hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 19. kedd 
József, Bánk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Bucho
válasz erre | email2014-11-05 12:32:08
Tisztelt Fórumozók!

Keresek Jawa 250-hez való Plexihez felfogatásokat (az alábbi linkeken láthatóak a képek) :

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=60793

http://img5.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/6441/6441228-plexi-na-jawa-250-2.jpg

A Felfogatás, amit keresek (párban):

http://www.mototechnik.cz/images/drzakyPJ_1.JPG

Köszönöm a segítséget!

Üdv: Rajki Dániel
sorszám: 26670 (143314)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-10-30 13:51:51
Ettol felek en is...
sorszám: 26669 (143308)
(előzmény: R.A., 2014-10-14 00:28:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-10-22 17:59:41
Tudomásom szerint, még az azonos korosztályok esetén sem egyezik meg. Pontosan ki tudod bogarászni a Szakirodalom-ból.
sorszám: 26668 (143279)
(előzmény: Szabbensz, 2014-10-14 13:41:36)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-10-22 14:02:28
az is hozzá tartozik, hogy a babetta csőgázra kikapcsolja a szivatót...
sorszám: 26667 (143278)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2014-10-14 13:41:36
Hali!

A 250-es jawa váltója megegyezik a 350-esével? Azért érdekelne, mert a 350-es tűgörgős kosarát a váltóban cserélném bronz perselyre, ami a 250-esekben is van. Ha a 250-es váltó tengelye ugyanaz (ami a km óra csigát hajtja meg) akkor passzol egyik a másikba?
sorszám: 26666 (143239)

 
 
R.A.
válasz erre | email2014-10-14 00:28:38
Ha hidegen érezhetően jobban megy, akkor jelentős henger/gyűrűkopás is állhat a háttérben.
sorszám: 26665 (143235)
(előzmény: taliga, 2014-10-03 11:47:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-10-04 00:13:26
A szívató a levegőt zárja el, a Babettán. Sajnos én többször láttam közelről is... :-)
sorszám: 26664 (143177)
(előzmény: Keri, 2014-10-03 15:13:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-10-03 15:13:26
Robogó rendszámozásra még ne aggódj, a törvény hozó sem tudja szerencsére hogy lehetne megoldani.

Ha hidegen jobban megy akkor túl dús a keverék, főleg teljes terhelésen ha ott vetted észre.
Illetve ha hidegebb az idő akkor szó szerint sűrűbb a levegő, több az oxigén tartalma térfogatra fajlagosan.
Babettát még csak messziről láttam de valahogy csökkenteném a benzint vagy tű lejebb tolásával, vagy szűkebb fúvókával, lehet hogy a benzinszint magasabb mint kéne, de az is lehet hogy a szívató nem zár rendesen, bár az inkább kis terhelésen tűnne fel.
sorszám: 26663 (143174)
(előzmény: taliga, 2014-10-03 11:47:26)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-10-03 11:47:26
Sziasztok,
tavaly novemberben megvettem eletem elso motorjat, egy207-es babettat Kolomparektol balhebol, meg hogy szerelhessek kikapcsolodas gyanant. Ugyan csak benzinhianyosnak mondta az elado, persze , hogy nem az volt a baja. Kipucoltam az uzemanyagellato rendszert es azota boldogan hasznalom arra amire valo. Igyekszem vigyazni ra, nem multak el felette nyomtalanul az evek. Ujrafestettem, zsiroztam, olajoztam. A fiaim nagyon szeretik. Azota van egy etz250-esem is, az masra valo :). A minap hideg motorral huztam csutkaig a gazkart es meglepodve ereztem, hogy jobban huz, mint uzemmelegen. Nem gondolom, hogy erzekcsalodas, mert tulajdonkeppeni gyorsulasrol nem lehet beszelni, legyen a motor barmilyen uzemmeleg... Mit gondoltok, mi lehet az oka? Jelentosege nincs sok. Meg nem irtam, de en is szeretem. Ide meg nem irtam (mz-re se sokat), sokat gondolok arra, ha majd ezeket a robogokat is rendszamozni kell... 13000,- ert vettem. Most erre vegyek rendszamot? Persze attol fugg, mennyibe kerul.
sorszám: 26662 (143172)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-15 21:59:04
Biztos a nagy tervgazdálkodásban relé túltermelés volt akkoriban..."
Hát nem kicsit, hanem nagyon. -)
Erre a "megoldásra nem gondoltam, pedig elképzelhető. Mint ahogy az is, hogy az "alkotó", valójában koppintó, el azzal akart kitűnni, hogy milyen különleges rendszert alkotott. A hülye főnökei pedig megették a dumát.
sorszám: 26661 (143097)
(előzmény: Atilla, 2014-09-15 21:28:00)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-09-15 21:28:00
Sok régi autón ilyen, hogy miért így oldották meg, azt nem tudom én sem. Végül is logikus, csak kicsit bonyolult.
Biztos a nagy tervgazdálkodásban relé túltermelés volt akkoriban... :-)
sorszám: 26660 (143096)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-14 22:55:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-14 22:55:06
Szerintem itt a "zűrzavart" a kivezetett csillag pont (86) okozza ami csak a visszajelzőt vezérli. Miért így, én sem értem.
sorszám: 26659 (143089)
(előzmény: Atilla, 2014-09-14 16:15:14)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-09-14 16:15:14
"Az szabályozott feszültség amit a generátor forgórésze kap, az rendben van. De akkor hogy lesz a teljes rendszer szabályozott feszültségű?"

Pedig leírtad a kérdés előtti mondatban. Ha kevesebb gerjesztést kap a forgórész (ami ugye egy elektromágnes), kevesebbet fog tölteni a generátor.
Ennyi.
sorszám: 26658 (143086)
(előzmény: Peet., 2014-09-13 19:30:52)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-13 22:49:03
Türelmes és segítőkész embernek tartom magam, mások is. Lassan mindkettő elfogy. Kérdésedből az derül ki, hogy el sem olvasod a leírtakat. Nem tudom milyen rajzot nézel, ahol a töltés jelző lámpát működtető relét nézed szabályzónak? Itt van előtted a "keresés"kék mezőben, alatta Google Keresés bekeretezve. A kettő között levő üres keretbe írjad be a szakirodalom szót. A szakirodalomban "jawa 350-63X rajzot válasszad ki. A kék a gyújtáskulcs teljes benyomásakor megjelenő +. A többit találjad ki mutatja magát. E témában többet nem vagyok hajlandó írni.
sorszám: 26657 (143085)
(előzmény: Peet., 2014-09-13 19:30:52)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-13 19:30:52
Hát, nem nagyon tiszta még mindig az összkép. A fesszabályzóba 1 bemenet van és 1 kimenet ami a generátor 86 -os pontjára csatlakozik. Az szabályozott feszültség amit a generátor forgórésze kap, az rendben van. De akkor hogy lesz a teljes rendszer szabályozott feszültségű?
Ha most nekem meg kéne csinálni egy elektronikus rendszer feszültség szabályozását, akkor azt úgy tenném, hogy az aksi után közvetlen raknék egy fesszabályzót ami 12V felett vág, és nem engedi feljebb a feszültséget.
A generátorról vagyis az egyenirányítótól közvetlen kapná az aksi a DC feszültséget (14V körül).

A rajzon nincs semmi ilyesmi azért nem értem hogy lesz szabályozott a feszültség az egész rendszeren.
Sajnos nem tudtam ma méregetni de ha elmagyaráznád azt megköszönném.
sorszám: 26656 (143084)
(előzmény: lajos, 2014-09-12 10:17:12)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-12 10:17:12
Félre értesz. Egy kicsit pontosítsunk. A rendszer (generátor, akku, fogyasztók így egyben mert ezek galvanikusan össze vannak kötve) feszültsége szabályozott azaz szabályzott feszültségű. Ha nem lenne az akkor fordulatszám függővé válna. Például a Jawa 638-nál a forgórész gerjesztő körébe avatkozik be a feszültség szabályzó, így lesz szabályzott a rendszer feszültsége.
sorszám: 26655 (143077)
(előzmény: Peet., 2014-09-11 22:04:18)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-11 22:04:18
Akkor jó. Még hétvégén méregetek egy kicsit pár ponton. Tehát akkor ha jól értem az egész rendszerben szabályozatlan feszültség van? Annyi amennyi éppen az aksi feszültsége? Csak a generátor gerjesztő áramköre kap szabályozott feszültséget?
sorszám: 26654 (143074)
(előzmény: lajos, 2014-09-11 19:23:31)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-11 19:23:31
Valóban ez jó érték. (az általam használt Bosch szabályzókra rá is van írva, hogy 14 V) Ha jók az érintkezések akkor az akku kapcsain is 14 V ot kell találnod.
sorszám: 26653 (143071)
(előzmény: Peet., 2014-09-11 12:09:09)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-11 12:09:09
Az egyenirányítón így van: - X Y Z +
XYZ a három fázis, a - + pedig az egyenirányított feszültség. A fázisokon 11.8VAC -t mértem mindegyiken egyformán, és a - + -on 14VDC -t. Ez szerintem teljesen rendben van, mert a bemenő fázisok 11.8V -os AC értéke az effektív feszültség. Egyenirányítás után ha ezt még megszoroznám gyök 2 vel, akkor 16.6V lenne pufferelve mint csúcsfeszültség. De az egyenirányított 14V még mindig egy kicsit hullámos egyenáram, így szerintem teljesen rendben van.
A fordulatszám növelésével a fázison nem mértem különösebb nagy változást. Vagy csak nem pörgettem meg eléggé.
sorszám: 26652 (143066)
(előzmény: lajos, 2014-09-10 23:23:50)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-11 08:59:37
Értem, ezek szerint tévedek mert a Jawa generátor nem úgy van bekötve mint a FIAT-ok.
sorszám: 26651 (143065)
(előzmény: lajos, 2014-09-10 22:36:33)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-10 23:23:50
De ez így korrekt és jó. A fesz. szab. a rendszer feszültségét figyeli és a DF kapocsra csak addig ad pozitív feszültséget, míg a beállított értéket el nem éri. "egyenirányítón meg 14V" Hol mérted? Ha a + kivezetésen akkor keresd a hibát a csuszi és az akku közötti vezetéken. Mekkora fordulaton? Történhet forrasztás olvadás a váltakozó áramú körben is valamelyik fázisban a generátorban vagy az egyenirányítóban.
sorszám: 26650 (143064)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 19:23:32)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-10 22:36:33
A Jawaban nincsen segéd dióda. A Zasztavában, kiapolskiban viszont van és ezek negatív szabályozásúak. Ez tény mert a CZ 175 477.1be azt szereltem be Trabant mágnessel 4T gyújtáas elektronikával, fordulatszám függő előgyújtás szabályozással.
sorszám: 26649 (143063)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 22:18:41)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 22:26:07
Értem már. Akkor a generátor 86 -os pontján Egyenáram van ami a relébe megy?
sorszám: 26648 (143062)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 22:18:41)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-10 22:18:41
A nagy áramú egyenirányításebben a kapcsolásban is "kétutas" (összesen 6 dióda)viszont a visszajelző és a szabályozó a fesz.-t a segéd diódákról kapja, a kettő nem biztos, hogy azonos.
sorszám: 26647 (143061)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 21:37:23)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 21:37:23
Nem értem mire gondolsz pontosan.
A rajz szerint amikor a generátor beindul (áramot termel), akkor a 86 -os kapcson feszültség jelenik meg ami a relében lévő tekercs egyik vége (gondolom) és a 0 pedig a másik. Ekkor a relében a létrejövő elektromágnes behúz és megszakítja a 30/51 és a 87a kapcsolatot.
Ez nem az aksit tölti, csak azt jelzi hogy a generátor tekercsein a fázisokon feszültség van. Vagyis feltételezhető hogy akkor töltés van.
A valódi töltést szerintem az egyenirányító végzi, de javíts ki ha tévednék.
Milyen segéd diódahídra gondoltál, vagy mi a nagy áramú dióda híd?
Én legalábbis így értelmezem a rajz szerint.
Ha újra szeretném építeni az egyenirányítást, akkor fázisonként egy kétutas egyenirányítást alkalmaznék legalább 15A es diódával. A dióda azonos kimeneteit összekötném ami adja a + és a - DC kimenetet. Ez menne az aksira külön áramkorlátozás nélkül.
A rajzról ezt látom legalábbis, de kíváncsi vagyok a véleményedre hogy jól látom-e a dolgokat?

sorszám: 26646 (143060)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 20:59:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-10 20:59:49
Ha megnézed a rajzot gyorsan kiderül, hogy attól, hogy kialszik a töltés visszajelző még nem biztos, hogy tölt is. Ez akkor fordulhat elő ha a segéd dióda híd rendben van de a töltő (nagy áramú) híddal valami gubanc van.
sorszám: 26645 (143059)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 19:24:05)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 19:24:05
Köszönöm, megvan a rajz :)
sorszám: 26644 (143056)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-09 21:44:51)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 19:23:32
Köszönöm, tökéletes. Pont ezeket a dolgokat akartam még megtudni. Ha jól értem, akkor ha ráadom a gyújtást, akkor az aksi pozitív feszültsége megjelenik a fesszabályzó D+ kapcsán, onnan megy a relébe ezt értem. Ekkor a DF kapcson ami a generátor DF kapcsára csatlakozik megjelenik egy szabályozott feszültség 12V. Tulajdonképpen ez a generátor gerjesztőáramköre ahol folyamatosan folyik az áram független attól hogy be van-e indítva a motor vagy sem, hogy létrejöjjön egy állandó elektromágneses tér.
Azt hittem hogy az állórész kapja a gerjesztést, ott alakul ki a mágneses tér és a forgórészen lévő tekercsekről adja le az indukált feszültséget.
Ezek szerint ez fordítva van. Jól értem?
Akkor gyakorlatilag a fesszabályzó kizárólag csakis a generátor DF pontjára adja a szabályozott feszültséget? Az egész rendszer szabályozatlan feszültséget kap ami közvetlen az aksiról jön? (izzók, trafók ...stb)? Ha igen akkor ez szerintem nem valami jó dolog. Én az aksin 12.9V -ot mértem, az egyenirányítón meg 14V -ot.
sorszám: 26643 (143055)
(előzmény: lajos, 2014-09-09 22:18:11)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-09 22:18:11
Nos, röviden. Ez egy 3 fázisú szinkron generátor.Az állórészen van az a 3 fázisú tekercselés amely 3 fázisú híd egyenirányítón keresztül közvetlenül össze van kötve az akkumulátorral. Szabályozása a forgórészen keresztül történik pozitív feszültséggel,amit szénkefe visz át az egyik csúszógyűrűn a tekercshez, a másik csúszógyűrűn levő szénkefe testen azaz negatívon van. Nos az állórész tekercset úgy képzeld el, hogy van 3 tekercs. Egyik végük össze vannak kötve egymással, ezt nevezik csillagpontnak és ez a 86-os kivezetés, míg a másik végük U V W ha jól emlékszem. A csillagpont és a végpontok közötti feszültség a fázisfeszültség és a végpontok között vonali feszültség van. Uv=V3Uf. Lehet, hogy többet tudtál meg mint amire kíváncsi vagy a generátorról. A kontroll lámpát egy kikapcsolt állapotban ZÁRT érintkezőjű relé működteti, amelynek a tekercsének egyik kapcsa a 86-on a másik talán pluszon(nem keresem elő a rajzot). Mikor ráadod a gyújtást áll a generátor nem termel villanyt, a relé zárt fegyverzetén keresztül működteti a kontroll lámpát, világít. A fesz. szab. a DF-en keresztül pozitív feszültséget kapcsol a forgórészre. Jár a motor villanyt ad a generátor, feszültség lesz a relé tekercsén, meghúz, elalszik a kontroll lámpa.
sorszám: 26642 (143051)
(előzmény: Peet., 2014-09-09 20:37:29)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-09 21:44:51
Nem találom a kapcsolási rajzot (pedig el van mentve) de keress FIAT generátor kapcsolást, tudomásom szerint a jelölések is azonosak.
sorszám: 26641 (143050)
(előzmény: Peet., 2014-09-09 20:37:29)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-09 20:37:29
Sziasztok!
A 638-as generátoráról kellene egy pár infót gyűjtenem amihez a segítségeteket szeretném kérni. Sajnos a neten nem sok konkrét dolgot találtam a működésével kapcsolatban. A 3 fázis az rendben van, de mi a DF és a 86 -os csatlakozó? A DF a feszszabályzóba megy, a 86 -os meg a gerjesztő relébe. Amikor gyújtásra rakom akkor mi történik tulajdonképpen?
Ha a 86 -osról kapja a gerjesztést, akkor a DF mi? Fordított esetben ugyanaz a kérdés. A feszszabályzón melyik a kimenő szabályozott feszültség?
A D+ a szabályozott (kimenő feszültség), vagy ez a bemenő ami az aksiról (vagy a generátorról) jön szabályozatlan feszültség?
Előre is köszönöm a segítséget!!!
sorszám: 26640 (143049)

 
 
bobe
válasz erre | email2014-08-25 16:55:23
Nagyon koszonom a segitseget ,...valaszt !
sorszám: 26639 (142929)
(elözmény: Ze78, 2014-08-20 12:17:54)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-08-24 20:13:37
Ha viszel egy mintát bármelyik rugó készítő öt perc alatt készít akár egy maréknyit is.
sorszám: 26638 (142919)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-08-24 20:08:19
Ha viszel egy mintát bármelyik rugó készítő öt perc alatt készít akár egy maréknyit is.
sorszám: 26637 (142918)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 19:55:44
Lajos, azt kérdezném még, hogy hogyan próbáltad le összeszerelés előtt? Köszönöm.
sorszám: 26636 (142917)
(előzmény: vintman, 2014-08-24 19:53:37)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 19:53:37
Szia Lajos, Nekem is ez a baj az MZ kuplungrugókkal, egyszerűen nincs egyes fokozatom. Akkor ezekszerint nincs egyéb gond, csak vékonyabb, könnyebben összenyomhatót kell keresnem. A réginél visszaváltáskor nem jött vissza a váltókar, hanem lent maradt.Remélem tényleg csak ennyi a probléma. Köszönöm.
sorszám: 26635 (142916)
(előzmény: lajos, 2014-08-24 19:25:26)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-08-24 19:25:26
Csapágyboltban nézzél széjjel. Én már vettem, vastagabb anyagú volt és felütközött a váltókar mielőtt váltott volna. Másikat választottam. Összeszerelés előtt próba. Laci
sorszám: 26634 (142915)
(előzmény: vintman, 2014-08-24 17:55:27)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 17:55:27
Sziasztok, 559-es 250-es Jawa-hoz keresnék új rugókat, amelyek a váltókart középen tartják, de a neten sem találok.

Tudnátok segíteni?

Előre is köszönöm: Robert
sorszám: 26633 (142914)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-24 16:08:14
Rendben csak pasztát teszek.A csapágyak szinte újak nem lógnak.
sorszám: 26632 (142913)
(előzmény: Ze78, 2014-08-22 08:10:39)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2014-08-23 21:23:11
Sziasztok!
Van, egy fellelt állapotú Mustangom, ha valakit érdekel 18.000 ft ért megválnék tőle. Beindítható, kipróbálható, de átnézést igényel helyileg Visontán található (hasznaltauto.hu-n megtalálható a hirdetés)
érdeklődni: varadi.balazs93@gmail.com vagy 06/20-55-61-935)
sorszám: 26631 (142912)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-22 08:10:39
A blokk közé ne rakj papírtömítést, csak pasztát! Lehet kicsit drága de jawaslom a fekete loctite. Csapágyak jó a főtengelynél? Mert ha lógnak akkor is tud szívni falsot.
sorszám: 26630 (142898)
(előzmény: misi, 2014-08-21 22:44:00)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-22 05:59:57
Elég 1-1,5 fordulat
De itt a szakirodalom-karbibeállítás ott minden le van írva :-)


Árpád:erre gondoltam én is a diesel-re csak nem tudtam ilyen szakszerüen kifejezni magam:-)

De amúgy ismerem a hibajelenséget mármint ami az öngyulladást okozza :-)
sorszám: 26629 (142896)
(előzmény: misi, 2014-08-21 22:44:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-08-22 00:09:51
A gyertya nélküli járás oka az hogy túl melegszik a henger, magas hőmérsékleten úgy viselkedik a jószág mint a Diesel, onrobbanás következik be.
A túl magas hőmérsékletet valóban a túl levegős keverék okozza. Esetleg a hibás gyújtás beállítás fokozhatja a jelenséget. Ami érdekes hogy a füst fekete. Tényleg olyan mintha mind a két oldalról szívna a szimeringeken keresztül. De akkor csak az egyik oldal füstje lenne fekete. Ha nem csak a két oldalról szívná át a tömítések mellett, hanem a két forgattyús ház is szelelne egymás felé akkor a füst lehetne mind két oldalon fekete. De akkor el se indulna az elégtelen elősűrítés miatt. Talán a labirintntömítés felső része okozhat valami hasonlót, attól szívhat falslevegőt, az a két forgattyús házat is egymásra nyithatja. De az nem okoz fekete füstöt.
Így nem tudom mia baja a motornak, azt hiszem több probléma jelentkezik egyszerre. Látni kellene, akkor talán okosabb lennék.
sorszám: 26628 (142894)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 22:44:00
Köszönöm Árpád! Mit javasolsz szedjem szét, vagy csak a szimeringeket cseréljem először? Ha nem szedem szét az olaj benn marad a forgattyúsházban. Ez nem jelent problémát? Az alapjárati dúsítást úgy állítottam be , hogy teljesen betekert csavart két és fél fordulattal tekertem ki. Ha ez nem jó, akkor honnan tudjam , hogy a keverék túl levegős? A gyújtást, indikátoróra segítségével állítottam be, úgy gondolom ennek jónak kell lennie. A fekete füst... Nos ez lehet , hogy túlzás, mindenesetre, sűrűbbé és kormosszürkévé vált. Hogy mindkét csőből azonos intenzitású volt? Ebben nem vagyok biztos, nem figyeltem meg. A labirintot körültekintően szereltem, megtisztítva minden szennyeződéstől, ügyelve a felső rész megfelelő tömítésére is.
sorszám: 26627 (142893)
(előzmény: Árpád, 2014-08-21 22:08:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-08-21 22:08:31
A gyertya nélküli járás oka az hogy túl melegszik a henger, magas hőmérsékleten úgy viselkedik a jószág mint a Diesel, onrobbanás következik be.
A túl magas hőmérsékletet valóban a túl levegős keverék okozza. Esetleg a hibás gyújtás beállítás fokozhatja a jelenséget. Ami érdekes hogy a füst fekete. Tényleg olyan mintha mind a két oldalról szívna a szimeringeken keresztül. De akkor csak az egyik oldal füstje lenne fekete. Ha nem csak a két oldalról szívná át a tömítések mellett, hanem a két forgattyús ház is szelelne egymás felé akkor a füst lehetne mind két oldalon fekete. De akkor el se indulna az elégtelen elősűrítés miatt. Talán a labirintntömítés felső része okozhat valami hasonlót, attól szívhat falslevegőt, az a két forgattyús házat is egymásra nyithatja. De az nem okoz fekete füstöt.
Így nem tudom mia baja a motornak, azt hiszem több probléma jelentkezik egyszerre. Látni kellene, akkor talán okosabb lennék.
sorszám: 26626 (142892)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 21:52:13
Összegezve: használjak szélvédőragasztót, cseréljem ki a szimeringeket. Egy kicsit belefáradtam a szét-összeszerelésbe, összeszedem magam és nekilátok. Az eredményről majd beszámolok és remélem csak jókat fogok írni. Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!:)

sorszám: 26625 (142891)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-21 21:18:28
Balról olaj.....jobról levegő :-)
A gyertyapipát meg hogy lehúztad és akkor is járt a motor valószinü hogy az olaj ami a váltóból átkerült a forg.házba ill. A hegerfejbe beízzot és attól járt/biztosított szikrát hogy járjon a motir még van üzemanyag.vagy valami ilyesmi :-)
sorszám: 26624 (142890)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:12:42)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-21 21:12:42
Leírtad a hiba/hibád okát az utolsó 2mondatodban.Szimering csere ajánlott :-)
sorszám: 26623 (142889)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:52:57)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-21 21:09:39
Érdekes a jelenség, ha a váltóolajat szívja be akkor csak füstöl. Felpörögni szinte minden motor akkor szokott ha sok levegőt kap valahonnan. A karbi és a hengerek között lévő "paszdarab" neve nem jut eszembe, szokott elrepedni vagy szarul tömíteni. Lehet még jobboldali szimering vagy a paszta is. Gondolom nem FBS-sel raktad össze.
sorszám: 26622 (142888)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:52:57)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 20:52:57
Köszönöm! 638-s típus. A karburátort is ellenőriztem tiszta. Egyébként van két db karburátorom , mindegyikkel ugyanazt produkálja. A szívócsonk tömítés , és általában minden tömítés rendben. Új hengertalp, hengerfej tömítés stb. Kívétel bal oldali főtengely szimering, azt nem cseréltem, igaz a jobb oldalit sem. Úgy gondoltam, mivel óvatosan szereltem, nem sérült meg.
sorszám: 26621 (142887)
(elözmény: Ze78, 2014-08-21 20:37:07)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17972)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu