:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Cikkek -
CBF 250-az első 1000 kilóméter
(Kaposvári Tamás Péter - 2005-11-09)
Tavaly vettem egy 250-es ETZ-t, idén pedig sikerült lecserélni egy null kilóméteres Hondára... persze a bank vette. Hát erről írnék egy pár sort.
Sajna erről a tipusról elég kevés az infó. Tesztet, ha jól tudom nem csinált senki. Még a Honda is elintézte annyival, hogy ez a legkissebb CBF. Nem vagyok szaktekintély, ezt nézzétek el nekem, csak megpróbálom betölteni a hiányzó űrt.
Mindenképp 250-est szerettem volna a korlátozott jogosítványomhoz. Így, némi
keresgélés után találtam meg ezt a gépet. Pesten bejártam egy pár kereskedést,
végül Keresztúron tetszett az ajánlat, amit ki bírtam fizetni. Kb. egy hét és
mehettem érte. Száraz adatokkal nem akarok senkit untatni, azt le lehet lesni a
honlapjukról is. Inkább a személyes véleményemet írom le. Külsőre a Naked
kategóriát erősíti, elég csinos az okosan elhelyezett tankot és aluvázat
imitáló műanyag idomokkal. Ezeknek sajna szélvédő szerepük nulla, erre fel kell
készülni. A fent említett aluvázat imitáló idom mögé rejtették az akksit és az
elektronikát. Ötletes.
Öntött alufelni, pirrelli papucsok. Az idomokra, a
kidolgozottságra a nagymotoros precizitás jellemző. A kinézethez hozzátartozik,
hogy nem egyszer nézték 500-asnak a kicsikét.
Blokk. 250-es, egyhengeres,
léghűtéses négyszelepes. A motorolaj külön hűtőt kapott. Dupla
vezérműtengely. A váltó 6 fokozatú. Az ülésmagasságot kis embereknek találták
ki, 170 centimmel is kényelmesen leér a lábam. A kormány helyzetével már vannak
gondok, a sportos testhelyzet miatt megérzi az ember háta a hosszú túrát.
Műszerfal. Narancs fények, km, fordulatszám (ezek külsőre analógok) köztük LCD,
amin km óraállás, napi kilóméter, óra és az üzemanyagszint-jelző, ami elég
pontosnak mondható. A kezelőszervek közül csak az elakadásjelzőt hiányolom.
Marad a bólogatós megköszönés.
A tükrök jól sikerültek, szélesek és nincsenek
útban sem a személyautóknak, sem a kisteherautóknak. Csomagtér 0. Van az ülés
alatt némi hely, de az a gyári szerszámkészletnek és a doksinak van fenntartva.
Az utas viszont elég merev kapaszkodót kapott. A szivató fokozatmentes. Remek.
Nyugodt ketyegés elöl, mély, halk dorombolás hátul. Euro2-es katalizátor a krómozott
dobban. Az első fokozat elég rövidre sikerült, viszonylag sűrűn kell
kapcsolgatni. Viszont pontos. A moci úgy megy, mint az álom. Hondáék tanulómotornak
szánták, hát az is. Kezes, stabilan fekszik a kanyarokban. Meglepően kis helyen
fordul. Mivel még bejáratós, a végsebességről nincs adatom. 5500-as fordulaton,
6-ban 80-85-öt megy, ezt a tempót kényelmesen tudja tartani.
Az olajhűtő miatt
nem kell az olaj felhígulásától tartani. A gyári 2,5-3 literes fogyasztás eddig
igaz. Amit szeret: indulás előtt rendesen bemelegedni. Megállás. Elöl
kétdugattyús tárcsa, ami a bekopás előtt kicsit gyengén muzsikált, mára
elfelejtette ezt. Hátul dobfék. Oldaltámasz van, figyeli is, ha sebességben van,
rögtön leáll. Támaszból nincs is több. Sajna. Az első ezer km után esedékes az
első garanciális olajcsere, ami cirka 15eFt-ba fáj. Ezt zsetonhiány miatt
tavaszra kell halasztanom. Ezután 15000-nél lesz a következő. Olajcsere után
folytatom, tele tankot mindenkinek!
|
|
|
|