:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
IGC volt.
Aztán a forgalmazó elismerte,hogy "akadhatnak problémák,de már dolgozunk rajta".A gyártója is bejelentkezett,oct csak lepkézett,hogy egy Ladára tervezett elektronikát miért teszünk egyhengeres motorra.
sorszám: 4162 (119024)
( előzmény: csatho.daniel, 2009-12-02 07:05:51)
Hello!
Milyen gyártmányú volt a kütyü, amit próbáltál, próbáltatok?
Mert az IGC-t lehet egyhengeres üzemmódban használni
Általánosságban ez nem így van, bármilyen egyhengeresen található (nem új dolog)sorozatmotorokon, pl. RD, RG sorozatok, élesebb robogókon is, de persze az összes elektronikus szabályzású négyütemű egyhengeres is ilyen.
Lehet, hogy amit néhányan alkalmazni próbáltak itt a fórumon, az az eszköz nem volt megfelelően fejlesztve, nem tudom, nem ismerem.
A rengeteg szériagyártmányon semmi gond ezekkel, sem egy-, sem többhengeres kivitelben.
üdv.: R
Az öreg mágneseknek van egy olyan rossz tulajdonsága,hogy ha felmelegszik kimegy belőle a delej.
Ha lehűl,akkor meg visszajön.
Megoldások: Ha kiszedhető a mágnes újradelejeztetni,vagy csere újra.
Na ottan kezdődik a dolog,hogy a programozható előgyújtásvezérlőt többhengeres motorra találták ki.
Mivel itt sokan szereltük fel egyhengeres motorra,sokan rá is keféltünk vele.
sorszám: 4158 (119004)
( előzmény: csatho.daniel, 2009-11-27 20:38:30)
Emberek, jawasok!
Megkérdem másképp: Ki látott ilyet és milyen motoron?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_6V_FESZULTSEGSZABALYZO_6V.php
Haho: LeQuack
Üdv minden vállalkozó szelleműnek!
Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról
köszönettel:
csatho.daniel
Halo!
Újra aktuálissá vált a dolog és mostmár minden részem kivan a dologgal! A mostani konfig: Jawa 250/559 (-)-os testelés, 75W-os dimankó + kétoszlopos feszszabi, az áramkapcsoló kiiktatva, helyén dióda. A feszszabi+dioda helyére be lehet tenni ezt?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_6V_FESZULTSEGSZABALYZO_6V.php
Az MZ-s megoldásba belekezdtem pár éve, akkor még itt volt Peti74 és az ő irányítgatásával és mások értékes segítségével összejött a mostani dolog, az meg így feleslegessé vált. Nem motoroztam sokat, mert közbejött egy kis ez is, az is. És most megint keresni kéne MZ dinamót, meg drótot, meg miegyebet, ha ez menne, akkor piszok boldog lennék, mert nem kéne 60e-ért vape felszerelést, vagy powerdinamót venni. És még MZ dinamó után sem kéne kujtatni, meg mindent átszerelni és agyalni még ezen is.
Köszi: kvákk
ETZ-Mz cuccok,és egyéb bontott motoralkatrészek. http://www.szumo.sokoldal.hu
Sziasztok, öreg Scwalbe gyújtással van nagy bajom...
(Akku nincs)
A motor szépen jár aztán 2-3 perc után megáll teljesen megszűnik a szikra.
Előre is köszönöm az ötleteket, hogy mi is lehet a baj.
Laci
Mi a kérdés?
Egyébként nincs ezzel semmi gond. Annyi az egész, hogy az izzótól hoz el egy testet a gyújtáskapcsolóra (gondolom a lámpaburában van a kapcsoló is), és leállításkor ide kapcsolja a megszakítót, hogy leálljon a gépezet.
Üdv mindenkinek!
Van egy koamr 2352 motorom és abban szeretnék segítséget kérni,hogy a gyújtáskapcsolón amikor leállítja a motort,akkor a gyújtótekercsből jövő kábelt a fényszóróval kapcsolja össze és így testeli le,merthogy a kapcsolási rajzból ez olvasható ki.Válaszokat előre is köszönöm
A megjelenést én is (augusztus közepe óta húzódik az ügy).Házilag építettem az eddig elkészült összes példányt, az esztergályos munka kivételével, de tudom, hogy az "átlagosnál" jobb műhely háttérrel rendelkezem.
Szia,
Szerzel egy ilyet:
http://www.euroelektronik.com.pl/site/uploaded_files/semiconductors/mbr2545ct-d.pdf
pl..
Ezt, a hűtőzászlójánál fogva szépen föllehet szerelni az eredeti Magneton szabályzó B pólusára..ha jól emlékszem arra jön az akku..mindenesetre a lényeg hogy a dioda negativ fele legyen az akku felé.
A középső lábát én kiszoktam törni, a hűtőzászlón átmegy ugyis a kontakt, a maradék két szélső lábat pedig összekötve a D pólusra kötni..vagyis a dinamó '+' keféjére.
Ezután csak azt kell beállitani a szabályzóban, hogy a váltóérintkezős oszlop jól működjön. Ez felelős a "felső korlátért" vagyis hogy meddig engedje a gerjesztésre a delejt és ezzel együtt meddig mehessen fel a feszültség. A szabályozás a rugó előfeszitesevel állitható, vagyis a rugót tartó kis kengyel görbitésével.
1mm-es tartományról beszélünk kb de akkor sokat mondtam..
(A biztonság kedvéért érdemes a másik szabályzóoszlopnál megnézni, hogy nem kapcsolja-e össze túl korán az akkut a dinamóval.Ezt, a D és B pontok közé kapcsolt árammérővel ellenőrizheztjük korrektül. De csak járó motornál tegyük rá a műszert! B felöl legyen a negativ, D felöl a pozitiv vége. Ha alacsony fordulaton negativ értékeket mutat,
az nagyon nem jó. Növeljük ezen oszlop rugójának előfesziteset kis lépésekben,
egészen addig amig a negativ ertekek eltünnek..
Viktor
hi...
ezt a szabályzást kicsit részletezhetnéd...
sorszám: 4148 (118416)
( előzmény: pozsothereal, 2009-10-28 22:47:54)
Értem, köszönöm, inkább akkor maradok a bevált gyári relés Magneton cuccnál, és keresek egy komplett 75 wattos gyújtást. :)
sorszám: 4147 (118414)
( előzmény: pozsothereal, 2009-10-28 22:47:54)
Nagyon várom, főleg ha házilag megépíthető lesz.
Szia,
A 360 forgórésze 45W-ot tud, vékonyabb derótból van tekerve.
A 634-é 75W-os és értelemszerűen vastagabb derótból készült a tekercselése.
Fentiekből következik, hogy a 45Wos forgórészre több menetet kanyarítottak valamivel, ezért kisebb fordulaton "kezd el tölteni".
Elektronyos fesszabról nincs infóm, tegyél egy combos schottky diodat az akku és a dinamó közé, a gerjesztés szabályozását állítsd be hogy ne töltsön 7.2 fölé és minden rendben lesz.
Viktor
Tiszteletem!
Jawa 360-ba szeretnék 634 gyújtást, egy állórészem volt itthon, 634-esé, a 360 forgórésze eltér akármiben is a 634-esétől?
Mégvalami: 6 voltos elektronikus fesszabályzó kapcsolást tudnátok linkelni?
Üdv Urak! Megjelenés alatt áll egy kimondottan JAWA_hoz tervezett (12V-hoz is)gyújtás teljes leírása.
Fórumostársunk honlapján megtalálod:
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
Üdv! ha valakinek van anyaga Jawa 350 12V-hez, hogyan kell elektromos gyújtást készíteni, az légyszi jelezze!!!
Szevasztok. tud-e valaki olyan CDI kapcsolási rajzot a neten vagy saját levéltárban ami 1p. mágnes belsö forgorészes pl. SELETTRONIC tipus és nincs külön jelado tekercse. Nagyon kellene egy ilyen rajz . Elöre is köszönök minden idetartozo informáciot.
Egy város esetleg, hogy merre is keresel elkövetőt?
Szevasztok. Segítségeteket kérem. Aki tud vmi megbízhtató embert aki bevezetékelné Mz ETZ 125ösöm az létszi szóljon nekem. Nagyon sürgős lenne. Előre is kössz
Akkumulátor csepptöltő, hogy a hosszú állástól ne károsodjon az akku.
http://sites.google.com/site/kkrisz03/termekek
Motorelektronikák készítése elsősorban Simsonhoz. ÚJDONSÁG: Akkumulátor regeneráló!
Weblapom: http://sites.google.com/site/kkrisz03/
motorsokk@citromail.hu 06307101501
Eladók az alábbi alkatrészek.: ETz első-hátsó lámpa,ETZ megszakítós gyújtás állórész,ETZ gyújtáskapcsoló,ETZ gyújtótrafó.ETZ biztosítéktábla,ETz kürt,Jawa 350 kormánykapcsoló,jawa 350 638 (12v) állórész.Babetta gyújtás álló-forgórész.
A jawám indexei kör alakúak, az izzók mögött foncsorozott tükör. Meglehetőssen látszanak nappal is. De ennél is jobb a fehér búrás, sárga izzós, vagy a ledes megoldás. De a legtökéletessebb a ledes index fekete egyirányban áteresztő búrával. Lehet kapni olyan anyagot amivel ha befújod az átlászó búrát ilyen lesz. Az ilyent szerintem atomrombanás pillanatát leszámítva mindig lehet látni.:D
Az elektronikus villogtató sok bosszúságtól megkiméli az embert. Bár még én se szántam el magam a kivitelezésére.
Na,ez azért nem teljesen így van.
A hivatalos verzió az,hogy amelyik mtkp-nak gyári állapotában volt irányjelzője annak kötelező,amelyiknek meg nem annak meg nem.
A másik meg,oct rendőr legyen a talpán amelyik megmondja,hogy melyiken volt,melyiken meg nem.
:)
van elektronikus automata?Ami itt a cikkek közt van olyan?
Amugy azért az indexeim napfényben is látszanak mert van a foglalat mögött alufólia igy tükrösitett,és van külömbség,mintha nem lenne fólia.Nekem téglalap alaku indexem van nem az a kör,de a kör alaku még lehet jobb mint az enyém.
Motoron nem kötelező az index.
Mivel amúgy sem látszik napfénynél csak baleset veszélyes volt.
Ha kézzel jelzek vagy simán csak figyelek az sokkal biztonságosabb...bár a legfőbb ok az volt hogy állandóan elakadt az az ormotlan index a kertkapuban és letört, de néha csak magától is letört.
Villogni nekem is villogot, mert csináltam elektronikus villogót hozzá, de a hődrótossal soha nem működött normálisan, hiába állítgattam.
ezek az összesodort kábelekre gondolok én is mindig,ujra kábelezem majd az egészet forrasztom is majd a kábelvégeket nem csak összenyomom.
Nekem az index szépen villog,én magam állitottam be az automatát,ez az automata visszajelzős olyan mint a régi trabantba volt meg a többi autóba.Magyar gyártmány.Tompitottal járó motorral van beállitva az indexem és jól működik,szépen villog,este a legjobb olyan szép fénye van.Sima gyujtáson se változik az index üteme csak még fényesebb.
Mért Ts en nem kötelező az index?
Én ugyse venném le jó az rajta sokszor.
Az akku pedig teljesen jó szerintem.
A TS amúgy sem igényel nagy akku kapacitást.
Nekem 4Ah-s van benne 2 éve.
Túrán sátor világításnak használtam a reflektort, és nem merült le.
Nem tudok írni, szóval ellenállása
Ja és a sodort kábel összekötésnek mindig jelentős átmeneti elleálása keletkezik az oxidáció előre haladtával.
Én is csináltam ilyet a kocsim központi zárjában és csodálkoztam hogy miért nem nyílik az egyik ajtó. Átforrasztottam és máris működött.
Én leszedtem az indexeket :)
Úgy sem villog rendesen 6 volton és nem kötelező. Ha jelezni akarok ott a kezem.
A mechanikus fesszab átmeneti ellenállása 0
Az elektronikus fesszabban a tranzisztor meg a dióda levesz 1,2V körül, ezért magasabb fordulaton alszik ki, de normál esetben ez nem okoz gondot.
igy van határon van a töltése.Nekem is olyan hogyha már sokat megyek városba akkor lámpával egy idő után mikor lámpánál állni kell világit a töltésjelző,egy nagyon pici gázfröccsöt adok neki és máris kialszik.Amugy meg elektromos feszabom van,tiszta a kommutátorom,nem vályús,nem koszos mert minden része ki van pucolva a kommutátor szeletek közt is,meg minden át is van fujatva kopmresszorral,persze ezt a nagytisztitást ugy 10000km rel ezelőtt tettem,akkor is ilyen volt a töltés meg most is.Akkor még mechanikus volt a fesszab,annál alapjáraton se világitott vissza a töltés visszajelző.Szerintem jó a dinamóm,csak a vezetékeket kell kicserélnem ,mert ha villog az index sokat levesz a lámpából.Mert régen nem volt kábelvégem hanem egy mosógépből származó kábelekről levágtam kb 5cm kábelt kábelvéggel és ezt az 5cm es darabot csak hozzásodortam a motorba levő kábelekhez,midndezt azért mert akkor nem volt kábelvégem.De mostmár régóta megoldhatnám az egész átkötést de olyan jó motoroni hogy arra meg nem szakitok időt.Ja meg az akkum 12 Ah és ugy 2.5 éves korában ki kellett mosnom cellazárlat miatt,azóta jó de az üresjárati feszültsége 6.22V lett mig mikor jó volt az akksi 6.34 volt.
Ne felejtsd ki a kommutátor időnkénti beszabályozását, mert a szarul érintkező szénkefék is sokat rontanak.Bár láttam már szépen kopó kommutátort is, amelyikkel semmi gond nem volt sok tízezer kilométer után sem. Ehhez nagy szerencse kell.Az enyém alig futhatott huszat, de már nem volt kör alakú, és hatalmas barázdák futottak körbe.Még jó, hogy úgyis menetzárlatos lett, így lecseréltem egy jól felújítottra. 2500 forintot fizettem érte tavaly előtt.
TS-nek valóban elég gyenge. Nagyon a határon van a töltése. Alapjáraton nekem is világít a töltésjelző de 2000 felett már határozott töltése van, és általában 3000 alatt csak álló helyzetben jár a motor.
Az én TS-em bírja a folyamatos lámpát.
Mindig azzal megyek, tehát 20 éve bírta még, de ha egy két menet szigetelése átégett, a grafitpor söntöl, a szénkefe elkopott, a fesszab beégett, máris nem bírja.
Nem tudom, én személyesen keveset mentrem 6 voltos MZ-vel. De jawával mehetek teljes díszkivilágítással bármeddig, még a belvárosi araszolgatásban is. Igaz, az én dinamóm másfélszer többet tud, de a dupla trafó kb 6 wattal többet fogyaszt. De tekintsünk el ettől. A hiányzó teljesítményt egy min 8 amperórás aksi legalább 2 órát pótolja. Az pedig szerintem elég a legtöbb városi útra oda-vissza.Tehát elég kevésnek tűnik azon alkalmak száma, amikor a TS áram ellátása kevésnek bizonyul.
De még azon is lehet javítani. Ledes világítást kell mindenhova tenni az első lámpa kivételével.Nagyon sok áramot megspórol, plussz nem is nagyon ég ki.
Ha ehhez a multkor említetett fetes gyújtást használja valaki, szerintem bárhova elmehet teljes világítással.
De mindeenki döntse el maga, mit csinál. Végül is, a helyzetjelzővel való nappali közlekedésnek kicsi a kockázata. De azért persze van kockázat, a büntetés pedig elég magas.
Kissebbre lehet venni a gyertyahézagot is, de az önmagában is bizonytalanabb gyújtást ad nagyobb terheléseknél, vagy hígabb benzin-levegő keveréknél, így hidegindításnál is.
Döntsetek kedvetek szerint.
megefelne az ,csak nem ebbe a korba tervezték hanem 20 évvel ezelőttre.Akkormég szerintem nem kellett mindig a lámpa.
Lehet, hogy valamit rosszul csináltál, de valószínübbnek tartom, hogy a jeladó rossz. Találkoztam már pár jeladóval, ami átment zárlatosba. Valahogy nem szerencsés a hallt tartó lapocska kivitelezés, szerencsétlen nyomásra, ütésre zárlatossá tud vállni pár helyen.Persze maga a Hall IC is el tud romlani.
A leg egyszerűbb, ha veszel új hal IC-t, nyákot formálaalakítasz, ráforrasztod az új hallt, Új csatlakozókat varázsolsz rá, majd a jeladóbol kiszeded a nyákot tartó szegecseket. Azután az általad csinált hallos nyákot csavarral rögzíted oda, ahol a régi volt.Legalábbis én így jártam el, mert így gyorsabb és biztossabb volt a javítás.
ÜDv!
először is kössz a segíséget...De nem működött.
A 15ös re kötöttem a táp +át,a 31 re -át.A led anódját az ellenálláson át a táp +ra kötöttem, a katodját meg a hall 7es kimenetére, és a led folyamatosan világított,forgattam a trabant mágnesét felette de nem történt semmi.én csináltam valamit rosszul vagy a hall rossz?
előre is kössz
A configgal én se vagyok teljesen kibékülve. Az egyik 18F2550 be betöltöttem egy boot loadert. Azóta csak akkor lehet írni, ha az egyik láb le van húzva földre. Aemyikre én programoztam a bootloadernél . Azóta a bootloader már nincs fent, de a lehúzás továbbra is kell. Akárhogy állítom a configot nem látom hova van ez beprogizva, persze törölni sem engedi. Azt mondja mindenki hogy üres a pic, pedig ezekszerint nem üres. Valahogy írásvédett lett a terület és nem megjelenítendő. A fene se érti.
A Mikropascal igazából 18F4550 ként akarja kezelni a 2550et, elég sok mindent kell átírni, aztán menteni, ami nekem már többször nem sikerült.Azt csinálom hogy betöktök egy használható configot valami progiból, aztán égetéskor nem kérem a config égetést.
De még egyszer le kell szögeznem, nem éppen a picek ismerete a legerőssebb oldalam.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|