Miközben kitöltöttük a papírokat
(lefénymásolták a jogsit, személyit, aláírtam, hogy elvittem tesztelni)
kitolták a motort az utcára.
Majd megközelítettük a motort. Így árván,
egyedül az utcán már nem is éreztem szükségét egy kisszéknek a paripa meglovagolásához
(172cm magas vagyok). Következő lépésként elmutogatták, mi hol
van a motoron. Majd nyeregbe pattantam. Húúú de széles az ülés! - konstatáltam
magamban. Aztán gyújtás,
gombnyomás és a szerkezet működni kezdett. A hangja szép markáns, nekem bejön.
Mentem egy próbakört az utcában, hogy szokjam kicsit a gépet, de egyből
teljesen otthon éreztem magam rajta. Kicsit furcsa volt, hogy az eddigi
motorokhoz képest magasabban van a súlypont,
ezért lassabb tempónál kicsit bizonytalannak éreztem, de ezt valószínű
csak szokni kell.
Felült mögém a Kati, és elindultunk a
Mecsekbe. Szépen húzott alacsonyabb fordulatokról is. 4000 körül már normálisan
lehetett vele menni, akár meredekebb hegyen fölfelé is két személlyel, és onnan
még erőlködés nélkül gyorsított is. (Persze ilyenkor már nem volt az a brutális
érőgép, de nem köhögött, rángatott mint pl. a CBF500.)
Elérkeztünk a mecseki kanyarokba. Első
érzésre nem az a „fülig-döntöm-gép”.
De mint később a neten képeken láttam,
azért a lábtartó szikrázásáig le lehet dönteni a megfelelő úton, megfelelő
gumikkal. Azért a kanyarokban ellenkormányzással szépen lehetett terelgetni,
bár a magasan lévő súlypont furcsa volt (hiába a túraendúró feelinget szokni
kell). A V-blokknak köszönhetően
alulról nyomatékos, az az érzése támad az embernek, hogy kimenne a világból,
miközben csak bámulja a tájat. Itt a hegyekben volt egy-két igen rossz
minőségű, kátyúval teli út, de a
DL lazán átgázolt rajtuk.
Aztán
visszaértünk a városba,
kicsit ott is motorozgattunk vele. Ahogy lejöttünk egy meredek utcán,
be akartam menni a szemben lévő,
szintén meredek utcába, és
csak a torkolat előtt kicsivel
vettem észre, hogy mióta utoljára
ott jártam nagy trükkösen
kitettek egy behajtani tilos táblát. Gondoltam mégsem kellene csak úgy
lemenni rajta a tesztmotorral, ezért a torokban elkezdtem megfordulni,
aminek az lett a vége, hogy a
lejtőre majdnem
merőlegesen álltam, és
a padkától már
nem tudtam teljesen visszafordulni, szóval
megálltam. Itt
egyből éreztem, hogy na ezt nem kellett volna,
a motor pedig jelezvén, hogy
igazam van, engedelmeskedett a lejtőnek.
Én izomból feszítettem
ellen a lábammal, közben a Katinak üvöltöttem, hogy dőljön
balra. Hirtelen bepánikolván nem tudta, merre van a balra. Közben
begörcsölt a lábam,
amelyikkel a motort tartottam. De végre
a Kati is észbe kapott, és eldőlt
balra. Itt már éreztem, hogy na ezt talán megúsztuk.
Ekkor görcsölt be a másik vádlim
is. Mondtam neki, hogy akkor most le kéne
szállni, miután ezt sikeresen megtette én is leszálltam, majd sík
terepre toltam a gépet, feltettem standerre és: ááááá
görcsöl a vádlim!
Miután a görcs kiállt,
már mentünk is tovább.
Ismét
kiértünk a városból, de most hosszabb egyenesekkel tarkított tájat
választottam,
kipróbálni hogy miként viselkedik a motor nagyobb tempónál.
A szélvédelme nagyon jó! A vállamról teljesen levette a terhelést, és
a bukómat sem rángatta a szél. Olyan 140 körülig
szinte semmit nem éreztem a szélből.
(A plexi középső
állásban volt, még egyet lehetett volna emelni rajta.)
A 160-as tempó autópályán egy kényelmes
utazó lehet a kis
DL-nek, innen még szükség
szerint kényelmesen előzni is lehet.
Majd sietve vissza kellett vinni a
boltba, mert a Katinak dolga volt, és amúgy is zártak. Azt hittem, mentünk kb.
összesen 20 km-t, de a km-óra állásból kiderült, hogy a kb. egy óra alatt
mentünk vele több mint 50 km-t, de tényleg csak 20-nak éreztem.
Köszönhető ez a nagyon kényelmes, széles
kagylós ülésnek, ami tartotta a derekam. Az egyenes tartású üléspozíciónak, a lábam sem volt a nyakamban. Igaz a
végére megfájdult a bokám, mert állandóan a fék felett tartottam a lábam (nem
tudom miért). Igaz is, a hátsó fék adagolását nagyon nem éreztem. Saját
magamnak előrébb állítanám a kormányt, mert így, ha beleültem a kagylóba, hogy
tartsa a derekam, akkor a kezem volt nyújtott, de ez
csak beállítás kérdése. Az
ülés érzésre kicsit magasan volt, bár teli talpal leértem róla, de mivel nagyon
széles, ezért nagyon szét kell tenni az embernek a lábát, és olyankor kevesebb
erőt bír kifejteni, ha meg kell tartani a motort dőlés ellen. A boltban azt
mondták, hogy az első telókon még egy kicsit lehet leereszteni, akkor lehet,
hogy javul a helyzet, vagy ki lehet szedetni az ülésből.
Végül a gép
nagyon szimpatikus volt. Az általam
vezetett motorok közül Ő
áll a legközelebb hozzám. Nem érezni
rajta átütő
gyorsulást - mivel szép egyenletes a nyomaték leadása
-, nem akarsz leesni róla. Ha húzod neki, szépen meglódul,
de nem akarja belőled a száguldozást
kikényszeríteni. Egyszerűen csak teszi a dolgát.
Mindenképpen
mielőtt megveszel
egy új mocit, próbálj
ki többfélét,
olyat is, amiről esetleg nem
gondolod, hogy ez a te stílusod.
Eleinte én is ezt
gondoltam a túra endurókról.
Van aki azt mondja, hogy Ők a motoros
evolúció csúcsa,
és ebben van némi igazság.
Az utas szemével:
Amikor a zsúfolt üzletben
először megláttam
a gépet, azt
gondoltam: igen ez legalább egy
ezres,...és hol is van,
amit mi szeretnénk kipróbálni?
(Igen, most már utólag én
is tudom, hogy a váz ugyanaz.)
Kint az utcán azonban már valóban
nem tűnt olyan
hatalmasnak a motor, és miután a HyGy fordult is vele egyet (persze
előtte is
tudtam, hogy ügyes fiú), megnyugodva konstatáltam, hogy van esély az életbenmaradásra.
Nos, mi is fontos egy utas számára?
Talán
elsősorban az üléspozíció.
Rövidebb távokon ültem
már egy-két nyugati (távol-keleti) motoron, s kijelenthetem:
a Jawahoz szokott fenék, hát, de főleg
a térd megérzi a különbséget.
S erre a tesztútra is azt
gondoltam: végre
motorozunk egy kicsit, de milyen jó
lenne, ha még kényelmes is lenne...
Be kell vallanom, kellemes meglepetés ért.
A térdem tényleg majdnem derékszögben
hajlott, az ülés maga pedig nem is hasonlítható
a Jawaéhoz, természetesen sokkal szélesebb és
a hely is nagyobb. Ez egyébként a CBF500 viszonylatában is elmondható, a Hondán,
eleve a motor rövid(ebb)sége miatt is, kevesebb a hely. Ha már a Hondánál és
az üléspozíciónál
vagyunk, a különbség
a CBF és a Vstrom között
ég és föld
(persze a CBF nem kifejezetten túramotor). A
CBF-fel tett rövid út comb- és
fenékizom erősítésre kitűnő volt, az ülést
magát nem használtam túl
sokat. Az üléspozíció azonban nem csak az említett testrészek kényelme
miatt fontos, egy Vstrom-féle üléspozíció
sokkal nagyob biztonságérzetet is nyújt.
Érdemes
még talán a kilátást megemlíteni. Ebből a szempontból viszont el kell ismerni, a CBF viszi
a prímet, a látvány
eddig nekem azon a motoron tűnt a
legjobbnak. De hát kényelmes ülés, vagy jó kilátás, valamit valamiért. Én
a Jawan sem voltam az a típus, aki
mindig elbújik a HyGy mögött,
s bár a Vstromon
persze sokkal jobb a kilátás, egy kis kikukucskálás
itt is elkel, ha az ember nem csak az oldalt elsuhanó tájat
akarja megfigyelni.
A szélvédelemről
még annyit,
hogy (valószínű
a kikukucskálás, meg a magasabb ülés
miatt) az utasra már nem áll, amit a HyGy az előbbiekben leírt. 140 de főleg 160 körül
már erőteljesen dolgozott a szél, hogy leszedje a bukómat.
A teljesség kedvéért
nem hallgatom el, hogy a tesztút végén
azért bejátszott egy kis hátfájás, de ez valószínű annak tudható be, hogy így elsőre
(biztonságérzet ide vagy oda) az ember – vagy legalábbis a „szocimotoros-utas” –
nem veszi olyan lazára a figurát, a Jawanál természetszerűleg sokkal harapósabb V-Stromon nem árt a kapaszkodás.
Zárszóként
csak csatlakozni tudok az előttem szólóhoz,
összességében ez volt a legszimpatikusabb motor, amellyel eddig találkoztam.
A hitel:
Érdemes
kiszámolni, hogy
melyik hitelintézet/cég mit kínál. Pl.
Ebben a valós példában az első cég
8% kedvezményt ad az
induló árból.
A második 3%-ot.
Arányaiban nagyjából
ugyanoda jönnek ki. Az
első cég ajánlatában kevesebb a havidíj, viszont arányaiban nem annyival kevesebb, mint
kellene lennie a kevesebb hitel miatt.
A legbiztosabb szám a havi részletek felszorzása a futamidővel
majd ebből ki kell vonni a felvett hitelösszeget. Itt hamar kiderül
hogy a futamidő alatt mennyi kamatot kell fizetni.
Kacc és
HyGy