:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Mivan?
Nem tároló szkóp ez, csak egy DMM :) nincs szükség 10*-es mintavételezésre.
Ha 10 MHzig mér frekit, akkor tuti nem mér addig feszt.Ugyanis rengeteg lépésben, összehasonlítással határozza meg a mért feszültséget. több nagyságrendel kissebb frekijű jel feszültségét tudja megadni, mint amekkora frekit mér. Akár tízezerszeres is lehet a különbség.
Én is ajánlok egy címet, hátha mégis kell alacsony frekis oszcilloszkóp . Jól jöhet gyújtásokhoz, léptető motorokhoz, AVR-hez.
http://www.semifluid.com/?p=15
10Mhz-ig biztos nincs gondja ennek, mert addig frekit is tud mérni.
Ha jól tudom valós effektívet mér ez a műszer.
Kitöltési tényezőt sajnos nem tud, de létezik olyan ami azt is mér.
Maxwell 25304
http://www.maxwell-digital.com/index.php?tld=en&page=product&d1=act&d2=multimeters&c=19_25304
Lehet, hogy nem hülyül meg, de a fene tudja, hogy reagál a különböző frekikre, kitöltési tényezőkre.Ha ismernénk is a csúcs értéket, nem tudnánk mennyire meredeken érte el. Ha ismernénk a valódi effektív értéket, azzal se mennénk sokara. Ilyen jelek esetén csak az oszcilloszkóp a korrekt.
Vagy ha ismerjük az eredeti értékeket, tűréssel együt, akkor csinálhatunk valami mű jeladót, gyújtás tekercset, azzal kipróbálhatjuk az elektronikát. Első nekifutásra egy trafóval, két duódával is megnéuhetjük, mutat e egyáltalán életjelet az elektrónika.Fél ideig töltjük az egyik dión keresztül a kondit, majd a másik fél hullámban a másik dióval kisütjük a tirisztort. Esetleg izzóval nézjetjük a kimenetet.
Kipróbáltam a Rudolph féle skála motort saját fél lépéses vezérlővel.
Lassú mozgásnál rezonál. Gyors mozgásoknál viszont teljesen sima a mozgása és elég pontosan pozicionál.
lehet hogy mégis szükséges lesz a mikrolépés beiktatása a símább járás érdekében. Meg kéne vizsgálni hogy az eredeti áramkör milyen jelet ad a motornak.
Egyébként gyanús hogy szakadt az egyik tranyó, mert a CNC-n is elég furcsán mozog. Elvileg 1század mm egy lépés, erre vannak olyan lépések aminél nem lép semmit, viszont a következőre 2századot lép. (indikátor órával nézve)
Bár ez lehet az ócska mechanika hibája is, de túl ciklikus ez a hiba ahhoz hogy véletlen legyen.
EZ az impulzus izé csak megfogalmazás beli éltérés, de ugyan arra gondoltok, nehogy össze vesszetek ezen.
Nekem van olyan multiméterem ami nem hülyül meg a zavaros jeltől.
Pedig zsibbaszthatnál. Jó pap holtáig tanul. Ha van módszered multiméteres ellenörzésre, kérlek oszd meg velünk. Én a babetta gyújtást csak oszcilloszkóppal tudom megbízhatóan javítani.Illetve tudtam, mert egyenlőre megint nincs oszcilloszkópom. De készülök újat gyártani. Visszatérve a babettára: ha teljes fordulaton is tölti a gyújtótekercsel a kondit, akkor se fog a multi korrekt értéket adni, ráadásul tudja a halál, mekkora a tűrés.Az impulzust továbbra is fentartom. az egy elfordulás alatt biztosan nem tölt végig. Még ha olyan lenne is a mágnes és a tekercs vasmagja, akkor is csak fél fordulatig tölthetne,Kétutas egyenirányító nélkül legalábbis.
Szóval tényleg jíváncsi vagyok.
Sziasztok, Babetta gyújtás ügyben Árpád leírása áll a legközelebb az igazsághoz, csupány annyi hibádzik, hogy a kondit töltő tekercs nem egy impulzussal tölti fel a kondit hanem a főtengely egy fordulata alatt gerjedt árammal. Az első Babetták tranzisztoros gyújtással jöttek ki ezeket arról lehet megismerni hogy egy piros műanyagházas trafójuk van , aminek végén ott csücsül a teljesitménytranzisztor. A későbbi verziók tirisztorosak ezeknél kinézetre egy "szabvány" trafó van és egy kis fekete kiöntött házas elektronika 4 kivezetéssel. Azért írtam, hogy csak kinézetre standard a trafó mert 4 V-os !
A tranzisztoros és a tirisztoros cucc tekercsei között csupán annyi a különbség, hogy a jeladótekercs különböző polaritással van bekötve.
A tekercsek ellenállás a szervizkönyv szerint
Jeladó: 17+/-1 Ohm
Töltő: 220 +/- 10 Ohm
Ja és van olyan elektronika ami a trafóval egybe van építve. Ez a második változattól a működési elvben nem különbözök.
Az elektronikát is ki lehet mérni de ezzel most nem zsibbasztalak benneteket
szakirodalomban van babetta bekötés, igazad van mindegyikben van félvezetős egység csak a legújabban nem látszik ezek szerint mert egyben van a trafóval.
Mint mondtam soha nem láttam babetta gyújtást, csak általában tudom hogy működnek a mágneses gyújtások.
Ezeken a mágnes olyan hirtelen váltott polaritást, hogy a gyújtótekercsen jelentős feszültség tüske lépett fel amit a trafó feltranszformált.
Igen, a tekercsek fegyverzetén hol az egyiken van mágneses tér hol a másikon, a kis fekete mágnes meg mindig befordul a megfelelő irányba, ezzel gyakorlatilag 4 fázissal ír le egy teljes kört.
LCD-t nem tudom mivel hajtják. Pár voltos feszültség és zéró áram kell nekik általában. Én csak olyat használtam amin a meghajtó áramkör rá van integrálva, így szerencsére nem nekem kellet ezzel foglalkozni.
A lapon lévő IC-k közül nincs ismerős processzor, de tényleg arra jó, hogy a szükséges paramétereket és működési jellegzetességeket megfigyeljem, így ezt már nem nekem kell ki kísérletezni.
A meghajtó frekvencia nem gond. Elkezdem 1Hz-től felfelé tekerni a szignálgenerátort és meglátom mit produkál. KM óra jeladónak lehetne tenni az eredeti spirál csatlakozásához egy mágneses jeladót. Azt meg hogy adott frekvenciára milyen sebességet mutasson csak beállítás kérdése.
Óráim vannak 2 MZ-re való készletem, azon felül ami működik az MZ-n, szóval az nem lesz gond, de ott még nem tartok, hogy a skála dizájnja okozzon fejtörést :-)
Egyenlőre az a célom hogy az asztalon a jelgenerátor frekvenciáját megjelenítse a mutatóval és kellő (programozott) csillapítással.
jobban utána gondolva, mintha lett volna pár darab, amit valóban tranzisztorral adtak ki.
A régebbi cucc a következő volt: A gyújtótekercs feltöltött egy kondit a fekete dobozban, a jeladó kinyitott egy tirisztort, az sütötte rá a kondit a gyújtótrafóra.Gonolom az újabbik is ilyen, csak egybe van a trafóval.
Mind a gyújtótekercs, mind az induktív jeladó impulzust ad le,Multiméterrel még saccolni sem igen lehet a tekercsek állapotát.kimérni se lehet a tekercseket ellenállás alapján, mert egy-két menet zárlata már megakadályozza a gyújtást, de kimérhetetlen. Komoly műszerezettséggel, vagy csere darobokkal lehet csak kideríteni mi a rossz.Én speciel nem is szoktam hozzányulni.Egyike a legvacakabb gyújtásoknak.
ja az impulzusra nem jó a multiméter, hülyeségeket mutat.
Gondolom a tranzisztoros változatod van, mert a régebbi mágnesgyújtásban csak a trafó tud elromlani.
Ebből következik hogy a tranzisztoros egység romlott el neked ha olyan van :)
Ezért van nekem megszakítós gyújtásom :D
Soha nem láttam közelről babetta gyújtást, de ha összeakadnék egy hibás példánnyal megnézném hogy a tekercsekről mi jön le. Ha rárúgsz legalább 100V-os jelnek illene lejönnie impulzusban a gyújtó tekercsről. A világító tekercseken természetesen ennél sokkal szolidabb villanynak kell lennie.
Ha meg van az impulzus, akkor a tranzisztor egységnek ezt kell megszakítania amikor a trafón a legnagyobb áram folyik, lehet hogy az a tranzisztor ami a megszakítást végzi ment át véglegesen rövidzárlatba, vagy szakadásba és akkor már nem is jut semmi a trafóra. Ezt is viszonylag egyszerű kimérni egy multiméterrel.
Aztán lehet a trafó is hibás. Kösd rá egy 6V-os akkura a + felét, a - felén pedig húzogass egy reszelőt amire az akku - fele van kötve. Ilyenkor szikraözönt kell produkálnia a gyertyán bármelyik trafónak. (azért ne égesd le a sok játékkal)
ez az ujabbik gyujtas, az elektronikaval egyben van a trafo, 3 vezetek megy bele, ebbol 1 a test ugye, megneztem a bekotest mer nem en csinaltam, elvileg jo, annyi volt, hogy lent az alaplap muanyagon van es nemvolt test, na azt is megcsinaltam, de tovabbra sem erzekelek szikrat! zsir uj minden, eddig amit hallottam az az, hogy a jeladok szoktak szarok lenni mar ujjonnan, csak az sem jo, ha elkezdek bevasarolni mindenbol, hogy na most akkor mi is a rossz:S
Hacsak nincs nagy szerencséd, vagy oszcilloszkópod, akkor sehogy. Ha szerncséd van, akkor a tirisztor ment tönkre, és úgy, hogy zárlatos lett. Ezt kimérheted . ellenállásmérővel, ha tudod a fekete doboz lábkiosztását. Illetve bármelyik két láb zárlatos egymáshoz képest.
Oszcilloszkóppal mérheted a gyújtástekercsen a jelet. Fesz mérővel nemigen, mert impulzusról van szó.
Ha már eleve nem működött felrakáskor, akkor a legvalószínübb ok elkötés, illetve nem megfelelő gyújtótrafó használata. A babatta trafó speciális. Nem jó helyette a 6 voltos, a 12 voltos pedig végképp nem.
hali!
ha esetleg valakinek lenne tapasztalata, babetta gyujtassal mz-n az szoljon mar, mert nem ad szikrat, hogy tudnam kimerni az alkatreszeket? elvileg ujak, dehat a hiruk nem valami jo!
Nagyon örülök, hogy épen odaértek, próbáltam úgy csomagolni, hogy valami merevsége is legyen, erre jó volt a nagypanel!
Néztem a képeket, hát, nagyon érdekes!Ha jól látom, a "motor" az a kis mágneskorong?Ezt tartja kordában a két tekercs fegyverzete?Most már látom, minek a 4 kivezetls, egyszerűbb aligha lehetne.
Ja, az LCD lapot is csak azért csúsztattam bele, mert úgysem tudok mit kezdeni vele, meg így megkérdezhetem, hogy azt mivel hajtják?
A km. órához gondolom szeretnéd majd tudni, hány jelet ad majd az adó kerékfordulatonként, valahol az lesz az alap.Eredetiben a bal első ABS jeladó jelét használták fel km. jeladóként is, ha már úgyis van és kerékfordulattal forog.Ezenkívül sok más megoldás is lehet, törekedni kell az egyszerűségre, amennyire lehet.Maga a km. (ABS) jeladó egy induktív fajta (van abból is, úgy tudom), egy fogas korongra "néz" és kapja a szinuszhullámokat.
Nemrég néztem az MZ órák "bögréit", hát ez a szerkezet annak a magasságnak a harmadát tölti ki, legfeljebb.
Magam is úgy vagyok az ilyesmivel, hogy ott kell legyen a környezetemben, akkor belebotlok, csinálok valamit, újabb gondolat indul stb.
Valamilyen üres MZ bögrét szerezz valahol, azzal kb. meglesz a (gondolom kör alakú) panel mérete.
Jó munkát: R
Rudolph!Megjöttek a cuccok.
A komplet műszerfalat nem kellet volna :D
A motorok tanulságosabbak mint gondoltam. Hiába, ha az olcsó gyártás a lényeg akkor az autógyárak verhetettlenek az ötleteikkel, szerintem ezt én is le tudom gyártani.
Ugye léptető motoroknál megszoktam, hogy kézzel lehet forgatni ha nincs feszültség rajta. Ezt nem lehetett. Megijedtem, hogy valami miniatűr villanymotor van benne áttételel, ezért szétszedtem.
Ez bizony a klaszikus és a lehető leg primitívebb 4lépés/fordulatos 2 tekercses léptető motor...1/50-es áttétellel. Így 400, illetve 800féllépés/fordulat adódik egy írtó egyszerű műanyag szerkezettel, aminek amúgy jelentős holtjátéka van az általam megszokott léptetőmotorokhoz képest, de úgy tűnik ez is elég.
Mindenesetre a saját magunk felműszerezésére bőven elegendő motort küldtél.
Az áramkört is kitaláltam már ehhez a motorhoz és a program is jóval egyszerűbb lehet a 800lépés/fordulatnak köszönhetően mivel nincs szükség mikrolépésre szerintem.
Szóval rajta vagyok a témán.
Örülök, hogy felfrissült a téma!
Küldtem egy emailt is!
üdv.: R
Szia! Irtam neked e-mailt. Ha van időd, olvasd el. Üdv Dani
lehet kapni darabra is ezeket a motorokat, bár sajnos elég kicsi méretüt nem találtam még, a nagyobbak meg drágák.
már csak az a kérdés, ha sorozat gyártásra állnánk be, milyen motort válasszunk, hol szerezzük be, hogy olcsó legyen? Nem tartom célszerűnek a sorozatgyártás esetén azt, hogy a motorok felfüggesztését darabonként variáljuk, ahogy az éppen beszerzett bontott cucc megköveteli.Valami fillére cackot kellene taláni. olyant mint a flopy motor, és még kapható is állandóan, hogy ne kelljen előre venni esetleg több tíz darabot is. Gondolom százas nagyságrendben nem érdemes gondolkodnunk. :D Bár mint végzett menedzsernek , vannak ötleteim, hogy lehetne eme csodálatos terméket elhelyezni a piacon.:D
Ja szerszámgéphez szereztem 5 fázisú léptető motort.
0,36fokos pontosságu mikrólépés nélkül :)
Ehhez is csak olyan vezérlő kell ami 5 FETből megépíthető és egyenként kell kapcsolgatni rá a villanyt egymás után.
Ezt fogom használni a CNC-mhez, ami már egészen jól halad. A sínek, meg a váz már össze van rakva, az orsót kéne fel applikálni a motorokkal, és indulhat a termelés :)
Már csak a tranyó védelme miatt szükség lehet a diódára, de igazad, van nem kell túlkomplikálni.
hídban is azért gondolkodok, mert nekem csak 4 vezetékes motorjaim vannak, azt másként nem lehet meghajtani és ehhez már ki van találva az áramkör.
Régebben csináltam 6 vezetékes motorhoz is vezérlőt, az tényleg csak 4db BC303-as tranyó volt. Kicsit langyosodott, de egész jól bírta.
Igazad van az induktivitással kapcsolatban, valóban feleslegessé teszi az analog tranyót kondival. De a hídba kötött fetek még elgondolkodtatnak. még nem látom be, hogy szükségvan hídra, ha nem akarunk a léptető motorból szerszámgépet csinálni. Szerintem egy mutató mozgatásához, közel helybentartásához elég a minimási teljesítmány. Akkor pedig nem kell a híd, elég a féloldalas síma egytaranzisztoros megoldás is első ránézésre. Az induktív lökésektől nem félek különös képpen, egyfelöl a vezérlés felé le diódásom, másfelöl a hatásfok romlás nem annyira fontos szerintem az említett alacsony teljesítmény szükséglet miatt. gondolj bele, például egy winyó motor úgy van kialakítva, hogy egy-két darab jelentős tömegű tárcsát sevperc alatt pörgessen fel 7500as fordulatra. szerintem te pedig itt követed el a hibát. A szerszámgéphez szükséges teljesítményben gondolkozol.A műszernél egész piciáramokkal meg tudod valósítani a dolgot. A léptető motor amit használnánk, jóval nagyobb teljesítményeket bírna. Ugyanis mikroméretű léptető motort úgy se tudunk szerezni. Ami szerintem szóbajöhet: Hűtőventillátor, winyómotor, flopi motor, CD motor.
Ah, világos, akkor már értem mit problémáztál régebben a mikrólépéses vezérlőn.
Viszont ne analóg tranzisztorokban gondolkodj.
Nem kell analóg jel a tranzisztor modulációjához, mert akkor a vezérlés hatásfoka romlik.
Simán a négyszögjel szélességét szokták modulálni, amit a motorra közvetlenül eresztenek. A motor tekercsei induktív terhelésként viselkednek + némi ohmikus ellenálása is van, tehát a rákapcsolt feszültség kitöltési tényezője közvetlenül meghatározza a rajta átfolyó áramot. Sokkal egyszerűbb és kevésbé melegszik a meghajtó.
Persze mondhatod, hogy mivel induktív, ezért kikapcsoláskor irtózatos tranziensek keletkeznek. Ez így is lenne, de bipoláris kapcsolásnál a tranzisztor híd felső tranzisztorát nyitva kell hagyni az alsó FET zár csak le és ezen, valamint a szabadon futó diódán keresztül a tekercs rövidre záródik, az áram pedig lecseng az áramkör belső ellenállása és a tekercs induktivitásának függvényében.
Unipoláris kapcsolásnál, mint amit te is írtál, ott pedig a tekercsekre kell egy-egy diódát kötni záró irányba, és az levezeti a tekercs áramát.
Amit még kisütöttem,
-és el kell ismernem hogy tulajdonképpen igazad volt-
hogy a motor mechanikai surlódásai miatt nem fog 1 lépésen belül 256 pozícióra beállni, főleg nem a 0fok és 90fokos áramvektorok környékén ahol az egyik tekercsen kevés áram folyik.
Gyakorlatban maximum 16 mikrolépés amit a mechanika még tud követni egy jobb motor esetén, de gyengébb csapágyazású motoroknál 8 mikrólépésnél több felesleges.
nekem 96lépéses motorjaim vannak, ez 8 mikrolépéssel 0,5fokos pontossággal tud beállni.
Persze lehet növelni a mikrolépések számát, de nem lesz pontosabb legfeljebb simább a járása.
Úgyis fogalmazhatnék, hogy arra jöttem rá, hogy a léptető motor bár hasonlít a szinkron motorra, de nagyon nem ugyanaz, én eddig szinkron motorban gondolkoztam valami szellemi rövidzár miatt.
Szerintem benned már tudatosult a dolog. A teljes lépések számát nem igen tudja elrontani. a tört lépéseknél folyamatossan rajta lehet tartani a fezsültséget, annyira azért nem zabál. A tört lépésen beül a pozíciót a tekercsekre adott feszültségek aránya adja meg, tehát nem függenek az előző állapottól, tehát az elrázkodás nem okoz hibát. Ez voltz ami nem tudatosult bennem, hogy a pozíciót a tekercsekeb átfolyó áram aránya adja meg. Rajz nélkül egy kicsit nehéz elmagyarázni a dolgot, de megpróbálom.Adva van négy tekercs, 90 fokokra egymástól. ha két egymás mellettibe egyforma két olyan áramot vezetsz hogy mondjuk déli pulus alakuljon ki a forgórész mágnese felé, akkor ez a déli polús középen lesz a két tekercs között, Ha az egyik ben kétharmad áram, a másikban egyharmad áram lesz, akkor a déli polus a nagyaobb áramú tekercshez közelebb alakul ki, a távolság harmadán. Ha még arréb akarjuk tekerni a motort mint amikor egy tekercsen van az össz áram, akkor a másik tekercsel párosítjuk ugyan így. Vagyis ha a tekercsek a, b, c, d, akkor először az a-b ről van szó, majd a b-c ről, a végén a c-d ről. Négy polusú motor eseté kész is a kör. A szemben lévő két tekercsen vagy északi polust alakítunk ki, vagy semmit se, a forgórész úgyis úgy fog beállni, hogy az északi polusa egybe essen a tekercsek által gerjesztett déli polussal.Vagyis a pozició nem függ semmi mástól, csak az áramok arányától.
Tehát a vezérléshez tekercsenként elég egyetlen tranzisztor ha a szemben lévő tekercseket nem akarjuk használni. Ha változó kitöltésű négyszögjejelet és egy ezzel feltöltődő kondenzátort használunk a megható tranyók vezérlésére, a digitál-analog átalakítás is le van tudva. azaz kell a pic, hat tranyó, három kondi.A hatból három tranyó csak a végtranyó, három áramerősítő. értelem szerűen ha sok polusu motorról van szó, egy a-b-c-d lépteés csak egy körcikket ad meg, a körcikkeket számolni kell, a pozíciót a cikkek és az éppen aktuális pozició adja meg.Semmi lelültetés, komolyabb helyben tartás. Csak akkora tartóáram kell, hogy teljes cikket ne tudjon ugrani.
Talán elég érthető voltam, (nem hiszem), ha nem, akkor keresek ábrát hozzá.
Utóirat: Ami eddig nem tudatosult bennem eléggé az az, hogy a forgórész mindig állandómágnes, vagy olyan elektromágnes, ami nem változtatja a mágneses irányát, azaz a léptetést nem a forgórész és az állórész mágneses terének együttes változása okozza, hanem kizárólag az állórészé. és nem egy polusban kell gondolkodni, hanem mindig két egymás mellettivel együtt.
Ja amúgy adok én neked egy léptető motort ingyen is. Nem éppen fordulatszám mérőhöz való de kísérletezni jó.
Mesélj Árpád, mire jöttél rá a léptető motorok kapcsán?
Hátha én sem tudtam eddig hogy működik.
Hali. Szeretnék segítséget kérni. Mz-be akarok elektronikus fordulatszámmérőt. Aki csinált már ilyet, vagy ne adj isten elválalná, az jelentkezzen: g-golo@freemail.hu
most vettem bele zsír új akksit. az áramot ha egy kicsit jobb idő lesz megmérem, utána írok!! köszi
Ha jól értettelek, akkor a feszszabnak anyi. Mérj feszültséget, szerintem bőven 14.4 felett lesz már 3000 fordulaton is. Az aksiba nem kell túl sűrűn utána tölteni?
Hali mindenkinek! Szeretném a segítségeteket! A hiba: 350 638-as műszer alapjáraton világít a töltéslámpa az index szépen villog, magasabb kb. 2500as fordulaton töltésjelző elalszik viszont az index villog mint a pi..a! fesszabályzó a gebasz? köszi előre is!
Sziasztok!
Egy kérdés, milyen minőségű a magyar elektronikus feszültségszabályzó, Etz-250 hez. megbízható-e? Várom sürgős válaszotokat, előre is köszi.
Balesetmentes, Széles, Napos utat Nektek!
Üdv: Nagymedve
Sziasztok,
Nah, szoval megszületett az R2-es 6V 35W/35W halogén:) Simán átlehet forrasztani a gallért..
http://pozsothereal.uw.hu/Misc/P1010275.JPG
Viktor
A legujjabb símán leszednető a mikroelektronikáról. De azzal az a gondom hogy teljesen hülye. Például az edit projektre amit kiad, az minősíthetetlen. Vagy megvan a szökséges sémád az adott pichez, vagy fújhatod. Nem engedi, hogy te állítsd be.
Most éppen egy régit töltögetek, azt én is torrenttel. Jön vagy 0.1 kbittel. Majd két óra mulva kipróbálhatom. Ha nem jön közbe semmi.De még mindig inkább ez a szenvedés, mint az ASM.
Amúgy egy egyszerúnek látszó problémát kellene megoldanom. A risztóba 18f2550 picet használok majd, meg kellene nézni, mit érzékel a vibráció szenzoromból. Ehhez USB HID progit kellene belenyomnom, hogy oszcilloszkopként működjön. Amíg ez nincs meg, csak próbálkozással lőhetném be a dolgot, úgy viszont nagyon macerás. Ki tudja, milyen frekivel és neddig adja az impulzusokat a szenzor, és mekkora rázkodásra.Ha símán csak arra adnám a riasztást, hogy egyet kapcsol a szenzor, már arra is riasztana, ha egy galamb leszarná a mocit.
Torrentről szedtem le a legújabb mikropaszkalt, ugyan olyan mint a régi változat....vagy már az én régi változatomban is kevés szubrutin volt?
Mondjuk tartalmaz minden lényeges dolgot.
Hosszabb kihagyás után ismét belekezdtem volna a pic projektekbe. Kezdtem volna. Kissebb renszer legyalulás folytán az eredezi mikropascalom eltünt. Amit most le lehet tölteni kevesebb példa megoldást tartalmaz, számomra elég érthetetlen még a logikája, vagy nem müxik rendesen, és azért érthetetlen.
Tehát egyenlőre megint áll minden "fejlesztés". Tudom, írjak ASM-ben.... No nem. Inkább keresgélek tovább.
No ugye, mondtam hogy a dióda rosszalkodik.
Igen, 4093-al meg lehet építeni. Csak maradj szigorúan a rajznál. Én véletlenül használtam a 4093 után a kis fet bemenetére felhúzó ellenállást, nem működött. Annélkül viszont szépen műxik, mint ahogy az elején számítottam is. De meggondolandó így is a dolog.A vaslemezes megoldás stabilabb. Csak az olyan anti mechanikusoknak kényelmessebb a billenőkörös megoldás.Két hengeresnél még istenes a dolog, ott úgyis két hall van, de az egyhengeresnél elég sok plussz alakatrészt jelent a billenőkörös megoldás. Szóval gondold meg, nem érdemessebb e inkább vaslemezt fűrészelgetni, fúrogatni, reszelgetni. A vaslemezes is fent van valahol az oldalamon.E kettőn kívül nincs ötletem nem kőr alakú mágnes esetére, legfeljebb, hogy pic-cel oldod meg, akkor rögtön meg van az előgyújtás szabályzásod is.
Árpád.
Érdekelne engem egy gyújtás elektronika nem kör alakú mágnesre és egyhengeresre.Érdekesnek látom azt ami az oldaladon fent van.Símán kihasználható lenne az a rajz a 4093 IC vel?Vagy van valami más ötleted is?
Egyenlőre letudva a fesszab gondom.A probléma a schotky volt, elég jól melegedett is,kicseréltem egy újra ugyanolyan típusra és megszűnt a melegedés is és a töltésjelző sem parázslik.most a feszkülömbség 0,35V.
Ment!
Amúgy lesz power bőven, kb 50 A, ezt nem tudod mind elhasználni.Igaz, annyit is vesz el a motortól, bizonyára ehhez kell beállítani az alapjáratot is.Szerintem lesz töltés alapjáraton is.
üdv.: r
Köszönöm Rudolph!Igen jöhet az e-mail-emre.Amugy igyekeztem a legnagyobb áttételt hagyni amit a dekli engedett.Gyakorlatilag a szuszkán durván kétszeres a gyorsitasa a generátornak ,én csak 92mm-es laposszij tárcsát tudtam feltenni a főtengely végére a 60-as generátor tárcsának.Valszeg alapjáraton és közelébe nem lessz töltésem(ha egyszer összejön!)Amugy a munkálatokról van fennt egy pár kép az izs.hu képtárában Köszi!
Megvan a kapcsrajz és a leírás a generátorról, mehet az itteni címedre?
Amúgy, pár ezer autóról gondolkodva egyszer sem ment tönkre fesszabályzó a 16 év alatt, talán véletlen, vagy jó darabok.
Szerintem nem gond bekötni.
Ja, jó nagy képek, hogy lehessen részleteket látni.
Ha mehet, küldöm.
üdv.: R
Köszönöm a segitségeket a kérdésemben!Végül is ugy néz ki hogy mind a két generátorban amit kaptam kifeküdt a fesszabályzó.Bár Rudolf hozzászólásánál felkaptam a fejem amikor azt irta hogy a töltés akármilyén kapja a gerjesztést.Tehát ugy nem tudom tesztelni hogy kötök egy negativot a házra a pozitivot meg a dugalja gyujtás pontjára???A suzuki fesszabályzóra én tizenezreket hallottam nem3-mat.Üdv!
Ide is leírom: Működőképes. A tirisztorokat nem ismerem, mert kerülöm mint a tüzet, ezért nem tudom beszerezhető-e, meg kibírja-e a gyújtás közvetlen rákötését, de ha ez rendben van akkor bármilyen, olcsó, 5mm-es nagyfényerejű LED megteszi.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|