A folytatás: ’69 Simson SR 4-2/1 Teszt
(Daniel Pea - 2006-02-09)
Nos hát igen… Ezen cikkem megírása előtt nekiugrottam, és újra elolvastam a 2005. április 17-én íródott cikkemet. Csak dicsérő, és baráti hangnemben írt leveleket kaptam miután Marci publikálta (szám szerint 5öt), de így 1000km-nyi „tapasztalattal” megmosolyogtató az írás, és egy apró baki is található a cikkben amit ezúton javítanék, és megköszönném MIKI-nek, hogy kulturáltan hívta rá fel a figyelmemet, és nem a fórumban mondott el mindenféle nyomoréknak, mint ez manapság sajnos oly divatos…
Szóval a „műszerfalon” található zöld visszajelző nem a töltést, hanem
a sebváltó üres helyzetét hivatott jelölni.
A másik dolog, amit sajnos javítanom kell, az az
agyondicsért előző tulaj. Utólag pontosan az ellenkezője derült ki. Mentségére
legyen mondva, hogy olyantól vette, aki kosárból szerelte össze. Szóval a
kendács, kókány megoldások valószínűleg még tőle származtak. Jelenleg is sajnos
ezek eltüntetésével, és a gyári állapot visszaállításán dolgozom. Legalább nem
unatkozom…
Kezdjük szép sorjában a problémákat, fellelésük szerinti
időrendi sorrendben:
1. Első és egyben a legbosszantóbb. Egészen addig, amíg nem
akartam olajat utánönteni a blokkba, fel sem tűnt, hogy cirka 200km-t (és ki
tudja, hogy az előző tulaj még mennyit)
légszűrő nélkül tettem meg. Ez a fullos direk”szűrő”
tuning…
A légszűrőház összevissza van kendácsolva egy vasfűrésszel,
ott is meg van nyitva, ahol nem kéne, így sajnos azt sem tudom, hogy milyen egy
eredeti. DE kitartóan keresem.
2. A porlasztóból ömlött a benzin, megfékezni csak úgy
tudtam, hogy egyszerre két tömítést tettem bele. Próbáltam parafát és gumit is,
nekem ez utóbbi vált be. Kellett még vennem új súbertűt, új fő és szívató
fúvókát, előbbit görbeségből, utóbbiakat pedig töredezettségükből kifolyólag.
3. Hátsó fék pedálja gyengén húzott vissza. Házi megoldás,
de tökéletes.
4. Mivel a súbertű cseréjével, és teljes leengedésével sem
szűnt meg az a jelenség, hogy csutkagáznál lehörög a motor, a hibát a túlvégen
kezdtem keresni. Így jutottam el a légszűrőház melletti másik nagy kendácsig a
motoron, jelesül a gázkarig. Jól látszik a képen, hogy ez nem Star gázkar.
Pontosabban a markolat az az, de más semmi. Nem a kormány hornyában csúszkáló
„csúszka” húzta a gázbowdent (hisz ilyen nem is volt), hanem valami kendács
bowdent, egy a markolatra gányolt „beakasztó” segítségével tekert körbe magán a
gázkar, ezzel emelve a súbert az alvégen. A gázháztól kezdve mindent eredetire
cseréltem, és pofás kis dugókat vettem a kormány mindkét végére.
5. Ezzel egyidőben kapott új láncvédőt, és 15-ös
lánckereket, amit tavasszal biztosan visszacserélek egy új 14-esre. Ennek
cseréje anno azért történt, mert a régi (talán még ’69-es) 14-es ritka kopott
volt. Mindezek ellenére a 15-ös egyáltalán nem bizonyult jó választásnak, mert
észrevehetően vesztett az erejéből, és semmivel sem lett gyorsabb. Sőt…
6. Jobbról a második deklit pedig azért fogom kicserélni,
mert a lánc kivezetésénél el van repedve. Feltételezhetően, egy láncszakadás
alkalmával nyomta szét.
12924Km-rel került hozzám, 2005. áprilisában, és 2005.
október 31-én szenderült téli álomba 13950Km-rel órájában. Félreértés ne essék,
felejthetetlenné tette a nyaramat, sokat motoroztam vele a Bánokszentgyörgy
környéki utakon, és sohasem hagyott cserben. Hehh… Szép is lett volna.
A fentebb említett
apró bosszúságok miatt csak méginkább megszerettem. Sajnos csak szeptember
elején érte el azt az állapotot, amire már én is azt mondom, hogy igen, ez az
amiért én pénzt adtam, így ebben a formájában már nem tudtam vele, csak 300Km-t
menni. Tudom, hogy maximalista vagyok, és több olyan ember van, akinek az
áprilisi állapot maga a tökély lett volna, de én nem olyan ember vagyok.
Tervek: tavasszal mindenekelőtt, mint azt már említettem,
kap egy egészséges légszűrőházat és deklit, mindemellett egy akkumulátort, és
új gumikat (külsőt-belsőt, mert nem a legszimpatikusabbak az újrafutózott,
felemás Barum-ok) és 14-es lánckereket.
Hát ez az írás kicsit szárazabbra, és kevésbé emocionálisra
sikeredett mint az előbbi, de ez korántsem jelenti azt, hogy lelkesedésem
alábbhagyott volna. Sőt…
Talán csak elkezdett benőni a fejem lágya…