Az átvétel előtt le lett cserélve a kormány magasra (igazi hónaljszárító). Nekem így tetszik, és egy nem várt előnye lett: a komplett vezeték és bowden rendszer cserélve lett. Volt néhány motoros társnak gondja ezekkel, nekem soha. Nyitott kipufogót kapott, mert a gyári dob nekem túl lányos volt, és később lecseréltem az indexeket szép pici krómra. Kapott még egy bukócsövet is, ami nagyon fontos védelem apróbb csúszásnál, borulásnál! Így hoztam el!
Tudtam, hogy egy életre meghatározó lesz a bejáratás!!! Úgy vigyáztam rá, mint még soha semmire. Max. 60km/h, korai felváltás, finom motorfék, pihentetés az első 500km alatt. Következő héten vittem is vissza olajcserére!
Az első szerviz (500 km)
Az olajam csodaszép volt! Semmi fémreszelék! Azért is biztos ez, mert nagyobb olajteknőt rakattam fel ekkor, amit szintén fontosnak tartok! A gyári olajmennyiséget 2,3 l-ről 3,1-re növeltem, ami egy ilyen léghűtéses motornál sokat jelent. A régi olajteknőben nem volt semmi szennyeződésem. Ezután már kicsit jobban hajtottam a gépet, de semmi durvulás! A fogyasztásom 3,9-5,0 l szélsőértékek közt mozgott. Átlagosan 4,5 szokott lenni. Rendszeresen megnéztem az olajszinteket (motor, váltó, kardán), és a csavarokat. Érdemes figyelni a kardán állapotát is! Szerintem érdemes óvatosan bánni a gázzal, és a váltással! Ez nem egy sportgép! Egy idő után hallja az ember, hogy milyen fordulatot szeret. Visszaváltáskor meg én mindig adok kis gázfröccsöt.
Javaslom a későbbi tulajoknak, hogy cseréljék le a váltó és a kardán olaját is ekkor, és hajtóműolajat rakjanak bele.
Az első ezrek
Éreztem, hogy egyre jobban érik össze a gép.
Beállt a fogyasztás 4,5-re. Berúgó párti lettem, ha az ember megtapasztalja a felső holtpontot, akkor egy rúgásra indul. Azóta mindig berúgom.
Az ember megszokta a kezelését, mikor kell szivató, meddig kell melegíteni, mikor kell pihentetni… És a hátramenet miatt extrém helyekre is tudok parkolni! Tulajdonképpen nem kellett a géppel semmit se csinálnom kb. 10ezerig. 2500 km-enként olajcserék, szelephézag, szinkronitás, de én azt inkább magam szoktam. Azt hiszem 5000-nél áttértek a 20w50-es motorolajhoz. Szerintem nagyon jó (Mobil 1)! A motorolaj kapott pluszban adalékot
(Metabond). Jó hatással van a kenésre!!! A benzinhez pedig szoktam adni Spurit 2-3 tankolásonként, ami átpucolja az üzemanyagrendszert. 10ezernél a váltó és a kardán olajcseréje is megvolt. A váltóolajam is csodaszép tiszta volt! Vigyáztam is a váltásoknál. A kardán, az mocskos volt. Minden nem lehet jó. A váltó és a kardán ekkor kapott 80w90-es hajtóműolajat,
(már előbb is jó lett volna), és szintén Metabondot! A kissé oroszos egyszerűségű katalizátort 5000 km környékén
ki szoktuk tépni, mert teljesen
eltömődik és lefolytja a motort. Sokkal jobb lesz a nélkül!
Manapság
Az olajcseréket szerintem felesleges 2500 km-enként csinálni. Egyszer benn is maradt 5000-ig és semmi baja nem volt. A gép most is jól megy, semmi baja, bár lassan esedékes lesz a gyújtáskábel cseréje
(ilyentájt szokott elégni), praktikus lassan a kardánkereszteket cserélni, nehogy törjenek, és a vezérmű és a generátor fogaskerekét szeretném a Herzogra kicserélni majd, mert sokkal jobb az anyagminősége. Ez lenne a kisgenerál, aztán két évig megint pihi.
Gondok
Hogy mivel is voltak gondjaim?
Kellemetlenséget okozott a tank alatt található két csatlakozó. Néhányszor megállt a gép, és nem bírtam rájönni, hogy mi a baja. Néha kap WD-40-et, azóta problémamentes. Eső után be kell fújni.
A hátsó felnim centírozhatatlanul tök volt. Ki kellett cserélnem. Ez sem tökéletes, de már nem ráz. Ez a hegesztett acél felni nem túl pontos.
A
kardán torziójában lévő rúgó kicsit összelapult, emiatt kicsit lötyögött. Csere.
A generátor és a kardán kihajtásánál lévő szimering egy kicsit könnyezik, de nem észrevehető az olajfogyás. A generátor és a közdarab között, csak akkor enged, amikor maxnál van a motorolaj. Ez a túlfolyó.
A hátsó agynál egyszer eldurrant a
szimeringem, de az első boltban vettem, és fél óra alatt ki is cseréltem.
Amivel én még szívtam: a házi gyártású háttámla- és csomagtartó-rendszer, de annak az elméretezése az én hibám.
Ezek a hibák nem általánosak. Mindenki tud hasonlót vagy egyedit. Célszerű még megnézni, hogy a gyújtást szabályzó rotor (?) meg van-e erősítve ponthegesztéssel. A 2006-os és az azutáni évjáratok már ilyenek, de érdemes megnézni.
Összegzés
Én nagyon örülök, hogy ezt a gépet választottam, mert lelke van, és megbízom benne. Nem tökéletes, de talán éppen emiatt tudok azonosulni vele! Nem is akarom eladni! Megtartom! Sok örömet fog okozni!
Az Uralosok között sok érdekes embert ismerhettem meg. Azt hiszem egy kicsit mindenki ütődött, aki ennyi pénzért vesz egy Uralt Suzuki, Honda stb. helyett…
Élmény vele minden méter!
Nagy Sándor