:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Ja meg a labortápnak külön ágára raktam a motort és a PIC tápfeszt.
Ezért néztem meg a HEX filet, ami ténylegesen beégetésre kerül, abban nem csinál ilyet, ott a késleltető ciklusok és a kimenetek kezelése is ugyan úgy történék int a saját ASM programomban.
Egyetlen logikus magyarázat, hogy a configot rosszul fordítja be, vagy valami típus jellemző egyedi hülyeséget kifelejtettek a Pascalosok.
Alapvetően tök egyszerű a tesztprogram.
Egymás után futófény szerűen vezérli a kimeneteket, szóval semmi extra.
Sajnos a HEX fileban közvetlen hexadecimális címek vannak, és bár a parancsokat vissza fordítja ASM-be azért én sem vagyok teljesen bitagyú.
Ha config azonos , akkor csak ciklus lehet rosszul megírva, vagy a kimeneti bitek vannak rosszul kezelve.Abban sem vagyok teljesen biztos, hogy a pascal minden verziója korrektül kezeli a kimeneti biteket.Valami segéd kütyüvel meg kellene nézni, nincs e egy rövid időre minden bit billentve mielőtt beállítaná a megfelelő kombinációt.Mondjuk ha egy bit megváltoztatásához első perióduban kiteszi az összesre a magas szintet, annak kínos következményei lehetnek.Esetleg egymásra nyitnak a vég fetek.Égess egy picet arra, hogy nézze meg, csinál e ilyent.
Config ugyan az.
Lényegében FET-eket vezérlek tehát semmi extra. Kimenetnek definiálva minden.
Látni kellene a forrás szöveget. De amit én el szoktam rontani, az a következő: Rosszul állítom be a pic dolgait, jól állítom be, de nem mentem, illetve elfelejtek pic tipust váltani, és eg másik tipusé marad a fordítóban. Nem állítom be a túlcsordulást, az idő kutyát, esetleg power resetet, vagy a MCLR lábat. A power reset és az MCLR láb különösen alkalmas arra, hogy égetőben működjön a dög, az áramkörben pedig nem. Ja, ne felejtkezz el a megfelelő bemeneteken a felhúzó ellenállásokról. Ugyan szokott lenni belső, de az csak annyira biztos, mint a kutya vacsorája.
De kettőnk közül te vagy aki ért is valamennyit a picekhez, nekem kellene tőled kérdeznem. :D Tudom, te nem kérdeztél, csak a szívemnek oly kedves Mikropascal bíráltad.:D
Árpád! most küldtem melegebb éghajlatra az istenített mikroPascalt :)
Megírtam egy léptető motor vezérlőt benne, befordítottam, égettem és nem működik, közben elfüstöltem 2 PIC-et, meg 3 FET-et a sok próbálkozás közepette.
A próba panelban pont azt csinálják a PIC-ek mint amire programoztam, de áramkőrbe berakva már nem.
Mivel 3 példányban csináltam meg simán átraktam másikba de mindegyikben ugyan az a hibajelenség, kiszedtem 3 fetet ami a hibásan működő kimeneteken volt, működik minden, feteket lemérem hibátlanok, zárlat nincs.
Ugyan azt a programot Assamblyben megírva és égetve hibátlanul működik.
Megint beégetem Pascalból, hiba, ASM működik.
Megnéztem a HEX filet deassemblerben, semmi hiba nincs benne, a program gyakorlatilag ugyan az mint amit ASM-ben írtam, mégis olyan dolgokat művel amit a program szerint nem kéne.
Na ezt magyarázd meg nekem :)
Ja és a vicc az, hogy az ASM program részleteit a Pascal-asm fordításából másoltam át, mert nem volt kedvem vacakolni a bitekkel, tehát ami a különbség az gyakorlatilag csak az optimalizálás és HEX file generálás.
Beállítások, algoritmusok, ugyan az.
3 napot szúrtam el ezzel. Ha Asm-ben kezdek már kész lenne akármilyen bonyolult vezérlés.
És hogy a többiek megnyugodjanak, ez is motor elektronika lesz ha kész lesz.
Ez elég gyenge védekezés.
Ha a motor nem felel meg az alapvető műszaki követelményeknek, az nem mentség hanem súlyosbító tényező.
Sajnos az elöregedő 6V-os dinamók tényleg elég hervadtak, a tompítotthoz, de amúgy bírja ha sikerül szerezned újat.
Ilyenkor az a helyes válasz, hogy jé, ez nem világít, pedig amikor indultam még világított. Motor leállít, komótosan kicserél az izzó, majd csodák csodájára világít :D
elmondanám neki azt amiket itt számoltam,hogy lássa a számadatokat.És megmondanám neki h ilyenkor világosban a helyzetjelzőt égetem mint hogy tompitott-tal és indexel egy nagyforgalmu gyors kereszteződésben álljon le a motor alapjárat körül,mert az tényleg veszélyes ha hátulról neked mennek.Amugy ugy szoktam csinálni h megérkezek a piroshoz akkor szoktam helyzetjelzőre levenni majd ha indulás van akkor mehet az index.Aztán ha már a kereszteződést elhagytam akkor felkapcsolom a tomp.-at a következő lámpáig vayg megállásig.
A kimenet mágnes nélkül szakadást mutat. Ha megfelelő irányú mágneses térben a kimenet lehúz földre. Ezen ívül + és - láb van a tápnak.
Űgy tudod kipróbálni hogy tápot adsz rá és forgatod felette a mágnest, A kimenetét egy kb 470 ohmal és vele sorban egy leddel a + tápra kötöd. Ha jól van bekötve a led és jó a hall is, akkor fél körig világítani fog a led, fél körig nem.A hall szinte minden hibáját kimérheted így. Csak nagyon ritkán megy úgy tönkre a hall hogy lehúz földre ha kell, de csak gyengén.Azzal az esettel első nekifutásra ne foglalkozzunk.
Üdv!
olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy hogy lehet egy trabant gyujtásának a hall jeladóját le tesztelni hogy működik-e?Mert van egy ts 150-esem amire szeretnék ilyen jeladós gyujtást tenni csak még nem volt dolgom ilyennel...
De az lenne a legjobb ha elmondanátok a müködési elvét, olvastam róla a neten de nem tiszta teljesen, én ugy értelmeztem hogy:
van a 2 bemenet (+,-) és az 1 kimenet (trabantén 7) szal ha a mágnes egyik polusa kerül a jeladó elé akkor mondjuk a 7-es és a + lábat kapcsolja össze, ha a másik pólus akkor pedig a 7 es és a - polust zája össze...
ha rosszul fogtam fel akkor lécci javítsatok ki...
segítséget előre is köszönöm!
Ahha, járkáljál csak helyzetjelzővel, aztán majd járhatsz úgy mint én, hogy kiint a rendőr(fejben már 40e elkönyvelve mivel 1éves jogsival mögöttem ült barátnőm), aztán jön a keménykedés, hogy miért csak helyzetjelzővel megyek, jelzem még bőven világos volt. Ja mondom véletlenül nem kapcsoltam fel, mire: akkor ez 20e lesz. Aztán szerencsémre a csajom szépen mosolygott úgyhogy megúsztam ejnye-bejnyével. Addig én is ezt a gondolatmenetet követtem, mint te. De ezek már belekötnek az élő fába is ha úgy van kedvük.
Nem mondom, hogy nem célszerű a helyzetjelzővel menni tompított helyett. De a számításba bele kell venni az aksiban tárolt energiát is.A gyújtótrfónál kicsit módosítanom kell amit írtam: 12 watt amikor folyik rajta az áram. Ha jól van beállítva a megszakító hézag akkor Fél körben sincs rajta a delej a trafón
Szóval ha jó az aksi, jó minden, akkor órákig elmegy szerintem a TS is (amíg az aksiban van elég töltés a hiány pótlására). A jawa a nagyobb teljesítményú dinamójával talán örökké is.
De ha tompított helyett helyzetjelzőt használsz, azt hiszem a TD-nek sem lessz idő korlátja városban.Persze a városban sem mindegy merre járkálsz. Mostanság megint van pár hely a fővárosban, ahol semmit se tudok garantálni, mert alapjáraton megy a motor az idő 90 százalékában.:(
De van egy áthidaló megoldásom: Használjatok a TSben Fet végű elektronikus gyújtást. Ha megfelelő hall a jeladó, akkor akár 4 voltnál is tisztességes szikrát ad 0.5 mm gyertyahézagnál.Tehát lehet hogy elsápad a lámpája, de nem hagy ki ütemeket a gyújtás.Én ezt a megoldást választanám. Legalább a hűvös, párás késő őszo napokon is könnyebb lesz a hidegindítás.
de ha számolgatunk ts nél akkor a névleges dinamó teljesitmény 60W.Na most akkor ha városban mész alapjáraton nincs töltés néha.Világit a tompitott40W al a helyzetjelző 4W a km órában 2 megvilágitó égő kb.2W meg a fordulatmérőben is 2 W.Aztán hátul 5W a helyzetjelző.Na ez igy 53W.Meg valami kis energia kell ugye a trafónak is amit irtál 12W akkor az 65W eddig és ezeknek működnie kell hivatalosan mindig.És akkor ha még nyomjuk a féket meg index is villog akkor nagyon terheljük a rendszert és nincs annyi idő 2 lámpa vagy utca közt
hogy töltsön vmit az akkuba.Igy városban jobb ha tompitott nem ég csak a helyzetjelző,az is elég,messziről a rendőrnek talán nem tűnik fel,max azt gondolja ha halvány mint sok simsoné.Én nappal városban nem égetem a tompitottat.
De legalábbis megmérni a töltőfeszt. A kis TS-ek jól szokták bírni a várost is. Ha mégse bírják, kihagyogat a gyújtásuk, akkor a következők lehetnek: Rossz aksi, dinamó, feszszab.A dinamó hibák közül leggyakoribb a szénkefe rossz érintkezése.Ez lehet rövid kefe miatt, a kommutátor felületének koszossága, kopása, a forgórész ütése miatt.Ha a dinamo forgórésze üt, akkor általában az excenter is hülyén viselkedik, szinte garantált a több helyen történő megszakítás. A többi szénkefe hiba szemrevételezéssel kiszűrhető.
A feszszab ellenörzéséhez legtöbbször elég a töltőfesz mérése. Ez 6 voltos rendszerben 7.2 volt kb.
Még egy lehetséges hibaforrás: nem megfelelő izzók használata. PL az első lámpában 40/45 wattosnál erőssebb van.
Egymás után jutnak eszembe a lehetséges okok. Még egy ráadásnak: Rosszul van beállítva a megszakító hézag. Ha túl kicsi, akkor túl sokáig folyik áram a gyújtótrafóban, ez eléggé leterheli a rendszert.Egyszer régen nekem ez volz a bajom egy 6 voltos rendszernél, kellet idő hozáá mire rájöttem, mi is a gond.A 6 voltos trafó 2 amper körüli áramot vesz fel, Az 12 watt, ami egy 50 wattos dinamónál már befolyásoló tényező.
sorszám: 4098 (117258)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-16 07:31:35)
Milyen feszültségszabályzó van a motorodon? Elekrtonikus vagy mechanikus. Ha az utóbbi akkor érdemes egy gyors cserét megejteni.
a gyertyahézagot csökkentsd le olyan 0.3-0.4 mm re és próbáld ki a motort.Nekem segitett ez,0,45mm rel jó,jól is megy még és nem áll le akár mit kapcsolhatsz,persze sok ilyen városi index meg lámpa meg alapjárat után hallani h kezd kihagyni,igy városban nappal csak helyzetjelzőt kapcsolok.
Sziasztok, kérnék szépen valakit,
hogy mérjen le nekem egy trabi mágnesgyűrűt, egyetlen méretre lenne szükségem, a vastagságára a peremes acéllemezzel együtt, amire ragasztva van..
Nem mintha lelehetne szedni..:)
Köszönöm szépen,
Viktor
Helló!
Semmit sem kell módosítani, egy az egyben használható 6V-os rendszerhez is.
Mekkora kapacitású az akkud? Lehet, hogy túl kicsi, és a nagy áramfelvétel miatt merül le olyan gyorsan. De az is előfordulhat, hogy a töltéssel van valami gond.
Sziasztok,jó napot!
Egy MZ TS 25O/1 -esem van. A problémám vele,hogy mikor bekapcsolom az indexlámpákat,nagyon lehúzza a többi lámpámat...söt,ha nem vigyázok,meg a motor is lefullad.Az aksi vadonatúj.Hol lehet a baj?
Már arra is gondoltam,hogy lecserélem őket LED-esre.(ezt azonban csak a regi hőszálas kapcsoló kicserélésével bírom).
Kérdés: az oldalon levő elektronikus indexkapcsolón ( http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/36 )milyen változtatásokat kellene csinálni,hogy jó legyen 6V-os mmotorhoz?
Valakinek van-e kapcsolasi rajza?
Köszönöm,előre is!
Ütésérzékelős riasztó!!! Remek védelem a tolvajok ellen. Kulcsos kapcsolóval, szirénával, és természetesen dobozolva.
http://sites.google.com/site/kkrisz03/termekek
Motorelektronikák készítése. ELBA, EWR, tirisztoros egység, alacsony fogyasztású akkumulátoros gyújtás, nagy áramú feszültségszabályozó, stb.
Látogasd meg honlapomat: https://sites.google.com/site/kkrisz03/
Nem igazán. Túl nagy általában az autórisztó. Túl nagy az áramfelvétele is. Az autoriasztóknál nem követelmény a vízállóság.Persze néha a motor riasztónál sem.:( A szenzorok érzékenysége sem feltétlenül megfelelő. Lehet kapni különféle motor riasztókat, némelyiket egész olcsón. De építeni is lehet viszonylag egyszerűen. Folyamatban van a pices riasztóm publikussá tétele, csak megint nincs olyan progim, amivel szép és webre feltehető rajzot tudnék csinálni.De idővel csak elkészül....
A gyáriakkal az a gond, hogy néha beáznak, néha szétesnek, néha rövid idő alatt leszívják az aksit. Riasztó beszereléssel foglalkozó ismerősöm szerint jelenleg nincs a piacon teljesen korrekt model.Az én véleményem az, hogy a nem teljesen tökéletes riasztó is jobb mint a semmi.
Ja, majd el felejtettem. A riasztót a motoron oda szerelik, ahol van hely, és ahol védve van egy picit a külső behatásoktól. Üllás alá, esetleg aksi mellé, jawáknál a baloldali dekli alá a féklámpakapcsoló mellé esetleg.. A riasztónak persze stabilan a vázhoz csavarozva kell lennie, hogy érzékeljen valamit.Nem egyszerű kérdés, minden tipuson más és más az ideális hely, ha egyáltalán elfér valahová. Bár lehetetlen nincs, csak tehetetlen, tehát csak be lehet valahová nyomorgatni, alkotó fantázia kérdése az egész.Láttam már olyant, hogy a hátso csomitartó alá tette valaki egy fém dobozban.
sorszám: 4088 (116576)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-08-26 15:32:42)
Valaki tudja,hogy hova szerelik a motoron a riasztot? az auto riaszto megfelel?
ETZ elektromos fesszabba jelölés helyesen átdugva a drótok (lámpa, föld, stb) működik 12 V Jawan? 12V-ra áttekert dinamóval működik, most éppen jól. Tölt, lámpa kialszik, kis fordulaton refivel parázslik, stb. Jut eszembe ha valakinek van egy hengerre való (pl. kéthengeres félhalott) elektromos gyújtása, érdekelne. Ha nincs, irány Pest...
tévedsz, létezik zselés akku, amiben az elektrolit egy zselé szerű polimerben van megkötve, de az nem olcsó, kb. dupla ára van a sima márkás savashoz képest és legfőbb előnye a ciklus állóság, ellenállóság a vibrációkkal szemben és a beszerelési pozícióra való érzéketlenség. A riasztó akkunál érdemes talpára állítva beszerelni, mert az bár nem folyik ki, elvileg nem szereti ha oldalára van borítva.
Ja és elektronikus fesszabbal használom.
Elméletileg: NEM
Gyakorlatban 2 éve használom gond nélkül télen nyáron a TS-ben. Ráadásul fele akkora kapacitásút mint a gyári előírás.
Ha rendben van az elektromos rendszer, azaz nem tölt túl, nem meríti le nagyon az akkut, akkor nem lesz gond, de ha gyengélkedik akkor gyorsabban tönkre megy a riasztó akku mint a normál savas.
Éppenséggel lehet, csak azokat puffer üzemben (ahogyan a motorban is üzemel, tehát állandó töltést kap) alacsonyabb feszültségig (13.6-13.8V) illik tölteni.
Nem tudom, hogy milyen motorhoz használnád, de én főként Simsonokhoz, és ahhoz hasonló rendszerű motorokhoz készítek elektronikákat, köztük feszültségszabályzót is. Ezeket könnyedén be tudom állítani a hagyományos akkuhoz 14.4V-ra, illetve "zseléshez" 13.8V-ra.
Pár helyreigazítást, ha megengedsz:
- Nincs olyan, hogy "zselés" akku, olyan csak szaloncukorban létezik. Zárt, gondozásmentes, felitatott elektrolitos (kinek melyik név tetszik) viszont már van.
- Kénsavat semmilyen akkuban nem lehet/szabad utántölteni, csak a vizet (persze nem csapvíz :-)).
Krisz
http://sites.google.com/site/kkrisz03/home
Egyszerű kérdés: jó a zselés aksi a motorokba? Jó áron lehet kapni 4-17 Ah 12V zselés aksikat, kérdés bírja e a nyesztetést a gyakorlatban? Szimpatikus lenne, mert nem folyik, nem kell utántölteni vizet/savat stb. de igen szigorúan hangzanak a megadott töltés határok.
Nincs új a nap alatt.
Év végén amikor már nem tanultunk semmit, fogtam egy 20W-os (manapság 200W-ra értékelnék) Videoton hangfalat, beleraktunk egy 7Ah-s MZ akkut, meg egy 12W-os TDA alapu erősítőt, meg egy discman-t és egész nap ment a zene.
Úgy mentünk végig a folyosón mint a fekák, a nagy böhöm magnóikkal :)
Igaz nem volt kihajtva, de a hatás így is megvolt.
A dolog kissé bonyolultabb. A meghibásodási százalék egy érdekes görbét ír le. Az elején magas a meghibásodási arány, aztán lecsökken, majd pár év mulva ismét megemelkedik. A pontos görbéhez az alkatrész milyensége, a gyártás utánni ellenörzések, a használati körülmények ismerete szükséges.Ha megvan a görbe, akkor is csak egy meghibásodási valószínüséget kapunk.Ha jól utánna járok a dolognak, akkor meg tudom mondani, legyártott tízezer ketyeréből x idő mulva mennyi fog meghibásodni. De egy adott darabra semmit se tudok megjósolni.
Mivel emberből vagyok, biztosra vehető, hogy hibázok néha. Egy adott kérdésben tehát felmerül a lehetősége, hogy pont az az, amit elrontottam.
Ezek a dolgok ismerete szükséges a tervezéshez. Nem a házi használatra barkácsolt eszköz méretezéséhez, hanem a nagy mennyiségben, eladásra szánt termékek tervezéséhez. A másvalakinek való segítésnél is így kell tervezni, ha meg tudja tenni az ember, hogy mérsékelje a károkat, a másik bosszúságát. Ha én azt mondom valakinek, építsd meg, tuti működni fog, és beüt a menykő, nem müxik a dolog, akkor két végeredmény lehet: Az illető vagy elátkoz engem, és nem csinál meg semmit sem többé, amit én ajánlok, vagy magát hibáztatja, és semmit se csinál többé. A két eset vége ugyanaz, nem lesz olyan cucca, amilyen pedig lehetne.Ezért tudatosítom a delikvensekben, hogy van kockázati tényező. Tehát ha nem jön be elsőre, probálkozzon újra, esetleg másként.
,,tapasztalataim alapján üzembiztossabb jóval a tranzisztoros kapcsolásoknál.De nem vagyok Isten, nem tudom biztosra ígérni, hogy nálad se hibásodik meg." Igaz.
A FET nem Isten gépe. Isten gépei mi vagyunk. A meghibásodási ráta 100% !
Az a jó az elektronikában (félvezetősben), hogy Istent játsz6unk.
Létrehozol valamit, működik, mármár él.
És ha ügyes voltál naggyon sokáig, a te örömödre!
Ha mégsem,elfüstöl. Evolúció. Építessz 1 jobbat, üzembiztosabbat. És "működőképes,, lesz.
Üdv.: Kiri
Ha másért nem, akkor azért mert vannak olyan erősítők, amik alkalmasak motorra. Némelyik motorba be is szerelhetők. De építhatő is egész jó hangminőségű híd kapcsolású erősítő. A 20 watt nem tűnik soknak, de kivállóan alkalmas arra, hogy éjjel sokkoljuk a környéken lakó nyitott ablak melett alvó ártatlan szántóvetőket, vagy a szomszédos sátorban horkoló egyént. Egy ekkora aksival majdnem kibírja egész éjszaka.:D
Ja oda akartam kijutni hogy kempingezéskor praktikus egy ilyen tartós fényforrás.
Én generátor nélkül használtam ekkora akkut. Bírta az egész napos versenyzést :D
De Hondával is voltam generátor nélkül 250Km-et raktam bele egy töltéssel úgy hogy országúton lámpát is használtam :))
Valamivel nagyobb áramot vesz fel amikor töltődik, de nem szokott gondot okozni , ha jól tudom. Sőt bizonyos szempontból előnyös is . Jobban elteríti időben a rövid idejű terheléseket, mint például a féklámpa, vagy az index.Sokak szerint dugóban való araszolásnál is sokat segít. Szerintem ez igaz is.Szóval ha befért, akkor jobb mint az eredeti. Azt hiszem.Biztosat csak a töltési kisütési görbék, a belső ellenállás ismeretében tudnék mondani
12V 18Ah aksi nem gond a motornak? Vagyis nagyobb kapacitás még nem jelent nagyobb terhelést a töltésnél? Most cserélnék, a gyári adat még 6V-ra volt, 6V 17ah. Azóta 12V lett, a mostani akku meg kukagyanús.
ez jólhangzott úgy hogy megépitem,mégegyszer köszi
Az ETZmen kb egy évig ment. Most egy hete kidurrant, de nem elektromos hiba miatt, hanem eltört egy alkatrész láb, ami pedig nem tartott semmit sem. Valószínüleg vagy a vibráció, vagy a rezgés intézte el, vagy a kettő együtt. Van olyan ember akinek két éve tettem fel ilyen gyújtást, nem panaszkodik, tehát valószínüleg működik azóta is.Olyan persze volt, hogy meg se indult, vagy rögtön az elején elszállt. Sajnos az alkatrészek nem tökéletesen bemértek, próbaüzemeltettek a boltban. Pár százalék esély van arra, hogy rosszat fogsz ki.
De ha tuti biztosra akarsz menni, a vég feteket nem rakod a kisfetes panelre, hanem csokival kötöd össze a vezetékeket. Nem olyan drága a gyújtás, elrejthetsz a motorodon egy tartalékot, Külön végfetet, külön kisfetes lapot, külön hallt. Ha mégis te lennél az a balszerencsés, akinél meghibásodik valami, öt perc alatt cserélni tudsz.De mint mondtam, csak a normális, minden elekromos alkatrészekre igaz meghibásodási valószínüséggel rendelkezik.Maga a kapcsolás stabil, nem kihegyezett a méretezése.Más kapcsolásokban is ezekkel az értékekkel használják ezeket az alkatrészeket. A motornál fellépő esetleges speciális terhelésekre eléggé érzéketlenek a fetek. PL jól bírják a feszültség visszalökéseket.A számításaim és tapasztalataim alapján üzembiztossabb jóval a tranzisztoros kapcsolásoknál.De nem vagyok Isten, nem tudom biztosra ígérni, hogy nálad se hibásodik meg.Tévedhetek én is, és a véletlen is közrejátszhat.
köszönöm,több mint tökéletes.
egyébként stabil ez a gyujtás? van olyan kolega akinél ez a dolog hosszabb ideje gond nélkül üzemel?
http://w3.enternet.hu/takacs60/gyujtas.htm
A második rajz a trabis. A végfetekből hengerenként elég egy darab. Ha mégis kettőt raksz be, akkor valamivel még erőssebb szikra a végeredmény, főleg a 6 voltosoknál.Ha nem direkt gépjárművekbe kifejlesztett hall ic-t használsz, érdemes egy 5.6 zenerrel és egy 470 ohmos ellenállással egy kis tápocskát csinálni a hallnak, úgy tovább bírja. Van még a lapomon pár dolog, ami esetleg hasznos lehet. Szerintem olvasd végig. Ha valamit érthetetlenül írtam volna le, írj egy mailt.
Hűtő felületnek egy PI proci hűtő több mint elég.
én a trabi gyujtás fekete dobozára gondolok,ha jól tudom ez helyett van a fetes elektrónika,tehát a kőr alakú mágnes és az érzékelő ami van alatta az maradna és ehez kapcsolódna a fetes elektrónika,nekem csak a rajz kellene ami után megcsinálom az elektrónikát
Helló!
Trabi jeladó alatt HALL szenzoros jeladóra gondolsz? Hát ha FET-eset nem is, de teljesítmény-tranzisztorosat tudok. Csak rajz kellene, vagy el is kell készíteni az áramkört?
Üdv
Krisz
sziasztok
érdeklődnék hogy van e valakinek trabi jeladóhoz illeszthetö fetes gyujtás vezérlőről panel rajza?
jó lenne olyan ami már bevált
Hali mindenkinek.
Jó állapotú etz 125 mechankus fesszabit keresek sűűűrgőősen akinek van az hívjon-!!!!!!
Tel: 06309577607
emailre max vasárnapig(16-káig) tudok válaszolni utána elutazok szóval vasárnap után csak telefonon vok elérhető!!!
Sziasztok!
Engem olyan szerelők érdekelnének akik a 634-es 6v-os megszakítós Jawamat átalakítaná elektromos gyújtásúra!!
Köszi
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|