagy kerulo lenne Salgótarjánon keresztul menni oda,akkor a házam elott mennél.Én amúgy Biskupice nevu faluban lakok ez Salgótól kb 25 kméter,a határtól 10.Szervusz Péter.
sorszám: 3678 (109556)
(előzmény: ratbike, 2009-03-08 11:08:01)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-03-16 18:07:05
sziasztok! Eladó egy ETZ gyújtás.Álló+forgórész!Állapota hibátlan,Külön is eladó!Kérésre küldök képet rólla. motorsokk@citromail.hu 06307101501
sorszám: 3677 (109548)

 
 
ratbike
válasz erre | email2009-03-08 11:08:01
Halihó!
A gyujtás alaplap, és az előgyujtás szabályzó van össze rohadva.
Lehet hogy május végén ki ugrok szlovákiába KŐBÖLKÚTRA azt hiszem GEBLICE vagy valami ilyesmi neve van.
Ott lakik egy haverom és mocival megyek ki ha nincs tőletek messze akkor még el is tudom dobni,legfejebb motorozok egy jót.
Te merre laksz?
Üdv RAT
sorszám: 3676 (109196)
(előzmény: motofan1, 2009-03-07 15:55:14)

 
 
motofan1
válasz erre | email2009-03-07 15:55:14
Mi baja van a lucas gyujtásnak?Vagy nincs meg?Néha-néha a Pesti borzén látni ,ha egyre gondolunk,ha megvan a rossz,esetleg segítek itt szlovákiában megcsináltatni,ha itt nem megy,akkor a cseh barátom megoldja.Árban ez nem olcsó mulatság,de a veterán motor értékét elrontanád kókányolt cuccal.Nekem van egy AJS 1000-esem,azon is lucas van és így ér valamit eredetivel. Ha gondolod írj vagy hívj.email:PCavnicky@azet.sk,vagy tel.00421905840112
sorszám: 3675 (109158)
(előzmény: ratbike, 2009-03-04 20:18:15)

 
 
ratbike
válasz erre | email2009-03-06 10:15:04
Sziasztok!
Az eredeti dinamós gyujtást azt megtartom,de valami hirtelen megoldásként gondoltam más gyujtásra.
Az a baj hogy nem is igen találok LUCAS MAGNETIC DYNAMO-t.
Csak már idén szeretném használni a motort.
Azt is megköszönném,ha valaki tud olyan embert aki ezzel a gyujtásrendszerrel foglalkozik,ja és sajnos hiányos is.
Vagy ha valakinek jó gyujtásötlete van azt is szivessen fogadom.
A mocim TRIUMPH 549 NSD 1929-böl.egyhengeres.
Előre is köszi.
RATBIKE

sorszám: 3674 (109109)
(előzmény: Árpád, 2009-03-06 08:14:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-06 08:14:21
Így van. De ráadásul butaság is. Jó, nem akarja az ember eladni az ilyen motorokat, de azért mégis.... Hatalmas ár csökkenést eredményez egy ilyen átalakítás.
Ha meg van az eredeti dinamó, akkor érdemes azt megjavítatni, vagy sk megjavítani. Mindent meg lehet csinálni, csak akarni kell. Jelen esetben érdemes is. Szerintem.
sorszám: 3673 (109105)
(előzmény: Keri, 2009-03-05 18:43:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-05 18:43:39
Működne, de ilyen motort reszelni már bűn. Ha meg is csinálod, akkor kérlek vissza alakíthatóra.


sorszám: 3672 (109076)
(előzmény: ratbike, 2009-03-04 20:18:15)

 
 
ratbike
válasz erre | email2009-03-04 20:18:15
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy van nekem egy triumph-om 1929-es kiadásu.
Azon van egy olyan dinamós gyujtás amit lehetetlen beszerezni.
Következőt kérdezném:a benzines négyütemü fűnyiró gyujtást ha netán rá sufniznám akkor azzal lehetne e használni a motoromat.
A triumph is egyhengeres négyütemü motor.
Tudom világitás az nem lenne rajta.
Vagy netán a babetta gyujtást,de az kétütemü.Befolyásolna e valamit hogy kétütemü van négyütemün.
Előre is köszi.de én nem értek hozzá!
RATBIKE
sorszám: 3671 (109039)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-28 12:28:40
Nekem igazam?!!! Még feltételezni is botorság! :D
http://www.mikroe.com/en/download/
Ha jól emlékszem innen szedtem le. De ha ez se működne, akkor tovább keresek, mert az enyém szuperál, még csak demó tünetei sincsenek. Vagy csak én vagyok igénytelen.:)
sorszám: 3670 (108841)
(előzmény: Keri, 2009-02-27 22:17:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-27 22:17:21
Apropó, Árpi, átküldöd nekem a mikropascalt? Nem találtam igazán megnyugtató változatot...lehet hogy ezért is idegenkedek tőle :)

Bonyolultabb matematika függvények esetében praktikusabb lenne pascalban megírni. Mivel tud asm-et generálni, gond nélkül beilleszthetem és optimalizálhatom utána :) de ez véletlenül sem azt jelenti hogy igazad lenne :)))))
sorszám: 3669 (108807)

 
 
fz6n
válasz erre | email2009-02-27 10:13:56
H-Tronic AL-300 pro új akku töltő dobozában eladó!
6-12 V, csepptöltésre is, hagyományos/gondozásmentes akksikhoz.
http://www.kepesmotor.hu/motor_kiegeszito/p169940&st=akkumulátor%20töltő

30/247-8464
sorszám: 3668 (108722)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-26 22:14:29
A risztó gyakorlatilag megvan. De mivel nem sürgős, átdolgozom még tavaszig. Illetve az érzékelő szenzorok kíváénni valót hagynak még maguk után. Nem annyira az idő, mint inkább a pénz hiány ami hátráltat.Jut eszembe, csináltam egy működő képes pickit2-őt félig. Azért félig pickit2, mert külső tápos még. Szintén anyagi okok miatt. De szépen ír, a külső tápnak pedig elég a PC-ről levett 12 volt.Legalábbis az általam használt piceknél.De azért egyszer csinálok bele 13 voltot előállító részt is.
sorszám: 3667 (108712)
(előzmény: Keri, 2009-02-26 10:16:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-26 10:21:58
Ja és vicces volt mert kolléga már egy hónapja szenved az analóg megvalósításával ennek. Csinált egy nagy, bonyolult és drága áramkört ami 150mV-nál kisebb esést nem tud érzékelni.
A kondenzátorok áramát figyeli, de túl nagy a szivárgási áramuk.

Na szóval adott a nagy bonyolult áramkör én meg adok neki egy pici, olcsó 8 lábú IC-t aminek csak stabil tápfesz kell az A/D referencia miatt és sokkal jobban működik kapásból :) picit azért sajnáltam amikor magába roskadt... :)) de tényleg sajnáltam mert amúgy bírom az öreg szakit.
sorszám: 3666 (108681)
(előzmény: Keri, 2009-02-26 10:16:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-26 10:16:29
Apropó, haladtál a riasztóval mostanában?
Érdekelne mire jutottál.
Tudom van más dolgod is mostanában.

Én mostanában olyan lusta vagyok mint a disznó. :)
Viszont azért csináltam egy intelligens akkutöltő vezérlést.

Töltés közben figyeli a feszültséget és ha 50mV-ot csökken(12Vos ni-cd akku), akkor lekapcsolja a töltést.

Más extra funkció nincs benne, de majd még fejleszteni akarom hogy bekapcsoláskor tesztelje önmagát, az akkut, meg cseptöltést is tudjon, meg ilyesmi. Ez a deltaU érzékelés bonyolultabb mint első hallásra tűnik. állati érzékeny az A/D konverter a zavarokra, ezért digitális oldalon is komoly szűrőalgoritmusokat kellet bevetni.

Kezdi ott, hogy már a mitavételezésnél nem egy mintát vesz hanem rögtön 32darabot, és ennek veszi az átlagát.
Az átlagolás nélkül az utolsó 3 digit bizonytalan.
Sajnos a szűrés ellenére az utolsó digit még így is elég bizonytalan, ezért van egy tűrése a lekapcsolásnak azaz a maximális értékhez képest több kvantálási egységgel kell csökkennie a jelnek, hogy kikapcsoljon.
Aztán még így is előfordulhatnak zavarok a rendszerben, ezért nem csak egy lekapcsolási jel kell neki hanem 8 egymást követő.

Na így már működik a rendszer.
Egyébként 5-10mV érzékenysége lehetne de a srác akinek fejlesztettem először 20mV-ot kért, de az túl érzékeny volt neki, így megemeltem 50mV-ra. Ez mondjuk csökkenti a zavar érzékenységét is, úgyhogy ennek örülök is.

Szerintem ezt ólmos aksi töltésére is lehetne használni. Persze ha hosszútávú töltésre akarom használni akkor bele kell tenni azt az opciót is hogy meghatározott feszültségen is lekapcsolja a töltést és meghatározott feszültség alatt pedig bekapcsolja. Lekapcsolt állapotban csepptöltésre menjen, meg esetleg valahogy érzékelhetné a savszintet is, hogy lekapcsoljon és riasszon, ha nagyon alacsony egy cellában.
sorszám: 3665 (108680)
(előzmény: Árpád, 2009-02-25 21:33:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-25 21:33:58
No jo, nem vitatkozom.
sorszám: 3664 (108675)
(előzmény: Keri, 2009-02-25 16:22:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-25 16:22:57
...már mint a pascal nehézkesebb és lassabb.
sorszám: 3663 (108660)
(elözmény: Keri, 2009-02-25 16:22:04)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu