hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Keleti oldal, nyugati oldal
(Tesho - 2004-07-09)

Mivel a május végi szocitúra időpontja nem passzolt harmónikusan a felsőoktatás vizsgarendszerének időbeosztásával, kitűnő alkalomnak tűnt, hogy egy régi vágyat valóra váltva elmotorozzunk Kunmadarasra és megnézzük LS-Lacival, mi fán is terem ez híres motoros Majális.

Hajnal 5, ébredek. Kinézek az ablakon, végre szombat! Ez a nap nem lehet sz@r, bár az éjszaka rövid volt, de most már semmi baj. Elsétálok naccüleimékhez, ott a gép, felmálházom. Indul a motor, ETZ-150S Limited Edition, that's the true love! Töltök ásványvizet (amit vittem Hegyestűre is), majd checkpoint zero, várom a Lacit. Negyed óra múlva megunom, feltárcsázom a srácot:

- Na, mi van Laci??
- Mé', hány óra van?
Bakker.
- Kapom magam és ott vagyok...
- Alig várom... hagyjon el végre az álom!

Együtt a duó, első etap 4km, Alsóőrs, hátulról közelítjük a barátnőjéék házát, kifúrt csővel ne zavarjuk senki álmát. Suzukiakksifedél kirakva, de csavar sehol egy árva, kintrekedünk, minden zárva. No problem, az MZ-s készült, csavarkészlet, két külön méret? Persze!


Minden teljes, INDULÁÁÁS! Lassan hajtunk, az irány Kelet-Dél-Kelet, húzzuk a belet, a zzzz-töfftöff-ből zzzz lesz (Info wazze:-), ez ám a feeling! Dunaföldvár, át a Dunán, keleti oldal, sík a terep, fokozzuk a tempót, az utazó 100-110 km/h, LS-Laci szélárnyékban, én elől, egyhangú utak, meleg, puszta. Bogár annyi mint sehol máshol, a fejidom áldva, ha leszálltam térden állva! Élvezzük a motorozást, nem kapkodunk, a gurulás fontosabbnak tűnik, mint maga a cél. Kb. 250km, az MZ hangszínt vált, már megint szétcsúszott az a kiba-kipuff! 70 fölött iszonyatos rezonanciát vált ki a blokkidomból, az ijesztő hang fejfájást jósol :-( Megállás után nehezebben indul, a szivatót kéri, felőlem, ha ennyivel beéri! Közeledik a cél, kisebb-nagyobb falvak. Néhány kilométeres útszakasz, keréknyi gödrök, kb. 20cm mélyek, 40-es 60-as táblák. Szlalomverseny? Csak érjünk át egyben!

Végre Kunmadaras, a sok motoros jelenléte kicsődíti a népet, a sok utcagyerek minden motorost leszabályzásra ösztönöz, ha megteszik nekik, örülnek. A reptér maga iszonyat nagy, a pápai sokszor beleférne, ennyi autót én még soha nem láttam, egy labirintus az egész, hol a vége?

Araszolás, kerülgetés, marad a vetés, leparkolunk. 1300 a belépő, korrektnek tűnik, a műsor kevésbé. 800m-re 10 ezer embert úgy elhelyezni, hogy még lássanak is valamit?! Némi szervezetlenség, összevisszaság, most akkor melyik kategória is jön? Hadnagy Józsi próbálja kidumálni a helyzetet, a számítógép meg csak számol és számol...ezt a szemetet!


Kb. 3 és fél óra elég, éppen vége, motorra fel, gyújtunk. Az ETZ lehalási kísérleteit sorra megakadályozom, ki kell jutnunk a tömegben, ha kell nyélgázon! Elhagyjuk a falut, 18 óra, a motor újra meleg, gond nélkül 90 a tempó, csak a kátyús részen jussunk át, mielőtt a nappal az éjszakára vált! A benzinszint volt még néha kínos, a "Dakar-tank" itt nagyon hasznos! Az alföldön bár nagyrészt jó az út, kevés a non-stop benzinkút, sokszor egymásután akár 3-4 is zárva, sokat mehetsz egy nyitottra várva! Irány az otthon, kis kerülő (nem eltévedés!:-)), nemsokára Dunaföldvár, elkezd esni, az esőruha már rajtunk, felőlem eshet, vagy mégsem? Az esőruha nem csak véd, de melegít, a ruhán kívül a fejidom is, besegít. Megmakacsolja magát a motor, a híd túl messze van, épphogy átvánszorgok rajta.

Dunántúúúl, otthon vagyunk! Gyertyacsere, pipatisztítás (fránya eső!), újra indul. Újabb etap 200m, lehalás. A közeli kocsma, riasztó hangja, balhé készül, Laci barátom kér, húzzunk már, az életünk többet ér! Indulunk, következő etap 300m, sokadik gyertyacsere és pipatisztításos folyamat, elvesztettem a fonalat...

Város vége, rángat a gép, inkább leállok, a sötétben szerelni úgysem látok! Itt már tudom, nem gyertyagond ez, az én motorom benzint eszik, nem ennyi gyertyát!! Első ötlet mexakító. Csöpögő eső, éjjel 1 már régen elmúlt, ez már tényleg komoly, nem kamu, srácok, csak nem ismerős a szitu? :-) Kis fedél levesz, szemrevételez. Teringettét, ki lopta el a mexakítóhézagomat?? "Itt vér fog folyni, de nem az én vérem..."

Laci segít, újra van hézag, egy tuti jó gyertya berak. Közben megfenyegetem a gépet, ha legkésőbb hajnali 5-re nem érünk haza, akárhol leszünk, felgyújtom!
Újra gyújtunk, perfekt minden, csak benzin legyen. A tempó 60-70, mindenhol vadveszély, sötétben ez a sebesség így nem csekély. Háromnegyed 3-kor Balatonakarattya, benzinkút, végre kávé, egész nap erre vágytam! :-)

Rúgás, pöcc-röff; néza zzzz, néha töff-töff. Végre Füred, 670 kilomééééter, alszik az egész város, a motor kissé sáros, de nem túzhalál várományos! Negyed 5, elérem az ágyam, a hitem visszatért, teljesült egy régi vágyam!

Végül itt egy levélidézet a Lacitól, remélem komolyan gondolta, nem csak úgy buliból:-) "Nagyon jó volt!:)))) Ezek után akár Gibraltárig is el mernék indulni veled,jó motoros/túra társ vagy :) Na jó ennyit a hízelgésről:))))) Az a szerelés meg kifejezetten jó volt,de tényleg!!!!"

- censored version - szerk.
Tesho
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu