hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Majd 30 év után újra MAGYAR MOTOR a pályán!
(Gaia Kft sajtó anyag - 2004-02-26)

Ide valami olyat akartam írni, hogy hu de jó van újra magyar motor gyártás, de valahogy nem sikerült jól megfogalmazni inkább olvassátok el a cikket. Van benne szó egy pályázatról a Gaia-va kapcsolatban. Röviden minden tiszteletem a gyártóknak/tervezőknek...

Ma is nosztalgiával gondolunk a jó öreg Pannónia motorra, melynek egyes példányai elkötelezett és szenvedélyes motorosok, gyűjtők alatt, és garázsában díszelegnek, feltuningolt darabjai még most is forgalomban és versenyben vannak, és nem kevés csodálatot váltanak ki az utca emberéből is.

Miért is ne lehetne megismételni a csodát, amit anno a szocializmus vívmányaként könyveltünk el, de valljuk be, mégis valahogy mindenkinek közel állt a szívéhez, és büszkék voltunk rá?


Több évtized hiányérzet után a GAIA MOTOR elsőként mutatkozik be, mint teljesen hazai gyártású motor!

1997-ben néhány lelkes és elkötelezett motor-hívő a rendszeres szerelési tapasztalatokat összegezve – tekintve, hogy milyen drágák a külföldi alkatrészek, melyeket ráadásul milyen nehéz, szinte lehetetlen beszerezni – jutott el odáig, hogy minek is kellene nekik külföldre menni mindezekért, mikor erre itthon, Magyarországon is képesek lennének.

Hosszas tervezés, fejlesztés és tesztelés után az első, igazi magyar GAIA 2003. márciusában az Interwheel Budapest kiállításon mutatkozott be, ahol a szkeptikus szakembereken kívül a közönség legnagyobb részét is lehengerelte a motor. 2003. július 18-20-a közt a Kunmadarason megrendezett 24 órás megbízhatósági versenyen indult GAIA már kiemelkedően jó eredménnyel szerepelt.

A GAIA joggal tekinthető a Pannónia “utódjának”, hisz egyedüli magyar gyártmány a hazai motor piacon, melynek gyártása közben két nagyon fontos kritériumnak tettek eleget: elsődleges a megbízhatóság és az olcsó, könnyen beszerezhető alkatrészek.

A GAIA minden terepen megállja a helyét, nemcsak városi közlekedésre alkalmas, de hosszabb távú utakra is megfelelő társ. Városi tömegközlekedésben dugómentesen lavírozik, országjáráson, hosszútávon nem nagy, de elfogadható és folyamatosan tartható 80-90 km/h-ás sebességgel képes a csomagokkal gyűrni maga alá az aszfaltot. Gyártói jó szívvel ajánlják élménymotorozásra és mindenre, amire egy motor való, szerelés, bíbelődés és bütykölés nélkül.

A GAIA tulajdonképpen egy 80-82 kg önsúllyal rendelkező 50ccm-es segéd-motorkerékpár. Megbízható, dinamikus, erős motorkerékpár mind motorikusan, mind felépítésében, az első-hátsó tárcsafékkel dinamikusan lassítható, 40 km/h-ról 2.9m a fékút. A kunmadarasi versenyen 66.6 km/h átlagsebességnél a fogyasztása 3.2l volt 100 km-en. A katalizátorral szerelt motor teljesíti a kétütemű motorokkal szemben felállított környezetvédelmi kritériumokat. 18 éves kortól “B” jogosítvánnyal, ill. 14 éves kortól segédmotoros kerékpár jogosítvánnyal vezethető.

Mivel a GAIA építő elsősorban technikai szakemberek, s a legnagyobb gondot a motor szívére, lelkére fordították, így bizony a külseje egy kissé elhanyagolt maradt. Ezért sokszor érte őket a kritika, hogy a motor maga, tulajdonságait tekintve, kiváló, ámde hogy néz ki?!

Ezért elhatározták, hogy azt, hogyan is nézzen ki egy valódi, magyar GAIA motor, azt a majdani felhasználó közönségre és kreatív emberekre bízzák! Formatervezési pályázatot hirdettek meg a GAIA motor külső megjelenésére vonatkozóan, részletes pályázati tájékoztató a mellékelt dokumentumban olvasható.

A 2004-es Interwheel kiállításon bemutatásra kerül a beérkezett pályázatokból a szakmai zsűri által kiválasztott 20 db látványterv (kézi grafika), ezek közül a közönség szavazataitól függően kerül ki a fődíjra, valamint később a gyártásra érdemes pályamű, de kivetítőn megtekinthető lesz az összes beérkezett alkotás.


Mit is jelent a GAIA?
Idézet egy használótól, aki rendszeresen ül a GAIA nyergében:
“Élmény kanyarokra vadászni szerpentineken, hosszú egyenesekben teljes gázzal a tankra feküdni, miközben az elhaladó sunyi autósok megbocsátóan néznek az 50 ccm-es szúnyogon véghez vitt ámokfutásra, városban, dugóban hihetetlen sebességgel, biztonságban lavírozni, állni egy benzinkúton és válaszolni az autósok csodálkozó kérdéseire, mert nem tudjak feldolgozni a motorblokkon virító Made in Hungary feliratot.”


Még több információ az interneten:
A Gaiaról írták: http://www.gaiamotors.hu/gm50.htm
Interjú a Gaiaról: http://www.gaiamotors.hu/interview.htm
Műszaki leírás: http://www.gaiamotors.hu/hunmkp.htm
Kép galéria: http://www.gaiamotors.hu/galeria.htm
Gaia motor design tervezési pályázat:
http://www.gaiamotors.hu/palyazat.htm

További információ kérhető:
Baksa Róbert 06/20/377-0144

:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu