:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Ezer köszönet! Ezekszerint rosszul informálódtam...
beírod googleba hogy "TLE4935 datasheet" és felhoz egy csomó linket ahol megnézheted. Ezek szerint a bal a táp, a középső a föld, és a jobb a jelkimenet
Sziasztok! Hall Ic-n honnan lehet tudni, hogy hová kell kötni a pozitívat és a negatívat? Nincs semmi jelölés rajta. TLE4935-ről van szó, 3 lábú, azt tudom hogy a középső a jel.
Én is beállnék a sorba 2-nak. Mail ment.
Valakinek van 6V-os indexreléhez rajza? Jóminőségű 6V-ról működő relém már van csak rajz kellene még az elektronikáról.
Köszi!
A ledes égők tényleg jók.nekem már készül hozzá a nyomtatott lap csak sehogy nincs annyi idő hogy kimarassam őket.
Keri ígért is nekem egyet várom is hogy mikor küldi el.sőt a mofakernél láttam hogy 880 forint ami szerintem nem pénz egy halogénért.nálunk olyan nem kapható.
van a Narva égőből60/55 W 6V os de abból csak nagyban lehetne vásárolni min 100db.de nem tudnék mit kezdeni olyan sok égővel meg ki a fene ad ki annyi pénzt rá.
Ledes hátsó lámpával , műszer izók helyett is ledekkel lehet egy picit emelni az első lámpa izzójának teljesítményét. A ledes irányjelző is segít, de az drágább találmány.
Mintha Keri régebben írt volna 6 voltos halogénről. Az se lenne rossz, ha jól emlékszem, és tényleg létezik.
az első lámpába 45/40W 6V indexek 21W féklámpa 21W,hátsó pozíció 5W,óra megvilágítás 2W.a dinamód teljesítménye 60W.és rövid ideig 90W ot bír.
sziasztok
a ts 250-re milyen lápát tehetek, amit még megbír hajtani?
Sziasztok,
A djsms féle fiat-elektronikus gyújtást (FETes) próbálta már valaki közületek? 2hengeres jawa-ra szeretném rakni, érdekelnének a tapasztalatok.
A kapcsolóüzemű cuccok elég széles határok közt elmennek, érdemes megpróbálni, mivel itt a szabályozás miatt nem tisztán az U2/R -el arányos lesz a teljesítménycsökkenés.
Főleg a nem halogénes foncsorhoz való nem halogénes 6V izzóhoz képest.
ebben az esetben legalább elfogadható magyarázatom lesz műszaki vizsgán, miért van LED-es világítása a TS-nek :D
Már a reflektorhoz elegendő fényteljesítményt is elő lehet állítani LED-el, csak az a baj, hogy kb 10*10mm-es felület világít, ezt pedig nem lehet rendesen fókuszálni az eredeti lámpatesttel. Valamilyen komoly lencsés/tükrös optika kellene ehhez.
xenon annyival egyszerűbb, hogy az pontszerű fényforrás, ezért jó az izzó kiváltására. Persze 6V-os xenon nincsen, de egy nagyfrekvenciás trafóval kis méretekben és jó hatásfokkal meg lehet oldani a feszültség kétszerezést.
Persze az is lehet hogy a xenon saját elektronikáját is rá lehet venni arra hogy 6V-ról menjen...kéne venni egy xenon cuccot, úgy is a bringára is akarok tenni.
A gond az hogy 60W-os dinamóra nem lehet 50W-os izzót rátenni, de ezzel a 6V halogénnel elég tűrhetően világít.
sorszám: 3899 (111366)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-22 22:10:13)
Mondogatják a boltban, hogy akadozik vagy akárleáll a 6V-os izzógyártás, nem örülnék , énis ezeket fogyasztom...Nem hinném azért...
már az 55wattos is elég gyér szerintem,nekem új halogén foncsor van a gépbe,és még így is kevés,a 120wattossal már de az meg leszopja az akksit,a xenon az nem volna rossz,hatékony és kicsi fogyasztás,de de nem olcsó,és a bekötés is macera,persze megoldható
Vegyél xenont, az pont 35W :D
Ki tudja, hol lehet kapni 12V 35 W H4 lámpát? 12 Vra áttekert 6V dinamós Jawa, szeretnék kisebb terhelést rá de mindenhol 50W izzókat látok...
előre is köszi.sokat hajtok este és nagyon kell már egy jó világítás.
Neked ígértem 6V-os halogént?
Akkor jó hírem van, végre eljutottam a boltba és vettem. Sajnos csak 2db volt a teljes készletük, szóval ha eljutok a postára akkor feladok egyet neked.
Megterveztem neki a nyákot.elláttam a névjegyemmel is.most még fényérzékeny lapot kell vennem mert ami volt kellett a ledes indexhez.én a hall-t a platina helyére szereltem.kivágtam egy pont olyan formát(panelből) mint a platina hordozója erről marattam ki a lábaknak és a vezetékezésnek.a forrasztás után csak leragasztottam a hall elemet.ha jól emlékszem akkor TLE4935-2L ös hall-t használtam.a feteshez is ezt használom majd.és a vezetékek a hall lábaival együtt kívül vannak nem pedig a lap alatt.még a csavaroknak is megcsináltam a kivágást hogy bírjam könnyedén állítani az előgyújtást.
Hát, a próba nekem is még csak asztali kivitelben sikerült. Felszelve még nem próbálgattam, de nem hiszem, hogy gond lesz velük.
Marattad a nyákot, vagy próba panelt akarsz használni? Ha próba panelt használsz, akkor nagyon gyorsan lehet végezni vele. Bedugdosod az alkatrészeket, majd úgy hajtogatod, vágod a lábakat, ahogy a kapcs rajz mutatja. Szerintem ami hosszasabb agyalalást, pepecselést igényel az a motorra való felszerelés. Pontossabban a mágnes meg a hall felszerelése ami nekem tetemes erőfeszítésembe kerül. Tartó fülek, távtartók, furkálások(főleg fúró nélkül).... Brrrrr.....:D Elméletben persze a mechanikai részt is kenem-vágom, de a valóságban is kivitelezni.... :D
Sikerült már kipróbálni a mágneseket amiket küldtem?Én a fetes gyújtást még csak asztalra tettem le, ágy ahogy a boltban kaptam az alkatrészeket.lassan haladok velük.
Az sok mindentől függ. Például, hogy neked van e mágnesed hozzá. Illetve attól is, mennyibe kerül a hétvégi szegedi kiruccanásom. :D Keress meg mailban. De az garantált, hogy nem fog anyagilag tönkre tenni a dolog.:)
O.K. Kéthenger rendel. :D
sorszám: 3888 (111293)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-21 10:48:32)
6 Voltos kis TS-re, mennyiért csinálnál elektronikus gyújtást?
Hali. Még nem alakult ki a sor így hát beállnék előre:-) . Jawa 2 henger 6 volt. Mágnes fizettségért cserébe.
No, megvettem a végfeteket. Lehet hosszú tömött sorokban jelentkezni, kinek ígértem gyújtást.:) Most van 12 db végfetem, meg egyebem is. Úgy hogy csak bátran.:D
Bontott simson alkatrészek eladók.Szinte minden van, a blokktól a lámpákon át a vázelemekig .Általában mindenből több darab.Egyenlőre csak személyes átvétellel.Gyere néz körül,árban megegyezünk.
Székesfehérvár Tel: 06 20 96 23 250
email: fejesmiklos@citromail.hu
Na de hogy segítsek is :)
Ha megszakító helyett raksz fel CDI-t MZ-re vagy Jawara, akkor 2-300Vos üzemi feszültségű CDI kell kb ami üresen 400-500Vig is fel tud menni, egészen addig amíg a tirisztor át nem húz spontán. 1mikroFarádos gyújtó kondival a gyári MZ trafót feltételezve.
Ha után gyártott MZ trafót használsz akkor pedig csak a Jó Isten tudja megmondani mi fog tőrténi, mert ebben az esetben néha még az eredeti funkcióját sem tudja betölteni.
Az hogy hány ohmos egy trafó az gyakorlatilag semmit nem mond.
Ha a tekercselési menetszámokat, tekercselő drót vastagságát, szigetelésének átütési feszültségét vagy legalább a tekercsek indukcióját mondanád az máris használható info lenne.
Ha pedig azt is odaírod hogy a CDI milyen feszültségen működik akkor arra is tudnánk becsléseket mondani hogy kibírja-e a trafó a CDI-t. A CDI bírni fogja legfeljebb nem szikrázik.
Vagy jobb fajta multiméter kell, vagy olcsó mutatós műszer a tescoból...esetleg oszcilloszkóppal kell mérni.
Amúgy ha a trafó így megszórja a rendszert, akkor az áthúz belül, vagy a szikraoltó kondi hiányzik a megszakító mellől...esetleg ha elektronikus akkor az elektronika van rosszul méretezve a zavarokra.
próbálj mutatós műszert használni, az nem érzékeny jóformán semmire sem.
nekem olyan gondom van hogy az elektronikus index össze-vissza villog.Elektronikus fesszab is van rajta.a feszültséget nem bírom kimérni egyszerű digitális műszerrel.ezt okozhatja a gyújtótrafó?mert töltés az van,a kijelző lámpa is kialszik rendesen,alapjáraton villog ahogy kell.
Tisztelettel érdeklődöm, hogy 0,54 ohm / 7500 ohmos gytrafót beépithetek-e egy 1 illetve 10 Kohmohm os helyére???
A CDI gyujtás birja e, illetve lessz e valamilyen hátrányom miatta
Nem, itt is elfér egy fojtó tekercs.Szerzel valahonnan egy ferrit gyűrűt. Mondjuk egy számítógéptápból,bár abba elég nagyok vannak. utánna szépen bele tekersz annyi menetet0.2-0.5 zománcozott réz huzalból, amennyi belefér, vagy amennyit idegileg elviselsz.Esetleg valahogy adok neked egyet.(bár akkor már egyszerűbb egy teljes védelmet adnom) Utánna ennek a tekercsnek az egyik végét rákötöd a feszültségsokszorozó plussz kimenetére. A tekercs másik vége lessz az a pont, hova mindent kötsz, amit a feszültségátalakító plussz kimenetére kötöttél volna, ha nem lenne a tekercs.Azaz a tekercs az átalakító plusz kimenete és a GPS plussz bemenete között lessz .
Recsegés ellen nem lesz védett a kütyü. Ha rálépsz, ezek után is reccsenő hangjelzést fog adni, hogy nem kellett volna. A villám elleni védelem nem igazán lényeges. Ha belecsap a villám a motorodba miközben te a GPS-t piszkálod éppen, úgyse fogod észrevenni, hogy leégett. Persze mást se nagyon.:D
sorszám: 3877 (110804)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 21:08:54)
Na szóval recsegés és villámcsapás ellen már védve lesz a GPS a motoromon. Ennek örülök. De a tények érdekelnének a zenert értem hová kössem a kerámia kondit is, de a folytótekercs az nem a neon lámpáknál van? Kék neont a motorra:-).
reptéren a hosszú drótok miatt elég gyakran történnek ilyen védhetetlen esetek. Ezért párhuzamosan be vannak téve olyan villámvédő diódák amik gyorsabban mennek tönkre (és rövidzárlatba) mint a védendő áramkör. Így ha van is gebasz, akkor csak ezeket a diódákat kell cserélni. PErsze ezen felül van más védelem is, de amikor becsap a villám a közelben akkor csak úgy pattognak szét ezek a diódák :)
Ooopsz... Ezt Speednek akartam írni.
Igen, azt jelenti. Kondi, zener plussz és minusz közé, tekercs sorba.azaz Feszültség átalakító plussz kimenetére fojtó egyik lába. A fojtó másik lábára jön a zener csíkos vége, meg a többi.Ez megy majd a készülék lusszos bemenetére is.
Az a dögség, hogy a bizti nem védi meg az elektronikus ketyeréket a feszültség lökésektől. Egyrészt azért, mer nem kell nagy áram, elég a nagy feszültség nekik. másrészt a biztosíték lassabban ég ki mint amit védeni akarsz. Harmadrészt ha ki is égne időben a biztosíték, a készülékben lévő kondik elég ideig tartalékolják a feszültséget a tönkremenetelhez. Ezért kell teljesen megakadályozni hogy bármilyen rövid időre tulfeszültség legyen. Ennek a legegyszerűbb módja a zener. Vannak olyan éles tüskék, amikkel szemben hatástalan a zener, mert még az is túl lassú ezekhez, nos az ilyen tüskéket tünteti el a kerámia kondenzátor, illetve a fojtótekercs is, ha azt is raksz bele. ezért mondtam, hogy a megtanulható villanytan szerint így kivédsz mindent. Csak hát néha a berendezések máshogy tudják a fizikát. Az az úgynevezett peches eset.:D De legalább te megtettél mindent, amit lehetett.:D
sorszám: 3872 (110781)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 15:47:48)
persze hogy bele hallatszott, mert nem csak a tápfeszt szórta meg :)
Ugye ismerős mindenkinek amikor a lakásban működő rádió elkezd recsegni amikor egy kispolszki elmegy a ház elött :)
Nem felejtettelek el, csak azt hogy azóta minden nap 12órában melózok.
Ma lettem volna szabadnapos, de megint berángattak....mondjuk nem panaszkodom mert jól megfizetik :) de a boltba nem tudtam eljutni.
A párhuzamosan azt jelenti hogy a kimenő + és kimenő - közé kössem be ezeket? A kerámia kondit bárhogy beköthetem a zenert meg a vonal felőli rész a +ra. Előre is köszi. Vagyis utólag mert hamarabb válaszoltál mint ahogy kérdeztem:-)
Leginkább a GPS-t féltem. Egy szivargyújtó csatlakozót szerelek majd fel ez elé gondoltam valamit ami védi a technikát. Nehogy valami meghalljon és elkezdjen termelni 24V vagy nagyobb árramot:-). Úgy tudom a szivargyújtó töltőben van biztosíték de nem vagyok benne biztos.
Az aksi nem volt feltöltve teljesen miközben pezsgett. Ahogy ráttettem a régi töltőm abban a pillanatban kezdte.
Aztán mégis bele hallatszódott.:D Na jó, csak egy picit. :D
Akkor tekercs, kondik, zener. Így egésszen majdnem biztos hogy nem lesz baja a készüléknek.:)
A feszültség átalakítók némelyike leszedi a tüskéket, de az ördög nem alszik. Egy száznanos kerámia kondit, egy 1000 mikro 16v elektrolit kondit és egy 15 voltos zener diódát tegyél a feszültségátalakító kimenetére párhuzamosan. Emberi számítások szerint megvédi a cuccod. A zeneren ugyanúgy vannak jelölve a dolgok, mint a normál diódán. Úgy kösd be. mintha diódát úgy akarnád bekötni, hogy ne vezessen. Azaz üveg dió esetén a csíkos vég a plussz felé. Olyan diódát illetve kondit használhatsz, amilyent kapsz.
Ha fel van töltődve az akku akkor már a legkisebb áramra is pezseghet.
Persze a sima töltődés közben is pezseg, csak nem annyira.
Ha félted az elektronikát akkor egy zavarszűrőt bele lehet rakni.
Ez egy folytótekercs és egy szűrőkondi párosítása. Régen az autórádiók elé tették a tápvezetékbe, hogy ne hallatszódjon bele a gyújtás.
Keri!
Emlékszel hogy ígértél nekem egy halogént 6V 35/35W?Nos nem vicceltem mikor azt mondtam hogy meghálálom.Sokat motorozom este mivel nappal melózom és jó hasznát venném a jó világításnak.
A megszakító jónak tűnik mind pénztárca, mind elmeállapot megkímélési szempontból. :D Azt hiszem, ki is vitelezem a dolgot. elférni csak elfér valahol.:) Legfeljebb ez is megy a túl oldara a leendő gyújtáselektronika és a féklámpa kapcsoló mellé. Ott úgy sincs semmi.:) De még az aksi mellett is van egy üres rekesz, eddig ott azok a csavarok voltak, amiket nem akartam elveszteni szerelés közben, aztán ott maradtak.:D
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|