:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
A hangnem sajnos lecsúszott egy kicsit miattam az itt megszokottól, de a véleményem ettől függetlenül fennáll.
És ez akkor se változott semmit, amikor mávosbácsi belémjött és emiatt szívnom kellett. Nyilván elvből és nem dacból nem választottam én sem - a tapasztaltak után sem - az egyénileg kézenfekvőbbnek tűnő filléres KGFB-megoldást, de ezt már alant kifejtettem.
Nekem ne csak jogilag, hanem gyakorlatilag legyen biztosításom, mert ennyi felelősséggel igenis tartozom a társadalomnak a saját hülyeségeim után.
És ezen elv teljesülése mellett már persze hogy lehet a legolcsóbbat választani.
Visszaolvastam, én is félreérthetően fogalmaztam!
Szóval, bocs, túlzottan belelovaltam magam!
Az a baj, hogy van egy pár dolog amitől rosszul tudok lenni.
Pl.: "Ezt azért csináljuk (így), mert ez nálunk már hagyomány."
Ettől a mondattól kész vagyok, általában akkor mondják, ha valami bődületes marhaságot kell csinálni, vagy valami olyat, ami nekem rossz.
És a másik: "Ez nem jó nekünk, de a társadalom érdeke, és az felette áll az egyénnek."
Hát ez meg a másik, milyen dolog az, ami az embereknek egyenként rossz, a társadalomnak meg jó? Hát persze, hogy ezzel is etetnek!
Na szóval bocs, de ezekre a mondatokra (Meg van még egy pár.) ugrok.
Na az már nagyobb gáz! Egyszerű szerkezet, de van benne egy kis excenter, azzal állítod a magasságát a tengelyén. Hát az már nem olyan egyszerű legyártani!
Csodálkoztam is miért akkor baj, ha nincs meg a fékkulcs azaz "Kilincsszerkezet" (mert ezzel azonosítottam), az annyira nem bonyolult dolog. :-)
Csak vandesastele-nek: a biztosítóra nézve tök mindegy, hogy monopolbiztosítóként működve basáskodik, vagy a piacon extrémalacsony árakkal operálva az úgyse a saját ügyfélkörébe tartozó károsultnak nem fizet.
A vicces az, amikor két "minimalizálomakiadásaimathogyaspróroljak" töri egymást.
sorszám: 1046 (83521)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-16 10:26:44)
Csak részben van igazad!A szolo motorok díja1960-ban évi 30 az oldalkocsisoké 40 a személyautóké pedig 100 Huf. volt.
A díjmentes időszakkal a második olajkrach (1979) utáni drasztikus(kb.25%-os) áremelés hatását kívánták csillapítani.Díjmentesség csak 125ccm-ig volt.
Oké, én is zártam, mindent értek. :)
Nem úgy gondoltam!
Én azt hívom kilincsműnek ami az oldalkocsi főfékhengerét működteti - ez biztosítja a lekapcsolhatóságot, hogy ne kelljen a fékkel keverni - tehát az oldalkocsi lábfékkarja.
A huzaloshoz első kerékdob kell nindenképp szerintem.
Tehát ha első fékdob van benn huzalos h hátsó kkor az eredeti. A huzl vége meg mehet a motor lábfékkarjára mint a Jawanál. Tehát egyszerre csak az egyik verzió működik.
Az nem jó!
A bowden húzza a "kilincsművet", a hidraulika meg tolja.
A "kilincsmű" szögletes részének (Ami a fékpofákat tolja szét) a másik fele van legömbölyítve, mert ellenkezőirányba fordul. Egyébként ugyanúgy néz ki!
A bowdenhez olyan kell, mint a hátsó fékben van, a hidraulikához meg a tükörképe!
Szóval, ha gyártani akarsz, akkor vagy hidraulika, vagy bowden, nem mind1!
Valami ilyesmi lesz nálam is csak még a kilincsművet is után kell gyártanom :(
De én úgy akarom, hogy a bowdent is kiépítem azért.
Az Ural videót láttam én is! Nagyon kemény!
Azt hiszem marad a Lada kuplunghengerek feleszkábáéása, azt csak nem szúrják ki műszakin!
Esküszöm, veled olyan beszélgetni, mintha a gondolataimat felírnám egy papírra, és eldobnám.
Még egy próba, hátha felfogod, és ezzel zárom a témát.
Idézet magamtól: "Persze van a világon barátság, rokonság, stb, ahol nem így van..."
Ez itt egy közösség, én is segítek és nekem is szoktak. Közben meg jókat beszélgetünk.
Ennyi!
Viszont, ha X.Y. ismeretlen összetöri az autóját továbbra is szarok rá! Kinézem a legolcsóbb biztosítást, és fizetem!
Közben tudom, ha X:Y nekem jön, ugyanígy szarni fog rá.
Már törtem autót saját hibából, kitöltöttük a papírokat, telefonszámot cseréltünk, az ember egyszer még felhívott, mert valami adatom kellett neki a biztosítónál. Azt elmondtam neki, és annyi, nem tudom mi történt vele, nem tudom hogy kapott e lét, vagy nem, jó lett az autó vagy nem, stb ,stb. Meg sem kérdeztem, mert szarok rá!
Mindez azért, mert fizetem a biztosítást, elismertem a kártokozást, megcsináltam mindent, ami az én dolgom, és nem érdekel a többi, oldják meg!
És az sem érdekel, hogy akkor ő most sok pénzt kapott, vagy szarul járt!
Ha ez felháborító, akkor legyen az!
Engem inkább felháborít, mikor nekem jön valami „jólelkű”, aki utána hetekig nem képes bevinni a papírokat a biztosítójához. Persze h épp elérem telefonon nagyon együtt érez velem, és biztosít róla, hogy ő mindent megtesz, hogy nekem jobb legyen, de most épp a kutya tüsszentett egyet, és állatorvoshoz kell menni, holnap meg a szomszéd néninek kell segíteni, utána meg… … de persze neki jó biztosítója van, és hihetetlen mennyire szurkol nekem, hogy minél jobban jöjjek ki ebből.
És itt lezártam a témát!
Bocs a többiektől a hosszú szövegért!
"Egész pontosan azt jelenti, ha nem ismerem az illetőt szarok rá. Szóval nem örülök, nem búslakodok, hanem szarok rá!"
Én végülis tisztelem az őszinteséget és ez a mondat alighanem egy őszinte mondat volt. Te ez vagy.
Ilyenformán akkor engem se izgat különösebben a problémád az átalakítással, linkek és fotók segítőkész küldözgetésével. Nem örülök, nem búslakodok. Nem létezel.
Én csak azon az egyen értetlenkedek, hogy a többi birka ezen őszinteségi roham után miért veszi a fáradtságot, hogy bármiben is segítő jobbot nyújtson itt neked (akár egy link bekopzása erejéig)...
Én letöltöttem az Ural demo CD-t. Van rajt 2 kira video oldalkocsis katonai.
Terepen állat nagyon.
Ezt se tuttam....
Azt hittem egyformák.
Itt viszont, a motor első és hátsó acélabroncsa ugyanakkora, de a külsőgumi hátul nagyobb, az oldalkocsi kereke pedig jóval kisebb.
Csak Jawa 638 ismereteim vannak, kerékméretileg, és Velorex 562, a többit nem ismerem.
A nagy MZ-k közül csak az ETZ hátsó 18-as tehát ezt leszámítva egyforma az oldalas és a hátsó kerék (16os).
A terhelésfüggő fékerőszabályzó kevés lenne, mivel az oldalkocsinak kisebb a kereke. Ugyanakkora fékhatás mellett nyilván elrántaná a fogatot az oldalkocsi felé fékezéskor. A másik gond az, hogy ez az átalakítás engedélyköteles.
Abban viszont egyetértünk, hogy aki nem a számára legolcsóbb biztosítót válassza, az megütötte magát, valószínűleg. Itt nincs etika, az üzlet, az üzlet.Természetesen van esélyünk rá, hogy aki nekünk kárt okoz, az ugyanott van szerződve, ahol mi. Remélhetőleg a saját biztosítónk toleráns lesz velünk.
Csak tanácsként mondanám a többieknek, érdemes évente felülvizsgálni, a díjkalkulátorok segítségével, melyik cég a legkedvezőbb számunkra, mivel ez nem életreszóló házasság.
Nekem a tgk a KÖBE-nél köttetett,elötte Providencia volt a jobb.( 14e 1,9 ) Az szgk. az Alianznál van, a B 10-em verhetetlen, meg a hűségbonusz, a nagyfiam élvezi. (10e 1,6)Nyilván a legolcsóbbakat, legkedvezőbbeket választottam.
Volt szerencsém superelasticot vezetni, és azért az sem túl preciziós, ugyanúgy elhúz a terhelés függvényében. Szerintem az igazi megoldás az lenne, ha egy hidraulikakörön lenne a motor hátsó kerekével, és az oldalkocsi rugójára fel lenne téve egy terhelésfüggő fékerőszabályozó, amilyen a yugó hátsó kerekénél van.
Valamint jó lenne a kereket meghajtani, meg előre egy másik kormányozható kerék, meg valami tető fölé, hogy ne ázzanak az utasok, és akkor már el is készültünk - egy autóval.
Én Velorex 562ről beszéltem,annak az oldalkocsi fékjéről és a lábtartó tartójának töréséről.Egyébként nem tudom, hogy milyen a másik fajta fék,de szerintem attól nem lesz egyszerűbb annak az oldalkocsinak a levétele.Az 562 levételénél a fékbowden okozza a legkisebb problémát szerintem. Vagy nem értettem meg valamit az előzőekből.
Egyébként szerintem bowden lehet gyártani hozzá akár otthon is, ha tényleg nincs más.
Az lehet, hogy az átkosban egy biztosító volt, viszont akkoriban biztosítási díjat sem kellett fizetni! Egy huncut buznyákot sem! Minden úrvezetőnek állampolgári jogon járt a felelősségbiztosítás, sőt, még a külföldiek által okozott károkat is térítette a biztosító, ha megfelelőképpen le volt adminisztrálva.
Most meg egy tixaros zsigulira kifizetheted egy havi nettó fizetésedet évente, és akkor még egy centit se mentél vele. Ehhez képest csekély vígasz, hogy esetleg, optimális esetben kevesebbet packázik veled a biztosító, mielőtt fizetne.
sorszám: 1029 (83465)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-16 10:26:44)
Pedig a mávnál nagyon sokaknak olcsóbb a biztosítása, mint bárhol máshol. (Nekem pont az allianznál a legolcsóbb, úgyhogy én oda kötöttem.) E mellett lehet, hogy a MÁV ÁBE gazdái több pénzt vesznek ki belőle, mint a bármelyik másikból annak a gazdái, de ha ezt az alacsonyabb díjak mellett meg tudják csinálni, az szerintem egyszerűen zseniális.
Véleményem szerint meg az ember ember általi kizsákmányolása a hülyeség, ráadásul ha figyelembe veszed, hogy általában több a kizsákmányolt, mint a kizsákmányoló, akkor kijelenthetjük azt is, hogy a demokrácia alapelveivel ellentétes az egész emberellenes rendszer.
Ez igaz, hatóságilag bukta lehet. De az én oldalasomon rá se néztek, sőt még a fékpadra sem tolták rá (a mocit igen), pedig az itteni vizsgabázison szoktak kekeckedni. Megoldás lehetne valami olyan takarólemez, amitől kűvülről nem látszik az eltérés.
Én láttmmár a neten tárcsás MZ oldalkocsit, nyilván házi.
De azzal lelőnének itt a műszakin.
Az alkatrészhiány az elég bosszantó, pláne oldalashoz való cuccot nem egyszerű szerezni. Más motor vagy jármű fékjét nem lehetne adaptálni? Lehet hülyeséget mondok, de felrakható lenne ez MZ tárcsafék????
De miarról Ők + a Velorexről :-)
Úgy még egyszerűbb csak nálam a kilincsmű (vagy miaz) is hiányzik.
Matifu
Akkor jól elbeszéltünk egymás mellett!
Lényeg, hogy nekem döglött a hidraulikus fék a MZ oldalkocsin, és többek között gondolkodom a bowdenes átalakításon is.
Powerarc
A Superelastikon a fék hidraulikus, és a motortól teljesen független szerkezet. Ezért az oldalkocsit egyszerűbb leszedni/felrakni.
Na meg, mivel nincs hosszú bowdwn, ezért pontosabb is. A baj az, hogy semmit nem lehet kapni hozzá! A Velorex fékre átalakítás is egy lehetőség, de azt meg én nem ismerem.
Sajna a Superelastikot nem ismerem, nem tudom mennyi a különbség a kettő között és az áthidalható-e.
Nem-nem jól írod, én Jawa-Veorexről beszélek, csak előtte volt szó a Superelastikról. Kíváncsi lennék lehetne-e adoptalni az Mz-féket a Velorexhez?
Bocs, nem olvastam eléggé vissza.
Most kicsit belekeveredtem, nem superelastik oldalkocsi fékről beszélünk?
Nem rossz, de én inkább ragaszkodnék az oldalkocsin lévő fékpedálhoz is. (Ami az eredeti pedál alá megy.) Mert úgy egyszerűbb szétszedni, és szólóban is akarom használni!
Szóval olyan megoldást keresek, ahol ez az előny megmarad.
Én sem voltam/vagyok elégedve az enyémmel, ha jól láttam újra van hegesztve az a lemez. Viszont kicsit ferdén van benne, így a lábtartó nem vízszintes és a váltókartól messzebb van ami kényelmetlenebb váltóműködtetés eredményezett. Talán az lehetett az oka, hogy a lábtartó elütközött a kulpungdekli aljában. Gondolom a 634-esnél ez nem okozott gondott, de a 638-asé más, nagyobb.
Ettől féltem, ezek szerint nem véletlen volt letörve a lábtartó, mikor megvettem a gépet, sajnos nem lett eléggé megerősitve ahhoz, hogy megkockáztassam az eredeti állapot visszaállítását.
A bizosítósok meg szerintem is átmehetnének a csevegőbe, vagy a papír mizériákba.
sorszám: 1015 (83435)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-16 10:26:44)
Allianznál legutóbb a kötelező mellé kötöttek a nevemre egy kiegészítő kockázati életbiztosítást. Mikor megláttam, rögtön felelősségre vontam az ügyintézőt, aki azzal védekezett, hogy azt is kötelező megkötnie, és csak írásban lehet lemondani a regionális központnál.
Következő biztosításkötésnél ugyanabban a fiókban, másik ügyintézőnek előre szóltam, hogy nem kérem (az első üi. ott ült mellette) mire azt mondta, hogy természetes, ő sose szokta beikszelni.
sorszám: 1014 (83429)
( előzmény: vandecastele, 2007-09-16 10:30:32)
Én egyébként a bankok után a biztosítókat utálom a legjobban. Megtehetem, ezen a területen dolgozom és tudom hogy működik az egész. Sokan le akarják húzni őket,de azért őket sem kell félteni.
Ez az egész biztosítós vita parttalan. Mindkét oldalnak vannak igazságai,azonban ezek csak féligazságok.Kár idekeverni a kapitalizmust meg a kommunizmust.
Ha emlékeztek rá, az "átkosban" egy biztosító volt,és akkor tényleg nagyon nehezen fizettek,mert monopol helyzetben voltak és megtehették.
Valóban a bal oldali lábtartóra van rögzítve az oldalkocsi bowdene,de ha most akarod megcsinálni, javaslom hogy találj ki rá más rögzítési pontot,mert sajnos az a lemez,amire az egész lábtartót felfogatod,nagyon hamar eltörik. Nekem is hegesztenem kellett már, de így sem tökéletes. Azt ne kérdezd, hogy akkor hová kellene rakni, fogalmam sincs, én is törtem már a fejem. Egyébként ha sima lábtartóra hegesztesz egy bölcsőt (amibe beakasztos a bowdent) az simán megfelel, nem kell gyári lábtartó.
Azért a bontó sem mindenható, nem biztos hogy fogsz kapni alkatrészt amire szükséged van, vagy annyit kell utánajárnod hogy amiatt fog többe kerülni. De csomó autóhoz lehet kapni utángyárott elemeket is, az is egy megoldás, de tuti van olyan eset is, hogy csak gyárit tudsz beszerezni.
Nem elég, hogy úgyis kevesebbet ér egy törött jármű, még gányoljak is, csakhogy olcsobb legyen a BIZTOSÍTÓNAK, mert neked nem lesz olcsóbb a biztosításod, mivel egyelőre még kapitalizmusban élünk nem kommunizmusban, micsoda hülyeség, hogy mindenki képességei szerint teljesít és igényei szerint kap a juttatásokból.
Egyébként a Jawamra kéne kitalálni a féket, jó lenne az erdeti is, ha jól tudom abal lábtartón van a bowdwn rögzítése úgyhogy kellene egy ilyen meg egy bowden
Nemtalálom...
Egy német vagy holland személyes weblapon van...
Új gépem van itt küzdök 64biten zt még java sincs, viszont renderel mint állat:-)
De tök 1xű:
Első kereket kell berakni és a fékhenger helyére kell a lemezt fogatni, gogy ne forduljon el a dob.
Az enyém is ilyen de a hátsó fékpedálra hegesztve van egy szem aamibe a bowden vége megy. De a leírásban is így van...
Gondoltam már rá, azt hiszem itt is volt már téma. (vagy nem..) :-)
Ez a másik variáció, hogy melyik lesz, az főleg attól függ melyik az egyszerűbb.
piri
Az enyém is hidraulikus volt, a bowdenes átalakításon töröm a fejem, mert nem kapni hozzá semmit.
Az a link jól jönne!
levendel
Nem is tudtam, hogy a MÁV biztosító törvénytelen!
Ezt miből gondolod?
Ezt a szomszéd tehenét meg egyáltalán nem értem. Te valahol eltévedtél a betűtömegben!
Azt mondtam nekem az én érdekem számít, ha hiszed ha nem nem ez nem azt jelenti, hogy örülök más kárának.
Egész pontosan azt jelenti, ha nem ismerem az illetőt szarok rá. Szóval nem örülök, nem búslakodok, hanem szarok rá!
Az emberek nagy része ilyen, csak még ráadásnak álszentek is.
És mint írtam, ha valami nem az én érdekem, az a társadalomnak sem az érdeke! Aki mást mond az a saját érdekéből rá akar venni valamire ami nekem rossz!
Példákkal, hogy megértsd:
Törvénytisztelő vagyok, mert a rend az érdekem, nem verek át senkit ha amúgy megtehetném, mert a hosszú távú élet az érdekem, és még találkozhatunk fordított helyzetben is. És szolidáris is vagyok, ha épp az az érdekem!
Hogy ez téged miért háborít fel, azt nem értem, de ha a társadalom minden embere ilyen lenne, akkor minden jó lenne!
zsiguli kuplungfőhenger plusz kuplungmunkahenger. Még újonan sem drága. Igaz, a tartóvasakat természetesen át kell alakítani... de ez ecceri meló, és utána csak cseréled, ha tönkremegy.
Használt szarod volt, olyan is marad. Az én biztosításom kontójára csak ne újítgassad fel a kocsidat! Davaj a bontóba, és azon felül még kaphatsz rá 14e Ft fényezési díjat, és fájront.
A kapitalizmus meg elvi hibás, működésképtelen, minduntalan gazdasági világválságokba, majd világháborúkba torkollik. A következő sincs már messze.
Milyen törvényekről beszélünk? Azokról, amiket a fos román cég nem hajlandó tudomásul venni, bvagy azokat, amiket majd - ajánlásoddal élve - én nem fogok figyelembe venni, amikor az érdekeimet védeni leszek kénytelen a fos román cég erkölcsi cinkostársain keresztül?
Nem, te nem egyszerűen a törvényeket értelmezed, hanem az erkölcstelenséget veszed védelmedbe és ideologizálod azt saját érdekeid szerint.
Én némi morális érzésre, emberi megértésre próbállak rávezetni, úgy tűnik hasztalan, mert fogalmad sincs vazzeg mi az a szolidaritás és jóérzés.
Keresd hát tovább a lealacsonyító jogi kiskapukat, gyújts más kárán forintos gyertyákat, hogy megtaláld az elgurult tízfilléresed és örvendezz bátran, ha megdöglött a szomszéd tehene...
A többiektől elnézést a hangnemért!
Bowdanis van a neten valahol mingyá rákeresek de ez hiraulikus egykörös simplex.
Hasonlít Trbiéhoz de az más felfogatású.
Olyan mint a Wartburgé viszont az meg duplex...
Legalábbis én már a bowdenesen töröm a fejem...
Ha találsz, kéne nekem is! :-)
Bowden?
Én vagyok az 1000.
:-)))
Superelastik aműgy...
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|