hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Ptibi
válasz erre | email2009-05-17 14:28:25
Ezer köszönet! Ezekszerint rosszul informálódtam...
sorszám: 3912 (112432)
(előzmény: Bandita, 2009-05-17 06:52:43)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-05-17 06:52:43
beírod googleba hogy "TLE4935 datasheet" és felhoz egy csomó linket ahol megnézheted. Ezek szerint a bal a táp, a középső a föld, és a jobb a jelkimenet
sorszám: 3911 (112414)
(előzmény: Ptibi, 2009-05-15 21:32:39)

 
 
Ptibi
válasz erre | email2009-05-15 21:32:39
Sziasztok! Hall Ic-n honnan lehet tudni, hogy hová kell kötni a pozitívat és a negatívat? Nincs semmi jelölés rajta. TLE4935-ről van szó, 3 lábú, azt tudom hogy a középső a jel.
sorszám: 3910 (112365)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2009-05-13 20:56:10
Én is beállnék a sorba 2-nak. Mail ment.
sorszám: 3909 (112244)
(előzmény: Árpád, 2009-04-16 13:48:59)

 
 
nox72
válasz erre | email2009-05-08 11:35:38
Valakinek van 6V-os indexreléhez rajza? Jóminőségű 6V-ról működő relém már van csak rajz kellene még az elektronikáról.

Köszi!
sorszám: 3908 (112044)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-05-05 18:36:12
A ledes égők tényleg jók.nekem már készül hozzá a nyomtatott lap csak sehogy nincs annyi idő hogy kimarassam őket.
Keri ígért is nekem egyet várom is hogy mikor küldi el.sőt a mofakernél láttam hogy 880 forint ami szerintem nem pénz egy halogénért.nálunk olyan nem kapható.
van a Narva égőből60/55 W 6V os de abból csak nagyban lehetne vásárolni min 100db.de nem tudnék mit kezdeni olyan sok égővel meg ki a fene ad ki annyi pénzt rá.
sorszám: 3907 (111926)
(előzmény: Árpád, 2009-05-05 16:11:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-05 16:11:23
Ledes hátsó lámpával , műszer izók helyett is ledekkel lehet egy picit emelni az első lámpa izzójának teljesítményét. A ledes irányjelző is segít, de az drágább találmány.
Mintha Keri régebben írt volna 6 voltos halogénről. Az se lenne rossz, ha jól emlékszem, és tényleg létezik.
sorszám: 3906 (111921)
(előzmény: mz250, 2009-05-05 15:37:47)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-05-05 15:37:47
az első lámpába 45/40W 6V indexek 21W féklámpa 21W,hátsó pozíció 5W,óra megvilágítás 2W.a dinamód teljesítménye 60W.és rövid ideig 90W ot bír.
sorszám: 3905 (111919)
(előzmény: Sanya01, 2009-04-30 13:02:31)

 
 
Sanya01
válasz erre | email2009-04-30 13:02:31
sziasztok
a ts 250-re milyen lápát tehetek, amit még megbír hajtani?
sorszám: 3904 (111638)

 
 
Neonknight
válasz erre | email2009-04-28 09:11:38
Sziasztok,
A djsms féle fiat-elektronikus gyújtást (FETes) próbálta már valaki közületek? 2hengeres jawa-ra szeretném rakni, érdekelnének a tapasztalatok.
sorszám: 3903 (111559)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-23 20:29:21
A kapcsolóüzemű cuccok elég széles határok közt elmennek, érdemes megpróbálni, mivel itt a szabályozás miatt nem tisztán az U2/R -el arányos lesz a teljesítménycsökkenés.
sorszám: 3902 (111392)
(előzmény: Keri, 2009-04-23 10:42:41)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-04-23 13:50:35
Főleg a nem halogénes foncsorhoz való nem halogénes 6V izzóhoz képest.
sorszám: 3901 (111374)
(előzmény: Keri, 2009-04-23 10:37:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-23 10:42:41
ebben az esetben legalább elfogadható magyarázatom lesz műszaki vizsgán, miért van LED-es világítása a TS-nek :D

Már a reflektorhoz elegendő fényteljesítményt is elő lehet állítani LED-el, csak az a baj, hogy kb 10*10mm-es felület világít, ezt pedig nem lehet rendesen fókuszálni az eredeti lámpatesttel. Valamilyen komoly lencsés/tükrös optika kellene ehhez.

xenon annyival egyszerűbb, hogy az pontszerű fényforrás, ezért jó az izzó kiváltására. Persze 6V-os xenon nincsen, de egy nagyfrekvenciás trafóval kis méretekben és jó hatásfokkal meg lehet oldani a feszültség kétszerezést.

Persze az is lehet hogy a xenon saját elektronikáját is rá lehet venni arra hogy 6V-ról menjen...kéne venni egy xenon cuccot, úgy is a bringára is akarok tenni.
sorszám: 3900 (111367)
(előzmény: e-TS250, 2009-04-22 22:14:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-23 10:37:31
A gond az hogy 60W-os dinamóra nem lehet 50W-os izzót rátenni, de ezzel a 6V halogénnel elég tűrhetően világít.
sorszám: 3899 (111366)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-22 22:10:13)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-04-22 22:14:27
Mondogatják a boltban, hogy akadozik vagy akárleáll a 6V-os izzógyártás, nem örülnék , énis ezeket fogyasztom...Nem hinném azért...
sorszám: 3898 (111349)
(előzmény: Keri, 2009-04-22 12:39:53)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-22 22:10:13
már az 55wattos is elég gyér szerintem,nekem új halogén foncsor van a gépbe,és még így is kevés,a 120wattossal már de az meg leszopja az akksit,a xenon az nem volna rossz,hatékony és kicsi fogyasztás,de de nem olcsó,és a bekötés is macera,persze megoldható
sorszám: 3897 (111347)
(előzmény: Bigula68, 2009-04-22 21:31:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-22 21:42:48
Vegyél xenont, az pont 35W :D
sorszám: 3896 (111344)
(előzmény: Bigula68, 2009-04-22 21:31:11)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-04-22 21:31:11
Ki tudja, hol lehet kapni 12V 35 W H4 lámpát? 12 Vra áttekert 6V dinamós Jawa, szeretnék kisebb terhelést rá de mindenhol 50W izzókat látok...
sorszám: 3895 (111343)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-22 15:56:46
előre is köszi.sokat hajtok este és nagyon kell már egy jó világítás.
sorszám: 3894 (111332)
(előzmény: Keri, 2009-04-22 12:39:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-22 12:39:53
Neked ígértem 6V-os halogént?
Akkor jó hírem van, végre eljutottam a boltba és vettem. Sajnos csak 2db volt a teljes készletük, szóval ha eljutok a postára akkor feladok egyet neked.
sorszám: 3893 (111326)
(előzmény: mz250, 2009-04-21 21:48:15)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-21 21:48:15
Megterveztem neki a nyákot.elláttam a névjegyemmel is.most még fényérzékeny lapot kell vennem mert ami volt kellett a ledes indexhez.én a hall-t a platina helyére szereltem.kivágtam egy pont olyan formát(panelből) mint a platina hordozója erről marattam ki a lábaknak és a vezetékezésnek.a forrasztás után csak leragasztottam a hall elemet.ha jól emlékszem akkor TLE4935-2L ös hall-t használtam.a feteshez is ezt használom majd.és a vezetékek a hall lábaival együtt kívül vannak nem pedig a lap alatt.még a csavaroknak is megcsináltam a kivágást hogy bírjam könnyedén állítani az előgyújtást.
sorszám: 3892 (111305)
(előzmény: Árpád, 2009-04-21 21:21:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-21 21:21:27
Hát, a próba nekem is még csak asztali kivitelben sikerült. Felszelve még nem próbálgattam, de nem hiszem, hogy gond lesz velük.
Marattad a nyákot, vagy próba panelt akarsz használni? Ha próba panelt használsz, akkor nagyon gyorsan lehet végezni vele. Bedugdosod az alkatrészeket, majd úgy hajtogatod, vágod a lábakat, ahogy a kapcs rajz mutatja. Szerintem ami hosszasabb agyalalást, pepecselést igényel az a motorra való felszerelés. Pontossabban a mágnes meg a hall felszerelése ami nekem tetemes erőfeszítésembe kerül. Tartó fülek, távtartók, furkálások(főleg fúró nélkül).... Brrrrr.....:D Elméletben persze a mechanikai részt is kenem-vágom, de a valóságban is kivitelezni.... :D
sorszám: 3891 (111302)
(előzmény: mz250, 2009-04-21 21:04:43)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-21 21:04:43
Sikerült már kipróbálni a mágneseket amiket küldtem?Én a fetes gyújtást még csak asztalra tettem le, ágy ahogy a boltban kaptam az alkatrészeket.lassan haladok velük.
sorszám: 3890 (111296)
(előzmény: Árpád, 2009-04-16 13:48:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-21 20:51:09
Az sok mindentől függ. Például, hogy neked van e mágnesed hozzá. Illetve attól is, mennyibe kerül a hétvégi szegedi kiruccanásom. :D Keress meg mailban. De az garantált, hogy nem fog anyagilag tönkre tenni a dolog.:)
sorszám: 3889 (111295)
(előzmény: LG TS, 2009-04-21 13:53:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-21 20:40:23
O.K. Kéthenger rendel. :D
sorszám: 3888 (111293)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-21 10:48:32)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-04-21 13:53:06
6 Voltos kis TS-re, mennyiért csinálnál elektronikus gyújtást?
sorszám: 3887 (111271)
(előzmény: Árpád, 2009-04-16 13:48:59)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-21 10:48:32
Hali. Még nem alakult ki a sor így hát beállnék előre:-) . Jawa 2 henger 6 volt. Mágnes fizettségért cserébe.
sorszám: 3886 (111267)
(előzmény: Árpád, 2009-04-16 13:48:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-16 13:48:59
No, megvettem a végfeteket. Lehet hosszú tömött sorokban jelentkezni, kinek ígértem gyújtást.:) Most van 12 db végfetem, meg egyebem is. Úgy hogy csak bátran.:D
sorszám: 3885 (111111)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-04-16 04:07:27
Bontott simson alkatrészek eladók.Szinte minden van, a blokktól a lámpákon át a vázelemekig .Általában mindenből több darab.Egyenlőre csak személyes átvétellel.Gyere néz körül,árban megegyezünk.
Székesfehérvár Tel: 06 20 96 23 250
email: fejesmiklos@citromail.hu
sorszám: 3884 (111099)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-14 08:48:43
Na de hogy segítsek is :)
Ha megszakító helyett raksz fel CDI-t MZ-re vagy Jawara, akkor 2-300Vos üzemi feszültségű CDI kell kb ami üresen 400-500Vig is fel tud menni, egészen addig amíg a tirisztor át nem húz spontán. 1mikroFarádos gyújtó kondival a gyári MZ trafót feltételezve.
Ha után gyártott MZ trafót használsz akkor pedig csak a Jó Isten tudja megmondani mi fog tőrténi, mert ebben az esetben néha még az eredeti funkcióját sem tudja betölteni.
sorszám: 3883 (111035)
(előzmény: Keri, 2009-04-14 08:44:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-14 08:44:05
Az hogy hány ohmos egy trafó az gyakorlatilag semmit nem mond.
Ha a tekercselési menetszámokat, tekercselő drót vastagságát, szigetelésének átütési feszültségét vagy legalább a tekercsek indukcióját mondanád az máris használható info lenne.

Ha pedig azt is odaírod hogy a CDI milyen feszültségen működik akkor arra is tudnánk becsléseket mondani hogy kibírja-e a trafó a CDI-t. A CDI bírni fogja legfeljebb nem szikrázik.
sorszám: 3882 (111034)
(előzmény: serfy, 2009-04-13 23:02:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-14 08:39:52
Vagy jobb fajta multiméter kell, vagy olcsó mutatós műszer a tescoból...esetleg oszcilloszkóppal kell mérni.
Amúgy ha a trafó így megszórja a rendszert, akkor az áthúz belül, vagy a szikraoltó kondi hiányzik a megszakító mellől...esetleg ha elektronikus akkor az elektronika van rosszul méretezve a zavarokra.
sorszám: 3881 (111033)
(előzmény: mz250, 2009-04-13 23:13:32)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-13 23:20:12
próbálj mutatós műszert használni, az nem érzékeny jóformán semmire sem.
sorszám: 3880 (111029)
(előzmény: mz250, 2009-04-13 23:13:32)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-13 23:13:32
nekem olyan gondom van hogy az elektronikus index össze-vissza villog.Elektronikus fesszab is van rajta.a feszültséget nem bírom kimérni egyszerű digitális műszerrel.ezt okozhatja a gyújtótrafó?mert töltés az van,a kijelző lámpa is kialszik rendesen,alapjáraton villog ahogy kell.
sorszám: 3879 (111026)

 
 
serfy
válasz erre | email2009-04-13 23:02:01
Tisztelettel érdeklődöm, hogy 0,54 ohm / 7500 ohmos gytrafót beépithetek-e egy 1 illetve 10 Kohmohm os helyére???
A CDI gyujtás birja e, illetve lessz e valamilyen hátrányom miatta
sorszám: 3878 (111025)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 21:26:50
Nem, itt is elfér egy fojtó tekercs.Szerzel valahonnan egy ferrit gyűrűt. Mondjuk egy számítógéptápból,bár abba elég nagyok vannak. utánna szépen bele tekersz annyi menetet0.2-0.5 zománcozott réz huzalból, amennyi belefér, vagy amennyit idegileg elviselsz.Esetleg valahogy adok neked egyet.(bár akkor már egyszerűbb egy teljes védelmet adnom) Utánna ennek a tekercsnek az egyik végét rákötöd a feszültségsokszorozó plussz kimenetére. A tekercs másik vége lessz az a pont, hova mindent kötsz, amit a feszültségátalakító plussz kimenetére kötöttél volna, ha nem lenne a tekercs.Azaz a tekercs az átalakító plusz kimenete és a GPS plussz bemenete között lessz .

Recsegés ellen nem lesz védett a kütyü. Ha rálépsz, ezek után is reccsenő hangjelzést fog adni, hogy nem kellett volna. A villám elleni védelem nem igazán lényeges. Ha belecsap a villám a motorodba miközben te a GPS-t piszkálod éppen, úgyse fogod észrevenni, hogy leégett. Persze mást se nagyon.:D
sorszám: 3877 (110804)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 21:08:54)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-09 21:08:54
Na szóval recsegés és villámcsapás ellen már védve lesz a GPS a motoromon. Ennek örülök. De a tények érdekelnének a zenert értem hová kössem a kerámia kondit is, de a folytótekercs az nem a neon lámpáknál van? Kék neont a motorra:-).
sorszám: 3876 (110802)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 20:47:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 20:47:14
reptéren a hosszú drótok miatt elég gyakran történnek ilyen védhetetlen esetek. Ezért párhuzamosan be vannak téve olyan villámvédő diódák amik gyorsabban mennek tönkre (és rövidzárlatba) mint a védendő áramkör. Így ha van is gebasz, akkor csak ezeket a diódákat kell cserélni. PErsze ezen felül van más védelem is, de amikor becsap a villám a közelben akkor csak úgy pattognak szét ezek a diódák :)
sorszám: 3875 (110800)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 15:59:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 16:04:20
Ooopsz... Ezt Speednek akartam írni.
sorszám: 3874 (110783)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 16:03:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 16:03:26
Igen, azt jelenti. Kondi, zener plussz és minusz közé, tekercs sorba.azaz Feszültség átalakító plussz kimenetére fojtó egyik lába. A fojtó másik lábára jön a zener csíkos vége, meg a többi.Ez megy majd a készülék lusszos bemenetére is.
sorszám: 3873 (110782)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 15:52:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 15:59:50
Az a dögség, hogy a bizti nem védi meg az elektronikus ketyeréket a feszültség lökésektől. Egyrészt azért, mer nem kell nagy áram, elég a nagy feszültség nekik. másrészt a biztosíték lassabban ég ki mint amit védeni akarsz. Harmadrészt ha ki is égne időben a biztosíték, a készülékben lévő kondik elég ideig tartalékolják a feszültséget a tönkremenetelhez. Ezért kell teljesen megakadályozni hogy bármilyen rövid időre tulfeszültség legyen. Ennek a legegyszerűbb módja a zener. Vannak olyan éles tüskék, amikkel szemben hatástalan a zener, mert még az is túl lassú ezekhez, nos az ilyen tüskéket tünteti el a kerámia kondenzátor, illetve a fojtótekercs is, ha azt is raksz bele. ezért mondtam, hogy a megtanulható villanytan szerint így kivédsz mindent. Csak hát néha a berendezések máshogy tudják a fizikát. Az az úgynevezett peches eset.:D De legalább te megtettél mindent, amit lehetett.:D
sorszám: 3872 (110781)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-04-09 15:47:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 15:55:54
persze hogy bele hallatszott, mert nem csak a tápfeszt szórta meg :)
Ugye ismerős mindenkinek amikor a lakásban működő rádió elkezd recsegni amikor egy kispolszki elmegy a ház elött :)
sorszám: 3871 (110780)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 15:47:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 15:52:10
Nem felejtettelek el, csak azt hogy azóta minden nap 12órában melózok.

Ma lettem volna szabadnapos, de megint berángattak....mondjuk nem panaszkodom mert jól megfizetik :) de a boltba nem tudtam eljutni.
sorszám: 3870 (110779)
(előzmény: mz250, 2009-04-09 15:39:34)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-09 15:51:59
A párhuzamosan azt jelenti hogy a kimenő + és kimenő - közé kössem be ezeket? A kerámia kondit bárhogy beköthetem a zenert meg a vonal felőli rész a +ra. Előre is köszi. Vagyis utólag mert hamarabb válaszoltál mint ahogy kérdeztem:-)
sorszám: 3869 (110778)
(előzmény: Árpád, 2009-04-09 15:44:10)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-04-09 15:47:48
Leginkább a GPS-t féltem. Egy szivargyújtó csatlakozót szerelek majd fel ez elé gondoltam valamit ami védi a technikát. Nehogy valami meghalljon és elkezdjen termelni 24V vagy nagyobb árramot:-). Úgy tudom a szivargyújtó töltőben van biztosíték de nem vagyok benne biztos.
Az aksi nem volt feltöltve teljesen miközben pezsgett. Ahogy ráttettem a régi töltőm abban a pillanatban kezdte.
sorszám: 3868 (110777)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 15:39:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 15:47:20
Aztán mégis bele hallatszódott.:D Na jó, csak egy picit. :D
Akkor tekercs, kondik, zener. Így egésszen majdnem biztos hogy nem lesz baja a készüléknek.:)
sorszám: 3867 (110776)
(előzmény: Keri, 2009-04-09 15:39:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 15:44:10
A feszültség átalakítók némelyike leszedi a tüskéket, de az ördög nem alszik. Egy száznanos kerámia kondit, egy 1000 mikro 16v elektrolit kondit és egy 15 voltos zener diódát tegyél a feszültségátalakító kimenetére párhuzamosan. Emberi számítások szerint megvédi a cuccod. A zeneren ugyanúgy vannak jelölve a dolgok, mint a normál diódán. Úgy kösd be. mintha diódát úgy akarnád bekötni, hogy ne vezessen. Azaz üveg dió esetén a csíkos vég a plussz felé. Olyan diódát illetve kondit használhatsz, amilyent kapsz.
sorszám: 3866 (110775)
(elözmény: Keri, 2009-04-09 15:29:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-09 15:39:48
Ha fel van töltődve az akku akkor már a legkisebb áramra is pezseghet.
Persze a sima töltődés közben is pezseg, csak nem annyira.

Ha félted az elektronikát akkor egy zavarszűrőt bele lehet rakni.
Ez egy folytótekercs és egy szűrőkondi párosítása. Régen az autórádiók elé tették a tápvezetékbe, hogy ne hallatszódjon bele a gyújtás.
sorszám: 3865 (110773)
(elözmény: Keri, 2009-04-09 15:29:25)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-04-09 15:39:34
Keri!
Emlékszel hogy ígértél nekem egy halogént 6V 35/35W?Nos nem vicceltem mikor azt mondtam hogy meghálálom.Sokat motorozom este mivel nappal melózom és jó hasznát venném a jó világításnak.
sorszám: 3864 (110772)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-04-09 15:34:41
A megszakító jónak tűnik mind pénztárca, mind elmeállapot megkímélési szempontból. :D Azt hiszem, ki is vitelezem a dolgot. elférni csak elfér valahol.:) Legfeljebb ez is megy a túl oldara a leendő gyújtáselektronika és a féklámpa kapcsoló mellé. Ott úgy sincs semmi.:) De még az aksi mellett is van egy üres rekesz, eddig ott azok a csavarok voltak, amiket nem akartam elveszteni szerelés közben, aztán ott maradtak.:D
sorszám: 3863 (110771)
(elözmény: Keri, 2009-04-09 15:19:58)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu