hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-09 15:29:25
Kösz a választ. Aksitöltőm pezsegtette az a savat. Mindíg azt hittem behalt az aksi, pedig kis teljesítményű töltő. Sokat szaladkálok ide oda a motorral annyira nem eleget hogy feltöltse az aksit normálisan lehet ezért kezdett merülni a vége felé. De vettem most a lidliben kis aksitöltőt , egy délután rajta volt az aksin és egyáltalán nem pezsgett még ha erősen füleltem akkor sem lehetett hallani.
Még másik dolog. 6 v os a motor, van feszültség átalakítóm így szeretném a 12 vos GPS használni valami külön ellennállás vagy valamit kössek be elé nehogy kívégezzem technikát a nem kívánt lökésekkel? Választ előre is köszönöm.
sorszám: 3862 (110770)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 14:42:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 15:19:58
csináld meg késesre, azok elég jól működnek, vagy tegyél rá szabvány kismegszakítót és azt simán visszakapcsolod :)
sorszám: 3861 (110769)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 15:14:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 15:14:58
Meg némelyik tipusú kondi. Bár nekem az a gyanúm, ha sok a tüsi és nagyok is, az izzók is rövidebb élettartamúak lesznek. Nem egyből égnek ki, csak hamarabb.Pedig elvileg ehhez nem sok joguk lenne, de azért megteszik.

Jut eszembe a feszültséglökésekről a biztosíték..... Itt is elátkozom azt az embert, aki kitalálta a műanyag biztiket, hátha egyszer megfoggan rajta az átok. Szakadjon meg, mint a véreshurka! Megint összenyomta a felmelegedett műanyagtestet a biztitartóm a jawánál. Persze a tünet megint egyre sűrűbben jelentkező fezsültség el-el tűnés volt. esküszöm, hogy kifizetném a gyártócégnek azt a különbséget is, amivel a kerámia drágább a műanyagnál. Csak gyártana valaki kerámia biztiket még. Vagy üveg biztiket 16 aamperosban is.
sorszám: 3860 (110768)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 14:42:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 14:42:36
aksiknak nem árt, csak a félvezetők nem szeretik.
sorszám: 3859 (110765)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-07 09:27:28)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-09 12:57:44
Sokat segítesz másokon: tény, becsülendő! Tárgyi tévedéseid votlak, súlyosak, többen figyelmeztettünk rá, próbáltad kimagyarázni magad (nem sikerült), te dolgod mit kezdesz az (egyébként részemről segítő) hozzászólásokkal. Hogy ne beszéljek a levegőbe: én hetek óta nem néztem ide be, de régebben egyszer irtad hogy felesleges a végfok FET-ek védelme gyújtásnál, már akkor hümmögtem, de nem volt kedvem belemenni. Most látom magad is rájöttél. Erre mondtam hogy dupla munka...Egyébként csak segítsd a rászoulókat, szép dolog, komolyan mondom. Nekem is segít ha néha felteszek ide valamit és gyorsan kapok választ, és én is segitek ha kérik. (az "átlaggal" akiket emlegetsz viszont én óvatosan szoktam báanni, esetleg visszakérdez valaki...)
sorszám: 3858 (110762)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 12:36:01)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 12:41:34
Egyet értek. Hibázni bárki hibázhat, de a hibája következményét lehetőleg ne viselje más. Én ilyen bakik esetében még akkor is visszaküldöm legtöbbször a pénzt, ha csak anyag árt kaptam, ingyen dolgoztam. Akkor is legyen korrekt egy ember, ha szivességből csinál valamit. Sőt, olyankor talán még inkább.
sorszám: 3857 (110761)
(előzmény: e-TS250, 2009-04-09 12:14:24)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 12:36:01
Természetesen nyugodtan elmondhatod a véleményed, erre van kitalálva a fórum.
Az más kérdés, hogy nem értek egyet veled.Ha nem igyekszem megmagyarázni a dolgokat két dolog fordulhat elő: 1. Ha tévednék, nem lehetne korrigálni a dolgot. Ha más téved, harmadik személyek nem dönthetnék el, kinek van igaza.
Amúgy a fizikai, főleg az elektromos dolgok magyarázata szerintem nem annyira felesleges, mert némelyik hibás megjegyzés rögzülhet valakiben, és később akadályozhatja az illetőt valaminek megjavításában.
Amik előfordulhatnak az álltalam írt magyarázatokkal kapcsolatban, a következők:
Mivel nem tudom, hogy az átlag milyen ismeret mennyiséggel rendelkezik, vagy túl magyarázom a dolgot, vagy érthetetlen amit írok. Néha. Mivel nem felnőt képzés a fő erősségem esetleg jól mérem fel mit kellene mondanom, de rosszul fordítom le köznapi nyelvre. Végül, mivel emberből vagyok, tévedhetek is.
Ennek ellenére egyenlőre hasznossabbnak vélem, ha továbbra is próbálok magyarázni, illetve az észlelt tévedéseket, pongyolaságokat kijavítani. Legfeljebb néha feleslegesn írok be valamit, de semmi gond. Akit nem érdekel, át lehet ugorni. Attól sem kell félni, hogy beírásom esetleg elfedi az előttem szóló esetleg fontos mondani valóját. Ugyanis ha valakit érdekel a téma, úgyis visszaolvas pár hozzászólásnyit.
Ezen véleményemen csak akkor változtatok, ha a többség kívánja. Egy-két sértődött ember miatt még nem fogok változtatni .
sorszám: 3856 (110760)
(előzmény: e-TS250, 2009-04-09 12:14:24)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-09 12:14:24
Jut még eszembe erről: van itt egy srác, aki elektronikákat küldözget, mindenki örömére, elég népszerű. Nos nem volt kedvem panelokat maratni ezért én is rendeltem tőle, és amit küldött az egyszerően nem volt jó. Nem fért bele az indexburába a ledes panel (reszelgettem egy órácskát), nem indult el az elektronika, vissza kellett rajzolnom és a 10k-100k elllenállás felcseréléseket megszüntetni stb. Felhívtam, hogy mi van, erre közölte, bocs akkoriban sokat tanult és fáradt volt, igy sikerült. Nem haragudtam érte (és most sem haragszom senkire), nem is vártam pl. 20% visszatérítést, amit mondjuk maga is ajánlhatott volna, na nem a pénzért, csak az elv miatt. De uram bocsá, legalább hadd mondjuk már el ezeket a dolgokat, hamár itt egy ilyen fórum. A tetszüt is meg a nemtetszőt is. HA másról van szó meg ha rólam van is szó. Kösz.
sorszám: 3855 (110757)
(előzmény: mz250, 2009-04-09 11:20:22)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-09 11:55:34
Persze hogy pont....:-)Eszembe sem jutna másokat lebeszélni a fórumról, és tényleg van sok segítőkészség itt benne is, másokban is. A véleményemet mondtam, amit fenn is tartok. Mint ahogyan gondolom te is, és éppen ettől szép a net, mindenki elmondhatja azt. Az egyensúly dolgot meg nem is pontosan értem, pl. hogy azt hogyan mérik.
sorszám: 3854 (110756)
(előzmény: mz250, 2009-04-09 11:20:22)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-09 11:20:22
Az amit leírtál baromság.csak segíteni akar megérteni a dolgokat.akinek nem inge ne vegye magára a hozzászólásait.azok akik segítséget kértek kaptak is tőle.az ilyen tipusú megjegyzésekkel pedig felboríthatod az oldal egyensúlyát.önszántadból olvasod a fórumot és azt nem mondhatod hogy egy másik fórumozó miatt hanyagolod az oldalt.pont az ilyen hozzászólások miatt nem lehet itt értelmessen beszélgetni.szerintem sokan írnak hülyeségeket de akkor sem teszek ilyen megjegyzéseket rájuk.
sorszám: 3853 (110754)
(előzmény: e-TS250, 2009-04-09 09:25:48)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-09 10:53:44
Elég jól becsomagoltam őket.vártam h megkapod e.nekem jók lettek ezek a mágnesek és ezeket használom is őket.
sorszám: 3852 (110753)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 09:59:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 09:59:34
Megjöttek a mágnesek. Köszi szépen, majd még dumálunk erről.:) Próba kicsit később következik, de jóknak tűnnek.
sorszám: 3851 (110752)
(előzmény: mz250, 2009-04-07 15:17:13)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-09 09:25:48
Árpád nickű motorostársunk (aki mindenhez "meglehetősen ért...") aktivitása miatt dupla munka itt értelmes beszélgetést folytatni, ezért hanyagolom is ezt a fórumot.
sorszám: 3850 (110751)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 14:33:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-08 21:47:03
Úgy is végezd el a kísérletet, hogy csökkented a tápfeszültséget. Mondjuk valami izzót sorba kötsz a trafóval. Ezenkívül nézd meg mennyire melegszik a fet, ha hosszú időre rajtahagyod a gyújtást. Ezt tranyóson ne nézd meg, mert az nem biztos hogy bírja.Ha van kedved megnézheted azt is, mekkora az a gyertyahézag amit még átüt a fetes, illetve a tranyós. bár ebben azt hiszem nem lesz észrevehető különbség. Könnyen lehet, hogy még 1.5 milis hézagnál is egészséges szikrát látsz majd.
sorszám: 3849 (110737)
(előzmény: mz250, 2009-04-08 20:29:43)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-08 20:29:43
ma megjött a 4hall elem.a napokban elkezdem csinálni a fetes gyújtást.
csinálok majd egy összehasonlítást is a tranzisztorossal hogy melyik milyen szikrát ad.
sorszám: 3848 (110727)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-07 15:24:51
Még nem. De ami késik, az nem múlik. Nem túl lelkes mostanság a postásunk.Szeret ráülni a küldeményekre, de azért előbb utóbb meg szokott érkezni minden.
sorszám: 3847 (110681)
(előzmény: mz250, 2009-04-07 15:17:13)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-07 15:17:13
megkaptad már a mágneseket?
sorszám: 3846 (110678)
(előzmény: Árpád, 2009-04-07 09:32:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-07 09:32:09
Kösz a jókivánságot.:)
Mágnesből egyenlőre még nem elég.:D
De majd ha beteltem velük, áttérek valami egyébb csereanyagra.:)Lemez munkák, fúrások, faragások,festések, elfekvő alkatrészek, stb. Legfeljebb ha nagyon beindul a bolt, nyitok egy csere "raktárat". Valami mindig kell valakinek.:D
sorszám: 3845 (110671)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-07 09:18:05)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-07 09:27:28
Másik kérdés. Elektronikus feszabon keresztül ki tud végezni aksit-aksikat ezek a feszültség tüskék? Eddig olyan tüskét ismertem ami a gumit végzi ki :-). Már a 3. aksim lesz cella zárlatos pezseg a sav ha töltöm. Valami ötlet erre?
sorszám: 3844 (110670)
(előzmény: Árpád, 2009-04-07 09:01:51)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-07 09:18:05
Hali. Olvasom persze, de azt hittem most lett mágnesed így a kettő darab trabi mágnes már nem kell. Még áll az üzlet gyújtáselektronika 2 mágnesért. Jó szerelést :-)
sorszám: 3843 (110669)
(előzmény: Árpád, 2009-04-07 08:27:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-07 09:01:51
Ja, és okultam az elenyésző számú meghibásodásokból. Ezután csak védett kimenettel csinálom a gyújtást, és másnak is úgy ajánlom. A hallt is célszerű védeni egy vele sorba kötött 100 ohmos ellenállással és egy párhuzamossan kötött 5.6 zenerrel 6 voltos esetben, 12 voltnál lehet picit nagyobb az ellenállás, vagy még jobb a 7805 stab kocka.
Nagyon csúnya feszültség tüskéket tapasztaltam ugyanis némelyik gyújtótrafónál a tápon is.
sorszám: 3842 (110668)
(előzmény: Árpád, 2009-04-07 08:27:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-07 08:27:22
No, kipihentem magam a hétvégi kiruccanás után. Újjult erővel esek neki a dolgoknak.
Mágnes lesz, de már el is keltek a velük készült cuccok. :) De semmi agály.Ha nem tudsz mágnest szerezni, a barkácsolás is járható út. A gyakorlatilag bármilyen mágnest a jeladó fölé kell fixen elhelyezni, és egy vaslemez fog közüttük forogni. A vaslemez félkörben nagyobb, félkörben kissebb átmérőjű. Így fél körig a mágnes és a Hall között lesz, fél körig nem. az eredmény ugyanaz, mint a gyűrű alakú mágneseknél. Amiért én nem szeretem ezt a megoldást az az, hogy vagdalni, reszelni, fúrni kell a vaslemezt (nekem szerszámom se igazán van ehhez). De attól, hogy én nem szeretem ezt művelni, még nem lehet a műveletre azt mondani, hogy nagyon nehéz, vagy bonyolult lenne. Tehát ha kell a gyújtás, minden valószínűség szerint megoldjuk valahogy a dolgot.Előbb utóbb úgyis be kell mennem végre alkatrészért a Lehel út mellé.Vagy ki kell postáztatnom . A többi már csak eggyeztetés és max egy óra idő kérdése.(plussz annyi idő, amíg a gyújtás gazdát cserél, illetve felkerül a motorra.)
Egyenlőre ennyit tudok a dologhoz hozzá szólni.

Ja, ha Jawaspeed kollega olvassa a sorokat, mintha neki is kellene a gyújtás, csak valahogy leült a dolog.Ő is kap természetesen, ha kell még neki.
sorszám: 3841 (110667)
(előzmény: Bigula68, 2009-04-07 07:40:21)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-04-07 07:40:21
Árpi, akkor most lesz mágnes és esetleg tudunk vmit ez ügyben? Vagy vadásszak le én is párat... Ha fúrni faragni kell azt vállalom. A világítással igazad van, nem mezőre járó motor hanem OT szintet megütő eredeti vas, amit most műszakiztatok le.
sorszám: 3840 (110666)
(elözmény: mz250, 2009-03-31 16:15:10)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-05 18:58:03
szólj amint megérkezik.kíváncsi vagyok odaér e hozzád.
sorszám: 3839 (110583)
(előzmény: Árpád, 2009-04-02 12:13:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 14:47:27
Na Árpád, hogy konkrétabb legyek a vitában:

Nem az általad leírt jelenségeket vitatom, (még ha volt is félreértés) hanem azt hogy a vita indítóban általad leírt drasztikus hatásuk lenne a konkrét gyakorlati esetben.

Tehát a Suzuki generátor nem fog leégni és nem fogja melegíteni az alu öntvényt akkor sem ha történetesen egy MZ-be mélyen belemarva szerelik be.
És az általam méretezett generátor/motor sem fog felrobbanni. Természetesen figyelembe kell venni pár alapvető dolgot, mint a működési frekvencia, vas paraméterei, méretei, tekercselési menetszám, vezeték keresztmetszet, állandó mágnesek erőssége, de ezek létező és előre kidolgozott képletek alapján számolhatóak, hogy a kívánt paramétereket produkálja a generátor/motor.
sorszám: 3838 (110515)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 14:33:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 14:40:19
Ilyet már láttam.
Mágnesre rádobtak egy szupravezető darabot, és szépen lebegett az örvényáramok keltette mágneses mezőtől, amíg fel nem melegedett annyira hogy elveszítse a szupravezető képességét.
sorszám: 3837 (110514)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 16:10:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 14:34:15
ezt senki sem vitatta, csak Árpi próbál terelni :)
sorszám: 3836 (110512)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 15:57:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 14:33:13
Árpi! Te most csak azért vitatkozol hogy igazad legyen. Mamádnak természetesen igaza van, neked viszont nincs.

Ugyanis ugyan azokat az érveket hozod fel mint én, kvázi engem támasztasz alá :)

Tehát:
IGEN a légrésben kilépnek erővonalak, gyakorlati szempontból a légrés méreténél nem nagyobb távolságban. Ezért a magnófej képes a rásimuló szalagot mágnesezni.

A gagyi puskás trafó igen, szór elég sokat, ami kellemetlen zavarvédelmi szempontból, de ha berakod egy vas dobozba akkor sem fog változni észrevehetően, egyetlen paramétere sem, és nem fogja melegíteni a vasdobozt sem az örvényáram, csak közvetve a saját vasmagjának hővezetése által.

ÉS bármennyire is próbálod elterelni a vitát eredeti medréből, ami onnan indul ki hogy a generátort nem lehet bárhova berakni, mert zavarja a működését a környező vas, leírom immár harmadszor hogy a környezetében lévő vas NEM, csak a pólusokra fektetett vas(fém) lenne képes befolyásolni a generátort.

Tehát amíg a vasmagot nem közvetlenül az blokkra csavarozod fel, addig teljesen mindegy hova teszed, de eleve a kialalítása olyan ezeknek hogy ezt ne tudd megtenni.
sorszám: 3835 (110511)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 15:26:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-02 12:13:23
Kösz. Akkor várok. Majd még beszélünk róla, mivel hálálhatnám meg.
sorszám: 3834 (110462)
(előzmény: mz250, 2009-04-02 10:42:05)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-02 10:42:05
A csomagod úton van.azt mondták 3nap míg megkapod.
sorszám: 3833 (110453)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 23:53:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-02 07:45:22
Én is úgy tudom, hogy elvileg vannak speciálisan járműbe gyártott jószágok, csak hol a fenében lehet olyeneket kapni?!! Én csak elektrónikai boltokat ismerek, az ott kapott szenzorok vagy bírják a feszültség lökéseket vagy nem. Előre nem lehet tudni, mert nem írják rájuk.Tehát marad a tápjuk minimális stabilizálása. Nem olyan vészes feladat.
Az olajosporra, fémreszelékre minden elektrónika érzékeny, érthető módon. Ami a Hall szenzort illeti, az lehet védeni. Le kell eszméletlen vastagon lakkozni a lábakat, ha az IC-re is jut lakk, semmi gond, le lehet utánna csiszolni. De még a műgyantába ágyazást is eltudom képzelni úgy, hogy az IC lapjáig érjen a műgyanta réteg magassága. Csiszolni ebben az esetben is lehet. Az eredeti ETZ jeladó is hasonlóan van kialakítva ahogy elnéztem. Amikor ki kellett operálnom belőle a beszart Hallt, valami fél miliméteres réteget kellett a nyáklemezen kívül átvágnom. Ha nem kapar semmi bele ebbe a rétegbe, az ETZ jeladót akár higanyba merítve is lehet működtetni.:D
sorszám: 3832 (110447)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 00:03:05)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-02 00:03:05
vannak autókba,motorokba kifejezetten gyujtás célra gyártott hallok,csak gondolom úgy vannak biztosítva,legyártva hogy ne sérüljenek,egy dolog van amire hárklisak,az az olajos por,fém spén.
sorszám: 3831 (110436)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 23:53:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 23:53:54
Picit.Mondjuk egy ősöreg 486 procihűtő megteszi.Szerintem még nagy is.:) KB tíz amper kellene, hogy 2 wat disszipálódjon a vég feten.Annyi meg nem igen folyik keresztül a gyújtó trafón. A fet kapcsolási meredeksége miatt memigen van köztes állapot, amikor áram is lenne, meg feszültség is. Még az említett hűtő felületetet is csak azért ajánlom, mert biztos ami tuti. Nehogy valami kellemetlen meglepetés érjen.De ha PI-es hűtőd van, szerintem az is elfér a motorodon, az pedig sokszoros tulbiztosítás.De a PI-est félbe is vághatod. Csak függőlegesen álljanak a bordák felszereléskor, ha lehet. A síma lapot mint hűtőfelületet én valamiért nem szeretem.Igazán nem tudom megmondani miért nem, de valahogy nem szeretem.
félve mondom, nehogy kedvet kapj hozzá, és úgy használd, de azért elárulom. nálam a próbák alatt hosszú ideig minden hűtőfelület nélkül ment, és nem lett baja. De te azért tegyél rá hűtőt, nehogy valami ármány költözzön a kütyübe.Nekem most pár ezer kilométer óta egy számítógép tápból kiszedett hűtő van rajta. Elfér az üllés alatt.
Amit érzékenynek találtam a kapcsolásban, az a Hall. Amit nem kimondottan motorba fejlesztettek ki, az hajlamos meghalni a feszültség lökésektől. Ha nem tudod, neked milyen van, érdemes egy egyszerű stabil tápot admi neki. 12 voltos rendszernél egy 7405 el, 6 voltos jószágnál olyan 100 ohm körüli ellenállással és egy 5.6 zenerrel stabilizálni. Nekem még úgy is működött még 5 voltos aku fesznél is.Valószínüleg múködik akár 4-4.5 voltnál is, de azt még nem próbáltam.
sorszám: 3830 (110434)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 23:11:25)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 23:11:25
azt hiszem megpróbálom megcsinálni azt a fetes gyújtást.kíváncsi vagyok milyen lesz.mekkora hűtő felületet ajánlasz hozzá?
sorszám: 3829 (110432)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 21:05:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 21:05:07
akkor azért lehet erő a mágnesben, ha 7 miliről tudja a hall érzékelni a viszonylag kis mérete ellenére. De ha nálad müxik, akkor müxik máshol is.:) A fetes kevésbé terheli a jeladót, tehát még biztossaban müxik majd.Főleg, hogy 3 miliig betolható a hal a mégneshez, ha ennél nagyobbat üt a tengely, akkor az már úgyis gáz.:)
sorszám: 3828 (110426)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 19:01:10)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 19:01:10
a mágnes méretei:külső 11mm a belső 6.1mm a vastagsága 2mm.mint egy sima csavar alátét,nekem kb7mm re van a hall elemtől a mágnes.
sorszám: 3827 (110422)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 16:58:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 18:04:26
Válaszoltam én, csak átfuthattál felette.:)
A gyorsasága az üzletnek most kissé meg van fogva, ugyanis vennem kellene alkatrészeket. Pénteken még lebotorkálok Jászberénybe a huszár bemutatóra, de ezzel le is nullázódott az anyagi helyzetem. 10. előtt nem jutok annyi pénzhez sem valószínüleg, amennyibe két végfet kerül. De azért megpróbálkozom a dologgal. Ha mégis sikerül egy pici pénzt megspórolni a hét végén, akkor hétfőn beugrok alkarészekért a HQvideóhoz.

A lengéscsillapítód nem az a lengéscsillapító, amiben valószínüleg túl híg az olaj? :D Ha igen, akkor tegyél bele fél rész W20-ból és fél rész W40-ből álló löttyöt.Ne próbálkozz olyan olajjal, amire nincs ráírva a sűrűsége, csak állítólag jó bele. Egyedül a számoknak higgy. A legtöbb jawa. cz a W30-at szereti. Csak az nem szokott lenni, tehát kutyulni kell. Nekem bejött a dolog.
De ezt persze a jawa topicba illene írnom.:)
sorszám: 3826 (110420)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-01 17:41:35)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-01 17:41:35
Hali . Írtam hogy van de mindenkinek válaszoltál csak nekem nem :-). Akad 2 db is cserébe egy komplett 2 hengeres 6 v os fetes cuccért. El is viszem mert az a leggyorsabb. Ha sikerül a lengéscsillapítómat rendbe szedni akkor motorozok egy kicsit, ha nem akkor autókázás lesz. Ha így működik a dolog akkor emailban küldök számot azon eggyeztethetünk a részletekről.
sorszám: 3825 (110419)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 15:43:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 16:58:52
:DDDD
Átmentem Nemo kapitányba. :DDD
Takács Árpád.:D
sorszám: 3824 (110415)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 16:56:59)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 16:56:59
csak a nevet nem írtad le amire postázzam.
sorszám: 3823 (110412)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 16:10:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 16:10:43
Természetesen függ az ellenállástól is. Mint minden áram.:) Ha szupravezető lenne a lap. érdekes dolog lenne. Elméletben a lap nem melegedne, pedig hatalmas áram folyna. De mivel a lap nem melegedne a 0 ellenállás miatt, nem adna le energiát, így a hatalmas örvényáram ellenére sem szívna le energiát sem a mágneses térből.:) Jópofa tud néha ez a fizika lenni. :D
sorszám: 3822 (110410)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 16:01:35)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 16:05:24
Persze akkor is a határon belül van, amikor Zentán van, csak némelyik hivatalos szerv nem ismeri el ezt.


Hát ez elég baj.
Bár az én kis városom sincs messze Zentától(csak35km)
Én megpróbálom elküldeni neked holnap.remélem oda is fog érni.
sorszám: 3821 (110409)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 15:43:54)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 16:01:35
Hozzáteszem a vasmag elektromos ellenállásától is függ az örvényáram nagysága.
sorszám: 3820 (110408)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 15:57:59)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 15:57:59
Ezt valahogy így tudom én is, hogy az örvényáramok melegítik fel a vasmagot.
sorszám: 3819 (110407)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 15:26:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 15:43:54
Mondom, konzervdobozolva nem mágneses.:) Ha meg gyanúsnak találják, felbontják, aztán visszacsomagolják és tovább küldik. De a határon keresztüli szállítás is megoldható talán, ha sikerül máshonnan is szereznem még mágnest, mondjuk Jawaspeedtől. Ugyanis az egyik gyújtás egy zentai srácnak kellene.:) Ő pedig elfurikázná valamikor a nővéréhez Szegedre, így a küldemény már meg is tette a fél utat.:) Azután a másik fél út is megoldható. Én ugyan ritkán járok le Szegedre, most 25 én megyek, aztán kitudja, de van ismerősöm Szegeden aki néha feljön Pestre. De levélben is könnyebben lehet küldeni, ha már határon belül van.

Persze akkor is a határon belül van, amikor Zentán van, csak némelyik hivatalos szerv nem ismeri el ezt. :DDDD

sorszám: 3818 (110405)
(elözmény: mz250, 2009-04-01 15:09:24)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 15:41:45
Árpád!
Küld el a teljes postai címed a theamp(kukac)stcable.net címre hogy feladhassam neked a mágneseket.
sorszám: 3817 (110404)
(előzmény: Árpád, 2009-04-01 15:26:55)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 15:38:24
Én is ilyenre gondoltam.ha meg nem tetszik nekik hát ez van.keresek egy szép húsvéti képeslapot is hozzá.:D
sorszám: 3816 (110402)
(előzmény: Keri, 2009-04-01 15:15:42)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-01 15:26:55
A trafó kifelé bizony ereget erővonalakt nem is elhanyagolható mértékben. Dolgoztam a BEAGban is. Orrifon vagy mi a fene nevü cuccnál lementünk hídba, amikor kitalálták hogy a torroid trafót kicserélik szögletes Puskás KFT által gyártott trafóra. Hónapokig agyaltunk árnyékoláson, szűrésen, miegyeben, hogy kiszedjük a trafó által a levegőben szétszort brummot.Aztán gondolj a magnófejre. A légrésnél úgy kigyűrődik az erőtér, hogy csuhajja. A vaslemez pedig nem a mágneses rövidzár miatt melegszik, hanem az örvényáram miatt, ami minden nem 0 szög alatt bejövő erővonal megváltozásakor létre jön. márpedig mint írtam, a sarkokkal párhuzamos vaslemez felé elhajlik az erővonal, tehát nem 0 lesz a szöge, ergó kialakul az örvény áram.
Ez több mint valószínű, mert kaja főzés közben megbeszéltem ezt anyámmal is, aki öreg ugyan de nagyon, viszont szellemileg elég friss, és harminc évig középiskolai fizikatanár volt.Akkor is már az volt, amikor a tanárok nem voltak ennyire kontraszelektáltak.Persze tévedhetünk mindketten, de erre elég kicsi az esély.
Jut eszembe a torroid trafóról: Ha nem szórnának a szögletes trafók, akkor miért lennének nagyságrenddel jobbak az azonos anyagból készült torroidok?!! Ha a trafók a légrésnél a két polus között zárnák az erővonalukat, akkor hogy mágnesezné a magnófej a mellette elhaladó szallagot, ami párhuzamossan fut a résnél a polusokkal?
sorszám: 3815 (110401)
(elözmény: mz250, 2009-04-01 14:39:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-01 15:15:42
persze ha nem tudnak róla akkor nem is kell félniük :)
nehogymár egy mágnesen szenvedjenek, add fel vastag csomagolásban, ráírva hogy ajándék motoralkatrész, érték nékül, azt nincs semmi, csak az a lényeg hogy a válogató gépbe ne ragadjon bele a csomag.
sorszám: 3814 (110400)
(előzmény: mz250, 2009-04-01 15:12:46)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-01 15:12:46
Szerintem attól félnek hogy valami levélbomba lenne vagy mi.
sorszám: 3813 (110399)
(elözmény: mz250, 2009-04-01 15:09:24)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu