hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Mire volt elég egy óra? - DL650 1 év után
(Kacc & HyGy - 2007-01-01)

Miután 1 éve a Suzuki DL650 V-Strom megvétele mellett döntöttem, most megpróbálom 1 év távlatából az első élményeket felülbírálni (ha kell), valamint leírni a tapasztalatokat, ha valaki ilyen gép vásárlására vállalkozik mire számíthat. Valamint a pénzügy oldalát is áttekintjük a motor fenntartásának.

Múltkor a hitellel fejeztük be most kezdjük azzal. Nagyjából szépen bonyolódott minden az ügyintézés körül, igaz elsőre visszadobták, de másodszorra már minden rendben volt. (Azt hihetné az ember, hogy a rendelkezése álló évi színpalettából akármit választhat, de ez az év végén már nem így van. De végül is szeretem a színt, amit sikerült választani.)
Itthon átnéztem a papírokat, és pár dolog kiderült, pl. kötöttek a nevemre a casco mellé egy életbiztosítást (amiről nem tudtam és nem is akartam volna), ami miatt cirka 15e HUF-al több lett az éves díj, szóval ezt bementem lemondani.
 
DL650Ha már ott voltam, felvetettem az ügyintéző hölgynek, hogy 3 évnél régebbi a motoros jogsim csak a korlátlan nem, de ettől függetlenül rengeteget mentem, valamint ez szerintem csak kategória bővítés. Így lefénymásolta a jogsit meg amit kellett, felfaxolta Pestre, és elfogadták. (Hallottam olyat is, akinek vissza utasították ugyan erre.) Ezeknek köszönhetően jelentősen csökkentek a biztosítási díjaim, amik azért még ennek ellenére is bőven meghaladták az előtte birtokomban lévő Jawa 350TS díjait.

A kötelező biztosítás negyed évente 6010 forint (vidéki 28 éves férfi). A havi törlesztés (svájci frank alapú) 20281 forint. Az elmúlt évben kettő alkalommal jött helyesbítő csekk emlékeim szerint kb. 10e HUF körül összesen a forint romlása miatt. A casco 12474 forint negyed évente. A súlyadó 2400 forint évesen.
Ez összesen körülbelül 30000 forint havonta (nagyjából, átlagosan). Ezek a fixen fizetendő díjak, amit akkor is fizetni kell ha 0km-t mész vele.
A 2007-es évben a 49kW-os motorra fizetendő súlyadó a hatszorosa lesz a jelenlegi 2400 forintnak.
 
Ha már a számadatoknál tartunk folytassuk is azzal. A 2006-os évben valamivel kevesebb mint 18000km-t tettem meg a motorral. Ez 3 kötelező szervízt jelent. Alkalmanként 15-20e HUF közötti összeggel. (2.5 liter olaj kell a blokkba cserénél, így hol 3 hol pedig 2 liter olajat kell venni.) A 4. szervízt még halogatom, mert még ilyenkor is használom a motort . :)
 
 
1000km:
  • olaj és olajszűrő csere
  • beállítás, tisztítás, kenés

6000km:
  • olaj és olajszűrő csere
  • beállítás, tisztítás, kenés

6000-12000km között egy fúrószár tövig bele ment a hátsó gumiba, így külsőt kellett cserélnem.

12000km:
  • olaj és olajszűrő csere
  • gyertya csere
  • legszűrő tisztítás
  • kuplung utána állítás
  • beállítás, tisztítás, kenés

mccoi láncolajozó A láncom egyelőre jó, köszönhetően szerintem az elég korán felkerült láncolajozónak, eddig még utána sem kellett állítanom.

Az eltelt 18000km alatt nem volt probléma a DL 650-el. Tökéletesen tette a dolgát esőben, fagyban, forróságban.
 
Hideg időben az első teleszkóp nagyobb gödröknél hajlamos a kirugózás pillanatában szép nagyot csattanni (valószínűleg a teleszkópban lévő olaj besűrűsödése miatt). Jeges, havas úton nem igazán kezelhető jól, mivel elég nehéz és a súlypont is magasan van, bár ez a fajta használat kevesebb embernek lehet az igénye. Amit még észrevettem miután vége lett a tavalyi télnek, hogy pár csavar rozsdásodásra adta a fejét, köszönhetően a sós latyaknak.

A nyári időszak maga volt az álom. Csak pöcc-röff, kis melegítés, aztán már csak menni kellett vele. Mentünk vele többször 600-700km-t egyben (csak tankolás miatt álltunk meg), szerintem elég kényelmes motor. Ami nekem kicsit zavaró, hogy valószínű hosszabb karú és kicsit magasabb egyedeknek tervezhették, mert kicsit előre kell dőlnöm. Az elején, míg az ember karja meg nem erősödik, addig szokni kell, és kicsit fárasztó. Ezen talán egy magasabb kormány vagy egy kormánykiemelő segítene.
Az ülése széles, kényelmes, az utasnak és a vezetőnek is. Ami engem még zavart (a 172cm magasságommal), hogy ha álló helyben lábbal kell valamerre gurítani a motort, akkor rendszeresen belerúgok a lábtartóba. Ha nálam valaki kicsit magasabb, akkor ez a probléma nem jelentkezik szerintem.

Ha valaki sokat szeretne lavírozni vele a városban kocsik között, akkor ezzel bátrabban megteheti  mint egy nagyobb és nehezebb ezres géppel. Az autópályán két személlyel, csomaggal már érezni, hogy elférne bele egy kis plusz erő, de ilyen vegyes városi országúti néha egy-egy autópályás használatra jobbnak gondolom mint egy 1000-est. Tankolásoknál kb. 2 literrel tankoltam kevesebbet rendszeresen az 1000-es Varaderónál. Kivéve az autópályán 140 körüli tempó felett, mert akkor nagyjából megegyezett a két gép fogyasztása. A 160-as tempót tényleg kényelmesen tudtam vele menni.

DL 650 vstrom terepen Ha már túraendúró, kipróbáltam terepen is. Durva terepre nem való (ahogy a boltban mondták mikor később szóvá tettem: csak kicsit endúró inkább túra), ahol nagy gyökerek vannak és még nagyobb kövek. Hamar leér alul a kipufogó, valamint elég nehéz is az ilyen gyakorlatokhoz (de azért mindig szerencsésen végigértem). Lightosabb terepen szépen elboldogultam vele (persze nem pályagumi volt fent, hanem a kettő közti). Kisebb vízmosás ilyesmi is belefért. De erre a terepezős célra nem ez a legjobb választás. Viszont ha egy túrán át kell gurulni egy földes úton vagy egy kavicsos vízmosásokkal szaggatott úton kell felkapatni egy kilátóhoz, attól nem fog kétségbe esni.

DL650 V-strom Az előző cikkemben írt lassabb tempónál érzett bizonytalanságom teljesen megszűnt. Valamint kitapasztaltam, hogy ezt is kényelmesen lehet dönteni a gumi pereméig miután összeszokott vele az ember  valamint ha jók az út viszonyok. (Valaki szerint még tovább is lehet, de az már nem az én világom.) Közben kitapasztaltam, hogy ha kell, akkor valamivel 2000 feletti fordulatról nagyobb sebességekben is finom gázkezeléssel lehet gyorsítani, 3000 körültől meg már lehet cibálni a gázt. Az előző beszámolómban írt parkolási bizonytalanság is megszűnt. Egyszerűen csak meg kell tanulni kezelni a nagy sújt, és meg kell gondolni, hogy az ember mikor, hol, hogyan áll meg egy ekkora motorral.

DL 650 vstrom A szélvédelemről vegyes érzéseim vannak. Ha hosszabb útra megyek, akkor fel szokott kerülni a tanktáska, ebben az esetben semmi szél nem éri a fejem. Ha nincs fent a tanktáska, a plexi  a legmagasabb (3.) állásában pont a bukósisak tetejére irányítja a szelet, már nem sok kellene talán egy-két centi, hogy jó legyen. Van aki ezt egy a plexi szögének állítását elősegítő eszközzel orvosolta. Én így hagytam, mert rövidebb úton nem zavaró. Hosszabban meg úgy is fent van a tanktáska.
Mivel a fejidom elég nagy, ezért az M7-esen van egy rész, ahol rendszeresen durván cibálja a motort jobbra-balra a szél, ezzel nem tudom, mit lehetne csinálni, bár máshol elég ritkán tapasztalni ezt, de a lökés szerű oldalszeleket nem szereti.

A hátsó féket immár kitapasztaltam, az előző részben említett „nem érzem a hátsó féket érzés” megszűnt.

Ami még feltűnt, hogy 6-ból mindig 7-be akarnám tenni, ami pedig már nincs, ezt egy fokozat kijelzővel lehet orvosolni. A lábtartó felett ahol a lába éri az embernek a vázat ott frankon lekopott a festék (ezt a K7-es modellben már orvosolták egy oda helyezett gumival).
 
Oldal dobozoknak így utólag már inkább a szögletes tetejű alu dobozt választanám mint a designos íves tetejű műanyagot, azon egyszerű oknál fogva, hogy a szögletes doboz tetejére könnyedén lehet pl. hálózsákot kötözni, ami helykihasználás szempontjából két személlyel csomaggal fontos.
Összegészében én nagyon elégedett vagyok a 650-es DL-el. A mostani tudásommal is őt választanám a lehetséges alternatívák közül.
  

Az utas szemével:

Vstrom megpakolva Nos utas szempontból főként a kényelemről tudok ugyebár nyilatkozni.

Egy-egy említett 600-700km-es táv megtétele után erős nosztalgia fogott el a Jawa iránt: azon a mocin még sosem éreztem ilyen fájdalmakat. Ennek azonban fő oka az lehet, hogy nem is tettünk meg vele egyszerre ekkora távokat (Mert sokszor tunningolni kellet útközbem is, és volt idő pihenni az utasnak. - HyGy). Alapjában véve tehát nincs semmi baj a hátsó üléssel, széles és -főként rövidebb távokon (200 km körül)- kényelmes. Főleg ha van az ember háta mögött egy jó nagy doboz, amin esetleg még egy háttámla is található. Ebben az esetben abszolút biztonságérzete lehet az utasnak, akár még el is lehetne aludni, ha nem csapkodnák fejbe az embert állandóan ennek megakadályozására :-) … Persze teljes joggal.
 
Komolyra fordítva a szót, az alvást azért én sem ajánlom, de fényképezgetni hátrafordulva, illetve akár még olvasni is lehet tapasztalataim szerint (persze inkább 100-as tempó alatt). És még csak rosszul sem lesz tőle az ember, mint a buszon például. Na persze mindent csak a saját felelősségetekre!
 
Az én háttámlámmal talán csak annyi gond van, hogy mivel kicsit elöl van a doboz, a „karót nyelt” – testtartáson kívül nincs sok alternatíva, ami persze lehet, hogy még egészségesebb is. Ezt a problémát azonban viszonylag egyszerűen ki lehet küszöbölni (a doboz hátrébb rakásával).
 
Ami a szélvédelmet illeti, azt ugye számunkra a vezető szolgáltatja leginkább, így a magasított hátsó ülés miatt nem nagyon lehet az emlegetett 160-as tempónál nézelődni, az ember örül, ha a bukója fennmarad. Hogy mi van azokkal az utasokkal, akik még magasak is, azt nem tudhatom...
 
Kacc & HyGy 
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu