hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 10. hétfö 
Judit

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
DL 650: a vég és az újrakezdés
(Mire nem volt elég 1 óra)

(HyGy - 2011-02-01)

Miután nagy örömmel használtam az elmúlt négy és fél évben a kis emeletes lovat elérte a vég. Tavaly nyár elején tönkre ment a blokk, körülbelül ötvenezer km-nél.

Az autópályán haladtam egyenletes tempóban, mikor kopogó hangra lettem figyelmes és a motor abban a pillanatban elvesztette erejét. Azonnal félreálltam és segítségért telefonáltam. A szerelő javaslatára letettem arról, hogy motorral menjek tovább és a szállíttatás mellett döntöttem.


A motor szétszedése után kiderült, hogy az elképzelhető legrosszabb forgatókönyv áll előttem. A blokk tönkre ment. Hajtókarok, csapágyak, főtengely, blokk öntvény, mind cserére szorul. Több eshetőség merült fel, először a javíttatás, de már az alkatrészek anyagára meghaladta a 300.000.- forintot. Így maradt a bontott blokk vásárlása, amit idén sikerült beszereznem és be is építettem - tehát a Suzuki ismét üzemkész, már csak a papír munka van hátra.
 
A meghibásodás okát nem lehetett megállapítani. Az olaj és vízszint megfelelő volt, rendszeresen vittem szervizbe, ami azt is jelenti, hogy vezetett szervizkönyves motorról beszélünk. A bejáratás során a javasoltnál jobb olajat tetettem bele az első pár olajcsere alkalmával. Minden cserénél az olaj szűrő is cserélve volt. Korábban, mielőtt motort választottam volna magamnak, sok tesztet és blogot végig böngésztem. Mindenhol csak jót lehetett hallani erről a típusról. A Motorrad tesztje azt igazolta, hogy egy 50.000km-t futó DL 650-es teszt motor a szétszedése után is minden a gyári beépítési értékben belül volt kivéve egy rugót, de az is megfelelő állapotú volt.
 
Ezeken felbátorodva írtam egy levelet a Magyar Suzuki Zrt-nek, melyben méltányossági alapon (mivel a garancia és jótállás is lejárt) kértem a segítségüket. A válasz gyorsan jött: ők nem tehetnek semmit, de köszönik, hogy ezt típust választottam. Ekkor természetesen elkeseredtem, mivel még a hitel sem járt le.
 
Ma már, mint feljebb írtam csak a papír munka választ el az idei szezontól, de ajánlom figyelmébe ezt a történetet minden motoros társamnak. Még meg nem történt sosem gondoltam, hogy ennek a motoromnak a főtengelyét egyszer a kezemben fogom tartani. Tanulságot mindenki vonjon maga. :)
 
HyGy
 
bővítmény:
 
Elkészült a papír munka is. A műszaki vizsga állomásra kellett vinni, mivel a blokk típus azonos (az első pár szám egyezéséből lehet valahogy megállapítani), kellett adásvételi, meg forgalmi. Itt befizettem kb 3000 forintot, lefotózták, kaptam egy igazolást. Ezzel elballagtam az okmány irodába (törzsköny, forgalmi, adásvételi, kpm igazolás) 12e HUF befizetése után cserélték a törzskönyvet és a forgalmit.
 
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu