hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 10. hétfö 
Judit

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 541 oldal

makarész
válasz erre | email2014-05-03 06:29:06
Én is voltam így, váltva mentek tönkre a gyertyák mindent cseréltem kondi alaplap,megszakítok gyertya pipa kábel és nem volt jó …Megelégeltem,tranzisztorosra kicseréltem,a gyújtás,és így már működik rendesen kb20 gyertya.. ment tönkre… és 80 -10 napot foglalkoztam vele… A Gyulábá gyújtásával működik rendesen. .már két éve..
Gyertya csere nélkül….
sorszám: 26591 (142331)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-05-02 20:29:48
Én először kiiktatnám a gyertyapipát , rá kötném direktbe a kábelt. Majd ha ez sem segít megnézném a megszakító környékét jók e csatlakozások. Neme lóg a kondi vezetéke, stb. A 6 V nagyon érzékeny a jó érintkezésekre.
sorszám: 26590 (142330)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-05-01 21:33:09)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-05-01 21:33:09
Akkor szerinted is a gy.trafóval lehet a gond. Ma kaptam még egy tippet: mérjem meg hogy eljut-e a 6 v a trafóig mindezt nyitott ill. zárt megszakító állásban, mert lehet csak a töredéke jut el odáig mert pl. kötéseknél ill. gyújtáskapcsolónál elveszlik egy része és ez kihathat a szikraképződésre illetve a gyertya élettartalmára.
sorszám: 26589 (142329)
(előzmény: Árpád, 2014-05-01 15:57:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-05-01 15:57:29
Szerintem ha nem Pal a trafó, akkor is csak az döglik meg állandóan nem a gyertya.
Ez a gyertya belső halál ami nem tetszik nekem. Az elektroda szokott leégni inkább róla. A belső zavarvédelem inkább csak tul hosszú szikra idő vagy tul nagy áramnál megy ki. Ilyesmivel én csak cdi gyujtálnál találkoztam. Normál gyujtásnál én csak mechanikusan tönkremenöt tapasztaltam.
Kezd egy gyanú éledni bennem. Mi van ha nem is mentek tönkre a gyertyák?
Ha gyenge a gyújtás, egy pici benzin is elég a gyertya belsejében ahhoz hogy ne legyen szikra.
Lehet hogy torolgetés, szárítgatás után a halott gyertyák életre kelnének.
sorszám: 26588 (142327)
(előzmény: Tibi2T, 2014-05-01 13:46:01)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-05-01 15:41:56
Trafó kábel stimm,de a pipa felől nem tudok nyulatkozni,de szerintem szürés mentes.
sorszám: 26587 (142326)
(előzmény: Tibi2T, 2014-05-01 13:46:01)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2014-05-01 13:46:01
A tü poziciója nem befolyásolja az inditást. Ez is lehet a tünete valaminek. Én mindenképpen kimérném a fúvókákat kaliberrel, és megnézném sztroboszkóppal a gyújtást. Feltételezem, hogy gyári Pal trafókat és rezes gyertyakábelokat használsz zavarszűrésmentes pipákkal! Olyan nincs, hogy minden jó és mégsem jó.
sorszám: 26586 (142325)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-28 21:13:39)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-30 08:41:11
A túlmelegedést szerintem azért nem lehet mert van,hogy beindítást követő 5-10. percen belül is megadja magát valamelyik gyertya. De legutóbb indítást követően két puffantás egy szusszantás gyertya minusz. Azt nem tudom mekkora rázkódást bír ki,de nem rázkódik ez szerintem relatív szinte semmit.
sorszám: 26585 (142316)
(előzmény: Árpád, 2014-04-29 21:48:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-04-29 21:48:53
Én inkább gyanakodnék a túlmelegedésre, vagy a rázkódásra.. Bár nagyon kellene rázkódnia. Tehát inkább a melegedés, igaz, akkor meg a dugók is megszorulhatnának azt hiszem. Nem tudom.... Mindent át kellene vizsgálni. A trafóknál mind a kettőnek primer menetzárlatosnak kellene lennie. Ami még egynél is ritka, de kettőnél gyakorlatilag nulla az esély, Inkább szekunder zárlat szokott lenni. A menetzárlatosnak trafók egyébbként se szokták túl sokáig húzni.
sorszám: 26584 (142315)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-29 21:02:26)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-29 21:02:26
Igen kettő,de nálam a motor tavaj szeptember óta van és jóformán felújítással indítottam ,és most kellene élveznem a munkám eredményét. Az előző tulaj mondta,hogy csipegeti a gyertyát,hogy mikor kezdődött neki ez a jelenség azt nem tudom tehát lehet most akár mind a kettő rossz.. A fesz.szabályzót kb 3 órája cseréltem ki elektronikusra, mert a régi nemadott elég töltést, aztán próbakanyar és egy gyertya minusz.
sorszám: 26583 (142314)
(előzmény: Árpád, 2014-04-29 19:15:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-04-29 19:15:17
Trafóból viszont kettő van alighanem. :D Egyszerre nemigen szarik be mindkettő.:)
Lehetne rossz a feszultsegszabályzód, de az forralná az aksit és még így se nagyon lenne akkora fesz ami ilyen gyakori gyertya halált eredményezne,
Ha eggy helyen vetted a gyertyákat akkor lehet széria hiba, gyenge a belsejük, mégis razkódastol mennek tönkre, vagy a melegedéstől.
sorszám: 26582 (142313)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-29 15:55:23)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-29 15:55:23
Megnézem,a tengely egy picit sem üt. A megszakító egyszer nyit és zár körbefordulásonként.
sorszám: 26581 (142311)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-28 22:35:40)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-28 22:35:40
A gyújtást kislámpával állítottam be,gondolom ha a tengely vagy ha az excenter ütne akkor máshol is nyitna a megszakító azaz világítana a kis lámpa amikor odaér a forgáspont?! Ezt holnap megfigyelem. Ha ez lenne bár nem valószínű akkor mit lehet vele kezdeni?
Esetleg olyan nem lehetséges,hogy a gyújtó trafó ment tönkre és attól romlanak sorra a gyertyák? A gyertyák elektródáján semmi változás nem látszik, és nem fehér a gyertya.
sorszám: 26580 (142309)
(előzmény: Árpád, 2014-04-28 21:58:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-04-28 21:58:41
Tud gyertyát égetni akkor is ha a gyújtás nagyon rosszul van beállítva. Ilyen történhet olyankor is amikor üt az excenter vagy a főtengely és többször is gyújt. Nem mindig veszi eszre az ember a rossz gyújtást pontot mert a jo környékét figyeli. De szerintem ilyenkor nem őz barna a gyertya, hanem fehér. Ha jó színű a gyertya és mégis tönkre megy, az a razkódastol szokott lenni vagy tul nagy feszültsegtől . Viszont a tul feszültség szintén látszódnék a gyertyán mert előbb megy tönkre az elektroda kint mint a gyertya bélése. Kint azt lehetne látni hogy elfogy az elektroda.
Razkodni nem hiszem hogy razkodik ennyire Jawa. Tehát nem tudom mi lehet a hiba. Minennek latszódnia kellene az elektródán. Nekem ilyesmi csak ETZ-n volt és csak NGK gyertyákkal, Megszakadtak a rázkódástól. De jawán briskkel?!!
sorszám: 26579 (142308)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-28 21:13:39)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-28 21:13:39
A gyertya őzbarnára kiégve,nem kormos. És a subertű minden állásában, kivolt már próbálva a moci az elmult 2 hétben és minden állásban, kivéve a legmagasabb pozíció mert ott már be sem indult annyira kevés volt neki a benga. röpködtek a gyertyák a kukába.
sorszám: 26578 (142307)
(előzmény: Tibi2T, 2014-04-28 13:16:13)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-28 20:45:00
sokat sokat,de mit???
sorszám: 26577 (142306)
(előzmény: Tibi2T, 2014-04-28 13:16:13)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2014-04-28 13:16:13
Sokat kap.
sorszám: 26576 (142304)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-04-27 21:14:15)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-04-27 21:14:15
Sziasztok!

A beszélt szimering csere megvolt még a múltkor,de a füstölésen kívül más panaszom nem múlt el. A gyertyákat ugyan úgy kajolja mint eddig,de álltalánosítani nem lehet,hogy csak a bal henger. Csinálja mind a kettő elég takarosan. Az elmult 3 hétben 8 db brisk n15c típusú gyertyát tett tönkre. A pénteken vásárolt 4db-ból már indításnál kicsinált egyet. Azóta meg be sem tudtam röffenteni. Benzin szikra van és még jó időben is csinálja. Segítséget kérnék.
sorszám: 26575 (142303)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-23 10:33:34
Sziasztok,

A Pionirral kapcsolatban volna annyi kérdésem, hogy ez mennyire gyakori cucc magyarban? Megyek a jövő héten, és heccből meglátogatom a polgárdi börzét. (megéri? nagy?) itt gyártottak motort Romet Ogar néven (ritka ronda jármű)ami a Mustáng-Pionir blokkjával ment. Ezért annyi a cucc mint a tenger. De hátha megérné készülnöm, hogy veszek pár apróságot magyarban....
sorszám: 26574 (142267)

 
 
charlye73
válasz erre | email2014-04-18 21:58:58
Igen jól emlékszel :)
Csak annyi a különbség hogy azóta a hajtókarok és a henger is ki lett cserélve. De ugyanannyi km után ugyan az a hang jött elő. A főtengelyt és a hengereket is más műhelyben csináltattam, és másik hengereket is furattam meg.
De most már hadd menjen.
sorszám: 26573 (142242)
(előzmény: Tibi2T, 2014-04-17 19:56:31)

 
 
xiodor
válasz erre | email2014-04-18 19:07:27
Sziasztok

Nekem is ugyan ez a bajom elektronikus gyújtás és kihagy a bal henger
Segítsen valaki légyszi Vagy ha van eladó működő gyújtás vevő vagyok rá
sorszám: 26572 (142241)
(előzmény: kferi, 2014-03-30 21:32:19)

 
 
asztalos
válasz erre | email2014-04-17 20:52:06
Igen azon már azóta vettem vissza.
sorszám: 26571 (142234)
(előzmény: Tibi2T, 2014-04-17 20:00:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2014-04-17 20:00:53
Magas az alapjárat és sok az alapjárati levegő!
sorszám: 26570 (142233)
(előzmény: asztalos, 2014-04-16 06:06:59)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2014-04-17 19:56:31
A tiéd ha nem tévedek kosaras tűgörgős a felső csapszegnél és ha jól emlékszem már akkor is leirtam, biztos lehetsz benne, hogy az adja a hangot.
sorszám: 26569 (142232)
(előzmény: charlye73, 2014-04-15 18:03:38)

 
 
asztalos
válasz erre | email2014-04-16 06:06:59
Nem tudom mennyire adja vissza a hangot: http://www.youtube.com/watch?v=ieKJDfVe_14&feature=youtu.be
sorszám: 26568 (142186)

 
 
charlye73
válasz erre | email2014-04-15 18:03:38
Végül 600km-ig nekem is nagyon szép hangja volt. Most ahogy melegszik egyre erősebben adja a hangot. De mint irtam sok jawas videon hallani ezt a hangot így megbarátkoztam vele én is...
sorszám: 26567 (142182)
(előzmény: asztalos, 2014-04-15 17:36:02)

 
 
charlye73
válasz erre | email2014-04-15 17:58:42
Nem tudom. Valami cseh dugattyút vettem bele ami persze nem biztos hogy gyári, mégha annak is hirdetik.
sorszám: 26566 (142181)
(előzmény: Ze78, 2014-04-14 22:09:11)

 
 
asztalos
válasz erre | email2014-04-15 17:36:02
Nem gyári, de akitől vettem azt mondta hogy szlovákból hozta be az alkatrészeket, a főtengelyt is kint csináltatta. És idáig úgy néz ki hogy nem is hazudott. :) Mentem már vele pár száz kilómétert és kellemesen csalódtam. Felújítás óta 2000km-t ment. Majd teszek fel vidit a youtubera
sorszám: 26565 (142180)
(előzmény: charlye73, 2014-04-12 20:23:54)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-04-14 22:09:11
Szerintem az utángyártott dugókat hallod benne kalamolni /gondolom azt tettél bele/. Ritka az olyan utángyártott dugattyú ami olyan halk mint a gyári. Valószínűleg lazább az illesztése. Ez nem baj, csak kicsit zavaró, de legalább nem szorul meg.
sorszám: 26564 (142169)
(előzmény: charlye73, 2014-04-12 20:23:54)

 
 
charlye73
válasz erre | email2014-04-12 20:23:54
Ez a "zaj mentes motor" engem nagyon érdekelne.
Gyári még? Mennyi km van benne?
Én felújitattam az enyémet de mindent lehet rá mondani de azt nem hogy zajmentes. Főleg nem a hengerek. Alig van benn 1000km de olyan a hangja (főleg melegen) mintha full csapszeges lenne.
sorszám: 26563 (142155)
(előzmény: asztalos, 2014-04-11 06:10:25)

 
 
kferi
válasz erre | email2014-04-11 15:47:59
Üdv.
Én is igy jártam az enyémmel szó szerint,(csak 1-esbe,de úgrik a motor akárhogy engeded a kuplungot) ha az olajcsere nem hozza meg a várt eredményt akkor ki kell cserélni egy "O" gyűrűt a kuplung kosárban az utolsó lamella alatt.

Jó szerelést: Feri
sorszám: 26562 (142130)
(előzmény: asztalos, 2014-04-11 06:10:25)

 
 
asztalos
válasz erre | email2014-04-11 06:10:25
Sziasztok! A napokban sikerült megvásárolnom egy 638ast nagyon szép állapotban, vape gyújtással. Szép gyári állapotban van krómok szépek, motorja zaj mentes. Egy dolog viszont hibádzik: Induláskor a kuplung hirtelen akar kapni, és ráengedéskor valami zakatol. Holnap leveszem a deknit szétnézek, mert az olajat le akarom cserélni. Lehet híg benne? Érdekes hogy hangot csak induláskor ad a többi sebességnél nincs ez a ropogó hang. Tippek esetleg?
sorszám: 26561 (142126)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-10 18:50:45
"... Itt sajnos pont nem értem, hogy miképp növel kompressziót ..."
Pedig tudtommal a hengerfej leesztergálása az egyetlen működő képes megoldás. Arra kell vigyázni, hogy nem csak a felfekvő felületet hanem az ún. préssávot biztosító felületet is esztergálni kell. Másképp a dugó bele fog érni a hengerfejbe.
sorszám: 26560 (142120)
(előzmény: hzoltaan, 2014-04-10 14:53:16)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-10 14:53:16
angolul majdnem olyan jó, mint magyarul. ;) lefordítottam angolra (magyarra már tényleg nem tud szegény Gtranslate), van pár rész, ahol levesztem a fonalat, mert érthetetlen zagyvaság lett, de alapvetően ez:
kijavítani az illesztési hibákat a csatornákban, kijavítani a karter-henger közötti illesztést, felpolírozni minden csatornát, a dugó alját, illeszteni a dugó ablakát a csatornához, felpolírozni a kartert. Ezenfelül megnövelni a kompressziót, illetve felpolírozni az égésteret. Itt sajnos pont nem értem, hogy miképp növel kompressziót, mert nem egyszerűen levesz a hengerfejből, hanem még valami varázslás van.
sorszám: 26559 (142116)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-10 00:00:57)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-10 00:00:57
Magyar leírásról nem tudok. Én inkább a lengyel-magyar fordítót használnám.
sorszám: 26558 (142108)
(előzmény: hzoltaan, 2014-04-09 16:53:37)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-09 16:53:37
hidd el, ezt már kijártam. Lengyel őrült egy nyelv, jobban megértem a lengyel szöveget, mint amit a googletranslate kinyom angolul, pedig azt elég jól beszélem. :) gondoltam, hátha tudtok valami ilyesmit magyar nyelven, ha nem lesz, akkor kibogarászom összedobva a lengyel-angol tudásomat.
sorszám: 26557 (142098)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-09 14:35:51)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-04-09 15:01:57
Köszönöm, olvasom.
sorszám: 26556 (142095)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-08 12:00:41)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-09 14:35:51
"...hogy tudtok ilyet magyarul, mert ez lengyelül van. " gugli fordító, csak megérted valahogy. -)
sorszám: 26555 (142094)
(előzmény: hzoltaan, 2014-04-09 13:36:13)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-04-09 13:36:13
Sziasztok, vettem egy Jawa50-20-at (avagy Pioniert) találtam egy nagyon jópofa oldalt ahol a blokk finomhangolása/tuningja van leírva. Kérdésem az, hogy tudtok ilyet magyarul, mert ez lengyelül van. :P
sorszám: 26554 (142090)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-08 12:00:41
Itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom / Jawa 350/638 szerelési könyv megtalálod.
sorszám: 26553 (142069)
(előzmény: Peet., 2014-04-08 11:17:17)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-04-08 11:17:17
Üdv!
Tudna nekem valaki segíteni a gyújtás helyes beállításában? (lépésről - lépésre) még nagyon kezdő vagyok ebben.
Egy jawa 350/638 TwinSportom van.
Előre is köszönöm a segítséget!!!
sorszám: 26552 (142068)

 
 
Josh
válasz erre | email2014-04-02 23:14:43
Szia! Bocsi, de eléggé elfoglalt voltam. Én már szóltam a srácnak, hogy nem lesz így jó (és kevesen is vagyunk), de a pontos neve "Jáwa 250/559 world best two stroke-jawa".
sorszám: 26551 (142014)
(elözmény: papa, 2014-03-16 12:18:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-31 08:20:15
A belinkelt oldal alján, az üzeneteken keresztül, megtalálsz. Megpróbálok segíteni.
sorszám: 26550 (141980)
(előzmény: kferi, 2014-03-31 00:16:48)

 
 
kferi
válasz erre | email2014-03-31 00:16:48
Ezen a linken van az enyém, a típusát nem tudom most.

http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI
sorszám: 26549 (141975)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-30 23:50:43
"
Tranzisztoros gyújtás" Na ne viccelj, ezt látatlanban is tudtam. Arra voltam kíváncsi, hogy milyen "gyártmány"?
sorszám: 26548 (141974)
(előzmény: kferi, 2014-03-30 23:24:51)

 
 
kferi
válasz erre | email2014-03-30 23:24:51
Tranzisztoros gyújtás
sorszám: 26547 (141973)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-30 22:18:27
Milyen elektronikus gyújtás van rajta?
sorszám: 26546 (141971)
(előzmény: kferi, 2014-03-30 21:32:19)

 
 
kferi
válasz erre | email2014-03-30 21:32:19
Üdv.
Van egy 350 638-as JAWA-m, az a problémám, hogy a baloldali henger nem megy rendesen. Új gyertya, új gyújtó trafó, elektronikus gyújtás. Minden jó, megyek vele pár kiómétert és elkezd kihagyni a henger, főleg kis fordúlaton, aztán megáll. Kérek véleményt! Köszi
sorszám: 26545 (141970)

 
 
papa
válasz erre | email2014-03-30 19:15:47
Igen van másik :) sajnálom eladni, de kettő már sok.
sorszám: 26544 (141964)
(előzmény: Rudolph B, 2014-03-29 22:23:44)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2014-03-29 22:23:44
Most éppen van motorom, szóval nem leszek vevő, de láttam a gépet régebben, tetszett.
Na, de mivel motorozol Papa tovább?
Van másik (Ötvös után szabadon)?

üdv.. R
sorszám: 26543 (141958)
(előzmény: papa, 2014-03-29 19:03:26)

 
 
papa
válasz erre | email2014-03-29 19:03:26
Sziasztok!
Eladóvá vált a Jawám, aki találkozókra járt az ismeri, de röviden le írom.
350-es Jawa kalifornia, teljesen felújított motorral a felújítás óta 3500km futott, nagyon szép járású, nem rezeg még nagy fordulaton sem. A gyújtása át van alakítva tirisztorosra a töltése szintén. Új gumik vannak rajta elől hátul, műszaki 1,5 év van rajta, csak rá kell ülni és menni.
Irány ár 180000 magyar forint.
Érdeklődni 0630/3561022
sorszám: 26542 (141952)

 
  Összesen: 541 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu