:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Cikkek -
Chopper ETZ
(PeetAir & HyGy - 2002-11-05)
A sok sportmotorrá alakított MZ között találtunk
egy kuriózumot, egy choppert. Bizse Gábor már tudja,
hogy nem csak másfélmilliós motoron érezheted
a chopper feelinget.
A motort 2000-ben vettem, sima gyári ETZ volt, elég rosz állapotban.
Azért ezt vettem, mert nem volt komolyabbra pénzem, még ebbõl
a kategóriából sem egy jobb állapotúra.
Fogtechnikus létemre nem is értettem a motorokhoz igazából.
Aztán egyre több minden ment tönkre rajta, ezért
teljesen szétszedtem mindent. A blokkban és a motoron kicseréltem
minden csapágyat, szimeringet, szilen blokkot, bár nem mindent
újra, de jó állapotúra. Újra vezetékeztem
az egész motort.
Valami jobb kinézetűt akartam csinálni,
leszedtem azt az otromba tankot róla és feltettem egy
BKV tankot, ez azért is tetszett mert nem középen
van a tanksapkája.
|
A lámpája össze volt törve és be volt
horpadva, az újat egy kispolszki lámpából
csináltam.
Lehetne tunningolni a blokkot, de én azért
nem csinálom, mert szerintem a gyári a legtartósabb.
A kisipari fékbetétek gyenge minőségűek, ezért
inkább a gyári elkopott fékbetétet vittem el
felrakatni és sokkal jobb lett.
(Ez az állítás
a tesztkör során bebizonyosodott, mivel a hátsó fék,
az én kisipari fékbetétes ETZ-mnél sokkal
jobban fogott. - PeetAir.)
|
|
Kormányt nem találtam ami megfelelõ
lett volna, így hát hajtattam egyet. Aztán elvittem
a Mohácsi útra, ahol egy ismerõsõm lekrómozta.
A motoron található összes króm alkatrészt
ott csináltattam. A kormányt meg kell szokni, teljesen
más vele menni.
Volt lábtartóm is, de egyszer nekem
jött egy kocsi, és elhajlott, de megmentette a lábam.
|
A markolatot egy esztergályos haverommal
esztergáltattam, és ó-gyűrűk vannak rajta, így
a HD-khez hasonló jellegü. A központi kormánycsavar
burkolatát is úgy esztergáltattam.
A mechanikán és az elektronikán
nem változtattam semmit, igaz most lettem kész
a gyári elektronikus gyújtás átszerelésével
egy 87-es MZ-rõl, ezen már minden a legújabb fejlesztés.
A henger elsõ túlméretre van fúrva mert gyenge
volt. Villányban csinálta Szrinác Gábor.
|
Elõször 16"-os kerék volt elõl,
de volt benne egy kis kanyar, így kicseréltem egy 18"-osra.
Az ülést én csináltam,
az alaplemezt meghajtottam, a szivacsot úgy vettem, kifaragtam
aztán behúztam bőrrel. Így sokkal kényelmesebb
. Először feketét akartam, de azóta megtetszett ez a
zöldes szín.
|
Érdemes kicsit erősebbre megcsinálni
a gépet mert így előre lehet másik fogszámú
fogaskereket tenni. A 18-as helyett elõre tettem egy 19-est. Rengeteget
számít. A 18-assal 4000-nél olyan 75km/h-val ment,
most 85-tel megy ugyanazon a fordulaton.
Általában
olyan 90-110km/h között szoktam közlekedni. A fogyasztásom
most 4.5 liter, amin az elektromos gyújtás elvileg még
javítani fog.
|
Bizse Gábor
|
|
|
|