hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Mi is igy kezdtük! - A gépcsodám története!
(Dombi Tamás - 2007-05-14)

Egy fiatal motoros kollegánk történetét olvashatjuk ebben a cikkben. Szerintem sokan mi is hasonlóképpen kezdtük. Emélkezzetek!

Szeretném bemutatni Simsonom történetét! Először is ez egy Simson S50N típusú motorkerékpár, kiváló német technika, 1979-es évjáratú (28 éves), nagyjából gyári állapotú, de persze szép is lenne, ha egy 28 éves motor 100% gyári lenne, ez lehetetlen.


Az egész Simsonos történet nem ezzel a motorral kezdődött, hanem egy másik, azt hiszem S51B motorral. Nem is nézett ki rosszul, enduro volt, de én még akkor nem nagyon konyítottam a motorokhoz, viszont apám annál inkább, így megvettük 45.000 Ft-ért. Ez jó vételnek tűnt, mert utánfutón el is hozták nekünk, a távolság kb. 10 km volt, ez nem sok, de mivel nem ismertük a motort, jobb volt így.
 
Ide is ért szerencsésen, de amikor másnap rendesen megnéztük, és csak néha indult rendesen, rájöttünk, hogy ez így nem lesz jó. Szerencsére apám egyik ismerősétől vette, aki jófej ember volt, mert megdumáltuk vele, hogy vigye vissza a motort, és csak 40.000 Ft-ot kérünk vissza. Még aznap el is vitte. El voltam keseredve, mert befürödtünk vele.
 
De pár héttel később megtaláltam az elején említett motort, meg is vettem 60.000 Ft-ért. Ez soknak hallatszik, de meg is érte meg nem is. Hazahozták 3 nappal később a motort egy kisteherrel, este még próbálgattam egy kicsit, de egyre rosszabbul indult. 3 hétig próbálkoztunk megtalálni a baját, de nem sikerült.
 
Aztán eszünkbe jutott sok fejtörés után, hogy a gyújtótekercs lehet rossz, és kizárásos alapon bejött. Bingó! Kicseréltük, és mint a zsebóra. De jöttek még elő hibák, a teleszkópról kiderült, hogy nem az olaj sűrű, hanem be volt rohadva mint az állat. Pár hétig fújtam a WD-40 nevű csodaszerrel. Mikor végre megmozdult, nagyon puha volt, de örültem hogy legalább mozog. Mikor húztam a gázt, emelkedett az eleje, de a kerék nem, csak a telószárak. Aztán kapott olajat, amitől kemény lett és jó volt, de kiderült, hogy elrohadtak a szimeringek, és kifolyt az olaj. A mai napig nincs benne, de nem is kemény, nem is puha, ha véletlenül nagyobb kátyúba beleszaladok, akkor koppan egyet, de nem vészes.
 
Sok munkája van benne apámnak, és nekem úgyszintén. Elkezdtem csinosítgatni, javítgatni. Ami éppen kellett rá, azt általában apám segítségével megvettem. Mikor megvettem teljesen csupasz motor volt, nem volt rajta semmi plusz. Először tettem rá SIEMENS kulcsos kapcsolót, amit ugye gyújtáskapcsolóként használok. Aztán kék ledes világításkapcsolót, amit a lámpabúra tetejére fúrt lukba tettem. Jól mutat mások szerint is, és nekem is tetszik. És még került rá pár apróság, mint például új külsőgumik stb. De ekkor még jogsi sehol, és már nyár volt, a rendőrök is kezdtek „szaporodni” sajnos, a helyzet tarthatatlan volt. Végül sikerült rávennem szüleimet, hogy elkezdhessem az „M” kategóriás jogsihoz a tanfolyamot. Teltek a hetek, hónapok, egyszer sikerült KRESZ-ből megbukni, de a rutin és a forgalom 0 hibapontos lett.
 
Még augusztus közepén elkaptak a rendőrök, felvették az adataimat stb. Szeptember közepe felé megkaptam a jogsit, 1-2 héttel később behívtak a kapitányságra, és 3 hónapra bevonták a vezetői engedélyem. Teljesen össze voltam törve, mert végigjártam azt a bizonyos rögös utat, most meg elveszik a jogsim. November elején el is vették. Aztán jó sok időm lett hirtelen a motor javítására.
 
Kapott krómozott tükröket, olajcsere, kicsi blokkpolír stb. Eljött lassan a február, mikor is visszakaptam a jogsim. Eddigre már fel volt nagyjából készítve az aszfaltra, mert előtte ugye terepen volt használva, néha keményen.
 
Amikor előszőr kimentem a forgalomba úgy, hogy nincs rajtam a zöld mellény, és nincs mögöttem oktatókocsi, nagyon örültem, vakmerő, és egyben nagyon óvatos voltam. Hajtottam volna a vasat, de nem tudtam, mert kicsi volt a benzinszint, amivel már jó ideje szenvedtünk. De ez nem érdekelt, én csak mentem.
 
Azóta jó pár km-t lehúztam vele, nagyon szeretem, egyfolytában csinálgatom kisebb-nagyobb sikerekkel. Nemrégiben kapott új láncot, első és hátsó lánckereket, csapágyat. A közeljövőben egy blokk széthúzás vár ránk, mert akad a berugókar, és valószínűleg egy fúráson is átesik majd a kis kompresszió miatt. Kapni fog MZ teleszkópokat, új SKF csapágyakat stb.
 
Menet közbeni élményeimről csak annyit, hogy 75 km/h a végsebessége, ezt nem nagyon tudja tartani, de a 70-et simán. A robogókkal felveszi a versenyt bármikor. Amit még elfelejtettem, hogy digitális kerékpár km-óra van rajta, ami az esetek nagy részében kiválóan működik, és +- 1-2 km/h pontossággal mér. Az 50-et egy másik motorral lemértük, és egyezett a két érték.
 
Hát nagyjából ez az én Simsonom története. Mindenkinek kellemes balesetmentes motorozást, és kedvező benzinárat (ami már nem lesz) kívánok!
 
Üdvözlettel:
    Dombi Tamás Károly
 
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu